Cégfejlesztési ötletek 5.: Szerezzünk 1000 véleményt és havi 20% forgalom-növekedést!

Dátum

Megosztás

Mivel tud ma versenyezni egy kisvállalkozás a nagyokkal szemben? Értékelésekkel! Miért? Sokkal hitelesebbnek tartják a vásárlók egy kisvállalkozás termékeire, szolgáltatásaira érkező értékeléseket, mint egy nagy multiét. Igaz piacszerző cápává válunk, ha 1000 fölé visszük az értékeléseink számát. Használjuk ki ezt az előnyt a marketingünkben! Kutatások bizonyítják, hogy a vélemények száma erősen együtt mozog a forgalomnövekedéssel is. És bizony van olyan értékelés szám, ami után olyan, mintha kinyitnák a pénzcsapokat, és hirtelen a vevők minket választanak és nem a konkurenciát. Találjuk meg ezeket a pénzcsapokat!

A cégfejlesztési ötlet röviden: Gyűjtsünk be először napi 1, majd napi 3 értékelést, és irány 1000-ig!

Miért is fognak értékelni minket az emberek? Hogyan érjük el őket? Nos egyszerű, kérni kell! Persze, így is nehéz dolgunk van, de már közelebb vagyunk a megoldáshoz, ha rendszeresen a napi rutin része, hogy értékelést kérünk a vevőktől. Vannak ösztönzők, amelyeket majd meg fogsz ismerni a cikkben, ezekkel növelhetjük a fogyasztók értékelés írási motivációját. De nem érjük be azzal, hogy gyűjtünk napi 1-3 értékelést! A Minner vállalkozók úgy irányítják a vevőket, hogy olyan értékeléseket írnak, ami szintén támogatja a vásárlásokat, mert a vevők még extra információkat tudnak meg ezekből.

Hol is vagy most? Ez a Minner új Cégfejlesztési cikksorozata! Külön kategóriát is kapott az ötleteken belül a főmenüben is! A cél, hogy rábökj több cégfejlesztési ötletre is, és minél előbb megcsináljátok a megvalósítási útmutató alapján. Ez itt 100% gyakorlat! Nézz vissza többször, mert újabb és újabb ötletekkel rukkolunk elő!

Miért is kellenek az értékelések? Ilyen hatása van a bevételre:

#kutatás: A Harvard Business School kutatásából kiderült, hogy amikor egy étterem értékelése 1 csillaggal emelkedik, akkor az 5-9%-kal emeli meg az adott étterem forgalmát (Yelp nevű értelő portál adatait vizsgálták). Megnézik-e az emberek az értékeléseket vásárlás előtt? Már ez jól mutathatja számunkra. Na, de nem lehet mindenkinek étterme, nézzünk meg valami mást!

A vásárló kívülről egy ismeretlen céget nem tud megítélni, a vélemények, sőt akár azoknak a darabszáma is jelzi számára, hogy már sokan döntöttek a cég mellett, sőt pozitívan élménnyel távoztak.

Van még néhány kutatás, ami mellette szól, és meggyőzhet téged:

  • A vásárlók 95% elolvassa a véleményeket, mielőtt döntést hoz. (Spiegel Research Center – 2017)  – Lehet, hogy már ezzel növelni tudod a vásárlások számát? Akik eddig nem döntöttek melletted, azok azért nem tették, mert nem találtak friss értékelést, vagy akár elég értékelést?
  • 72%-a a vásárlóknak addig nem vásárol, amíg el nem olvas néhány értékelést (Testimonial Engine )
  • 2 termék, szolgáltatás közül arra esik a nagyobb választás, ahol több az értékelések száma (darab). (Psychological Science – 2017)
  • Az értékelések megjelenítése 270%-kal növeli a konverziós rátát (Spiegel Research Center, 2017)

1 évvel ezelőtt (2023) az Activé Fiber Shake rost alapú terméket értékesítő márka értékeléseinek száma 1819 volt. Ez ma 1100 értékeléssel nőtt azóta 2941-re. És 2023-ban nőtt a legtöbbet a cég forgalma, új csúcsokat döntve. Motiváljon ez téged is!  https://activefibershake.com/

Lindalime baba-bama webshop értékeléseinek száma (ezt még látni is olyan, hogy nem hiszed el!). Egy évvel ezelőtt 8859 volt, és ma ez 11 882 db értékelés. https://lindalime.com/

Jó látni ezeket a pozitív példákat, és tudom, hogyha olvasod ezt a cikket éppen azon küzdesz, hogy elérd először is 100-at. Kanyarodjunk rá!

Na, de hogyan is menjünk tovább? Mit csináljon a csapat? Részletesen a megvalósítás lépései

  1. Ki kell jelölni azt, hogy hová gyűjtjük az értékeléseket. Olyat válasszunk, amit később könnyen be tudunk linkelni, ágyazni, kötni a weboldalunkra.
    • Google Cégem (Google értékelés) talán a legjobb. Itt persze benne van, hogy 1 csillagos értékelést nem tudunk eltűntetni (minidig van hülye, aki nem is nálunk vásárolt, vagy rosszindulatú), de ez a leghitelesebb az emberek számára és legbiztonságosabb is.
    • Facebook értékelésekkel vigyáznék, mert sokkal könnyebben tilt ma a Facebook és vesz el oldalakat, és gyakoribb is a feltörés. Oda a munka, amit gyűjtöttél.
    • Saját értékelési rendszer weboldalon. Az emberek nem tartják annyira hitelesnek, bár meg lehet oldani, hogy annak látszódjon, de nehéz.
    • Külsős megoldások, mint a Stamped.io, Trustindex.io – Pénzbe kerülnek, ez szólhat ellenük. Mellettük pedig az, hogy jól integrálhatóak, a Google is jobban szereti (megjeleníti a csillagokat a keresési találatok között)
  2. Megoldjuk, hogy folyamatosan áramoljanak az értékelések. Igen, ilyenkor csap arcul minket a valóság, hogy lehet hírlevél lista építés is jó lenne. Adok tippet erre is, hogy ne kelljen kapkodnod. Sőt arról is lesz szó, hogy mit írj az e-mailben, vagy mit mondj, amikor kéred az értékelést.
  3. Javítsuk az értékeléseket, hogy ne csak annyit írjanak a vevők, ügyfelek, hogy „minden rendben volt”. Ezek ugyanis nem segítik a többi vásárlót, sőt inkább úgy fogalmaznék, hogy ha már ott vannak és olvassák az értékeléseket, akkor olyat olvassanak, ami ösztönzi őket a vásárlásra.

A cikk további részét csak Minner Előny előfizetőink olvashatják. A Minner belső köre a megvalósításhoz kapnak segítséget:

  • Trükk, amivel rövid időn belül sok értékelést tudunk gyűjteni. Kapsz technikai tippet is, ami életet fog menteni, sőt!
  • Oldjuk meg, hogy ne csak annyit írjon a vevő, hogy „jó volt, elégedett vagyok”, hanem az értékelések maguk adjanak el.
  • Instrukciót, ötleteket kapnak még arra, hogy kihasználják az értékelések meglétét a marketingjükben. Tippeket hol és mikor használják ezeket, hogy azok növeljék a vásárlások számát.
  • Még egy trükköt kapnak arra a tagok, hogy mit kezdjenek a negatív értékelésekkel, és még viszünk bele egy csavart!

Figyelem! Soha ne használj valótlan fogyasztói értékeléseket!

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért.

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

További Cégfejlesztési ötletek

Forrás: Harvard Business School (2016),
Testimonial Engine,
Psychological Science – 2017) 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!