Ha olvasod már egy ideje a Minnert, vagy a mi cikkeinket, akkor nem kell ismételni, hogy mennyire fontos a saját lista, és az e-mail marketing (szolgáltatóknak is, de terméket értékesítőknek kifejezetten). Most nézzük meg azt, ha már elkezdtél hírlevelezni, hogyan mérd a sikert: melyik mérőszámok a legfontosabbak, és milyen eredményekkel lehetsz elégedett? Egy konkrét ügyfelünk példáján keresztül vizsgáljuk meg ezeket, hogy kapj egy viszonyítási alapot, el tudd helyezni a számokat.
A cikk szerzői Pörzsölt Móni és Boros Lajos, a PinX Marketing alapítói, a MinnerAkadémia E-mail marketing mesterkurzus webshopoknak oktatói.
A legfontosabb hírlevél metrika: a megtérülés
Nem akarunk félrevezetni vagy elterelni a fókuszt. Az e-mail marketing eredményességének elemzésekor mindig a nagy képből induljunk ki: a legfontosabb mindenkinek a megtérülés, azaz: termel-e neked pénzt a tevékenység? Ha forintban tudod mérni a hírleveleid hasznát, akkor az már egy biztos alap – persze mindig lehet finomítani, ám az első legfontosabb a megtérülés.
Mondok egy gyakori példát, amiért ezzel a ponttal indítunk: rendszeresen azzal büszkélkednek a hozzánk konzultációra érkező vállalkozók, hogy 50-60% az e-mailjeik megnyitási aránya. Wow, szuper! Aztán amikor megkérdezzük, hogy mennyi pénzt hoznak ezek az e-mailek, akkor sok esetben a válasz 0, vagy valamilyen apró, elhanyagolható összeg.
Ezért fontos, hogy ne hiúsági metrikákat nézz – vagy a kivitelező ne azzal szúrja ki a szemed!
Árbevétel az e-mailekből – konkrét példa
Hogy ne csak a levegőbe durrogtassunk számokat, egy saját – elég jól teljesítő – ügyfelünk statisztikáit is megosztjuk veled (2022 júniusi számok). Minden iparág, piac más egy kicsit, úgyhogy ezt valóban csak kiindulási pontnak használd, de reméljük, hogy így is hasznosak lesznek az adatok, adnak egyfajta kapaszkodót vagy arányszámot amihez tudod magad hasonlítani.
Tehát az első szám amit mérj az az, hogy mennyi árbevételt hoznak neked a levelek. Mérd hetente, hogy lásd, hogyan alakul a bevétel attól függően, hogy mennyit, miről és hogyan kommunikálsz.
Az említett ügyfél havonta 10,000,000 Ft+ árbevételt termel e-mailekből. Ez a bevételének a 40-50%-a szokott lenni.
Persze a megtérülés is egy soktényezős dolog, ezért az alapok lefektetése után nézzük is meg, milyen mérőszámok lesznek neked érdekesek még:
Az Előny előfizetőnk még olvashatnak arról, hogy (vagyis ezzel folytatódik a cikk):
- Olyan ökölszabályokat, példákat hozunk, ami számodra is támpontot adhatnak az e-mail marketingedhez.
- Természetesen arról is szó lesz, hogy ezeket a számokat mivel lehet elérni, befolyásolni.
- Fontos KPI-okat, mérőszámokat, amelyek jó viszonyítási alapok lesznek, hogy sikeres-e az, amit csinálsz. Természetesen forgalomra, profitra játszunk!
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
Kapcsolódó olvasnivaló:
- Előny tartalom:
- Így érd el, hogy mostantól le se tudj vakarni a hírlevéllistádról
- Hírlevél kézbesítési csekklista: 8 dolog, amivel javíthatod a hírleveleid megnyitási arányát
- Végre elindult a webshopod! Lehet, hogy már el is késtél az e-mail marketinggel?
Fotó: Firmbee.com / Unsplash