E-kereskedelmi és webáruház statisztika 2018

Dátum

Megosztás

A GKI Digitál és az Árukereső a 2018-as évre is elkészítette az online kiskereskedelmi statisztikát, vagyis kutatta ezt a piacot. Impozáns számok és rengeteg olyan statisztika, ami segítheti a piaci szereplőket. Nézzük is!

Shoprenterrel együttműködve az e-kereskedelem rovatban olyan tartalmakat készítünk, amivel a webáruházad az első lépéstől profin működhet. Ahogy a Minnertől megszokhattad, azt keressük, hogyan lehet jobban csinálni!

A hazai online kiskereskedelem 2018-ban elérte a nettó 425 milliárd forintos éves forgalmat, ami mintegy 17%-kal múlta felül a 2017-es szintet és 4,5%-át adja a teljes magyar kiskereskedelmi forgalomnak.

További információkat pontokba szedtem:

  • A magyar lakosság 2018-ban – a gazdasági fellendüléssel összhangban – már a webáruházakban is egyre nagyobb értékben költött termékekre, a tavalyi évben az átlagos vásárlási érték átlépte a nettó 11 ezer forintos értéket. Tehát ennyit költöttek egy vásárlás alkalmával átlagosan, ez a kosárérték. Utóbbi azt is jelenti, hogy ez az a szint, ami felett érdemes ingyenes kiszállítást adni a vevőinknek. Természetesen vegyük figyelembe a saját kosárértéket is, de érdemes emelésen gondolkodni, ha jelenleg ez a szint alatt van.
  • Az egy főre jutó éves online rendelésszám elérte a 12 online vásárlás/fő szintet, ami 7%-os éves bővülést jelent 2017-hez képest. Az éves átlagos költés összességében megközelítette a 133 ezer forintot. A cseheknél az utóbbi átszámítva 230 000 forint. Elsőre lehangoló, hogy el vagyunk maradva, de motiváló, hogy még akár duplázhat is a piac.
  • Az FMCG piac hozhatja az új lendületet az online kiskereskedelembe
    Az e-kereskedelmi szektorok között 2018-ban a műszaki cikkek mellett az FMCG területe fejlődött a legdinamikusabban, 21%-ot emelkedett. A napi fogyasztási cikkek online piacán belül az online élelmiszer szegmens a legnagyobb. Ezen a területen 2018-ban már élénk verseny folyt a két országos hiperlánc, a Tesco és az Auchan online áruházai között. Ráadásul az élelmiszerek online rendelése mellett a háztartási cikkek és drogériai termékek területén is erősödik a verseny. Ebben a kategóriában a Rossmann egyre nagyobb szeletet hasít ki az online FMCG tortából, de 2018-ban ők is jól ismert, közvetlen konkurenciával kerültek szembe: a DM is elindult a saját webáruházával. A jelenlegi trendek tükrében ez a – most még “gyerekcipőben járó” – online FMCG piac egyre inkább a tőkeerős multik játéktere lesz, ez pedig hatással lehet majd az egész magyar online piac fejlődésére. Természetesen más szereplők is megjelenhetnek, sőt itt van igazán nagy lehetőség!
  • Offline háttér nélkül nem megy: a teljes értékű offline üzlettel vagy átvételi ponttal is rendelkező webáruházak létjogosultsága megkérdőjelezhetetlen a magyar piacon. A vásárlók szívesebben rendelnek olyan webáruházból, amely offline üzletekkel vagy legalább átadópontokkal rendelkezik. Ezek alapján nem meglepő, hogy a teljes online kiskereskedelmi forgalom közel 80%-a olyan kereskedéseknél realizálódik, ahol van valamilyen offline értékesítési láb. Ilyenkor eszembe jut ez a Minneres vállalkozás ötlet: 150. ötlet – több webshopokhoz tartozó offline bolt üzemeltetése

Webáruházzal kapcsolatos tartalmak a Minneren:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!