Sikeres ügyfélszerzés blogmarketinggel: Ezzel szerezte meg a Netflixet ügyfelének ez a magyar cég (B2B)

Bejutni nagy cégekhez nem könnyű. Sőt úgy alapból a B2B sales egyik nehézsége, hogyha még tudjuk is kit kell megkeresni adott cégnél, valóban kitartónak kell lenni, hogy szóba álljanak velünk. Van egy magyar cég, aki viszont elérte, hogy önként és dalolva jöjjenek a partnerek (méghozzá nagy kaliberű cégek), megfordítva a sales folyamatot. A Netflix, Disney, Facebook, Apple is megbízta különböző adattechnológiai feladatokkal a Starschema magyar alapítású IT vállalkozást. A cég blogmarketinget alkalmaz egy elég niche területen, nem populáris témában, ami valójában néhány ezer embert érint a világban. Vajon a te területeden is működhet? Gondolkodjunk el rajta, olvasd el a tartalmunkat!

A Starschema-nak annyira bejött ez a stratégiája (nemcsak ezen múlt), hogy 2022-ben 15 év után eladták a cégüket 13 milliárd forintért. Az alapító, Csillag Péter járt nálam, és mesélt a Starschema startup sikertényezőiről, többek között a marketingről is. Itt lepődtem meg legjobban, amikor azt mondta, hogy content marketinggel jutottak be nagy cégekhez és érték el azt, hogy ők keressék a cégüket.

A hazai piacon még mindig kevesen használják (jól) a blogmarketinget, ezért is írtuk meg ezt a cikket.

A Starschema B2B marketingje blogmarketingre épül

Sokszor látjuk, hogy milyen nehéz egy IT cégnek blogmarketinggel ügyfelet szereznie, de ez más piacra is igaz. A gondok ott kezdődnek, hogy

  • a marketinges nem ért ahhoz, amivel a cég foglalkozik,
  • a munkatársak meg nem értenek ahhoz, hogy a gondolataikat fogyaszthatóan írott formába öntsék.
  • És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a cégek többsége emiatt igencsak átlagos, szinte már-már felületes blogbejegyzéseket tesz közzé. Mondván, miért ne kellene blog, legyen fent valami. Ennek eredménye pedig 0-hoz közelít, mert az általánosságokat puffogtató blogbejegyzések nem hozzák lázba az olvasót, nem növeli a bizalmát.

Pont utóbbit, a bizalom megszerzését segítette Péteréknek a blog.

Content marketing, blog marketing

„Az ember nemcsak leírja, hogy baromira okos vagyok…”

Csillag Péter, millárdos, Starschema alapító

A cikket innentől Minner Előny előfizetőink láthatják. Szó lesz még a:

  • Starschema blogmarketing stratégiájáról, hogy csinálták, mik voltak a feltételek.
  • Egy példa, amin keresztül te is el tudsz indulni a következő időszakban
  • És egy igazi blog hack-et is olvashatsz
  • Ezekkel fogsz igazán előnybe kerülni! Tudjuk, hogy milyen nehéz a B2B marketing, ügyfélszerzés.

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért.

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Ez tetszett? Van még gyakorlati anyag a témában!

Fotó: Thibault Penin / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Kapcsolódó cikkek