A MinnerAkadémia TikTok oktatója, Márton Viktor saját maga is aktív TikTok tartalomkészítő és vállalkozó. Rendszeresen használja a TikTokot értékesítési csatornaként a saját termékeinek és szolgáltatásainak. Legutóbb egy komplex, több platformon futó kampányon keresztül értékesített havi előfizetéses terméket. Az alábbi esettanulmányban Viktor arról számolt be, hogyan épült fel ez a kampány, milyen szerepet játszott a TikTok, és mit csinálna máshogy ha most újrakezdené. Ez nem fiktív példa vagy feltételezés, nézz be egy élő, működő vállalkozás motorházteteje alá, ismerd meg mások hogy kampányolnak (többek között) a TikTokon!
Az alábbiakban Viktor beszámolóját olvashatod. Viktortól még többet tanulhatsz a TikTokról a MinnerAkadémián.
Az első részt keresed? -> Így kampányolj a TikTokon! [esettanulmány]
A kampány röviden
Egy havi előfizetéses termékem kampányát szeretném az alábbiakban bemutatni.
Amit elöljáróban tudni érdemes, hogy korábban volt, hogy csak és kizárólag TikTok organikus tartalmakkal kampányoltam. A most bemutatott esetben ez nem így volt: több fronton „támadtam”, egyrészt hogy több helyen elérjem a célközönségem, illetve hogy én is tapasztalatot szerezzek, teszteljek, és ezekkel az új ismeretekkel kiegészítsem a jövőben is az értékesítési folyamatomat.
Kis disclaimer, hogy a kampányba a „kész jobb, mint a tökéletes” elven vágtam bele, felkészülési idő híján sajnos már az elején tudtam, hogy nem fogom tudni teljesen kimaxolni, de inkább nekiálltam mint hogy a tökéletesre várjak. Ez volt az első olyan kampányom, amiben több platform ennyire összejátszott, sőt, ahol nem a TikToké volt a főszerep: korábban 80%-ban legalább a TikTokos közönségemre építettem, most a TikTokra fordított erőfeszítésem inkább 25% körül volt. Viszont a hirdetésre szánt költség közel 3-szorosa volt a bevétel.
Hogyan épült fel a kampány
A kampány célja hideg közönség megszólítása és lead gyűjtés volt az induló havidíjas matek klubomhoz. Ehhez YouTube videók formájában készítettem egy 4 napos kihívást, ezekben a videókban pedig ingyenes tartalomként értéket adtam a célcsoportnak (tartalommarketing). A kihívás végén egy online klub nyitó eseményt, egy webináriumot tartottam. Ezt egy egy hetes intenzív értékesítési időszak követte.
Így álltak össze a marketing csatornák ebben a kampányban:
- Facebook hirdetések
- E-mail marketing
- TikTok marketing
- Landing oldalak feliratkozó gyűjtésre
A TikTok szerepe a kihívás népszerűsítésében
Fizetett hirdetések és organikus tartalmak egyaránt segítették a kampányt a TikTokon.
TikTok hirdetések
Két videót készítettem kimondottan sales videónak a termékről, amelyeket hirdettem is. A hirdetések 4 napig futottak, és a TikTokra szánt hirdetési büdzsé összesen 35 000 Ft volt, amiből 316 regisztráló érkezett (akik a 4 napos kihívásra e-mailben feliratkoztak), 109 Ft-os CPL (cost-per-lead) áron.
A két hirdetés:
TikTok hirdetési tapasztalatok
- Több jó kreatívra van szükség. Idő hiányában két videót készítettem, de ez lehetett volna több.
- Több időt kell hagyni a kampány kifutására.
- Amíg a CPL a cél érték alatt van, addig hagyni kell futni a kampányt. Nem kell leállítani.
- 1 nap rossz teljesítmény után nem kell leállítani a kampányt.
Organikus tartalmak
Az organikus videókkal a cél hideg célközönség megszólítása volt a kihívással, valamint a meglévő követőim bevonzása a klub nyitó webinar eseményre.
Ehhez egyrészt 3 db virálisnak szánt videót készítettem, amiknek a végére került egy rövid promóciós rész és CTA. Közel 200 000 megtekintést hoztak ezek a videók, és a promóciós részt közel 12 000-en látták.
Ezek a videók:
1. videó: egy matekos trükk. Össz videó megtekintés: 110e. 4% nézte meg azt a részt, ami a promó volt, ami kb 4400 néző.
2. videó: 3 matekos trükk. Össz videó megtekintés: 50e. 5% nézte meg azt a részt, ami a promó volt, ami kb 2500 néző.
3. videó: felvételivel kapcsolatos matekos trükk. Össz videó megtekintés: 39,8e. 12% nézte meg azt a részt, ami a promó volt, ami kb 4700 néző.
Ezen kívül készült 3 db kimondottan a kihívás promotálásáról szóló videó, amik együttesen 18 000 megtekintést hoztak.
Az organikus tartalmaimnak 160 kihívás regisztrálót (e-mail feliratkozót) tulajdonítok. Ez nem pontos szám, és persze nem 100%-osan mérhető, de mivel organikusan a TikTokon voltam a legaktívabb, ezért a nem hirdetésekből származó feliratkozókat ide számoltam.
Nyitó esemény, webinárium promóciója
A webinárium megtöltésére a kihívásra regisztrálók e-mail listája volt a segítségemre, illetve a TikTok organikus elérés. Itt fizetett TikTok hirdetést már nem csináltam, ami hiányosság volt, véges kapacitás miatt nem maradt rá idő pedig kellett volna. Ha újrakezdeném, remarketing hirdetéseket alkalmaznék azokra, akik már jártak a weboldalamon. Én alkotói fiókot használok. Viszont ha üzleti fiókunk van, akkor tudunk olyan célközönséget létrehozni remarketing hirdetéshez akik korábban a profilunkkal interakcióba léptek.
Organikus oldalon az idő rövidsége miatt csak három videót posztoltam a webinarról. A videók összesen 15 000 megtekintést értek el.
Egy hetes értékesítési időszak
Újabb fejleszthető terület a következő kampány során, hogy itt sem alkalmaztam remarketing hirdetéseket.
Organikus téren egy direkt sales videót készítettem, amit a profilom tetejére rögzítettem is. Ennek a kampány zárásakor 11 000 megtekintése volt. A 20 másodperces videót átlagosan 6,1 mp-ig nézték, és a nézők 7,5 %-a végig nézte. Sőt még 51 új követőt is hozott a videó:
Emellett egy 9 részes felvételi feladatokat megoldó videósorozatot is készítettem ebben az időszakban. Minden videó végére oda került egy rövid promóciós rész és CTA. Ezt a sorozatot kampányzárásig 110 000-en nézték meg.
A tapasztalat az volt, hogy
- A sorozat első videói organikusan sokkal jobban teljesítettek, mint a későbbi részek. Ha értékesítés a cél, ahhoz felesleges volt ennyire sok részt csinálni. (Korábban is készítettem sorozatot, sejtettem hogy ez lesz az eredmény – viszont az eladáson túl értéket akartam adni a követőimnek, így úgy érzem megérte.)
- Volt továbbá ezek előtt egy sorozat beharangozó videó is, ami a kampányhoz nem kapcsolódott, de a sorozat része – ezt külön 135 000-en nézték meg és 1300 új követőt is hozott. Érdemes tehát sorozatokban gondolkodni, kampánytól függetlenül.
- Felesleges volt napi 2-3-szor is posztolni, nem tolta meg úgy az organikus eléréseket, mint reméltem.
- A jövőben is készítenék sorozatot kampányon belül, de már hamarabb elkezdeném posztolni ezeket, a feliratkozó gyűjtési időszakban is, nem csak az értékesítés hetében.
Mit tanultam ebből a kampányból?
- Az ingyenes kihívásom értékadása nem volt elég erős – nem vonzotta az embereket
- TikTokon is több hirdetési kreatívra van szükségem
- Több időt kell hagynom a TikTok hirdetések futására
- Remarketing TikTok hirdetéseket is kell alkalmaznom
- A TikTok tartalmakra folyamatosan van szükség, nem csak kampányidőszakban
Mit vigyél el te ebből az esettanulmányból?
Tanulj az én hibáimból, és használd fel a tapasztalataimat a te vállalkozásod következő kampányában!
Először is hirdess bátran a TikTokon, de ne csak két kreatívval tedd és ne csak 4 napig futtasd a hirdetéseid! Ahogy Facebookra is remélhetőleg jó sok hirdetés változatot készítesz, úgy a TikTokra is tedd ezt meg, de legalább 3-5 videó hirdetéssel készülj, hiszen élesben dől el melyik működik igazán jól. Továbbá, ha a kitűzött konverziónkénti költség alatt van a hirdetésed, akkor futtasd bátran tovább, de minimum egy hétig.
Kampányidőszakban se állj le az organikus posztolással. Kétféle TikTok posztot érdemes ilyenkor készíteni: amiben csak promotálod az aktuális ajánlatod, és olyat amiben értékes, hasznos, releváns infót adsz a célcsoportodnak, de a végén megemlíted az aktuális ajánlatot, és konkrét call to actionnel (CTA) ösztönzöd a nézőt, hogy kattintson/feliratkozzon/rendeljen. A konzisztens, folyamatos TikTok jelenlét segít abban, hogy a kampányidőszakban hatékonyabb legyél a TikTokon!
Egyértelműnek tűnő, de annál fontosabb gondolat: tervezd meg jól a kampányod csalianyagát, ajánlatát! Például, ha úgy építed fel a kampányt mint én, akkor olyan ingyenes anyagot rakj össze és promózz TikTokon amire valóban nagy szüksége van a célközönségednek. Ami, hogy a klasszikus példával éljek, vitamin helyett egy fájdalomcsillapító nekik.
TikTok Ads a MinnerAkadémia képzésben
Figyelem! Neked is ismeretlen terep még a TikTok hirdetés? A MinnerAkadémia TikTok képzés az első videódtól a 10 000. követőig tudásanyaga új videóval bővült, Mándó Milán 30 percben beszél a TikTok hirdetéskezelő működéséről, beállításáról képernyőfelvételekkel!
Ha már a kurzus hallgatója vagy, akkor automatikusan hozzáférsz az új videóhoz. Ha pedig eddig gondolkodtál rajta, most változatlan áron még nagyobb értéket kapsz a kurzusban!