Chatbot marketing esettanulmány

A korábbi cikkekben már átfogóan végigvettük a chatbotokat (linkek a cikk végén). Most nézzük meg a matek részét. Először kezdjük néhány fontos gondolattal, majd pedig egy esettanulmánnyal folytassuk. Engem a cikk megírása is motivált arra, hogy még több chatbotot készítsek, érdemes végigolvasnod!

Egyszer fizetsz érte és utána többször ingyen eléred őket

Valahogy így kezdődött a Facebook is, igaz? Lájkolók gyűjtése, majd utána organikusan, vagyis ingyen eléred őket, amikor posztolsz az oldaladra (aztán az ingyen ebédnek vége volt). A chatbotnál is beszélhetünk ingyenes elérésről, de jobb helyzetünk van az elérésekben. Továbbá könnyebb kezelni, hogy csak a releváns emberekhez juss el:

  • Tételezzük fel, átlagosan 10-30 Ft-ért megszerzel egy új chatbot feliratkozót
  • Számukra egy jól tervezett chatbot marketingstratégiával akár 8-10-szer is – sőt többször is – érintkezhetünk. Hasonlóan, mint mondjuk a hírlevélnél. Igaz?
  • Ha a hírlevélhez hasonlítjuk, talán azt mondhatjuk, hogy itt a rövid üzenetek miatt sokkal jobban tudjuk őt irányítani, arra terelni, amire mi szeretnénk.
  • Számolj csak! Mondjuk a cél az, hogy naponta 500 embernek küldj valamilyen üzenetet (újaknak mert újak, meglévőknek pedig utánkövetés). Mondjuk úgy áll össze, hogy
    • már 30 napja gyűjtöd a felhasználókat.
    • 2 külön kampány, mindig napi 50-50 új feliratkozó (100/nap).
    • Napi 2000-4000 Ft reklámbüdzsé
    • Heti 1 szer mindkét kampányban lévőkre küldesz broadcast üzenetet + 1 reklámot 24 órán belül. – a kiküldés szabályairól itt olvashatsz.
    • 30 nap múlva van 3000 feliratkozó (+/-10%). Naponta jönnek az újak, akikkel kapcsolatba kerülsz, plusz heti 1 szer mindenki kap üzenetet, amit kiküldesz.
    • Az naponta 500 üzenet.
    • És bizony a megtérülés elég kecsegtető. Nézd csak az esettanulmányt!

Chatbot marketing esettanulmány

Szabó Csenger, a MinnerAkadémia chatbot tanfolyamát tartó szakértő a saját ügyfelének az esettanulmányát hozta el nekünk. Először jöjjön a chatbot-beszélgetés képekben:

Sminktermékeket értékesítő cég esettanulmánya

Nézzük sorban, mit kell tudni, és természetesen jöjjenek a számok

A sminktermékeket forgalmazó vállalkozó még a chatbot elkészítése előtt tapasztalta, hogy a vevők, érdeklődők azért írnak chaten, mert nem tudták eldönteni, hogy milyen termékek, színek mennek hozzájuk, a bőrükhöz stb. (Itt most a szövegben, amikor E/1-ben írok, akkor valójában Csenger ír.)

Innen jött az ötlet, hogy miért ne automatizáljuk az ajánlási folyamat adatgyűjtő fázisát, hiszen mindenkitől pontosan ugyanazt kellett kérdezni addig is, hogy segíthessenek nekik. Sőt ezzel még rengeteg időt is megspóroltak, mivel korábban manuálisan válaszolták meg a kérdéseket. Aztán a következő lépés az volt, hogy ne csak azokat szolgáljuk ki, akik a weboldalról érkeznek, hanem hirdessük is be a lehetőséget. 

Az első női felhasználókon élőben tesztelve a chatbotot azt tapasztaltuk, hogy szabályosan kiugranak a bőrükből, olyan jó élményt nyújt nekik, hogy pont azokat a dolgokat kérdezi meg a bot, amit szeretnének elmondani magukról

Az első fázisban a kérdések, és a beszélgetés volt automatizálva, maga a kiértékelés még nem, a kiértékelést egy hús-vér és profi sminkes végezte el, ez alapján ajánlott termékeket. Mivel nagyon olcsón jöttek a chatbotba az érdeklődők, ezért hirtelen nagyon sok lett, amit emberi munkával szinte képtelenség volt kiértékelni. Így most zajlik a második fázis, a kiértékelés teljes automatizálása. Így mindenki automatizáltan kap személyre szabott ajánlást is. Persze ezentúl is lesz lehetőség arra, hogy komplexebb esetekben bekapcsoljuk az emberi tanácsadót a beszélgetésbe, de jóval kisebb volumenben, ezzel neki is terhet veszünk la a válláról. 

A számok és az összefoglaló

  • Sminktermékeket forgalmazó ügyfél a Chatbotize.me-nél, vagyis Szabó Csengernél.
  • Probléma: sokan nem tudják eldönteni, melyik sminktermék illik legjobban hozzájuk
  • Megoldás: egy chatbottal perszonalizált, jófej, csajos kvíz segítségével adatokat kérünk be a felhasználótól. Köszönhetően a professzionális chat flow tervezésnek, nagyon lelkesítően tudunk hatni rájuk, szinten mindenki teljesen végigmegy a 10 kérdésen. A kvízt kiértékeljük, és az eredmény alapján automatizáltan személyre szabott termékeket ajánlunk.
  • Működés, eredmények:
    1. 10-12 Ft-ba kerül egy Messenger feliratkozó (hirdetések)
    2. Átlagosan minden 50. azonnali vásárló lett
    3. Átlagosan 20.000 Ft-os kosárértékkel
    4. Azaz 500-600 Ft-os bekerülési költség esik egy vásárlóra
    5. Körülbelül 3% a bekerülési költség a hirdetésből

Chatbot marketing indulási költségek?

Te is szeretnél ilyet? Nézd meg, hogy működik. Chatboton keresztül egy chatbot gyorstalpaló:

Chatbot cikkek:

 

Fotó: Envato License

(x)Születésnapi akció! 5 éves a Minner! Egy mozijegy áráért megkapod most a minikurzusokat! 5900 Ft helyett 1500 Ft. Csak pár napig él az akció! Kattints ide!