Céges műszerfal 2.0 – Minden egy helyen

Dátum

Megosztás

„Figyelj, nem tudod hol van a Kiss Péter szerződése, ha jól tudom visszaküldte már, vagy változtatott rajta…?”, „Tudsz segíteni, hol érem el a …”. „Kata, hogy áll a …-val”… és még rengeteg hasonló kérdés lehet egy vállalkozásban, ahol nincs megfelelő folyamatkezelés. Olyan rendszert mutatok, amit egy kisvállalkozás, cégvezető könnyedén használni tud, és megváltoztatja a vállalkozás mindennapjait, mindezt pozitív irányba.

Összefogott a Minner és a Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Legyél Te is innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk, hogyan kell. 

A vállalkozói műszerfal cikkben bemutatott megoldás továbbfejlesztett verzióját készítettem el, mert egy új rendszert kezdtünk el használni, amiben még jobban meg tudjuk ezt valósítani. Továbbá a napokban sok kérdést kaptam egy cikkhez cégvezetőktől, amiben egy kutatásra hivatkoztam, ahol kiderült, hogy a cégvezetők a napi munkaidejük 32%-át tervezéssel töltik. Na most ez a legtöbb cégvezetőnél inkább konvergál a 2-3%-hoz. És fő kérdés, volt hogyan lehet időt nyerni, vagy mi lehet az a kiindulási pont, ami a céget új, hatékonyabb irányokba sodorhatja.

Látnod kell, mi történik a cégedben. Ezt fogjuk elérni!

Egy példa arra, hogy az 1.0-ás cikk kikerülése után milyen változásokat tapasztalt egy Minner vállalkozó:

Először lássuk a statisztikát, ami elindította a 2.0 cikket

#kutatás: A The Alternative Board kutatása ugyanarra az eredményre jutott, mint a korábbi, hasonló felmérések, hogy a cégvezetők

  • munkaidejük 68%-ában operatív tevékenységet végeznek (napi rutin feladatok, delegálás…)
  • 32%-ában a cég stratégiai dolgaival foglalkoznak, vagyis tervezés, elemzés, növekedési stratégia kitalálása.

Tehát érdemes az egész évben beiktatnod a munkaidődbe a vállalkozásod tervezését.

A megoldás: céges / vállalkozói műszerfal + napi rutin

Ahhoz, hogy elérd, hogy a munkaidőd 32%-ában tudj foglalkozni a vállalkozásod jövőjével, a céges folyamatokat kell optimalizálnod. Ehhez szükséges, hogy ráláss a vállalkozásodra, sőt ez segít majd a vállalati stratégiádban is.

Egy vállalkozó esetében egy igazi digitális mérföldkő és pozitív cashflow-t eredményez, növeli a cége méretét az, ha

  • bevezet a vállalkozás egy CRM, vagy ügyfélkezelő-rendszert,
  • bevezet a vállalkozás egy ERP, vállalatirányítási rendszert (20 fő lett),
  • a cég elkezd projektmenedzsment szoftvereket használni (már 1 főtől),
  • a cég optimalizálja a folyamatait a fenti eszközök valamelyikével.
  • A cégvezető és a munkatársak egy helyen elérik a napi munkavégzéshez szükséges dolgokat, akár külön-külön munkatársanként.

Utóbbi kettőt most egy csapásra megoldjuk!

Meg fogsz lepődni, de ez a fenti felsorolás igaz egy kereskedőcégre, de például akár egy duguláselhárító szolgáltatást nyújtó cégre is, sőt én láttam már étterem esetében is, hogy a munkatársak sikeresen használják a különböző megoldásokat. Igaz, a vállalatirányítási rendszer 20 fő alatt felesleges.

A cég motorja a cég napi kiindulási pontja: a munkatársra szabott műszerfal (közös pontokkal)

A vállalkozói műszerfal terv, ezt akarjuk elérni:

  • teendőket egy helyen vezetni,
  • bárhol is vagyunk, elérjünk mindent, ami a munkavégzéshez kell – mobilon, számítógépen, felhőből (távolról),
  • naprakészen lássunk egy nagy totált a vállalkozásról, vagy munkatárs esetében a feladatokról, projektekről,
  • a céges folyamatokat jobban követni,
  • egy új munkatárs felvételkor sokkal gyorsabban betanítható a feladatokra, egyből képet kap a cégről, tudjuk, mit adjunk át neki…,
  • a céges folyamatokat online vezetni, előkészíteni egy későbbi nagyobb vállalatirányítási rendszert,
  • munkatársakkal közös munka – lehetőség van egyes feladatokhoz csapattagokat rendelni, határidőket beállítani, feladatok státuszát beállítani…

Rutin nélkül nem megy

Tapasztalat, hogy csak akkor sikerült teljesen egy rendszerre állítani a céges folyamatokat, vagy éppen létrehozni a vállalkozói műszerfalat, ha az a mindennapok része lett. Tehát adott esetben a cégvezető, de legjobb, ha a munkatársak is szinte azzal kezdik a napot, hogy megnyitják az adott feladatkezelő, projektmenedzsment megoldást (nagyobb cégnél a vállalatirányítási rendszert). Ezekben nagyon jól kezelhetőek a jogosultságok, ki mit lát… tehát

  • megkönnyíti a delegálást,
  • egy adott folyamat nyomonkövetését,
  • információbegyűjtést,
  • munka / feladat átadást,
  • adatok, dokumentumok kezelését / tárolását / hozzáférését

A ClickUP online rendszer használata, folyamatok, műszerfal

Mi a Minnernél most váltottunk a Trello-ról a ClickUP nevű projektmenedzsment megoldásra. Ennek fő oka, hogy sokkal jobban testre tudjuk szabni a folyamatainkat, és nem mellesleg külön gondoltak arra a fejlesztők, hogy szüksége van a felhasználóknak műszerfalra, vagyis dashboard-ra. Amit mobilon is elérünk, és a testreszabhatósága sokkal sokrétűbb, mint amit a Trellóban meg tudunk csinálni.

A ClickUP-ban benne vannak a projektmenedzsment szoftverekben már megszokott megoldások, tehát fel tudunk vinni task-okat, feladatokat, ezeket rendszerezni, státusszal ellátni, sőt rengeteg dologgal felruházni. Lesz majd erről anyag a Minneren, most ebbe nem megyünk bele (de egyébként már a Youtube videóik jó kiindulási pontot nyújtanak). A cél, hogy lásd ez megoldható!

A ClickUP Dashboard funkciót pont arra hozták létre, hogy meg tudjuk valósítani a Minneren már tavaly is olvasható műszerfalat, irányítópultot.

Egy példa képernyőfotó (demo adatokkal), hogy el tudd képzelni, mire is gondolok:

Mi kerüljön rá?

Mi is folyamatosan építjük fel. Minden olyan, ami segíti a napi munkavégzést. A munkafolyamatokat már ehhez igazítjuk, mind a feladatokat, mint a feladatok státuszát, a munkavégzéshez szükséges környezetet.

Ne kapkodj!

Ez a cikk segít abban, hogy elkezdj gondolkodni ezen a műszerfal projekteden. Lehet, hogy te teljesen másban valósítod ezt meg, de a logika ugyanaz lesz, egy rendszer, amit átszövi a vállalkozásodat.

Inspirációt adhat az alábbi, korábbi 1.0-ás műszerfal is, amit a következő Trello-s bekezdésben látsz.

A Trello-s műszerfal példa

A téma 1.0-ás változatában mutattam ezt be. Részletesen itt olvashatod: Egy ilyen vállalkozói műszerfalon minden egy helyen lesz

A Trello projektmenedzsment szoftverben ez így néz ki:

A Billingo a Digitális Ninja rovat támogatásával is sokat segített, hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingo digitális megoldásai között, és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide!

Fotó: Avel Chuklanov/Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...

„Nem merek külföldön értékesíteni, még nem tartok ott” – De miért is nem?

Egy ideje téma már a Minneren, hogy az export nem egy megugorhatatlan dolog egy kisebb cégnek sem. Nem akarunk köntörfalazni, az Everigo szponzori partner...

Hol fogunk a jövőben bankolni? Adócsalásért kapott bírságot az Airbnb. Sminkfilter, mint marketing eszköz? Könyvajánló

A BigTech hozhatja el a pénzügyi forradalmat? A nagy bankok versenytársa a Google és a Microsoft, legalábbis ezt gondolja a bankok 40%-a. 779,5 millió...

Erre a tudásra vágysz szabadúszóként, még ha nem is tudsz róla! A T-típusú vállalkozók

Manapság egyre több olyan munkavállalót keresnek a cégek, akik T-típusúak. Van egy skill, amiben kifejezetten expertek, viszont nem csak abban járatosak, hanem picit mindenhez...

Brandépítés hozza el a céged következő szárnyalását! Márkaépítés lépései, folyamatai

Rengeteg előnye van a márkaépítésnek, de ami a legszembetűnőbb mind közül, hogy nagyobb reklámköltség nélkül is vevőket tudsz szerezni, továbbá sokkal kiszámíthatóbb bevételed lesz....

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....