Ennyi látogatót hoz egy weboldalnak a Cápák Között szereplés

Dátum

Megosztás

Györfi András vagyok, ismerős lehet a nevem, hiszen általában heti egy cikket szoktam írni a Minnerre, emellett vállalkozóként is dolgozom, elsősorban társkereső oldalakat építek. Május 25-én volt szerencsém szerepelni a Cápák Között című műsorban a Ducitárs.hu-val, ebben a cikkben összefoglalom, hogy pontosan milyen eredményeket hozott az oldalnak a megjelenés.

Az oldal 2019 áprilisában indult, korábban is voltak már médiamegjelenéseink, tavaly októberben egy ismerős javaslatára jelentkeztem a műsor egyik producerénél, több körös válogatás után végül bekerültem, hosszas gyakorlás, felkészülés után álltam a cápák elé, az eredményt az alábbi videóban láthatjátok is. Igaz befektetést nem kaptam, de publicitást igen.

A műsorban a pitchem:

(pitch = befektetők előtti prezentáció, ez egy startup kifejezés)

Statisztikák

Mielőtt belevágnánk, először nézzük meg, hogy a műsor előtt hogyan nézett ki az oldal látogatottsága, fontos tudni, hogy már egy héttel korábban, a május 18-án megjelenő műsor végén is volt egy rövid promóció, a következő heti műsor ajánlója, aminek a végén megjelentem én is, és az oldal logója is. Éppen ezért az előtti teljes életutat tekintjük át először:

Jól látszik, hogy egy év leforgása alatt volt pár szép nagy csúcs, ezek a különböző médiamegjelenések, annak rendje és módja szerint mindegyik hullám elült egy-két, esetleg három nap alatt, viszont az a szint, ahova visszaérkezett a grafikon minden esetben magasabban volt, mint ahonnan kiindult az adott tüske előtt.

Ez egy fontos jelenség, általában elmondhatjuk, hogy ha így viselkedik a közönség, akkor van piaca annak az adott oldalnak, viszont ha mindig ugyanarra, esetleg alacsonyabb szintre érkezik vissza, akkor vagy nincs piac, vagy még nincs piac, ez utóbbi kérdés eldöntése már nagyon nehéz.

Visszatérve az oldalra, az is jól látszik, hogy megjelenik a Word-of-Mouth (WoM) hatás is, vagyis az emberek beszélnek róla, „szájhagyomány” útján is terjed az oldal híre, ezt abból láthatjuk, hogy a grafikon egésze emelkedő trendet mutat, ez különösen 2019 őszétől egészen 2020 tavaszáig látszik jól.

Most pedig térjünk rá a műsorra, először nézzük meg, hogy a május 18-i ajánlótól egészen a hét vasárnapjáig, vagyis a műsor előtti napig milyen változás történt. Azért, hogy legyen viszonyítási alap, az ajánló előtti hetet is bemutatjuk, tehát május 4-24 között így nézett ki a grafikon:

Látszik, hogy már az ajánló is okozott egy kisebb hullámot, mint minden hullám, ez is elült, és ahogy fentebb is láthattuk, ez is egy magasabb szintre vitte a grafikont további útján. Tehát már ennek örülhettem, hiszen napi nagyjából 300 látogató helyett már napi 400-al számolhattam.

Most pedig jöjjön a lényeg, lássuk, hogy mit hozott a műsor! Most is betesszük a viszonyítás kedvéért a műsort megelőző időszakot, tehát ismét május negyedikétől, viszont most egészen a jelen cikk születése előtti napig, vagyis május 27-ig megyünk:

Ezen a ponton hozzá kell tennem, hogy sajnos az oldal rossz kialakítása miatt a műsor ideje alatt, pontosan a megnövekedett érdeklődés miatt volt egy nagyjából 10-12 perces kiesés, ennyi ideig a látogatók egy részének nem volt elérhető az oldal. Ennek ellenére nagyon szépen kirajzolódik, hogy a korábbi látogatottság szinte eltörpül a műsor utánihoz képest, napi 3-400 helyett az ezres nagyságrendbe kerültünk.

A csúcsot a műsor utáni nap, május 26. jelentette, majd május 27-én már konszolidálódott a helyzet. 26-án egészen 2175 látogatóig mentünk, másnap már „csak” 907 látogatónk volt, a műsor estjén pedig 1831. Most pedig nézzük meg, hogy mi ebből a tanulság.

Megéri egy webes projektnek szerepelni a műsorban?

Ha csak a tőke miatt mész, és nem kapsz tőkét akkor értelemszerűen neked nem érte meg. Ha a tőke miatt mész, de remélsz némi marketinget is, akkor csak jól járhatsz, akár kapsz tőkét, akár nem. Én nem kaptam tőkét, de mégis jól jártam, a kérdés csak az, hogy mennyire.

Ha fiatal oldalt építesz, mint amilyen Ducitárs is, akkor megéri a szereplés, hiszen akár háromszorosára-négyszeresére is nőhet a látogatottságod. Viszont ha egy már érettebb oldallal mész, aminek például már van napi tízezer látogatója, akkor az a plusz 2-3 ezer látogató, és az azt követő növekmény szép eredmény ugyan, de nem biztos, hogy kellően sokat ad neked a műsorba tett munkádhoz képest.

Azt persze egyik esetben sem szabad elfelejteni, hogy ezért a plusz látogatottságért nem fizettünk, kis túlzással „találtuk”, így kincsről van szó. Mindenki ítélje meg maga, hogy az ő oldalának megérné-e ez a növekedés, jól látszik, hogy bár kézzelfogható, sőt, jelentős, de azért nem ezzel váltjuk meg a világot.

Azt is hozzá kell tennem, hogy a marketing sok lépésből álló, összetett folyamat, minden lehetőséget meg kell ragadni, ahogy a műsor előtti látogatottságomat is médiamegjelenésekkel építettem fel, úgy illik ebbe a sorba ez a műsor is. Így nincs miért panaszkodnom, nekem igazán megérteni elmenni!

Végezetül pedig nézzük meg ismét a teljes eddigi életutat úgy, hogy már az előzetes, maga a műsor, és az utána következő napok is benne vannak:

A cápák elemi ereje megmutatkozik, ekkora értékű médiamegjelenést még nem kapott az oldal, de ismét hozzá kell tennem, hogy egy „újszülöttnek minden vicc új”, annyira fiatal és kicsi még az oldal, hogy nem csoda, hogy ilyen nagy növekményt hozott a műsor. Mindig az arányokon van a hangsúly, ha úgy érzed neked megérné, akkor ne habozz, jelentkezz!

De hogy kerülhetem el, hogy összeomoljon az oldalam?

A fejlesztőddel kell beszélned, ha lelkiismeretes, és igazán érti a dolgát, akkor fog találni megoldást, fel fogja tudni készíteni az oldalad. A dolognak két eleme van, az egyik a tárhely, a másik maga az oldal. Attól, hogy egy igazán erős szerverre, tárhelyre került az oldal, még nem lehetsz nyugodt, hiszen ha rosszul kezeli a látogatókat a rendszer, akkor össze fog omlani.

Egyidejűleg nagyjából 200 ember jelentette a csúcsot a műsor alatt, 150-ig még nem volt gond, utána viszont elszállt. Nézesd át előre az oldalad, csináltass teszteket, erre van lehetőség. Készülj fel, hiszen főleg egy fiatal vállalkozásnak nagyon fontos, hogy egyetlen egy látogatót se veszítsen el.

Cápák között Minner elemzés: Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 2. évad 4. rész véleményezés, elemzés

Györfi András
Györfi András
Újságíró, vállalkozó, a Kriptopénz ABC című, a HVG Könyvek gondozásában megjelent kriptopénz, blokklánc témájú ismeretterjesztő kötet szakmai szerkesztője, társszerzője, olyan nagy sikerű webes vállalkozások alapítója, mint a Ducitárs.hu, vagy a SkypeSuli.hu.

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...

„Nem merek külföldön értékesíteni, még nem tartok ott” – De miért is nem?

Egy ideje téma már a Minneren, hogy az export nem egy megugorhatatlan dolog egy kisebb cégnek sem. Nem akarunk köntörfalazni, az Everigo szponzori partner...

Hol fogunk a jövőben bankolni? Adócsalásért kapott bírságot az Airbnb. Sminkfilter, mint marketing eszköz? Könyvajánló

A BigTech hozhatja el a pénzügyi forradalmat? A nagy bankok versenytársa a Google és a Microsoft, legalábbis ezt gondolja a bankok 40%-a. 779,5 millió...

Erre a tudásra vágysz szabadúszóként, még ha nem is tudsz róla! A T-típusú vállalkozók

Manapság egyre több olyan munkavállalót keresnek a cégek, akik T-típusúak. Van egy skill, amiben kifejezetten expertek, viszont nem csak abban járatosak, hanem picit mindenhez...

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...