Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Dátum

Megosztás

Már 6 éve volt a wifis gerillamarketing kampányom, de az olvasók, vállalkozók nagy része emlékszik rá. Nem ez volt az első és utolsó gerillamarketing kampányom (Mándó Milán), most is készülök egyre. Hallgass izgalmas információkat a gerillamarketingről attól, aki ezt csinálja is, és ahogy hallod majd, nagy sikerekkel. A lelkesedésemet is köszönhetem az ilyen kis kreatív marketing kampányoknak, és ettől érzik a fogyasztók is legendásnak a Minnert. A podcastban természetesen más példákat is hallasz. Gerillamarketingre fel!

A podcast

Spoitfy-on itt éred, Apple Podcast-ban itt, vagy lejátszóban itt:

A podcast rövid leirata

A Minner 2014-es wifis gerillamarketingje: Wifi a WestEndben  

2014-12-02-14-32-41.jpg

A gerillamarketinget nem kell senkinek sem bemutatnom. Jobbnál jobb ilyen “akciókat” láthattunk már kisebb-nagyobb cégektől. Sok ötletet összeírtam már én is, van külön gerillamarketing ötletbörze jegyzetem. 4 órán át meg is csináltam az egyiket.

A WestEnd bevásárlóközpontban egy free wifi hotspotot hoztam létre. Erre bárki rá tudott csatlakozni (aktív felhasználók száma limitálva volt 30 főre, mert így mindenki kellő sebességgel tudott netezni). Ha valaki rácsatlakozott a wifire, a Minner.hu kezdőlapja jelent meg.

Mit értem el 4 óra alatt?

– 654-en csatlakoztak a free wifire
– ebből 228-an nem hagyták el egyből a weboldalt, hanem cikkeket olvastak
– az aznapi direkt elérések növekedéséből arra is következtettem, többen be is írták utána is, hogy minner.hu, és több cikket is elolvastak a weboldalon

Levonva a konklúziót, ezt a számot megfelelőnek találtuk, ennél több is lehetett volna, ha forgalmasabb időben megyünk ki. A képet mobilról fényképeztem ki, aznap sokan láthatták a mi wifinket.
A HVG.hu-n meg is jelent a cikk erről, tehát a médiába is bekerültem: Zseniális trükkel pörgette fel weboldalának forgalmát egy blogger

Kávés gerillamarketing

1 hétig tippeltek a Minner.hu olvasói, követői Facebookon és Instagramon a következő feladványra: ki kellett találni, hogy mennyi kávészemet tartalmaz ez a 2 dl-es pohár. Hogyan találták el pontosan? Természetesen nem egyesével és mindenki, hanem közösen. Hallottál már a tömegek bölcsességéről? Vagy kollektív intelligenciának is hívják. A lényege az, hogy közösen együttműködve, vagyis a tömeg közösen sokkal jobb teljesítményt tud nyújtani, vagy például egy problémát megoldani. Ilyen volt például az alábbi feladvány is. Ha több száz, vagy közel 1000 tipp érkezik arra, hogy a pohárban mennyi kávészem van, akkor azok átlaga szinte pontos eredményt ad. Ennek jártunk utána. A feladvány ez volt (már vége a tippjátéknak).

Pontosan kitalálták az emberek

A tippek átlagát vettük. A Minner.hu Facebook (2 posztnál is), Instagram oldalán, és a Minner Extra zárt FB csoportban is folyt a tippadás. 245 tipp érkezett és a videót FB-on és Instagramon összesen 25 000-szer megnézték.

A tippek átlaga 586,73 – a megfejetés 587 szem volt a pohárban. (bár igaz, én is találtam benne egy töröttet a számolásnál 🙂 )

Érdekességek: A tippek átlaga 180-200 tippnél állt be 580 és 590 közé, addig főleg 600 volt az átlag. Ami érdekes volt, hogy a különböző helyeken különböző átlagok születtek, megfigyelhető volt, hogy a korábbi kommentek befolyásolták a későbbi résztvevőket, tippelőket. Ha magas számok voltak, ők is magasabbat írtak, ha alacsonyabbak, akkor alacsonyabbat. Ketten voltak, akik 1-1 kávészemre voltak a megfejtéstől, mindketten 588-at tippeltek. Fent pedig tört szám azért van az átlagnál, mert többen is tört számot írtak, úgy voltam vele, ám legyen!

A kávét pedig a Minner szponzoránál a Kávégépszalon.hu -nál szerzem be. Akik kávégép-bérléssel és kávéforgalmazással foglalkoznak.

A számolás

Hallgasd meg a podcastot, mert további példákat, ötleteket hallasz!

Érdekel a gerillamarketing! Ötletek?

Ezt a cikket és ezt az oktatást ajánlom:

Fotó: Markus Spiske / Unsplash

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...

Tech cégek kirúgási hulláma, Új kereső a Google ellen, VB antiszponzor kampány – Hírszemle podcast

Valami van a levegőben! A tech szektor elbocsátási hulláma azért is lehet furcsa, mert azért egy trendi területen történik. Téma lesz egy saját projekt...