Ennyi volt, pénzbe kerül az AI – Duolingo HIBBANT marketing – Tupperware az új GameStop – Hírszemle

Dátum

Megosztás

A Duolingo csúcsra járatta a hibbant marketinget (tudod, amit meglátsz és az jut eszedbe, hogy a fenébe hagyta ezt jóvá bárki?!). Kis kkv-ként is lehet bohóckodni, vagy csak a nagy márkák tudnak sikeresen hülyét csinálni magukból? A Microsoft benyújtja a számlát a mesterséges intelligencia fejlesztéséért: a Copilot AI eszközzel bővített előfizetés fejenként 30 dollárral kerül majd többe, a KPMG és más nagy cégek már ugrottak is a lehetőségre. Végül a Tupperware kerül terítékre, a csődközeli cég lett a redditező tőzsdetitánok legújabb meme részvénye. A wallstreetbets jelenségen túl a Tupperware üzleti modelljét és marketingjét is górcső alá vettük. Lehetne 2023-ban is sikeres a „legjobb dolog, ami a nőkkel történt a választójog óta”? A Hírszemle podcast mikrofonjai mögött Mándó Milán és Sólyom Eszter.

Youtube-on itt éred el a podcastot, Spotify-on itt, Apple Podcastban itt, vagy az alábbi lejátszókon keresztül:

A hírek időbélyegei:

  • 0:00 – Intro
  • 0:28 – Álom egy e-kereskedőnek a fulfillment?
  • 9:05 – Duolingo és a hibbant marketing
  • 18:04 – Ennyi volt, pénzbe kerül az AI
  • 25:49 – A Tupperware az új GameStop

Álom egy e-kereskedőnek a fulfillment?

Egyik ügyfelünkkel beszélgettünk a fulfillmentről, és ő azt mondta, hogy ő azt az e-kereskedelmi álmot akarja elérni, amivel bármilyen e-ker guru mossa az agyát az embereknek. Úgymond hátradőlve, max a webshop online felületére belépve nyomogat ezt-azt, marketinggel foglalkozik. Azt mondta ő ezért megy fulfillmentbe, de a dropshipping kizárva nála. Így is eléri azt, hogy csak egy laptop kell a vállalkozásához.

A kiszervezett raktárlogisztikát kínáló ún. fulfillment szolgáltatók fejlődése már a hazai piacon is érezteti hatását, 2023-ban már a webáruházak 11%-a igénybe veszi ezen cégek szolgáltatásait és az idei évben ez az arány várhatóan további fog bővülni. A kiszervezett raktárlogisztikára egyre nagyobb a piaci igény, mert a webáruházak 47%-a tervezi, hogy tovább bővíti jelenlegi raktárkészletét, amit fulfillment szolgáltató igénybevétele mellett raktárbővítés, extra munkaerő felvétele nélkül is meg tudnak tenni.

A Minner fulfillment partnere az iLogistic, voltunk már korábban e-kereskedő ügyfeleinkkel raktárbejáráson is, sőt most ősszel is lesz, érdemes követni a Minnernél az ilyen felhívásokat. A kereskedők már-már kémkedésre is tudják használni, hiszen elleshetnek megoldásokat, amit egy fulfillment raktárban használ a szolgáltató.

Duolingo és a „hibbant marketing”

Ha láttál már valamilyen marketinget, social postot, tiktok videót, amiről az jutott eszedbe, hogy „ezt meg vajon hogyan hagyták jóvá a cégnél?!”, akkor találkoztál már „hibbant marketinggel”.

Ennek most talán leghíresebb gyakorlója a Duolingo, a Duo bagoly kabalával, akit milliók követnek a TikTokon. Értékesítés helyett a social csatornán a szórakoztatás a főszerep, és Duo bagoly aktívan meglovagolja a legelvetemültebb trendeket és mémeket is. A rendszeres nézőkkel belső poénokkal, folytatásos történetszálakkal kapcsolódnak, mint például a Duolingo egyoldalú rivalizálása a Google fordítóval, a beefelés a jogi osztállyal akik meg akarják állítani a baglyot, vagy hogy Duo bagoly bele van zúgva Dua Lipa énekesnőbe. A TikTok videókon nem csak a marketing osztály szórakozik jól, de úgy tűnik meg is van az eredménye: A Duolingo napi aktív felhasználóinak száma 62%-kal nőtt a tavalyi évhez képest, és továbbra is a legtöbbet letöltött oktatási alkalmazások közé tartozik.

De nem csak a Duolingo csinál ilyen elvetemült marketinget: a Wendy’s rendszeresen kiosztja a Twitter felhasználókat vagy beszól a versenytársaknak, de a Popeyes és a McDonalds is felült már a vonatra. Különösen hatásos ez a hibbant marketing a Z generációnál, akik értékelik ha egy reklám nem néz ki reklámnak.

Kérdés: Már egy befutott névnek kell lenni ahhoz, hogy kockázat nélkül megtébolyodjon a marketingünk? Vagy egy kkv valahogy ringbe tud szállni?

A Minner Tiktok csatornája is 80%-ban arra épül, hogy kicsit poénosabbra vesszük az üzleti tartalmakat. Az első 1,5 év kampánya ebből állt, és szeretnénk is ezt folytatni. Ez azért is jó, mert megvannak a megfelelő csatornáink, ahol a komoly tartalmat adjuk, de ott is tudunk humorizálni, ez a kedves, poénos identitás a profilunk része.

Hasonló marketinget alkalmaz valamennyire a Media Markt is idehaza. Poénos képek, majd még poénosabb válaszok az adott kommentekre, általában terméklinkekkel együtt.

Forrás: thehustle.co

Pénzbe kerül az AI. A Microsoft már benyújtotta a számlát

A Microsoft az irodai alkalmazásaiba integrálta az AI-t. Ahogy már beszéltünk róla, befektetőként van jelen a Microsoft a ChatGPT-t fejlesztő OpenAi-nál. A szoftvereiben Copilot néven található meg ez a funkció, ami akár rutin feladatokat is képes elvégezni. És itt jön a kérdés, mennyibe fog ez kerülni. A Microsoft 365 E3, E5, valamint Business Standard és Business Premium vállalati csomagokban egyaránt havi extra 30 dollárt, vagyis 10 ezer forintot kell fizetni a Copilot-hozzáférésért, méghozzá felhasználónként. Most még csak teszt felhasználók érik el ezt a funkciót. Ám az árral lehet nem is lőnek mellé, hiszen csak a teszt verzió 600 vállalatot vonzott, köztük olyan nevekkel, mint a Lumen, a KPMG vagy az Emirates.

Közben a Google is bővíti a Google Workspace szolgáltatását, vagyis a Google irodai megoldását, de szintén első körben csak teszt verzióban.

Forrás: pcworld.hu

A Tupperware veszteséges cég, ám a tőzsdetitánok felkarolták

Az 1946-ban alapított, főleg műanyag edényeket gyártó és értékesítő Tupperware márka 700 milliós adóssággal éppen a csőd felé menetel. Ezt meghallva a WallStreetbets ifjú tőzsde titánjai felnyomták az árfolyamát. Szeretik valamiért a csődközelben lévő részvények árfolyamát feltolni. Ez a hype persze vonzza a többi befektetőt is, hiszen akár a GameStop esetében is lehetett nyerni egy kis pénzt, vagy az AMC esetében.

Amint kikerül a Redditre és a WallStreetbetshez kapcsolódó Telegram és Discord csatornákra, a részvények 24 óra alatt 90 centről 3 dollár fölé emelkedtek. A cég veszteséges, legutóbbi negyedévben 312 millió dollár árbevétel mellett 35 millió dollár veszteséget ért el.

Na, de mi volt eddig? Hol állnak a felpumpált korábbi részvények?

  • GameStop: Ez volt az a részvény, amire Reddit fórumon először kezdtek el spekulálni, 2021 tavaszán.. A nagy hype idején felment 450 dollárig, aztán vissza 50 dollárig, majd vissza 300 dollárig, 2022 januárjában 100 dollárig lecsurgott, és most is lényegében kicsit lejjebb áll. Bár 21 dollárt látsz, de splitelve lett a részvény, vagyis az árát negyedelték, de négyszer több részvényt kapott mindenki. Szóval most valahol 80 dolláron állna a splitelés előtti árat nézve. Apró pozitívum, 2023 első negyedévében nyereséget jelentett a GameStop. Valljuk be a reklám elég jótt tett a cégnek, és pont célközönség szórakozik a részvényeivel.
  • AMC – még lejjebb van, mint a hype előtt. Akkor 16 dollárról felment 55 dollárig a részvény árfolyama, és most 4,64.

Még tavaly kutattam a témában. Apró érdekesség, hogy a WallStreetBets kulcsfigurája Keith Gill-el anno 50 000 dollárból 47 millió dollárt csinált. Sajnos friss hírt nem találtam, hogy mekkora most a portfóliója. Akkor rá is jöttem, hogy miért tűnt el és miért 8 hónapja töltött fel utoljára részvény elemzést. Nos a céget, ahol még akkor is dolgozott Keith, amikor elkezdte feltölteni az “elemzéseit” megbüntették 4 millió dollárra (MML Investors Services).

Kapcsolódó korábbi Minner cikk: Egy cég elérte, hogy beengedd a porszívőügynököt

Forrás: telex.hu

Korábbi hírszemlék

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!