Egy piackutatás után jobban növekszik a céged. Miért? Hogyan?

Itt van! Tudjuk! Sőt most már te is tudni fogod, hogy ez is kell a növekedéshez! Ne hagyd ki, foglalkozz a piackutatással! Jó hír, hogy valószínűleg a konkurenciáid 99%-a nem foglalkozik vele. Persze picit megfoghatatlan is, nem tartozik bele a napi rutinba, ezért is hanyagoljuk. Na, de nézd ezt az ábrát! Ezután minden követ meg kell mozgatnod!

A Hinge Research Institute friss 2019-es kutatásának eredményét láthatod az alábbi ábrán (KKV-kat vizsgáltak, tehát nem nagy brandeket, multikat).

Magyarázat / segítség:
Growth= növekedés
Profitability = profit
Research = kutatás
Occasional = alkalmi,
Frequent = évente többszöri piackutatás (különböző területeken – pl. célpiac, versenytárs, termékkutatás…).

Azok a cégek, akik piackutatást végeztek, még ha alkalmanként is, több mint 10X-es növekedést tudnak felmutatni (éves), sőt profit rátájuk átlagosan 27%-kal nagyobb.

Mi van az ábra mögött, a piackutatás önmagában nem elég

A piackutatás eredményét főleg a kis vállalkozások sokkal jobban fel tudják használni, hiszen kénytelenek, látni akarják a ráfordított idő eredményét, plusz ott vannak az információk előttük, miért ne kezdenének vele valamit. Egy korábban már a Minneren is bemutatott Nielsen kutatás rámutatott, hogy a kisvállalkozások (kisebb cégek, normál méretű KKV-k) növekedéséhez 53%-ban az új termék bevezetése járult hozzá.

Itt ér össze a két statisztika, mert ahhoz, hogy új terméket állíts elő, jobban meg kell ismerned a piacot, a vevők, beszállítók igényeit.

A nagyobb piaci növekedés általában együtt mozog a cég márkaépítési tevékenységével, melynek egyik fontos alkotóeleme a piackutatás.

Piackutatás – mit és hogyan

Későbbi cikkekben még ki fogjuk bontani ezt a témát a Minneren (majd ide be is linkelem őket). Most nézzünk meg átfogóban, számodra is kézzelfoghatóan.

Mi az, ami meglepetésként érhet egy piackutatásban (hidd így van):

  • Túlbecsüljük a vásárlók tényleges igényeit, vagy a termékhez fűződő prioritásait.
  • Nem ismerjük a valódi konkurenciát. Bár úgy érezheted, hogy nálad ez nem így van. Rengetegszer kiderül a vevők interjúztatásánál (megkérdezésénél), hogy alig van átfedés a te általad megjelölt konkurencia és az ő általuk megjelöltek között. Rengeteg olyan piac van, ahol bár úgy gondoljuk egy cég egymásnak konkurenciája, valójában teljesen más fogyasztókat szolgál ki. Erről cikk itt: A Kit Kat nem konkurenciája a Balaton szeletnek. Cikk a konkurenciák beazonosításáról
  • Mi a valódi előnye a termékednek, szolgáltatásodnak, cégednek?Avagy, miért választott titeket a vevő? Ezt a kérdést folyamatosan fel kell tennetek a vevőknek! Továbbá: Mit gondolnak rólad a vevőid? A termékedről? Hogyan gondolkodnak?
  • Ki a valódi célpiac. Ennek vizsgálata szinte minden évben meg kell, hogy legyen. Persze mi magunk is meghatározhatjuk, de legjobb az, ha folyamatosan vizsgáljuk a tényleges fogyasztóinkat. Megnézzük kik és miért vásárolnak a legtöbbet, kik vásárolnak a legkevesebbet, mi jellemző rájuk…
  • A piackutatás célja tehát: információszerzés a vevőidről, fogyasztókról, a piacról. Tegyél fel kérdéseket, megállapításokat az eredményekkel kapcsolatban:
    • többség azt mondta, hogy….
    • Honnan jön a legtöbb vásárlóm? És a többi piaci szereplőnek?
    • Valaki azt mondta, írta, hogy a… – Lehet, hogy csak egy ember elejtett mondata az, de mindig állj hozzá úgy, hogy: Vizsgáljuk meg jobban!
  • 100 darab mély interjú, vagy beszélgetés a vevőiddel már nagy rálátást ad a piacodra

A piackutatás csak a képlet egyik része. A márkaépítéshez tartozik, érdemes mélyebben belemenni! Gyere el a Minner márkaépítés előadására, ahonnan hazaviszed a saját csekklistádat, márkaépítés receptedet és természetesen szó lesz a piackutatásról is! Időpontok és helyszínek:

Ezt a témát még folytatjuk!

Forrás: Hinge Research Institute/2019
Nielsen
Fotó: Envato

Facebook remarketing beállítása lépésről-lépésre. INGYENES tudásanyag

Az ingyenes tudásanyag első részében a remarketing beállítását mutatom meg. Ez a Minner vlog, ahová hamarosan újabb hasonló anyagok kerülnek. Megnézem és beállítom a remarketingemet!