Előbb tudni egy termékről, hogy be fog futni? GYM piac innovációja

Dátum

Megosztás

Egy sikeres kereskedővel beszélgettem még karácsony előtt. Arról mesélt, hogy a forró levegő sütő trendet aránylag megfogta, de nem annyira, mint a másik partnerünk, akik a Cosori márka behozásával gurítottak egy nagyot (eMag, saját shop, MediaMarkt…). És ekkor jött a gondolata: De jó lenne előre tudni hasonló termékek felíveléséről. Mondtam neki, hogy több irány is van erre. Egyrészt amerikai, európai Amazon top/best sellers termékek után kutatni, megnézni a befektetők milyen innovációba teszik éppen a pénzüket, vagy a másik, hogy a Minnert is érdemes olvasni, mert minden évben több ilyen termékre is felhívjuk a figyelmeteket. A 2022-es üzleti ötletekben foglalkoztunk a fitness ipar innovációról, mint a VR edzés, vagy a „tükrös” edzőgépek. A külföldi piac már előttünk jár 2-3 évvel, de még nem is vagyunk lemaradva. Mind a konditermek piacán lehet innováció, mind az otthoni edzések esetében, és még lehet a személyi edző is egy gép, vagy AI lesz? Járjuk körbe úgy igazán!

Bár már a 2023-es üzleti ötletek is fent vannak a Minneren, mi a 2022-esben hoztuk be, hogy ezzel foglalkoznod kellene. Láttam néhány friss információt, amivel rá szeretnék ismét világítani erre a piacra. Most először jöjjenek a frissebb információk, képbe hozás, és hogy tudd ez még forró téma! Aztán az ötlet, és még további információk erről a piacról.

Friss információk a fitness piacról, ami előszele ennek a felfutásnak, új trendnek

Ha először is ránézünk a befektetési piacra, akkor látjuk, hogy több milliárd forintot fektetnek okos, innovatív edzőgépekbe szerte a világban. Jó tudni a nagyok mibe teszik a tőkéjüket!

Külföldön már milliárdok repkednek az új fitness gépekbe

Hozok két példát, látszik tehát a befektetői oldal eléggé lát fantáziát a piacba.

  • 26 millió dollár befektetést kapott 2023 -ig a Liteboxer (VR boxgép otthonra, edzőterembe). Ez átszámítva 9,5 milliárd forintnyi összeg.
  • A Tempo nevű otthoni edzést segítő edzőtükör (AI-val) már 298 millió dollárt kapott befektetőktől az utóbbi néhány évben. Ez 108 milliárd forintot jelent! tthon tükör edzőgépként hivatkoznak az ilyen termékre, még nincs lekonkretizálva mi legyen a neve, kategóriája. 
Tempo nevű fitness gép

A közösségi finanszírozó platformon a vevők imádják. Ez jó jel!

A befektetők tehát nem kis pénzt tesznek bele egy-egy ilyen cégbe, de milyen a másik oldal fogadtatása? A közösségi finanszírozó oldalakon általában a piac korai befogadói, innovátorai vannak, akik először csapnak le egy-egy innovációra.

Pont a napokban ért véget a GYMERA k.f. kampánya, amelyben többségében az 1 millió forint értékű gépet vették fogyasztók. 238-an összesen 234 millió forint értékben mindössze 30 nap alatt. A termékoldaluk nagyon jó a közösségi finanszírozó kampányuknál, látványos, terjedelmes…(kattints ide).

Még 2022 augusztusában az Indiegogo-n gyűjtött hasonló termékre pénzt a Speede. Ők 106 elővásárlónak tudták eladni a gépet 396 000 dollár értékben, átszámítva 144 millió forintot gyűjtöttek így össze. Igaz drágább is, 1,4 millió forintba kerül egy gép. Akkor még ismeretlen terméket vettek meg így az emberek, ez óriási igényt jelent. Itt látható mit tud a gép a közösségi finanszírozó oldalukon, alul pedig a kép a termékről.

Speede, Indiegogo

A fitness ipar innovációja, ötletek

A 2022-es 4. üzleti ötletet ide bemásolom, hogy ne kelljen pluszban kattintanod.

járjuk körbe a piacot!

Vége már annak, hogy beteszünk néhány gépet az edzőterembe és dől a lé? Na jó, akkor sem dőlt, de nem rossz bevételt hozott eddig, plusz a személyi edzők is jó partnerek voltak egy teremnek, csoportos edzések és sorolhatnám. Az otthoni edzés, sőt a hibrid edzés piaca jött el most. Az piaci szereplő, akinek most nem kattan át az agya, hogy nem edzőtermet üzemeltet, hanem valójában életmódközpontot, az néhány év múlva nagyot koppanhat. 

Edzőterem tulajdonosként tudatosítsd magadban a következőt: 

“NEM AZ EDZŐTEREM BIZNISZBEN VAGYOK, 
HANEM A TESTMOZGÁS, FITNESS PIACON!”

Tegyük fel a következő kérdéseket edzőterem tulajdonosként, hogy

  • Miként tudom segíteni most egy vendég edzését? Ha otthon edz, mivel tudom támogatni, milyen eszközöket tudok neki adni, hogy a hibrid edzésben be tudjak kapcsolódni? Hibrid edzés = otthon edz főleg, de rásegítő edzésre eljön napi jeggyel hozzám
  • Ott a helyiség, edzőterem, hogyan tudom kihasználni? 
    Életmód változást, edzést még mivel tudom segíteni? Hát persze, hogy étkezés! Miként tudom segíteni az olyan embereket, akik például valamilyen életmód változáson mennek keresztül? Legyen az akár, hogy áttér a vegán, vega étkezésre, de akár az is, hogy elkezdett meditálni? Apropó a vega irány jó lehet, óriási a bővülés ebben a szegmensben.
    Hogy tudom bevinni az étkezést, ételeket az edzőterembe? Hogyan lehet életmód központ a konditermem? Mi kell hozzá? Például segíteni, hogy megfelelő élelmiszerekhez hozzájussanak a tagok. 
  • Tudok-e eszközt bérbe adni? Mit lehetne bérbe adni? 
  • Be tudunk-e vezetni fizetős hűségprogramot? Pl. Éves 12 000 forint, és akkor a napi jegy fixen 10%-kal olcsóbb, meg egyéb kedvezményeket kapnak például személyi edzők idejéből (persze utóbbi sok tényezős, függ az edzőterem és a személyi edző megállapodásától). Készülj fel arra, hogy otthon is edz a vendéged! A fizetős hűségprogram izgalmas lehet, főleg ha más partnereket is bevonsz. Ad egyfajta alternatívát arra, hogy a napijegyekből még többet eladj, továbbá a vevő is úgy érzi, jól dönt, okos döntést hozott. További eredménye, ahogy látod a következő belinkelt cikkben, hogy 4-10-szer is többször fognak jönni hozzád, mint egy átlagos napijegyes. Erről cikk: Pénzt kérni a vevőktől a hűségprogram csatlakozásához? Igen! Webáruház transzformáció
  • Milyen célcsoport bővítést tudunk csinálni? Hol van most a pénz? De úgy is fogalmazhatunk, hogy 

    Kinél van most a profitom?
  • Kit nem érintett annyira a covid? Hol van piac?
    • Például a digitális munkákat végzőket. Ők hol vannak? Közösségi irodákban (coworking), vagy home office-ban. Oké, tehát a kulcs a közösségi iroda, tegyünk egy próbát, be lehet építeni akár egy napijegyet is, az ottani bérleti díjba (igen). 
    • Babaváró, CSOK és egyéb nyalánkságok, gyesen lévő anyuka, kismama. Ugye? A szülésfelkészítőtől kezdve egészen addig, hogy nyerje vissza az alakját a kismama, vagy tudjon úgy edzeni, hogy közben van gyerekmegőrző szolgálatás. A kormány tolja a babaprogramot, told te is! 
    • Mozogjon a gyerek, ki a gép elől. Online oktatás, a gyerek folyton a digitális eszközök előtt? Legyenek kidolgozott gyermekeknek szóló edzésprogramok, de ne olyan tesi órás feelinggel. Tegyétek izgalmassá, játékosítással, gamifikációval. A szülő a pénztárca, a gyerek a célcsoport. Legyen barátkedvezmény, vagy valami okosság. 
    • Ironman verseny konditerem, fitness verzióban? Imádják az emberek az ilyen kihívásokat, de már azt is mondhatjuk, hogy pont ideje izgalmat vinni az Ironman féle versenyekbe. Miért nincs valami edzőteremre kitalált verzió? Milyen fogyasztóknak szánt kihívást tudnál kitalálni, akár több személyi edzővel közösen? Nézz utána, hogy szervezik az Ironman-t, hirdesd meg! 
  • Digitalizációban hol állok? Annak a konditeremnek, akinek a weboldala könnyen használható, lehet online foglalni, fizetni, könnyű megtalálni, van online kommunikációja, több a visszatérő vendége? A válasz egyértelműen igen lesz. Szerezz egyetemistát, adj ingyen konditerem bérletet, hozzátok helyre a weboldalt, digitális megjelenést, vagy tanuld meg. Ínséges időkben bizony kreatívnak kell lenni, vagy tanulni. 

Hogyan tudok a hibrid online, otthoni edzésbe bekapcsolódni? 
Például Peloton szerű edzés eszközöket üzembe helyezni? Ez egy előfizetéses fitness gép (szobabicikli, futópad). Ilyen nincs is még itthon. Lehet ebbe az irányba bővülni? 
Vagy mint a Liteboxer, ami szintén hasonló, a digitális, online edzést segíti. 
Vagy ott a Blackbox-vr.com, vagyis a VR konditerem, ami szintén pozitívan korrelál a piaccal, vagyis Metaverzum, virutális valósággal. Érdemes rákeresni a VR Gym, VR Fitness szavakra, és azonnal eléd tárul a piac. Látható, hogy sokszor hozzákapcsolnak különböző eszközöket, kondigépeket. Ami azért jó üzlet szempontjából, mert az ügyfél csak nem szerzi be magának otthon az összes elemet. Tehát üzletet lehet rá építeni.

Továbbá a tükrös edzőképek piaca is kecsegtethet jó lehetőségekkel, ilyen a Tempo, amik AI segítségével egy edző tükör előtt hozza formába az embereket. Amit látunk több irány is lehet, egyrészt akár csak olyan konditermet üzemeltetni, amiben ilyen gépek vannak, vagy ezek bérbeadása cégeknek, vagy természetesen eladás otthoni kondigépnek. 600-1 200 000 forint között mozognak a fogyasztói árak ebben a szegmensben.

A fenti közösségi finanszírozó kampányok is jól mutatják,

  • hogy akár kínai importtal is lehet behozni terméket, a technológia már Ázsiában van. Utóbbinál a szoftver érdekes, lehet szükség lesz fejlesztőkre is a terméken kívül. (Nézz körül milyen üzleti modellt alkalmaznak, vagy mit könnyebb behozni).
  • De akár viszonteladója is lehetsz egy márkának a hazai piacon.

Tipp: Javaslom a kínai import képzésünket! Ebben teljes útmutatót kapsz importálásról, kínai beszállítóval való tárgyalással kapcsolatban, vám, szállítás és ebben az esetben a szerződésmintánk is segítségedre lesz. Erre mindeneképpen köss!

Alibaba-n már találtam is olyat, aki gyárt hasonlót, de ehhez komplexen körül kell járni a piacot, milyen plusz szolgáltatást lehet hozzátenni, fenti gépelnél is milyen funkciók vannak. Hajrá!

Van még ilyen ötlet? Nem is egy!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!