Ennyi látogatót hoz egy weboldalnak a Cápák Között szereplés

Györfi András vagyok, ismerős lehet a nevem, hiszen általában heti egy cikket szoktam írni a Minnerre, emellett vállalkozóként is dolgozom, elsősorban társkereső oldalakat építek. Május 25-én volt szerencsém szerepelni a Cápák Között című műsorban a Ducitárs.hu-val, ebben a cikkben összefoglalom, hogy pontosan milyen eredményeket hozott az oldalnak a megjelenés.

Az oldal 2019 áprilisában indult, korábban is voltak már médiamegjelenéseink, tavaly októberben egy ismerős javaslatára jelentkeztem a műsor egyik producerénél, több körös válogatás után végül bekerültem, hosszas gyakorlás, felkészülés után álltam a cápák elé, az eredményt az alábbi videóban láthatjátok is. Igaz befektetést nem kaptam, de publicitást igen.

A műsorban a pitchem:

(pitch = befektetők előtti prezentáció, ez egy startup kifejezés)

Statisztikák

Mielőtt belevágnánk, először nézzük meg, hogy a műsor előtt hogyan nézett ki az oldal látogatottsága, fontos tudni, hogy már egy héttel korábban, a május 18-án megjelenő műsor végén is volt egy rövid promóció, a következő heti műsor ajánlója, aminek a végén megjelentem én is, és az oldal logója is. Éppen ezért az előtti teljes életutat tekintjük át először:

Jól látszik, hogy egy év leforgása alatt volt pár szép nagy csúcs, ezek a különböző médiamegjelenések, annak rendje és módja szerint mindegyik hullám elült egy-két, esetleg három nap alatt, viszont az a szint, ahova visszaérkezett a grafikon minden esetben magasabban volt, mint ahonnan kiindult az adott tüske előtt.

Ez egy fontos jelenség, általában elmondhatjuk, hogy ha így viselkedik a közönség, akkor van piaca annak az adott oldalnak, viszont ha mindig ugyanarra, esetleg alacsonyabb szintre érkezik vissza, akkor vagy nincs piac, vagy még nincs piac, ez utóbbi kérdés eldöntése már nagyon nehéz.

Visszatérve az oldalra, az is jól látszik, hogy megjelenik a Word-of-Mouth (WoM) hatás is, vagyis az emberek beszélnek róla, “szájhagyomány” útján is terjed az oldal híre, ezt abból láthatjuk, hogy a grafikon egésze emelkedő trendet mutat, ez különösen 2019 őszétől egészen 2020 tavaszáig látszik jól.

Most pedig térjünk rá a műsorra, először nézzük meg, hogy a május 18-i ajánlótól egészen a hét vasárnapjáig, vagyis a műsor előtti napig milyen változás történt. Azért, hogy legyen viszonyítási alap, az ajánló előtti hetet is bemutatjuk, tehát május 4-24 között így nézett ki a grafikon:

Látszik, hogy már az ajánló is okozott egy kisebb hullámot, mint minden hullám, ez is elült, és ahogy fentebb is láthattuk, ez is egy magasabb szintre vitte a grafikont további útján. Tehát már ennek örülhettem, hiszen napi nagyjából 300 látogató helyett már napi 400-al számolhattam.

Most pedig jöjjön a lényeg, lássuk, hogy mit hozott a műsor! Most is betesszük a viszonyítás kedvéért a műsort megelőző időszakot, tehát ismét május negyedikétől, viszont most egészen a jelen cikk születése előtti napig, vagyis május 27-ig megyünk:

Ezen a ponton hozzá kell tennem, hogy sajnos az oldal rossz kialakítása miatt a műsor ideje alatt, pontosan a megnövekedett érdeklődés miatt volt egy nagyjából 10-12 perces kiesés, ennyi ideig a látogatók egy részének nem volt elérhető az oldal. Ennek ellenére nagyon szépen kirajzolódik, hogy a korábbi látogatottság szinte eltörpül a műsor utánihoz képest, napi 3-400 helyett az ezres nagyságrendbe kerültünk.

A csúcsot a műsor utáni nap, május 26. jelentette, majd május 27-én már konszolidálódott a helyzet. 26-án egészen 2175 látogatóig mentünk, másnap már “csak” 907 látogatónk volt, a műsor estjén pedig 1831. Most pedig nézzük meg, hogy mi ebből a tanulság.

Megéri egy webes projektnek szerepelni a műsorban?

Ha csak a tőke miatt mész, és nem kapsz tőkét akkor értelemszerűen neked nem érte meg. Ha a tőke miatt mész, de remélsz némi marketinget is, akkor csak jól járhatsz, akár kapsz tőkét, akár nem. Én nem kaptam tőkét, de mégis jól jártam, a kérdés csak az, hogy mennyire.

Ha fiatal oldalt építesz, mint amilyen Ducitárs is, akkor megéri a szereplés, hiszen akár háromszorosára-négyszeresére is nőhet a látogatottságod. Viszont ha egy már érettebb oldallal mész, aminek például már van napi tízezer látogatója, akkor az a plusz 2-3 ezer látogató, és az azt követő növekmény szép eredmény ugyan, de nem biztos, hogy kellően sokat ad neked a műsorba tett munkádhoz képest.

Azt persze egyik esetben sem szabad elfelejteni, hogy ezért a plusz látogatottságért nem fizettünk, kis túlzással “találtuk”, így kincsről van szó. Mindenki ítélje meg maga, hogy az ő oldalának megérné-e ez a növekedés, jól látszik, hogy bár kézzelfogható, sőt, jelentős, de azért nem ezzel váltjuk meg a világot.

Azt is hozzá kell tennem, hogy a marketing sok lépésből álló, összetett folyamat, minden lehetőséget meg kell ragadni, ahogy a műsor előtti látogatottságomat is médiamegjelenésekkel építettem fel, úgy illik ebbe a sorba ez a műsor is. Így nincs miért panaszkodnom, nekem igazán megérteni elmenni!

Végezetül pedig nézzük meg ismét a teljes eddigi életutat úgy, hogy már az előzetes, maga a műsor, és az utána következő napok is benne vannak:

A cápák elemi ereje megmutatkozik, ekkora értékű médiamegjelenést még nem kapott az oldal, de ismét hozzá kell tennem, hogy egy “újszülöttnek minden vicc új”, annyira fiatal és kicsi még az oldal, hogy nem csoda, hogy ilyen nagy növekményt hozott a műsor. Mindig az arányokon van a hangsúly, ha úgy érzed neked megérné, akkor ne habozz, jelentkezz!

De hogy kerülhetem el, hogy összeomoljon az oldalam?

A fejlesztőddel kell beszélned, ha lelkiismeretes, és igazán érti a dolgát, akkor fog találni megoldást, fel fogja tudni készíteni az oldalad. A dolognak két eleme van, az egyik a tárhely, a másik maga az oldal. Attól, hogy egy igazán erős szerverre, tárhelyre került az oldal, még nem lehetsz nyugodt, hiszen ha rosszul kezeli a látogatókat a rendszer, akkor össze fog omlani.

Egyidejűleg nagyjából 200 ember jelentette a csúcsot a műsor alatt, 150-ig még nem volt gond, utána viszont elszállt. Nézesd át előre az oldalad, csináltass teszteket, erre van lehetőség. Készülj fel, hiszen főleg egy fiatal vállalkozásnak nagyon fontos, hogy egyetlen egy látogatót se veszítsen el.

Cápák között Minner elemzés: Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 2. évad 4. rész véleményezés, elemzés

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Györfi András
Újságíró, vállalkozó, a Kriptopénz ABC című, a HVG Könyvek gondozásában megjelent kriptopénz, blokklánc témájú ismeretterjesztő kötet szakmai szerkesztője, társszerzője, olyan nagy sikerű webes vállalkozások alapítója, mint a Ducitárs.hu, vagy a SkypeSuli.hu.

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később