Nem a szokványos területeken fejlesztjük a cégedet. És, ha most erre legyintesz, a növekedés is így fog legyinteni a cégedre. Szenvedsz azzal, hogy a cégben, ha te nem foglalkozol vele, akkor nincs innováció? Vagy úgy érzed időnként mintha a hajtóerő hiányozna a cégedből? Szeretnéd tudatosabban vezetni a vállalkozást, de hiányzik az eszközrendszer? Ezt fogjuk most megtenni! De miért is kell ez?
Mielőtt erre rátérnék, éppen a Minner új ötlet rovatában vagy, ami rendszeresen új cégfejlesztési ötleteket ad, és a megoldást is olvashatják azok a cégek, akik előnybe akarnak kerülni.
Nézz vissza minden héten, mert újabb és újabb cégfejlesztési ötletek közül választhatsz, amivel a vállalkozásodat fejleszted, még sikeresebbé teszed! Keressd a menüben is, az Ötletekre kattintva! Ne az legyen a cél, hogy mindet megvalósítsd, válaszd ki azt, ami neked most kell, amelyik szimpatikus, amelyik új szintre visz!
A cégfejlesztési ötlet röviden:
Egy vállalkozásnál a célok, adatok, kulcs teljesítmény-mutatószámok (KPI), vagy az OKR módszer mind hasznos hajtóereje a jól működő szervezetnek és a növekedésnek. Tehát ha elkezdünk velük foglalkozni, akkor könnyebben tudunk visszajelzést adni a munkavállalóknak a munkájukra (van hivatkozási alap), és egyébként a visszajelzést el is várják. Az innovációban és a növekedésben is nagy szerepe van annak, hogy figyeljünk például KPI-okat, vagy bevezessünk SMART célokat. Utóbbi segíti azt, hogy megteremtsük a cégben, vagy saját magunkban a folyamatos „agyalás”, fejlesztés igényét. Legyen olyan konkrétum, amiért küzdeni tudunk, vagy küzdeni tud a csapat. A mérőszámok megoldják azt a problémánkat is, hogy néha a semmiről szólnak a meetingek, így viszont van miről beszélni, jó támpontot ad.
Ha szeretnénk új projektbe vágni, akkor annak sikeressége miatt szintén fontos, ha fejlesztjük a cégben a CÉL, KPI, SMART célok eszközrendszerünket.
Az eszközrendszer ismerete és használatán kívül megalapozzuk azt is, hogy a cégnek legyen műszerfala, dashboard-ja, ahol rendszeresen követjük ezeket az információkat. Az majd egy következő lépés lesz.
#kutatás: A Small Business Economics-ban megjelent kutatási eredmények alapján, azok a cégek, akiknek volt terve, továbbá ebben meghatározott KPI mutatói (kulcs hatékonysági mutatók, teljesítménymutatók), azok a cégek 271%-kal nagyobb arányban zártak le sikeresen projekteket.
Na, de hogyan is menjünk tovább? Mit csináljon a csapat?
A részleteket, vagyis a megvalósítás pontos lépéseit a Minner Előny előfizetők érik el. A cél, hogy akár közösen a munkatársakkal is tudjatok rajta dolgozni a leírt útmutatók, példák alapján. Mintha projektként kezelnétek, a leírások alapja lesz a megbeszélések pontjai, könnyű delegálni a feladatokat.
A cikkben erről lesz még szó:
- Példákon keresztül megismered a SMART célokat, amit te magad is használni tudsz, de akár a munkatársaid is.
- Kapsz egy olyan célt, amit „le tudsz nyúlni” tőlünk, és amíg a többi mutatószámon gondolkodsz, addig már feljebb tettük a céged.
- További olyan SMART cél ötleteket kapsz, amit könnyebb tovább gondolod, saját cégedre szabni. Továbbá elérjük így, hogy organikus változások induljanak meg a cégben.
- Látsz egy projektet, feladatokkal, amiből mintát kapsz, hogy miként kell gondolkodni, tervezni és megvalósítani.
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
További Cégfejlesztési ötletek:
- Cégfejlesztési ötletek 1.: Adjunk el jobb szöveggel!
- Cégfejlesztési ötletek 3.: Készítsünk reklámvideót. Videómarketing indul!
- Cégfejlesztési ötlet 4.: Előbb jöjjön össze az üzlet, gyorsabb kiszolgálás, pénzforgási sebesség növelése
- Cégfejlesztési ötletek 5.: Szerezzünk 1000 véleményét és havi 20% forgalom-növekedést!
- Ez is érdekelhet, Előny tagok az előfizetésük mellé megkapják: Üzleti terv minta. Használd a Minner-féle üzleti tervet a folyamatos tervezéshez is
Forrás: Small Business Economics, 27(1), 23-40. doi: 10.1007/s11187-006-0020-0