Egy piackutatás után jobban növekszik a céged. Miért? Hogyan?

Dátum

Megosztás

Itt van! Tudjuk! Sőt most már te is tudni fogod, hogy ez is kell a növekedéshez! Ne hagyd ki, foglalkozz a piackutatással! Jó hír, hogy valószínűleg a konkurenciáid 99%-a nem foglalkozik vele. Persze picit megfoghatatlan is, nem tartozik bele a napi rutinba, ezért is hanyagoljuk. Na, de nézd ezt az ábrát! Ezután minden követ meg kell mozgatnod!

A Hinge Research Institute friss 2019-es kutatásának eredményét láthatod az alábbi ábrán (KKV-kat vizsgáltak, tehát nem nagy brandeket, multikat).

Magyarázat / segítség:
Growth= növekedés
Profitability = profit
Research = kutatás
Occasional = alkalmi
Frequent = évente többszöri piackutatás (különböző területeken – pl. célpiac, versenytárs, termékkutatás…).

Azok a cégek, akik piackutatást végeztek, még ha alkalmanként is, több mint 10X-es növekedést tudnak felmutatni (éves), sőt profit rátájuk átlagosan 27%-kal nagyobb.

Mi van az ábra mögött, a piackutatás önmagában nem elég

A piackutatás eredményét főleg a kis vállalkozások sokkal jobban fel tudják használni, hiszen kénytelenek, látni akarják a ráfordított idő eredményét, plusz ott vannak az információk előttük, miért ne kezdenének vele valamit. Egy korábban már a Minneren is bemutatott Nielsen kutatás rávilágított, hogy a kisvállalkozások (kisebb cégek, normál méretű KKV-k) növekedéséhez 53%-ban az új termék bevezetése járult hozzá.

Itt ér össze a két statisztika, mert ahhoz, hogy új terméket állíts elő, jobban meg kell ismerned a piacot, a vevők és beszállítók igényeit.

A nagyobb piaci növekedés általában együtt mozog a cég márkaépítési tevékenységével, melynek egyik fontos alkotóeleme a piackutatás.

Piackutatás – mit és hogyan

Későbbi cikkekben még ki fogjuk bontani ezt a témát a Minneren (majd ide be is linkelem őket). Most nézzünk meg átfogóbban, számodra is kézzelfoghatóan.

Mi az, ami meglepetésként érhet egy piackutatásban (hidd el, így van):

  • Túlbecsüljük a vásárlók tényleges igényeit vagy a termékhez fűződő prioritásait.
  • Nem ismerjük a valódi konkurenciát. Bár úgy érezheted, hogy nálad ez nem így van. Rengetegszer kiderül a vevők interjúztatásánál (megkérdezésénél), hogy alig van átfedés a te általad megjelölt konkurencia és az ő általuk megjelöltek között. Rengeteg olyan piac van, ahol bár úgy gondoljuk, egy cég egy másiknak konkurenciája, valójában teljesen más fogyasztókat szolgál ki. Erről cikk itt: A Kit Kat nem konkurenciája a Balaton szeletnek. Cikk a konkurenciák beazonosításáról
  • Mi a valódi előnye a termékednek, szolgáltatásodnak, cégednek?Avagy, miért választott titeket a vevő? Ezt a kérdést folyamatosan fel kell tennetek a vevőknek! Továbbá: mit gondolnak rólad a vevőid? A termékedről? Hogyan gondolkodnak?
  • Ki a valódi célpiac. Ennek vizsgálata szinte minden évben meg kell, hogy legyen. Persze mi magunk is meghatározhatjuk, de legjobb az, ha folyamatosan vizsgáljuk a tényleges fogyasztóinkat. Megnézzük, kik és miért vásárolnak a legtöbbet, kik vásárolnak a legkevesebbet, mi jellemző rájuk…
  • A piackutatás célja tehát: információszerzés a vevőidről, fogyasztókról, a piacról. Tegyél fel kérdéseket, megállapításokat az eredményekkel kapcsolatban:
    • többség azt mondta, hogy….
    • Honnan jön a legtöbb vásárlóm? És a többi piaci szereplőnek?
    • Valaki azt mondta, írta, hogy a… – Lehet, hogy csak egy ember elejtett mondata az, de mindig állj hozzá úgy, hogy: Vizsgáljuk meg jobban!
  • 100 darab mély interjú, vagy beszélgetés a vevőiddel már nagy rálátást ad a piacodra

Forrás: Hinge Research Institute/2019
Nielsen
Fotó: Envato

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...

Így dolgozz sikeresen a Z generációval!

Tudtad, hogy 4-ből 3 vezető szerint a Z generáció képviselőivel kifejezetten nehéz együttdolgozni? Hogy a Z generáció tagjait sűrűbben szokták elbocsátani, mint a...

„Ebből meg lehet élni?” „Miért nem keresel egy rendes munkát?” – Miért van ez a jelenség?

Az emberek 99%-a ma is hülyének nézne, ha azzal állnék elő, hogy el fogok indítani egy médiaoldalt, méghozzá üzleti témában. Nem bíztatnának, sőt mondhatni...

Big Ben pufferdzsekiben? – A nagy CGI gerillamarketing

Ha használod a TikTokot, és te is azok közé tartozol, akik még “csak ezt az egy videót megnézik”, akkor biztos szembejött a Big Ben...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...

Gyereknevelésben segít az AI? Alza előfizetés. A Youtube blokkolja a hirdetés blokkolókat. Könyvajánló

Megjelent az Alza+ előfizetés, amivel ingyenes szállítást biztosítanak csomagpontra és partnerpontra. Alza+ az új Amazon Prime? Vajon ki nyeri meg a hazai e-kereskedelmi piacot?...