Már 6 éve volt a wifis gerillamarketing kampányom, de az olvasók, vállalkozók nagy része emlékszik rá. Nem ez volt az első és utolsó gerillamarketing kampányom (Mándó Milán), most is készülök egyre. Hallgass izgalmas információkat a gerillamarketingről attól, aki ezt csinálja is, és ahogy hallod majd, nagy sikerekkel. A lelkesedésemet is köszönhetem az ilyen kis kreatív marketing kampányoknak, és ettől érzik a fogyasztók is legendásnak a Minnert. A podcastban természetesen más példákat is hallasz. Gerillamarketingre fel!
A podcast
Spoitfy-on itt éred, Apple Podcast-ban itt, vagy lejátszóban itt:
A podcast rövid leirata
A Minner 2014-es wifis gerillamarketingje: Wifi a WestEndben

A gerillamarketinget nem kell senkinek sem bemutatnom. Jobbnál jobb ilyen “akciókat” láthattunk már kisebb-nagyobb cégektől. Sok ötletet összeírtam már én is, van külön gerillamarketing ötletbörze jegyzetem. 4 órán át meg is csináltam az egyiket.
A WestEnd bevásárlóközpontban egy free wifi hotspotot hoztam létre. Erre bárki rá tudott csatlakozni (aktív felhasználók száma limitálva volt 30 főre, mert így mindenki kellő sebességgel tudott netezni). Ha valaki rácsatlakozott a wifire, a Minner.hu kezdőlapja jelent meg.
Mit értem el 4 óra alatt?
– 654-en csatlakoztak a free wifire
– ebből 228-an nem hagyták el egyből a weboldalt, hanem cikkeket olvastak
– az aznapi direkt elérések növekedéséből arra is következtettem, többen be is írták utána is, hogy minner.hu, és több cikket is elolvastak a weboldalon
Levonva a konklúziót, ezt a számot megfelelőnek találtuk, ennél több is lehetett volna, ha forgalmasabb időben megyünk ki. A képet mobilról fényképeztem ki, aznap sokan láthatták a mi wifinket.
A HVG.hu-n meg is jelent a cikk erről, tehát a médiába is bekerültem: Zseniális trükkel pörgette fel weboldalának forgalmát egy blogger
Kávés gerillamarketing

1 hétig tippeltek a Minner.hu olvasói, követői Facebookon és Instagramon a következő feladványra: ki kellett találni, hogy mennyi kávészemet tartalmaz ez a 2 dl-es pohár. Hogyan találták el pontosan? Természetesen nem egyesével és mindenki, hanem közösen. Hallottál már a tömegek bölcsességéről? Vagy kollektív intelligenciának is hívják. A lényege az, hogy közösen együttműködve, vagyis a tömeg közösen sokkal jobb teljesítményt tud nyújtani, vagy például egy problémát megoldani. Ilyen volt például az alábbi feladvány is. Ha több száz, vagy közel 1000 tipp érkezik arra, hogy a pohárban mennyi kávészem van, akkor azok átlaga szinte pontos eredményt ad. Ennek jártunk utána. A feladvány ez volt (már vége a tippjátéknak).
Pontosan kitalálták az emberek
A tippek átlagát vettük. A Minner.hu Facebook (2 posztnál is), Instagram oldalán, és a Minner Extra zárt FB csoportban is folyt a tippadás. 245 tipp érkezett és a videót FB-on és Instagramon összesen 25 000-szer megnézték.
A tippek átlaga 586,73 – a megfejetés 587 szem volt a pohárban. (bár igaz, én is találtam benne egy töröttet a számolásnál 🙂 )
Érdekességek: A tippek átlaga 180-200 tippnél állt be 580 és 590 közé, addig főleg 600 volt az átlag. Ami érdekes volt, hogy a különböző helyeken különböző átlagok születtek, megfigyelhető volt, hogy a korábbi kommentek befolyásolták a későbbi résztvevőket, tippelőket. Ha magas számok voltak, ők is magasabbat írtak, ha alacsonyabbak, akkor alacsonyabbat. Ketten voltak, akik 1-1 kávészemre voltak a megfejtéstől, mindketten 588-at tippeltek. Fent pedig tört szám azért van az átlagnál, mert többen is tört számot írtak, úgy voltam vele, ám legyen!
A kávét pedig a Minner szponzoránál a Kávégépszalon.hu -nál szerzem be. Akik kávégép-bérléssel és kávéforgalmazással foglalkoznak.
A számolás

Hallgasd meg a podcastot, mert további példákat, ötleteket hallasz!
Érdekel a gerillamarketing! Ötletek?
Ezt a cikket és ezt az oktatást ajánlom:
- Gerillamarketing tippek, trükkök, ötletek – így csináld
- Gerillamarketing tippek, ötletek minikurzus a MinnerAkadémián
Fotó: Markus Spiske / Unsplash