hétfő, január 18, 2021

Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Már 6 éve volt a wifis gerillamarketing kampányom, de az olvasók, vállalkozók nagy része emlékszik rá. Nem ez volt az első és utolsó gerillamarketing kampányom (Mándó Milán), most is készülök egyre. Hallgass izgalmas információkat a gerillamarketingről attól, aki ezt csinálja is, és ahogy hallod majd, nagy sikerekkel. A lelkesedésemet is köszönhetem az ilyen kis kreatív marketing kampányoknak, és ettől érzik a fogyasztók is legendásnak a Minnert. A podcastban természetesen más példákat is hallasz. Gerillamarketingre fel!

A podcast

Spoitfy-on itt éred, Apple Podcast-ban itt, vagy lejátszóban itt:

A podcast rövid leirata

A Minner 2014-es wifis gerillamarketingje: Wifi a WestEndben  

2014-12-02-14-32-41.jpg

A gerillamarketinget nem kell senkinek sem bemutatnom. Jobbnál jobb ilyen “akciókat” láthattunk már kisebb-nagyobb cégektől. Sok ötletet összeírtam már én is, van külön gerillamarketing ötletbörze jegyzetem. 4 órán át meg is csináltam az egyiket.

A WestEnd bevásárlóközpontban egy free wifi hotspotot hoztam létre. Erre bárki rá tudott csatlakozni (aktív felhasználók száma limitálva volt 30 főre, mert így mindenki kellő sebességgel tudott netezni). Ha valaki rácsatlakozott a wifire, a Minner.hu kezdőlapja jelent meg.

Mit értem el 4 óra alatt?

– 654-en csatlakoztak a free wifire
– ebből 228-an nem hagyták el egyből a weboldalt, hanem cikkeket olvastak
– az aznapi direkt elérések növekedéséből arra is következtettem, többen be is írták utána is, hogy minner.hu, és több cikket is elolvastak a weboldalon

Levonva a konklúziót, ezt a számot megfelelőnek találtuk, ennél több is lehetett volna, ha forgalmasabb időben megyünk ki. A képet mobilról fényképeztem ki, aznap sokan láthatták a mi wifinket.
A HVG.hu-n meg is jelent a cikk erről, tehát a médiába is bekerültem: Zseniális trükkel pörgette fel weboldalának forgalmát egy blogger

Kávés gerillamarketing

1 hétig tippeltek a Minner.hu olvasói, követői Facebookon és Instagramon a következő feladványra: ki kellett találni, hogy mennyi kávészemet tartalmaz ez a 2 dl-es pohár. Hogyan találták el pontosan? Természetesen nem egyesével és mindenki, hanem közösen. Hallottál már a tömegek bölcsességéről? Vagy kollektív intelligenciának is hívják. A lényege az, hogy közösen együttműködve, vagyis a tömeg közösen sokkal jobb teljesítményt tud nyújtani, vagy például egy problémát megoldani. Ilyen volt például az alábbi feladvány is. Ha több száz, vagy közel 1000 tipp érkezik arra, hogy a pohárban mennyi kávészem van, akkor azok átlaga szinte pontos eredményt ad. Ennek jártunk utána. A feladvány ez volt (már vége a tippjátéknak).

Pontosan kitalálták az emberek

A tippek átlagát vettük. A Minner.hu Facebook (2 posztnál is), Instagram oldalán, és a Minner Extra zárt FB csoportban is folyt a tippadás. 245 tipp érkezett és a videót FB-on és Instagramon összesen 25 000-szer megnézték.

A tippek átlaga 586,73 – a megfejetés 587 szem volt a pohárban. (bár igaz, én is találtam benne egy töröttet a számolásnál 🙂 )

Érdekességek: A tippek átlaga 180-200 tippnél állt be 580 és 590 közé, addig főleg 600 volt az átlag. Ami érdekes volt, hogy a különböző helyeken különböző átlagok születtek, megfigyelhető volt, hogy a korábbi kommentek befolyásolták a későbbi résztvevőket, tippelőket. Ha magas számok voltak, ők is magasabbat írtak, ha alacsonyabbak, akkor alacsonyabbat. Ketten voltak, akik 1-1 kávészemre voltak a megfejtéstől, mindketten 588-at tippeltek. Fent pedig tört szám azért van az átlagnál, mert többen is tört számot írtak, úgy voltam vele, ám legyen!

A kávét pedig a Minner szponzoránál a Kávégépszalon.hu -nál szerzem be. Akik kávégép-bérléssel és kávéforgalmazással foglalkoznak.

A számolás

Hallgasd meg a podcastot, mert további példákat, ötleteket hallasz!

Érdekel a gerillamarketing! Ötletek?

Ezt a cikket és ezt az oktatást ajánlom:

Fotó: Markus Spiske / Unsplash

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Már január 16 óta Stellantis néven működik tovább az évente 8,1 millió autót gyártó vállalatbirodalom. Befejeződött a Fiat Chrysler és a PSA hosszú egyesülési folyamata. Már az új részvényeivel is lehet kereskedni a tőzsdén. Az egyesülés lezárása sok megtakarítást hoz magával. Évente 6,1 milliárd dollár költséget lesz képes megtakarítani, mégpedig anélkül, hogy egyetlen gyárat is bezárna. A szinergiák 40 százaléka a platformok és hajtásláncok egységesítéséből, a kutatás és fejlesztés optimalizálásából származhat, 35 százaléka a beszerzések racionalizálásából, 7 százalék az értékesítési műveleteken való spórolásból, a többi általános költségcsökkentésekből ered.

Forrás: HVG

MinnerInstant

A nagy márkák is beszálltak már az elmúlt évekbe na CBD piacba, ahogy a Minneren is írtunk már róla. Nos a Facebook és a Google is tiltja a CBD reklámokat, de láthatóan a nagyobb márkák már kenderolaj, vagy hemp néven hirdetik azt engedi mindkét közösségi oldal.

MinnerInstant

A DPD után a DB Schenker is értesítette a partnereit, hogy nem szállít csomagot az Egyesült Királyságba, mert túl sok adminisztrációt von maga után. Ez baj! Főleg a kereskedelemben ez nemsokára jelentkezni fog problémaként. A BREXIT utáni vámeljárások, feladatok az UK-ban részletesen ebben a Minner cikkben.

A DB Schenker levele a partnereknek:

Tisztelt Ügyfelünk,

Kénytelenek vagyunk azonnali hatállyal ideiglenesen felfüggeszteni a kontinentális Európától az Egyesült Királyságba tartó nemzetközi szárazföldi szállítási szolgáltatásokat.

A Brexit-megállapodás alapján elfogadott megegyezések óriási bürokratikus szabályozásokat jelentettek, különösen az Egyesült Királyságban lévő címzettek számára, akike  jelenleg nem tudunk a törvénynek megfelelő módon kezelni. A legtöbb címzett (importőr vagy címzett/ “consignee”) az Egyesült Királyságban még soha nem foglalkozott vámeljárásokkal, és további útmutatásra van szükségük az új szabályozásokkal kapcsolatban (pl. A helyes tízjegyű árukód megerősítése, meghatalmazás készítése).

Ezért azt tanácsoljuk, hogy halassza el az összes szállítást további értesítésig. Továbbá kérjük,  győződjön meg arról is, hogy a vámkezeléshez szükséges összes papír, azaz az export- és behozatali dokumentáció, valamint az összes címzett, azaz minden közvetlen képviseleti levél és HMRC-információ rendelkezésre áll-e a zökkenőmentes vámkezelés érdekében.

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy támogassuk ügyfeleinket mindkét oldalon  a küldő és a fogadó oldalán;; szállítmányozót és a címzetteket, hogy a lehető leghamarabb ismét igénybe tudják venni a  szolgáltatásainkat.

Ha kérdése van, forduljon a helyi DB Schenker csapathoz segítségért  és további információkért.

A DB Schenker csapata

Forrás: Trans.info

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek