Csúcson az influencer üdítők trendje. Borzalmas az ízük. Tudod kik nyernek ezen?

Dátum

Megosztás

Jött a Prime, 1500-3000 forintért kapkodták a fiatalok, most itt a Zord a BalázsKicks és magyar Aquaman itala (Balogh Levente), illetve a Sparkly (Wishperton) vagy éppen a Quick (Barni). Ha követted az elmúlt években a Minner üzleti ötleteit, akkor feltűnhetett többször is, hogy foglalkoztunk az influencer termékek trendjével. 3 évvel ezelőtt írtuk azt, hogy érdemes lesz ezzel foglalkozni, mert lehet ebből neked is pénzt keresni és nem kell hozzá influencernek lenned. Most már benne vagyunk a sűrűjében, de értelemszerűen most pörög majd igazán fel ez az üzleti trend. Az influeszerek euró jelekkel a szemükben ugranak bele az új ital piacra dobásába, ám általában az ital mögött max ők vannak, és semmilyen márka vagy üzleti koncepció, így évek múltán tűnnek el a süllyesztőben. Találkozott az influencer marketing trend azzal, hogy ma már bármit könnyű bérgyártatni és kis darabszámban piacra dobni. Például Dancsó ruhamárkájával mi történt, vagy óramárkájával? Csokoládét senki nem akar piacra dobni?

Adj nekik ásót! és gazdag leszel!

Így belegondolva a cikket el sem kellene olvanod, hiszen elspoilereztem mi is vár rájuk. De mi most üzletileg nézzük meg, hogy ezen ki nyerhet, mert bizony ezen nyernek nem keveset az őket kiszolgáló vállalkozások. Anno az aranyláz idején a biztos pénzt nem az aranyásók szerezték, hanem az ásót, kellékeket értékesítő vállalkozásokat, vagy éppen a mulatozót és bordélyházat üzemeltetők (lásd. Trump nagypapa utóbbival alapozta meg a Trump vagyon, vagy ekkor jött létre a Levi’s farmermárka).

Lesz erről még szó lejjebb, most először nézzük az italpiacon mi történik.

Minden a Prime itallal kezdődött

Az elmúlt 3-4 évben a hazai influencerek még nem is gondolkodtak abban, hogy italt adjanak el. Talán a Zsozéatya volt az a youtubeer, aki Nber energiaitalával megkezdte ezt a trendet, de ő is inkább a trend elején volt még. Még ő volt az, aki a célcsoportjához legjobban passzoló itallal rukkolt elő. És a disztribúciós stratégia is sokrétűbbnek bizonyul az idén debütáló magyar influencerek löttyéhez képest, sőt több évet is megélt már a márka (mondhatni egy niche ital, szűk piacon).

Itt megkövezem magam, mert Radics Peti saját sörrel állt elő, ott is talán nem a meggazdagodás miatt, inkább merchként árulja, illetve ott a célcsoport célzás szintén jobbnak mondható.

A Prime – megzabolázta az influencereket a látszólagos siker

A Prime üdítőre nemsokára úgy fognak emlékezni, hogy igazi kérész életű volt. Az italt Logan Paul és KSI hozta létre társulva a Congo Brands bérgyártóval (lehet megköveznek így leegyszerűsíteni a tevékenységüket, de lényegében azok). Több tízmillió követővel rendelkeznek az internet sztárok, így akár jó ötletnek is tűnt az ital piacra dobása.

Amiben talán a Prime elsőre kiemelkedhetett, hogy kihasználták, hogy kevés helyen elérhető, és ezért megőrültek érte a követők, ez hozta magával a hype-ot. Igen ám, de eközben nem olyan jó az ital, hogy ezt folyamatosan levedd a polcról. Egy ilyen FMCG terméknél az egy vevő megszerzésére költött pénz óriási, és a megtérülés akkor jön el, ha sikerül rávenni a folyamatos fogyasztásra.

Hol jár most a termék? Míg itthon még mindig 1000 forint körül van az ára, már ez is csökkent a 2000-5000 Ft-os árról, addig ahol már megjelent az ital 1 éves távlatban már átszámítva 100-300 forintért adják. Egy áruházlánc a terméket, amit kitesz a polcra azt már ő megvette készletre, nem küldi vissza, így ha nincs rá kereslet leakciózza, kiárulja, a pénzt persze a Prime megkapta (itt beszélgettem erről a Spar beszerzési igazgatójával.)

Mi a legnagyobb nehézség ezen az ital piacon?

Szerinted a Sparkly italt el tudják adni nagy mennyiségben online? Dehogy is! Ha nem teszed a fogyasztó elé mondjuk kisboltokban, kiskereskedelmi láncokban, vagy dohányboltokban, akkor egyszerűen nem vesznek belőle olyan mennyiségben és olyan sűrűséggel, hogy neked ebből számottevő profitod legyen. Tehát első körben az elérhetőséget kell megoldanod, hogy ebből skálázható bevétel és forgalom legyen. (Elérhetőség = boltok polcai, és persze kell jó termék).

Egyrészt versenyeznek egymással is, másrészt gondolj bele, hogy olyan nagyágyúkkal, mint a Hell.

Az új magyar influencer italok – bérgyártók örülnek

Még mielőtt a júniusi italdömping megjött volna idén a Barni youtuber dobta a piacra a Quick nevű italát. A Forbes-on igazi kattintásvadász címként megjelent, hogy tízmillió beletett és már meg is térült a befektetett összeg. Nos igen, a hype elején ezek az újdonság erejével tudnak hatni. Vajon az ő itala is a Prime sorsára jut?

Forrás: Forbes

Barni itala a Hübris sörgyártónál készül bérgyártásban, egy másik influencer JustVidman üdítőjét a Monyo gyártja. Igen a kisüzemi sörgyártók felcsaptak üdítő bérgyártóknak. Tudod, azzal foglalkozz, amire van igény, úgy látták ez jó piac lehet. (adj az aranyásóknak ásót…)

Sparkly és Zord

Whisperton és BalázsKicks szinte egyszerre jöttek ki júniusban az italjaikkal, sőt hasonló reklámfilmmel, amit egy külföldi youtuberről másoltak.

Mi tűnik fel elsőre nektek?

Árazásban igencsak felső kategóriába helyezték ezeket a termékeket. Nos igen, kicsit a Prime receptet másolják. De ami igazán érdekes, hogy Balogh Levente (a mi Aquaman-ünk) is erre rábólintott. Leventénél ott az esély, hogy be tudja vinni a terméket a boltok polcaira. De ez így egy érdekes üzleti modell, mert drága, de a disztribúció nem elég széles, a matek nem az üzleti oldal pozitív oldalán van.

Ha ezzel a projekttel jönne be a Cápák közöttbe a Levente és BalázsKicks, akkor erre a többi Cápa nemet mondana, nem tudna mást.

Influencer amikor elkezdi a saját termékét ajánlani…

Elgondolkodtató lehet az a szituáció, hogy amikor egy influencer a saját termékét reklámozza az teljesen máshogy csapódik le a fogyasztó szemében, ahhoz képest mint amikor ő egy más terméket ajánl.

Dancsó hol vagy? Mi történt a bisznisszel?

Dancsóval már foglalkoztunk 2023 év elején, mert akkor dobta piacra sajátmárkás pulóverét, majd az Evolvens óramárkával kollaborációban a saját óramárkáját is.

Dancsó webshopja ma már nem él. Ez volt: https://hypernova-space.com/

Akik ezen a legnagyobbat nyerik: Akik az ásót adják

Már 2021-ben a szokásos éves üzleti ötlet cikkünkben felhívtuk figyelmeteket arra a trendre, hogy itthon is elkezdenek gombamód kinőni a földből a celebek, influencerek sajátmárkás termékeik. Ez így is lett, ezért is érdemes követni a Minner üzleti ötleteket, mert mi alapos kutatás, piaci információk összegyűjtése után tesszük közzé üzleti ötleteinket.

De kik is ők, kik akik ezen pénzt keresnek valójában?

  • Persze influencerek, celebek is, ha ügyesen lavíroznak (lásd Kasza Tibi és a Challenge termékek)
  • bérgyártók, üzemek (Monyó elég aktív, vagy a Tutti Kft)
  • weboldalkészítők
  • marketingesek, szövegírók
  • grafikusok, fotósok
  • videósok
  • digitális szakemberek, digitáiis ninják, webshopépítők

Erre tovább:

Forrás: sapeople.com/ – Prime információk
Forbes – Qick drink – Barni itala

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!