E-kereskedelmi, webáruház statisztika 2018

A GKI Digitál és az Árukereső a 2018-as évre is elkészítette az online kiskereskedelmi statisztikáit, vagyis lekutatta ezt a piacot. Impozáns számok és rengeteg olyan statisztika, ami segítheti a piaci szereplőket. Nézzük is!

A hazai online kiskereskedelem 2018-ban elérte a nettó 425 milliárd forintos éves forgalmat, ami mintegy 17%-kal múlta felül a 2017-es szintet és 4,5%-át adja a teljes magyar kiskereskedelmi forgalomnak.

További információkat pontokba szedtem:

  • A magyar lakosság 2018-ban – a gazdasági fellendüléssel összhangban – már a webáruházakban is egyre nagyobb értékben költött termékekre, a tavalyi évben az átlagos vásárlási érték átlépte a nettó 11 ezer forintos értéket. Tehát ennyit költöttek egy vásárlás alkalmával átlagosan, ez a kosárérték. Utóbbi azt is jelenti, hogy ez az a szint, ami felett érdemes ingyenes kiszállítást adni a vevőinknek. Természetesen vegyük figyelembe a saját kosárértéket is, de érdemes emelésen gondolkodni, ha jelenleg ez a szint alatt van.
  • Az egy főre jutó éves online rendelésszám elérte a 12 online vásárlás/fő szintet, ami 7%-os éves bővülést jelent 2017-hez képest. Az éves átlagos költés összességében megközelítette a 133 ezer forintot. A cseheknél az utóbbi szám átszámítva 230 000 forint, ami jól bár elsőre lehangoló, hogy el vagyunk maradva, de motiváló, hogy még közel duplázhat a piac.
  • Az FMCG piac hozhatja az új lendületet az online kiskereskedelembe
    Az e-kereskedelmi szektorok között 2018-ban a műszaki cikkek mellett az FMCG területe fejlődött a legdinamikusabban, 21%-ot emelkedett. A napi fogyasztási cikkek online piacán belül az online élelmiszer szegmens a legnagyobb. Ezen a területen 2018-ban már élénk verseny folyt a két országos hiperlánc, a Tesco és az Auchan online áruházai között. Ráadásul az élelmiszerek online rendelése mellett a háztartási cikkek és drogériai termékek területén is erősödik a verseny. Ebben a kategóriában a Rossmann egyre nagyobb szeletet hasít ki az online FMCG tortából, de 2018-ban ők is jól ismert, közvetlen konkurenciával kerültek szembe: a DM is elindult a saját webáruházával. A jelenlegi trendek tükrében ez a – most még “gyerekcipőben járó” – online FMCG piac egyre inkább a tőkeerős multik játéktere lesz, ez pedig hatással lehet majd az egész magyar online piac fejlődésére. Természetesen más szereplők is megjelenhetnek, sőt itt van igazán nagy lehetőség!
  • Offline háttér nélkül nem megy: A teljes értékű offline üzlettel vagy átvételi ponttal is rendelkező webáruházak létjogosultsága megkérdőjelezhetetlen a magyar piacon. A vásárlók szívesebben rendelnek olyan webáruházból, amely offline üzletekkel vagy legalább átadópontokkal rendelkezik. Ezek alapján nem meglepő, hogy a teljes online kiskereskedelmi forgalom közel 80%-a olyan kereskedéseknél realizálódik, ahol van valamilyen offline értékesítési láb.Ilyenkor eszembe jut ez a Minneres vállalkozás ötlet: 150. ötlet – több webshopokhoz tartozó offline bolt üzemeltetése

Webáruházzal kapcsolatos tartalmak a Minneren:

Miskolc / Pécs / Debrecen / Szeged / Győr / Budapest - üzleti tanácsadás

Találkozzunk a te városodban! A Minner a következő 2 hónapban a fenti városokban tart üzleti tanácsadói órákat! Használd ki! Részleteket!