Online vállalkozási ötlet: Digitális szolgáltatás, SaaS vállalkozás indítása kevés tőkéből, rövid időn belül

Létrehoznál egy új képmegosztó oldalt? Vagy egy fantasy football applikációt? Esetleg felülnél a Zoom vonatra, és saját logózott videó konferencia platformot indítanál? Vagy esetleg saját online képszerkesztőt (Canva.com-hoz hasonlót), videószerkesztőt, chatplatformot, piacteret, aukciós portált, CRM megoldást, email marketing szolgáltató céget, blogszolgáltatót, mediációs applikációt…. valamilyen digitális vállalkozást, ami weboldalra vagy applikációra épül? Van egy nagyon jó vállalkozás indítási módszer, amivel akár néhány héten belül a piacra tudsz lépni, mindezt minimális tőkével. Kiknek lehet jó? Például digitális szolgáltatást már most is nyújtó cégeknek (marketinges, tárhely-szolgáltató), tanácsadóknak, olyan vállalkozóknak akik szeretnék jobban skálázni a vállalkozásukat, vagy annak, aki szeretne gyorsan elindulni és letesztelni egy digitális szolgáltatást és a digitalizáció piacára lépni.

Röviden a megoldás: Bármilyen ötleted is van, bármilyen területen is legyen, találsz már meglévő működő olyan rendszert, ami saját magadra tudsz szabni, és ún. white label verzióját megszerezni, saját brand alatt futtatni.

Digitális szolgáltatás indítása white label üzleti modellel

A white label megoldás azt jelenti, hogy egy szolgáltató a saját rendszerét úgy átadja neked, hogy azzal saját brand (márkád) alatt elindíthatod digitális szolgáltatásodat. Szinte napokon belül elindíthatod, ez attól függ, a rendszer mennyi beállítást igényel, vagy kell-e magyarra fordítani és milyen gyorsan írja meg az ÁSZF-et az ügyvéded. A legtöbb esetben elég egy regisztráció, kipróbálod demo-ban mit tud és utána fizeted a havi, vagy éves licence díjat. Fontos, a licence azt jelenti, hogy ők a háttérben fejlesztik folyamatosan, kapod a frissítéseket, megkapod az egész rendszert. Ennek az összege néha olyan alacsony lesz, hogy el sem hiszed, hogy ennyiért megkapod. Például én a Minner landing page készítőjét (lesz még róla szó) alig néhány százezer forintért vettem éves licence díjjal. Nem kell programoznod, vagyis az elején, később láthatod majd azt is, hogy van lehetőség saját programozók által is mélyebben belenyúlni. A rossz hír persze az, hogy nem magyar partnered lesz, de legalább nehezen találnak rá majd az ügyfelek és ritkán találkoznak majd vele. Hátránya még, hogy korlátozva vagy a partner által, de az elején hidd el, nem is baj ez a korlát!

#példa 1.: Szeretnél egy olyan képszerkesztő weboldalt, mint a Canva.com. akkor Úgy érdemes elkezdeni keresni partnert, hogy beírod a következőt a Google-ba: photo editor white label platform

Kis inspiráció, mekkora a globális piac ilyen digitális termékeknél. A Canva.com online szolgáltatásának ára (ennyit fizet a felhasználó) 4144 Ft. A 15 millió felhasználóból 300 000-en fizetnek a cégnek jelenleg hónapról hónapra. Számold ki! 300 000 x 4144 FT/hó. Huhh! Ugye? Sőt a Fortune 500 vállalatoknak a 40%-a használja! A hazai vállalkozók is imádják az ilyen rendszereket. A Minner landing page készítőjének béta tesztje megmutatta, hiába létezik hasonló, akkor is rávehetőek, hogy használják, kipróbálják.

#példa 2. Zoom-hoz hasonló oldalt szeretnél beüzemelni saját márkáddal? Erre kutatkodj a Google-ban:

  • video stream platform white label ,
  • vagy: web conference platform white label

#példa 3.: A Trello-hoz hasonló produktivitást segítő, projektmendzsment szoftvert üzemeltetni, akkor ehhez hasonló keresőszavakkal próbálkoznék: task management white label

#példa 4. Minner landing page készítője: a Minner landing page készítője azért került bevezetésre, mert láttam a vállalkozóknál az igényeket, ami valóban így volt. Már közel 10 000-en próbálták ki a rendszert, és 430 kész landing page, weboldal el is készült vele. Több mint 10 millió forint profitot termeltek már ezek az elkészült promóciós oldalak a vállalkozóknak. A Minner 6. születésnapi ajándéka volt, hogy ingyen használhatják a felhasználók.

Persze kreatívnak kell lenni néha, sőt legtöbbször a clone szót egy meglévő szolgáltatás mellé írva is eljuthatunk ilyen partnerekre. Ezekhez hasonló online szoftver elindítására veszlek rá. A stratégiád pedig az lesz, hogy először megveszed a rendszer white label verzióját egy meglévő cégtől, vagy bérled.

#példa 5. Digitális biznisz indítás példa: Értesítő banner / bar szolgáltató
Éppen egy notification bar, proof bar megoldásról készítünk cikket a “Digitális nindzsa hetekre” és rátaláltam egy olyan cégre, akik ún. white label vállalkozás elindítását, is adják. Tehát a te neved, logód alatt tudod használni úgy a rendszert, hogy ügyfeleket tolsz alájuk. Ez a notification bar olyan, mint amikor kiírják, hogy XY éppen most vásárolt, vagy éppen mennyien vannak az oldalon, vagy aktuális ajánlatot kiteszel.

De miért így? Ilyen egyszerű? Miért ne programoztassam le azonnal?

Egyrészt, ha saját magad vágnál bele, vagyis elölről programoztatni, akkor legalább 1-2 év lenne az elindulás. Már is is nyomós érv lehet számodra, hiszen a fenti ötlet alapján már kész platformot kapsz. Ha ügyesen kutakodsz és tesztelsz, akkor ki tudod választani azt a megoldást, ami megfelel az igényeidnek. Hibák mindig lesznek benne (saját fejlesztés esetében is). Tapasztalat, hogy a legtöbb esetben még a white label megoldásnál is gyorsan javítják a hibákat. Például én is a landing page készítőnél elküldtem a hibákat, és küldték havonta, hogy a listámból mit javítottak, és köszönik, hogy ezeket összegyűjtöttük.

Ha digitális világban szeretnél vállalkozni, akkor mindenképpen el kell sajátítanod azt a képességet, hogy szakaszokban lásd a vállalkozásodat. Lépj minél előbb a piacra, hiszen a digitális szolgáltatásod egyébként sem lesz kész soha sem, mindig programozni kell. Amit valójában white label üzleti modell esetében meg is tesznek helyetted. Az ügyfelekért így is úgy is meg kell küzdened, és hidd el aktív felhasználók, főleg fizetős felhasználók az elején nem olyan nagy számban lesznek. Tehát erre jó megoldás ez, megnézd kell-e a piacnak, el tudod-e adni. Tudsz-e belőle bevételt generálni. Később ha látod ez jó piac, van értelme, akkor indulhat a fejlesztés, akár saját akár a whitel label megoldásra (lehet ilyet), ahogy tette ezt az egyik legnagyobb hazai CRM cég is.

Üzleti modell, bevétel, szerződések, marketing, piacra lépés

Ilyen megoldásnál rá kell venned az embereket, hogy használják a rendszeredet. Mert csak akkor fogja sokáig használni, ha tudja is, mit kell vele csinálni. Ehhez jó megoldás az:

  • ingyenes időszak bevezetése, vagyis a próbaidőszak
  • ingyenes verzió korlátozott funkciókkal

Mivel tanulásról van szó, így a marketingedben még inkább edukációs tartalmakra kell építened. Blogbejegyzések, Youtube bemutató videók. Továbbá az ingyenes felhasználók edukálása email marketingen keresztül, telemarketing (felhívod).

A Minner az első hónapjában edukációs tartalmakat készített az ingyenes landing page készítő reklámozására. Ezek blogbejegyzések voltak, amelyekben benne volt a felhívás, hogy próbálják ki a landing page szerkesztőt. Onnan pedig átnavigálta a felhasználót egy promóciós oldalra.

Bár nem ehhez hoztam létre, de Facebook csoportból jött a legtöbb felhasználó. A nagyobb ilyen piaci szereplők mind alkalmaznak FB csoportot, hogy tovább megtartsák a felhasználókat, és oda teszik az edukáció és support nagy részét. Általában fizetős ügyfelek kerülnek csak bele.

Ha elkezdtél kutakodni, és már kezded jobban megismerni azt a piacot, ahol el akarsz indulni, akkor jöhet a következő lépés, a beüzemelés.

  • A miből lesz bevételem és hogyan kérdésnél meríts ihletet a piaci szereplőkből. A white label megoldás azért korlátozni fog benne, de valójában, ha jó a fizetés (pénztár) modulja, akkor 90%-ban meg tudod csinálni, amit kitaláltál. De egyébként ők adnak is ötletet.
  • A szerződésekre figyelj! Kell egy jogász, aki az ÁSZF-et elkészíti, továbbá adatvédelmi dokumentumokat.

Marketing, piarcra lépés és egyéb hasznos tippek ebben a 3 részes podcastban:

Az alábbi podcastokat eléred a Spotify-on is, vagy Apple Podcast-ban. #31, #32, és #36. adást kell keresned.

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ipari ingatlanok, ipari telkek, pörög az ingatlan piac ezen a területen.

Úgy beindult a magyarországi e-kereskedelem, hogy elfogynak a raktáraknak való telkek – HVG
Soha nem látott mértékben nőtt a kereslet a jó helyen lévő, nagy ipari telkek iránt – írta az Mfor.hu. A jelenségnek egyértelműen a koronavírus-járvány alatti e-kereskedelem gyors felfutása az oka. A portál azt is írja, hogy a telekárak a járvány másfél éve alatt legalább 20-40 százalékkal nőttek, és ma már nemcsak a raktárakat, csarnokokat fejlesztők, hanem a végfelhasználók is a vevők között vannak.
A lap megszólaltatta VLK Cresa befektetési igazgatóját, Takács Pétert, aki azt mondta, hogy

egyre több hazai és külföldi ingatlanfejlesztő szeretne pozíciót fogni, vagyis olyan területet vásárolni, ahol aztán logisztikai központot, gyártócsarnokot, raktárt hoz létre, és bérbe adja azt.

Emlékszel mit írtam arról, hogy mi történne, hogyha az Amazon bejönne Magyarországra? Pont az ilyen telkek, logisztikai központok felértékelődéséről írtam. Nos ez most a 2020-as e-kereskedelmi boom miatt pörgött fel jobban, mintha az Amazon jött volna. Olvasd el azt a cikket is! 

MinnerInstant

Az IoT (Internet of Things) világában elég maradinak tűnhet ez a tipp, de mindenképp próbáld ki! Legyen szó egy széljegyzetről, egy meeting „jegyzőkönyvéről”, vagy akár brainstromingról, a papírra leírt jegyzetek nem csak a memorizálásban segítenek, hanem a feldolgozásban is. Míg gépi jegyzetelésnél szóról szóra követjük az elhangzottakat, papírra történő jegyzeteléskor szelektálunk, a lényeget írjuk le, az összefüggéseket (később is) jobban átlátjuk és értelmezzük. Nem beszélve arról a pozitív hatásról, hogy a memóriánkat is fitten tartja, így aki gyakran ír kézzel, akár a demencia kialakulásának esélyét is nagymértékben csökkentheti. További jegyzetelős tippeket itt olvashatsz.

MinnerInstant

Amennyiben a weboldalad már rendelkezik titkosítással, válassz egy másik küldetést a minner.hu/kuldetes oldalról!

Mit jelent ez a tanúsítvány, és miért van rá szükség?

SSL (Secure Sockets Layer): egy olyan eszköz, amely azért felel, hogy titkosított és biztonságos csatorna jöjjön létre a kliens és a szerver között. Ez akkor igazán fontos, amikor bizalmas információkat kezelsz (nevek, címek, bankkártyaadatok, stb.), de a Google keresője is előrébb sorolja a tanúsítvánnyal rendelkező weboldalakat.

Sőt már a böngészők többsége figyelmeztet rá, ha SSL nélküli oldallal találkozik, hogy NEM BIZTONSÁGOS az oldal.

Bizonyára nem örülne neki a vásárlód és te sem, ha adatvédelmi szivárgás történne, ezzel akár a bizniszed sikerét is kockáztathatod. Ezért ma már alapelvárás, hogy rendelkezz SSL tanúsítvánnyal. Ha egy weboldal titkosított, a http:// url kiegészül, így https:// lesz a tanúsítvány megszerzése után, így könnyen ellenőrizhető bárki által. Hogyan tudod megszerezni? Mindenképp a tárhelyszolgáltatódnál érdeklődj! Mivel valószínűleg nem te leszel az első ezzel a kéréssel, nagy eséllyel meg tudják oldani pár ezer Forintért. Amennyiben még nem rendelkezel weboldallal, mindenképp járj utána, hogy rögtön titkosított weboldallal indulhass és ne utólag kelljen megszerezned a tanúsítványt.

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek