Ma egy vállalkozás akkor tud a leghatékonyabban dolgozni, ha digitálisan is vezetve vannak a feladatok. Ezzel mindenki csak nyer. A munkatársak pontosan képbe kerülhetnek, hogy kire és miért kell várni, vagy hozzáférnek bárhol, azonnal az információhoz, kevesebb e-mailezés, és a cégvezető is láthatja mi történik a cégben. Már csináljátok? Akkor is hasznos lesz ez a cikk számodra, mert egészen biztosan te is érzed, hogy időnként fejleszteni kell, belenyúlni az elrendezésbe és azokról a részekről nem is beszélve, amit egyszer létrehoztunk, de azóta se piszkáltuk meg. Ha papíron, vagy fejben vannak csak meg a feladatok, akkor ezen most változtatunk!
Izgalmas volt látni a múlt héten, amikor kint voltam egy biztonságtechnikai cégnél, hogy milyen szépen vezetik a feladatokat a Trello-ban, és hogy kékgalléros munkatársak is előszeretettel használják. Kell is, mert a dokumentáció fontos eleme a cégük működésének, sőt a számlázáshoz, teljesítésigazoláshoz is kell.
Hol is vagy most? Ez a Minner új Cégfejlesztési cikksorozata! A cél, hogy a cégfejlesztési ötletet megvalósítva, követve az útmutatókat még sikeresebbé tedd a cégedet. Ez itt 100% gyakorlat! Nézz vissza többször, mert újabb és újabb ötletekkel (és megvalósítási lépésekkel) rukkolunk elő! Külön kategóriát is kapott az ötleteken belül a főmenüben is
9. cégfejlesztési ötlet röviden: A feladatkezelő hatékonyabb használata
A cég részéve tesszük azt, hogy folyamatosan fejlesztjük a munkaátadást, munkaszervezést és annak vezetését feladatkezelő megoldásokban. Akár Trello-t, akár Justdoo-t, akár Plannert, Monday-t, ClickUp-ot, vagy más rendszert (esetleg CRM-et) használsz. Bevezetünk egy olyan új rutint a cégbe, ami segít jobban együttműködni és használni a feladatkezelőket, és ezzel hatékonyabb lesz a cég. Ez az terület, amihez ritkán nyúlunk, pedig havi rutinba bele kell kerülnie. Máskülönben mi lesz? Az, amit lejjebb írok a kutatásban és abba az 54%-ba fogunk tartozni mi is.
Miért is kell ez nekem?
Cégvezetőknek előny: Látod mi történik a cégben bárhol is vagy, ki min dolgozik és nem fejben vannak a feladatok vezetve, könnyebb a számonkérhetőség.
#kutatás A Wellingtone tanácsadócég felmérése alapján a cégek 54%-a nem tudja teljesíteni a kitűzött célokat, KPI-okat, mert Excel vagy papír alapon, vagy fejben (!!!) vezeti napi teendőit, projektjeit. Ennek oka, hogy nincs valós időben elég információ a cégben, hogy mi is történik éppen, nem működik a munkamegosztás, csúsznak a projektek. Ennek eredménye az az érzés lehet, hogy úszunk a melóval. Túlórázások, veszekedések, csalódott ügyfelek.
Míg egy másik cégben már rég a teljesítés igazolást állítják ki, egy lemaradt cégen éppen senki nem tudja kinek is kellene foglalkoznia az adott feladattal és csak széttárják kezüket a munkatársak.
„Ez nem az én dolgom”
Donát kollégám szokta mondani: „Ez nem vidámpark„. Vegyük komolyan ezt a problémát, egy üzletet építünk!
Bővebben erről, hogy miért is kell neked ebben a cikkben: Projektmenedzsment, feladat kezelő appok. Kellenek a cégbe? (Trello és a többiek)
Na, de hogyan is menjünk tovább? Mit csináljon a csapat? Részletesen a megvalósítás lépései
Először nézzük nagyvonalakban:
- Átnézünk folyamatokat, feladatkezelőben azt, hogy jól vezetjük-e, nem adminisztráljuk-e túl magunkat. A hiba az szokott lenni, hogy vagy nem vezetjük a munkákat, feladatokat, vagy a másik véglet, hogy felesleges túladminisztrálás van, aminek a vége szintén az, hogy nem fogják vezetni az emberek, vagy időpocsékolással állunk szemben.
- Második lépésként a ritkán előforduló feladatokra találunk ki feladatokat és felelősöket. Ezt ritkán vezetük a cégek, és el is vesznek ezek a feladatok. Pedig pont ezektől a részletektől függhet a bizniszed, ahogy láthattad az Unix sikersztorijában.
Tudod, mint anno amit írtam a Milliárdosok szemléletmódja cikksorozatban, hogy mi az oka a hiányzó betűnek az Árkád logóban. A cégvezetésben lévő alkalmazotti „főnökre hagyom” mentalitás néha az ügyfél szeme láttára történik. Vajon ki miatt nincs több éve fenn az á betű az alábbi Árkád logóban? – Itt minden vezetője az Árkádnak azt mondja „Ez más feladata”.
- Harmadik lépésként bevezetünk egy új rutint a munkatársaknál, hogy biztosan vezessék ezekben a rendszerekben a feladatokat.
- Negyedik lépésként, amit lehet később is elővenni, megcsinálni. Csinálunk egy listát, dokumentumot a különleges esetekre. Például egy duguláselhárító cég képekkel lefényképezi a nehéz szituációt, majd leírja hogy oldották meg. Új / régi munkatárs csak belép erre a részre, megkeresi és máris meg tudja oldani. Nem kell telefonálnia, nem köti le a főnököt, nem áll a munka. Ilyen egy igazi nagy vállalkozás! (Nálunk most éppen én készítek egy ilyen leírást, mikrofon nem veszi a hangot típusú leírást készítettem). Vágjunk is bele!
Ez gyakorlat! konkrét megoldásokat, lépéseket kapsz, amivel már ma javítod a cégedben ezt a területet!
A cikk további részét csak Minner Előny előfizetőink olvashatják. A Minner belső köre a megvalósításhoz kap segítséget, ahogy a többi Cégfejlesztési ötletnél már megszokhattad.
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
Hasznos cikkek a témában:
- Projektmenedzsment, feladat kezelő appok. Kellenek a cégbe? (Trello és a többiek)
- Projekttervezés, vállalkozás vezetése Trello-ban. Projekt menedzsment használata
További Cégfejlesztési ötletek
- Cégfejlesztési ötletek 1.: Adjunk el jobb szöveggel!
- Cégfejlesztési ötletek 2.: SMART célok, csapatcélok, KPI. Ez hozza a növekedést!
- Cégfejlesztési ötletek 3.: Készítsünk reklámvideót. Videómarketing indul!
- Cégfejlesztési ötlet 4.: Előbb jöjjön össze az üzlet, gyorsabb kiszolgálás, pénzforgási sebesség növelése
- Cégfejlesztési ötletek 5.: Szerezzünk 1000 véleményt és havi 20% forgalom-növeked
- Cégfejlesztési ötlet 6.: Kezdjünk el adatot adni az AI-nak és azonnal fogjuk munkára!
- Cégfejlesztési ötlet 7.: Piackutatás „lazán”, óriási eredménnyel!
- Cégfejlesztési ötletek 8.: E-mail marketinggel növelni az ügyfélélményt és a forgalmat
Fotó: Canva