Divat lett a budapesti plázákban, hogy a parkolásért és a WC-ért is pénzt kérnek

Dátum

Megosztás

Döbbenten figyelem a plázák döntéseit az utóbbi időben. Szinte hullámként követik egymást az olyan változások, minthogy fizetőssé teszik az addigi ingyenes parkolást. Elsőként az Aréna Mall vezette be még tavaly ősszel. Mondjuk ők még a pozitív példa, mert 3 óra ingyenes. Arról nem is beszélve, hogy miért kérnek pénzt a mellékhelyiség használatáért? Miért hozzák ezeket a döntéseket az üzemeltetők?

Budapesti plázák parkolási változásai 2018-2019-ben

Az Aréna Mall kezdte tavaly október 15-től. Korábban az egyik legnagyobb P+R parkoló volt Budapesten. Jelenleg 2019 februárjában így alakulnak a parkolási díjak

  • Aréna Mall:  Az első 3 óra parkolás ingyenes (egy naptári napon belül összesen 3 óra parkolás ingyenes). A 4. órától minden megkezdett óra díja bruttó 300 Ft.
  • West Endben 7:00 és 10:00 között ingyenes a parkolás, más időszakban 380 forint/óra
  • Mammutban óránként 350 forint.
  • Az Árkád parkolójának használata az első 2 órában ingyenes, ezt követően minden megkezdett óra 200 forint.
  • Euro Center: ő most a legújabb. 3 óra ingyenes, utána 700 Ft/óra a parkolás

Autósok nagy kosárérték

Ha a vevőértéket, vagy a kosárértéket nézzük, akkor egyértelmű, hogy akik autóval érkeznek, sokkal magasabb értéket, összeget képviselnek, mint akik autó nélkül jönnek. Ez kicsit így furcsa, de tény, hogy az üzemeltetési fix bevételeket nehéz bővíteni. A 3-4 órányi ingyenes parkolás elég lehet a vásárlásra, tehát akkora kárt nem okoztak, hogy ezzel távol maradjanak az autósok.

A WC is fizetős?

Amin sokan meglepődtünk az utóbbi időben, hogy egyre több helyen fizetőssé tették a WC-k használatát. Legutóbb a Corvin Plázában lepődtem meg rajta. Pedig ezek nem voltak soha túl zsúfolva, nem lehetett azt mondani, hogy hátrányt szenvednek az üzemeltetők vagy azt, hogy nagy az „át-wc-zős forgalom”.

Nyugdíjasok? Miért nem rájuk koncentrálnak?

Egy korábbi cikkben beszámoltam a KSH kutatásáról, amiből kiderült, hogy amelyik bevásárlóközpont nem fókuszál az idősebb, 50+-os korosztályra, akár le is húzhatja a rolót. Ők adják a magyarországi háztartások 31%-át és az egy főre jutó személyes célú kiadásaik pedig már rég meghaladták az országos átlagot. A cikk: A KSH az idősmarketingben látja a fantáziát. Mi ez, ha nem egy üzleti ötlet

Fotó: Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

Jövőre megfizetsz a palackodért – LifeTilt dráma – Jobb az EUR bevétel, mint a HUF #hírszemle

Balogh Tamás személyes brandje, a LifeTilt a maga szókimondó tartalmával 2022-ben átkerült a Tutti Kft-hez. Mivel Balogh Tamás személye volt maga a marketing, hogyan...
00:37:17

100 Termékötlet Kínából 9. rész – Canton Fair Phase 2 termékei: élethű plüssök, falidekoráció…

Itt már a Canton Fair-en voltak a Gáborék a kínai útjuk során. Először is a videón egy konténer berakodást is láthatunk. Egy gyűjtőraktárban járunk,...

Gyakorlati útmutató kapcsolatépítéshez. Networking tippek, trükkök

Hallottad már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér, de hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Hogyan találkozz, beszélgess üzleti kapcsolataiddal anélkül hogy úgy éreznék, csak...

Hogyan veszíts el 20 millió dollárt 1 hónap alatt? – Béna márkamegújítók

Még a legnagyobb márkáknak szüksége van a rebrandingre. Gondolj bele: Netpincérből Foodpanda, majd Foodora, vagy Pannon GSM-ből Telenor, majd Yettel. Sokszor jót tesz a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Egy izgalmas felvetésem van, amihez természetesen kutatást is hozok továbbá egy olyan megvilágosodásban lesz részed, ami garantáltan pénzt tesz a pénztárcádba. Te is abba...

Tiktok marketing esettanulmányok, példák. Lehet vevőt szerezni TikTokról!

Te is már gondolkoztál azon, hogy a Tiktokon elkezdd a tartalomgyártást, megszerezd innen az első vásárlód? Ezek az esettanulmányok végigvezetnek azon az úton, ami...

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...