Egy webáruház, ami havi 10 millió forint forgalmat generál látogatók nélkül, nagy árréssel [podcast]

Ízlelgesd még ezt a címet! Még egyszer olvasd el! Feltűnik valami? Nem is írom le a választ, valószínűleg tudod mire gondolok, ha nem, akkor rájössz a cikk / podcast további részeiben. A téma tehát a webáruház matek, számok, bevétel. Vállalkozó vagy, így gondolom nem vagy a pénzed ellensége, sőt számolni is szeretsz, ahogy én is. Ha a webshopod havi bevétele még nem érte el a havi 5-10 millió forintot, akkor ez a tartalom neked szól! Rengeteg működő webáruházzal beszélek akár konzultáción, akár e-mailben keresnek, meg, akár chaten. Ezzel a tartalommal azt akarom elérni, hogy végre túllendüljünk azon, hogy milyen kapcsolat van a webshopod / weboldalad látogatottsága és a bevételeid között. Mert ha ezt tudod és teszel érte, akkor végre foglalkozhatunk a tovább értékteremtő, bevételnövelő dolgokkal. Vágjunk is bele! Bár már volt hasonló témában podcast, de most más, bővített információkat is megosztok.

A podcast

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ban itt éred el, vagy beágyazva az alábbi lejátszóban:

A podcast rövid vázlata, leirata

Igen! A helyes válasz, hogy miért is problémás a cím az, hogy: látogató nélkül nem tudsz havi 10 milliós forgalmat generálni. Amikor webáruház tulajdonosok fordulnak hozzám azzal kapcsolatban, hogy nem jön elég bevétel, akkor szinte 99%-ban az első probléma az, hogy nincs elég látogató. Bosszantó, hogy ezzel kell foglalkozni még mindig!

Sarokszámok webáruházaknak:

  • Havi 300-450 000 forint reklámköltség (Facebook + Google, továbbá SEO, ár-összehasonlító oldal kredit) szükséges ahhoz egy átlagos webáruháznak, hogy megfelelő forgalmat generáljon a weboldalára
  • A GKI Digital, és a Shoprenter webáruházakkal kapcsolatos tanulmányában is évről-évre azt mondják, hogy napi 1000 látogató kell ahhoz, hogy tisztességes forgalmad legyen. És ezt mi is tapasztaljuk ügyfeleinknél.
  • Átlagos hazai konverziós ráta 1,87%, vagyis 100 látogatóból 1,87 vásárol. – Forrás: Shoprenter 2020
  • Egy vásárlásra jutó kosárérték 23 712 Ft – Forrás: Shoprenter 2020

Ezek fontos sarokszámok ahhoz, hogy számolni tudjunk.

Feladat – Pénzt számolunk:

  1. Nézd meg most mennyi a látogatószámod! Próbáld kinyerni az adatokból, hogy nálad is felismerhető-e a több látogató – több bevétel.
  2. Számold ki, hogy még mennyi látogató kell a napi 500 látogatódhoz! Amennyi kijön, szorozd meg egy átlagos 30 forint / kattintás költséggel.
  3. Számold ki, hogy még mennyi látogató kell a napi 1000 látogató eléréséhez. Szintén szorozd meg 30 forint / kattintási költséggel a példa kedvéért, hogy legyen egy viszonyítási alapod napi marketing költségre.
  4. Megvan mennyi nálad az átlagos kosárérték? Az átlagos konverzió? Számold ki, hogy 500 és 1000 látogatónál mennyi napi vásárlóra jön ki, és az mennyi forgalmat hoz.
    Ha nincsenek meg a számok, használd a fenti statisztikákat, 1,87% konverzió (kerekítve 2%), 23 712 forint kosárérték.
  5. A példakedvéért, napi 1000 látogatónál 20 vásárlónk van, az napi 474 240 forint forgalom, egy hónapban az 14 millió forint. Napi hirdetésköltség, ha egyébként sehonnan máshonnan nem jön látogató (de ilyen nincs), akkor 1000 napi látogató x 30 ft = 30 000 Ft – vagyis napi 30 000 forint, egy hónapban 900 000 forint. 14 millió forint forgalmon van 30%-os árréssel számolva 4,2 millió forint profit, de ebből levonjuk még ugye a 900 000 forint hirdetési költséget és egyéb költséget….

Több száz, már majdnem vásárlód ott lebeg a webáruházad körül

Az elmúlt 1,5 évben már közel 100 webáruház működésébe tudtam belesni. Mindenhol látni lehetett, hogy ott voltak a levegőben százával azok a vásárlók, akik már majdnem döntöttek, csak valami hiányzik. És itt persze beletartoznak a kosárelhagyók is, de még azok is, akik már 2-3-szor voltak az oldaladon.

Fontos! A weboldal látogatottságnál nem csak úgy összességében nézzük, hanem fontosak a visszatérő látogatók, sőt az is, hányszor jönnek. El kell érni, hogy többször jöjjenek! Miért is?

A témában legfrissebb 2016-os kutatás szerint egy embernek átlagosan 10 információra szüksége van ahhoz, hogy rá is vegye magát a vásárlásra! Tehát nem elég, hogy látja a hirdetésedet, hanem kellenek a mikromomentumok, elköteleződés. 10 különféle információra/ inputra is szükség van, ami őt meggyőzi a vásárlásról. Egy étteremnél például elég 6 információ, egy autó vásárlásnál már 19 kell ahhoz, hogy az érdeklődőből vevő legyen. Fontos! Addig amíg az információ el is jut a felhasználóhoz lehet, hogy 100-300-szor is találkozott a hirdetéseiddel (valamilyen formában). Ebből mennyi, amikor ő tudatosan értelmezte, olvasta, foglalkozott vele? Na az számít információ átadásnak. Ez mondjuk a 100-300-as példából kiindulva 5-10 eset. Na így már máris más! 

Az idő faktor fontos tényező!

  • Termék, szolgáltatás bemutatása, jellemzők (ezzel máris letudsz 1-2 információt)
  • Előnyök, miért vegye meg / Mire jó / Hogyan és mikor használja / Milyen problémát old még meg, amire ő nem gondolt (ez is információ) / Értékajánlat
  • Vélemények
  • Hogyan jut hozzá a termékhez, szolgáltatáshoz
  • Milyen hamar jut hozzá a termékhez
  • Bizalmi információk (mióta működsz, vannak-e vásárlóid, szintén a véleményeket is ide sorolhatjuk)
  • Ár – igen, fontos, és ha nem tudja meg gyorsan, tovább is áll. Erről cikk: Ki kell írni a termék árát a weboldalra? Szolgáltatásnál is?
  • Kifogás kezelés, gyakran ismételt kérdések
  • és még minden, ami a te szektorodban fontos lehet egy termék megvásárlásánál.

Hallgasd meg a podcastot, hogy még jobban rögzüljenek az információk, és hallgasd meg a továbbiakat, amiket még elmondtam a podcastban!

Szuper! Akkor most már csak látogatók kellenek!

Erre tovább:

Fotó: Envato License

Kipróbált módszereket mutatunk be videókon keresztül. Ha ennyi mindent kapsz ingyen a Minneren, képzeld milyen izgalmas anyagok vannak a fizetős képzésekben! Nézd meg legújabb anyagainkat a MinnerAkadémián! Kattints ide!
Avatar
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ezen nagyot mosolyogtam, tényleg zseniális húzás! 1 eurót fektettek cégekbe egészen alacsony részesedésért cserébe, 500 startupba fektetett így be a Unicor VC kockázati tőke társaság. Viszont ezzel elérte, hogy többször is egy lapon említsék őket nagyobb tőketársaságokkal, mert ezek a média egyébként is szeret írni, főleg ha unikornisok (gigantikus startup) lettek adott cégekből. És felsorolják kik is nyertek az üzleten.

A Unicor VC-től nem lehet azt a tényt elvenni, hogy olyan vállalatokba fektet, amelyek rövid időn belül 1 milliárd euróst értékelést érnek el. A Top kockázati tőkebefektetők között említik a céget mindig. Ez megnyitotta a kaput nekik már több helyen is.

Imádom az ilyet! És most ez többszörös hatású volt, mert márkaépítést is sikerült elérniük, nem csak figyelmet kapniuk.

Gerillamarketingről itt olvashatsz, sőt podcast is egyben: Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Forrás: Haszon

MinnerInstant

Ahogy már tavaly felreppent a hír, a cég megváltoztatja a nevét. Főleg a politikai korrektség miatt. Ezt írják oldalukon:

Meghallgattunk. És tanultunk. Bár ez soha nem állt szándékunkban, megértjük, hogy a csomagoláson szereplő ember képe szolgasághoz kapcsolódó képeket idéz, és azt is, hogy az Egyesült Államokban az “Uncle” szó bizonyos időkben fekete emberekre utaló pejoratív kifejezésként élt. A nevünket Ben’s OriginalTM -ra cseréljük, és többé nem szerepeltetjük a képet a csomagolásunkon, hogy még befogadóbbá tegyük a márkánk arculatát.

Továbbiak erről a témáról A politikai korrektség akkor is érték, ha beleszól a vállalkozásunk életébe?

MinnerInstant

Most a pandémia alatt sokan csinálják, pedig nem szabályos, és nem felel meg az írásbeliség szabályának az e-mailben elküldött, majd aláírt és bescannelt szerződés. Persze keveset találkozunk ilyen bírósági üggyel, vagy nem érint minket, kisebb KKV-kat.

Megoldás lehet, ha áttérsz online, e-szerződésre, e-aláírásra. Körbejártuk és bemutattuk a témát: Így működik az online szerződés, aláírás. E-szerződéskötés útmutató

MinnerInstant

Nem rendelnék a nyár környékén! Július 1-től már vámoltatni kell a 22 euró alatti rendeléseket is. Kb. 40 millió csomag érkezik így harmadik országból melyek 3/4-e 22 euró alatti csomag. Persze pont azért is hozták be a szabályt, mert lehetséges nem is annyi a csomag értéke, mint amennyi rá van írva. Nos nincs még álláshirdetési dömping a postánál vámügyintézésre, vagy logisztikai munkásra. Pedig ennyi csomagot végigvinni, nem lesz egyszerű, főleg a vevőnek is be kell kapcsolódnia a vámeljárásba, ahogy azt nagyobb értékű rendeléseknél megszoktuk.

Erről cikk: 2021-től vége a 22 euró alatti áfamentességnek. Például a kínai rendeléseknél és még vámkezelés…

Forrás: MTI


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek