Disztribúció. A szó, ami több száz milliót vagy akár milliárdokat is hozhat

Érdekes jelenségre lettem figyelmes az utóbbi időben. Rengeteg kisebb gyártóval találkozok, akik valamilyen módon árulják már a termékeiket, de még csak közvetlenül a fogyasztóknak. Legyen az saját készítésű, vagy bérgyártásban készülő termék, vagy külföldről behozott portéka. Az esetek 80-90%-ában még csak nem is kezdtek neki a disztribúciónak, vagyis a terméküket valamilyen közvetítőn keresztül való értékesítésnek. Pedig aki belevágott, olyat érez, amit a webshopos vagy közvetlen értékesítésnél nemigen, más adja el a terméket.

Mi a disztribúció? Fogalma, jelentése

A disztribúció röviden forgalmazást jelent. Továbbá a vállalkozások esetében egy értékesítési csatorna, aminél feltételezzük, hogy a termékáramlás többszereplős. A gyártó a terméket nagy – vagy kiskereskedőkön (boltok, üzletek) keresztül juttatja el a terméket a fogyasztóhoz.
Ha bemész egy boltba és látsz egy sampont, akkor az disztribúción keresztül került oda.
De van ennek speciális fajtája is, ami a franchise, itt csak megemlítem, mert most ezzel nem foglalkozunk.

Mondj még példát!

Számunkra is kézzelfogható három példa a:

  • Manna szappan: a saját értékesítés után bejutott olyan nagy üzletláncba is, mint a DM. 2018-ban már 2 milliárd forintos forgalma volt.
  • Szafi Reform termékek (gluténmentes lisztek…): Bár van saját üzletük és webshopjuk is, rengeteg kisebb boltban is megtalálhatóak. 2018-as árbevételük 1,8 milliárd forint, és egészen elképesztő 315 millió forintos adózott eredménnyel (profit) zártak.
  • Happy Face
    Néhány éve indult el. Kínában gyárttatja az alábbi emoji (smile és hasonlók) párnákat, és viszonteladókkal értékesíti a termékét. A cég már az elejétől fogva így nagykereskedőként van a piacon. Bár a honlapján is megvehetőek a termékek, de ő a disztribúcióra koncentrál. Miután lent elolvastad a cikket, hallgasd meg egy podcast-ban, hogyan is csinálta: kínai import a gyakorlatban, példákkal, érthetően. Beszélgetés egy szakértővel – podcast


A disztribúció kulcsa

Már Minner ügyfeleknél is teszteljük, hogy hogyan a legoptimálisabb elindulni. Egy biztos, először néhány kisebb boltot kell meggyőzni, hogy értékesítsék a termékeket. Ezt kommunikálni is kell természetesen, hogy ott elérhető. Ez azért is jó indulásnál, mert fel kell készítenünk a vállalkozásunkat a logisztikai feladatokra. Ezután a következő lépcső a nagykereskedőket megkeresni. Természetesen termékenként más és más a disztribúciós folyamat, és lehet az is, hogy már alapból az üzleti modell része.

Szuper! Eddig el is jutottunk már! Lesz ebben a témában még cikk a Minneren. Gyere vissza később is! 

Természetesen nem maradsz Minner ötlet nélkül!

Azokban a cégekben már elültettem a bogarat, akik olyan terméket forgalmaznak, amit akár boltokba is eljuttathatnak. Na, de segítség kell ám nekik! Nem véletlen, hogy a 2019-es üzleti ötletek között ott szerepel a disztribúciós szakértő. Összekötöd a gyártót (forgalmazót) a nagykereskedőkkel, termékbrókerekkel, vagy éppen te magad leszel az, aki bejuttatja a terméket a boltokba.

Fotó: Envato License

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!