Corona sör, P&G, Old Spice, mind külön marketingstúdiót hoztak létre

Dátum

Megosztás

Csak így lehet tartani a marketingtempót? Komplett stúdiót berendezni, tartalomkészítő csapatot fenntartani? Persze, a nagy márkáknak könnyű ebbe invesztálni. Viszont ezekből az információkból több mindent is haza tudunk vinni, felhasználni. És ahogy már megszokhattad a Minnertől, átfordítjuk magyar piacra, sőt, hazai példát is hozunk.

Az Old Spice fodrászüzletet nyitott az ohiói Columbusban, amiben nem csak a saját tartalmaikat gyártják, hanem odahívják azokat a sztárokat, influencereket, akikkel együtt dolgoznak. Nemcsak élményt adnak nekik, hanem természetesen be is lövik a hajukat, és még stabilabb együttműködést tudnak kötni velük. A tartalomkészítés már több éves trend a marketingben, aminek összefoglaló neve tartalommarketing.

A márkák rájöttek arra, hogyha a fogyasztónak tartalmat gyártanak, és az izgalmas számukra, akkor lényegében úgy néznek reklámot, hogy közben észre sem veszik. De ez nem árt a fogyasztónak, sőt, ő maga igényli, szeretne bevonódni a márka életébe, hiszen nap mint nap körülveszi.

A Corona sörmárka például egy minisorozatot forgat Free Range Humans néven. Amiben több életutat, sztorit mutat be. A céljuk, hogy azonosulj a szereplőkkel.

Apropó, kis kitekintés… tudtad, hogy:

Eszedbe jut az az energiaital gyártó, aki még komplett üzletágat hozott erre létre? Sőt meg is adja a content készítéshez az alapot? Igen, a Red Bull-ról van szó! Annyira beleivódott az extrémsportba, hogy már észre sem veszik az emberek, hogy valójában reklámot tol az arcukba.

Ariel, Old Spice, Gillette, Pampers vagyis a P&G almárkái mind-mind külön tartalommarketing részleget tartanak fent. A márkájuk ettől tűnik ki a többitől, mert a fogyasztótól nagyobb figyelmet kapnak.

Szórakoztatnak!

A márkák a saját tartalomkészítéssel, de akár szponzorációval (natív megjelenés) azt szeretnék elérni, hogy a fogyasztók szórakozzanak, szórakoztassák őket. Miért? Mert sokkal könnyebben építik a márkát, sokkal hosszabb ideig tudják megtartani a figyelmet, sokkal nagyobb az esély, hogy tovább osztják, mesélik barátaiknak. És a legfontosabb, az érzelmekre hatnak, ami egyenes út a fogyasztó pénztárcájához. Mindezt úgy, hogy nem érzi reklámnak a fogyasztó. Vagy ha annak érzi, akkor sem tűnik tolakodónak.

Biztosan te is észrevetted már, hogy a közösségi médiában egyre nehezebb kitűnni, sőt, a sales, eladásszagú posztok nem is mennek, az emberek ignorálják, a Facebook sem nagyon „terjeszti”. Szoktuk mondani, hogy a fogyasztók szórakozni, informálódni, tartalmat fogyasztani mennek fel ezekre a platformokra, és nem pedig azért, hogy reklámokat nézegessenek.

Milán ez jó! De Mondj hazait is!

Egyrészt itt vagy a Minneren, ami valójában egy egészen hibrid megoldás, és lényegében szintén a tartalommarketingnek köszönhetően egészen gyorsan kiépült a márka. Pont azért, mert betartjuk azt a szabályt, hogy előbb adunk, sőt, még többet adunk és csak utána jön a vásárlás (és azt sem pusholjuk).

Egyik legizgalmasabb hazai példa a Decathlon sportszerkereskedő cég. Egyrészt létrehozott egy olyan platformot, ahol a fogyasztók saját sztorijukat oszthatják meg, mind a weboldalon, mind a Facebook csoportjukban. Ez a sportoljma.hu, ami itt ebben az esetben ún. felhasználók által generált tartalom (User generated content).

Aztán egy friss projektjük, a Viszlát önbizalom videóinterjúk, amit Youtube csatornájukon és Facebook oldalukon tettek közzé.

De a Youtube csatornájukon találunk „Hogyan…., így használd … ” típusú videókat is.

Van még egy izgalmas korábbi példám, amin saját magam is meglepődtem, hogy milyen hatása van. A Hello Roar újhullámú biztosítótársaság szervezett több részes előadás-sorozatot, amiben híres embereket, sportolókat és például engem is meghívtak. Céljuk, hogy inspiráló előadókat, sikeres embereket mutassanak be és ezzel támogassák toborzó kampányukat. 20-40 fős előadások voltak Budapesten és több vidéki nagyvárosban. Én amit láttam, hogy ezzel az aktuális onboarding kampányukat is támogatták, továbbá új érdeklődőket is be tudtak vonzani úgy, hogy az nem tűnt nyomulósnak. Ezek az események azért is voltak izgalmasak, mert

  • előtte is tudták hirdetni, és elérni, hogy az emberek utánanézzenek, mi is az a Hello Roar,
  • hogy az előadók ismerőseire, kapcsolati hálójára is rákapcsolódjanak,
  • hogy utána tartalmat készítsenek az eseményről,
  • és ahogy fent említettem, a munkatársak szempontjából is hasznos volt az események szervezése.

Saját contentgyár, tartalommarketing – Bérelj ki egy Airbnb-t!

Ha ránézel erre a képernyőfotóra, egyből rájössz, mire gondolok:

A Biobubis Háromfai Balázzsal beszéltem erről néhány hónapja. Tehát a termékfotózást – akár modellekkel együtt – érdemes megoldani egy Airbnb ingatlanban; volt olyan eset, amikor ezért egy vidéki ingatlant béreltek ki. Ami még érdekes tipp lehet, hogy valaki az influencer marketinget is így oldotta meg. Keresett 5 olyan influencert, akinek a követőszáma 5-20 000 között van. Kaptak terméket, plusz aznapra fizetést is, mert itt jön a csavar az egészben: ők voltak a modellek is egyben, de ott megbeszélték azt is, hogyan posztolnak, sőt posztoltak is. A 200 érdeklőtől az 5200 rendelésig: Így csináld! Biobubi sztori [podcast]

Kezd szárnyalni a fantáziád, igaz?

További ötlet lehet, hogy kibérelsz egy olyan helyet, ami közvetlenül kapcsolódik a márkádhoz, vagy ahogy mi szoktunk fogalmazni, körülveszi azt. Egy divatterméknél szóba jöhet a szépségszalon, egy óramárkánál a vitorlás, egy műszaki terméknél egy irodaház. Na de nézzük a további ötleteket!

A tartalommarketing tehát lehet akár egy blog, lehet akár videó, de akár több részes Facebook poszt sorozat, de akár még esemény is.

Tartalma főleg valamilyen

  • szórakoztató tartalom,
  • de akár lehet interjú is (fogyasztóval),
  • hogyan / így használd videó,
  • esemény szervezése is jó ötlet lehet, mert az maga felér egy contentgyárral.

A Minner Pókerversenyek például jó példa erre, több éven keresztül szerveztük őket, közel 10 esemény volt (lesz nemsokára) és visszajelzések alapján igazán érdekes módon növelte a Minner márkát, a bevonódást.

Úgy érzem, te már haladó szinten vagy,

ha már ezt a tartalmat fogyasztod. Kukkants rá a gyűjtőoldalunkra, ahol a fenti témákban is sok további haladó marketingtémával, esettanulmánnyal találkozhatsz: Haladó vállalkozások főoldala. A következő szintre lépnénk

És még egy kapcsolódó tartalom természetesen a gerillamarketing. Ezzel kapcsolatban erre haladj tovább: Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Forrás: Marketingdrive, Trademagazin, campaignlive.com

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!