Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Már 6 éve volt a wifis gerillamarketing kampányom, de az olvasók, vállalkozók nagy része emlékszik rá. Nem ez volt az első és utolsó gerillamarketing kampányom (Mándó Milán), most is készülök egyre. Hallgass izgalmas információkat a gerillamarketingről attól, aki ezt csinálja is, és ahogy hallod majd, nagy sikerekkel. A lelkesedésemet is köszönhetem az ilyen kis kreatív marketing kampányoknak, és ettől érzik a fogyasztók is legendásnak a Minnert. A podcastban természetesen más példákat is hallasz. Gerillamarketingre fel!

A podcast

Spoitfy-on itt éred, Apple Podcast-ban itt, vagy lejátszóban itt:

A podcast rövid leirata

A Minner 2014-es wifis gerillamarketingje: Wifi a WestEndben  

2014-12-02-14-32-41.jpg

A gerillamarketinget nem kell senkinek sem bemutatnom. Jobbnál jobb ilyen “akciókat” láthattunk már kisebb-nagyobb cégektől. Sok ötletet összeírtam már én is, van külön gerillamarketing ötletbörze jegyzetem. 4 órán át meg is csináltam az egyiket.

A WestEnd bevásárlóközpontban egy free wifi hotspotot hoztam létre. Erre bárki rá tudott csatlakozni (aktív felhasználók száma limitálva volt 30 főre, mert így mindenki kellő sebességgel tudott netezni). Ha valaki rácsatlakozott a wifire, a Minner.hu kezdőlapja jelent meg.

Mit értem el 4 óra alatt?

– 654-en csatlakoztak a free wifire
– ebből 228-an nem hagyták el egyből a weboldalt, hanem cikkeket olvastak
– az aznapi direkt elérések növekedéséből arra is következtettem, többen be is írták utána is, hogy minner.hu, és több cikket is elolvastak a weboldalon

Levonva a konklúziót, ezt a számot megfelelőnek találtuk, ennél több is lehetett volna, ha forgalmasabb időben megyünk ki. A képet mobilról fényképeztem ki, aznap sokan láthatták a mi wifinket.
A HVG.hu-n meg is jelent a cikk erről, tehát a médiába is bekerültem: Zseniális trükkel pörgette fel weboldalának forgalmát egy blogger

Kávés gerillamarketing

1 hétig tippeltek a Minner.hu olvasói, követői Facebookon és Instagramon a következő feladványra: ki kellett találni, hogy mennyi kávészemet tartalmaz ez a 2 dl-es pohár. Hogyan találták el pontosan? Természetesen nem egyesével és mindenki, hanem közösen. Hallottál már a tömegek bölcsességéről? Vagy kollektív intelligenciának is hívják. A lényege az, hogy közösen együttműködve, vagyis a tömeg közösen sokkal jobb teljesítményt tud nyújtani, vagy például egy problémát megoldani. Ilyen volt például az alábbi feladvány is. Ha több száz, vagy közel 1000 tipp érkezik arra, hogy a pohárban mennyi kávészem van, akkor azok átlaga szinte pontos eredményt ad. Ennek jártunk utána. A feladvány ez volt (már vége a tippjátéknak).

Pontosan kitalálták az emberek

A tippek átlagát vettük. A Minner.hu Facebook (2 posztnál is), Instagram oldalán, és a Minner Extra zárt FB csoportban is folyt a tippadás. 245 tipp érkezett és a videót FB-on és Instagramon összesen 25 000-szer megnézték.

A tippek átlaga 586,73 – a megfejetés 587 szem volt a pohárban. (bár igaz, én is találtam benne egy töröttet a számolásnál 🙂 )

Érdekességek: A tippek átlaga 180-200 tippnél állt be 580 és 590 közé, addig főleg 600 volt az átlag. Ami érdekes volt, hogy a különböző helyeken különböző átlagok születtek, megfigyelhető volt, hogy a korábbi kommentek befolyásolták a későbbi résztvevőket, tippelőket. Ha magas számok voltak, ők is magasabbat írtak, ha alacsonyabbak, akkor alacsonyabbat. Ketten voltak, akik 1-1 kávészemre voltak a megfejtéstől, mindketten 588-at tippeltek. Fent pedig tört szám azért van az átlagnál, mert többen is tört számot írtak, úgy voltam vele, ám legyen!

A kávét pedig a Minner szponzoránál a Kávégépszalon.hu -nál szerzem be. Akik kávégép-bérléssel és kávéforgalmazással foglalkoznak.

A számolás

Hallgasd meg a podcastot, mert további példákat, ötleteket hallasz!

Érdekel a gerillamarketing! Ötletek?

Ezt a cikket és ezt az oktatást ajánlom:

Fotó: Markus Spiske / Unsplash

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később