Melyik a jobb? Folyamatosan új vevőket szerezni, vagy a meglévőkkel foglalkozni? Igen, jól gondolod! A már megszerzett vásárlóval később könnyebb dolgod van, mert már jobban ismer, nem kell előröl kezdened az „udvarlást”. Na nézzük is, miről van szó!
EGO – Fontos vagy!
Kezdjük az alapokkal! Mindenki fontosnak szeretné érezni magát. Valójában a vevőid mindenképpen fontosak számodra, de ezt bizony nem adod eléggé a tudtukra. Tápláld az egojukat. Ebben segítenek az alul található tippek, továbbá az extra kis tippek, amit pl. itt látsz a bekezdésben:
Extra ötletek:
– Menj fel a partnered Facebook oldalára (céges), és lájkold időnként a posztjait, kommentelj… – Ez persze főleg B2B (vállalatok közötti üzlet) piacon alkalmazható.
– Kérj valami apróságot a vevődtől, tippet. Pl. könyvajánlót, étterem tippet…
Nem várt ajándék, jutalom – A TRÜKK
Anno olvastam egy kutatásról. Gyerekeket szerettek volna rávenni arra, hogy többet rajzoljanak. Két csoportra bontották a társaságot:
-A gyerekek felének minden rajz elkészítése után adtak oklevelet, vagy valamilyen kisebb jutalmat, és már az elején elmondták, hogy kapni fognak valamit.
– A másik felének pedig nem mondtak semmit, hanem időnként kaptak jutalmat, váratlanul.
A kutatás végén természetesen azok rajzoltak később is, akik nem várt jutalmat kaptak. Így fenn maradt a motivációjuk a rajzolás iránt. Míg a másik csoportnál, akik tudták, hogy kaphatnak valamit, még csökkent is a rajzolási kedv, miután megkapták a jutalmat, a motiváció elmaradt.
A gyerekek után jöhet is az éles váltás! Tudtad, hogy ezt használják ki a kaszinók is? És bizony, te is ki tudod használni. Nem csak nem várt jutalom miatt marad fenn a vevőid motivációja, hanem bizony az üzleti szférában még a fontosság, VIP érzést is el tudod érni náluk.
Hogy használd ki te is ezt a trükköt?
Keresd ki a vevőid közül (a „hogyan keresd ki”-hez tipp alul) azokat, akikben később is a legnagyobb potenciál van, vagy a top vevőidet! Időnként lepd meg egy ajándék termékkel, vagy egyéb dologgal!
Ötletek:
- ajándék, ami lehet akár kiegészítő termék is, vagy olyan, amit te forgalmazol, vagy éppen egy partnered
- YES! Az előző bekezdés végét folytatom. Még jobban fel tudod pörgetni ezt az ajándékozási dolgot, ha megkéred egy másik partneredet, hogy ajánljon fel valami ajándékot. Két legyet ütsz egy csapásra!
- VIP rendezvény a legnagyobb ügyfeleidnek!
- személyes kiszállítás a főnök által. Képzeld csak el, hogy mennyire meglepődne az ügyfeled (ha olyan céged van), hogy nem egy futár viszi ki a terméket, hanem a főnök. Gondold tovább!
Hogyan keresd meg a legpotenciálisabb vevőidet?
Mérj mindent, amit csak lehet! Tudd, melyik vevőd mit vett és mikor, mennyiszer…. Ebben segít egy jó CRM, vagy számlázó rendszer. A cikk megjelenését is támogató számlázóprogramom.hu-nál ezeket a funkciókat megtalálod. Ez a cikk is azért készült el, mert mikor Malinovszky Lászlóval, a cég tulajdonosával beszélgettem, akkor inspirálódtam, és azonnal összeírtam ezeket az ötleteket. Próbáld ki a 30 napos ingyenes demó verziót! >>> Kattints ide <<<
Ehhez kapcsolódó cikk: Ha ezeket mondod a meglévő vevőidnek, akkor még több bevételre tehetsz szert – A szavak ereje a vevő kommunikációban