Divat lett a budapesti plázákban, hogy a parkolásért és a WC-ért is pénzt kérnek

Dátum

Megosztás

Döbbenten figyelem a plázák döntéseit az utóbbi időben. Szinte hullámként követik egymást az olyan változások, minthogy fizetőssé teszik az addigi ingyenes parkolást. Elsőként az Aréna Mall vezette be még tavaly ősszel. Mondjuk ők még a pozitív példa, mert 3 óra ingyenes. Arról nem is beszélve, hogy miért kérnek pénzt a mellékhelyiség használatáért? Miért hozzák ezeket a döntéseket az üzemeltetők?

Budapesti plázák parkolási változásai 2018-2019-ben

Az Aréna Mall kezdte tavaly október 15-től. Korábban az egyik legnagyobb P+R parkoló volt Budapesten. Jelenleg 2019 februárjában így alakulnak a parkolási díjak

  • Aréna Mall:  Az első 3 óra parkolás ingyenes (egy naptári napon belül összesen 3 óra parkolás ingyenes). A 4. órától minden megkezdett óra díja bruttó 300 Ft.
  • West Endben 7:00 és 10:00 között ingyenes a parkolás, más időszakban 380 forint/óra
  • Mammutban óránként 350 forint.
  • Az Árkád parkolójának használata az első 2 órában ingyenes, ezt követően minden megkezdett óra 200 forint.
  • Euro Center: ő most a legújabb. 3 óra ingyenes, utána 700 Ft/óra a parkolás

Autósok nagy kosárérték

Ha a vevőértéket, vagy a kosárértéket nézzük, akkor egyértelmű, hogy akik autóval érkeznek, sokkal magasabb értéket, összeget képviselnek, mint akik autó nélkül jönnek. Ez kicsit így furcsa, de tény, hogy az üzemeltetési fix bevételeket nehéz bővíteni. A 3-4 órányi ingyenes parkolás elég lehet a vásárlásra, tehát akkora kárt nem okoztak, hogy ezzel távol maradjanak az autósok.

A WC is fizetős?

Amin sokan meglepődtünk az utóbbi időben, hogy egyre több helyen fizetőssé tették a WC-k használatát. Legutóbb a Corvin Plázában lepődtem meg rajta. Pedig ezek nem voltak soha túl zsúfolva, nem lehetett azt mondani, hogy hátrányt szenvednek az üzemeltetők vagy azt, hogy nagy az „át-wc-zős forgalom”.

Nyugdíjasok? Miért nem rájuk koncentrálnak?

Egy korábbi cikkben beszámoltam a KSH kutatásáról, amiből kiderült, hogy amelyik bevásárlóközpont nem fókuszál az idősebb, 50+-os korosztályra, akár le is húzhatja a rolót. Ők adják a magyarországi háztartások 31%-át és az egy főre jutó személyes célú kiadásaik pedig már rég meghaladták az országos átlagot. A cikk: A KSH az idősmarketingben látja a fantáziát. Mi ez, ha nem egy üzleti ötlet

Fotó: Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!