Érdemes még társkereső oldalt indítani? Miért igen, miért nem?

Dátum

Megosztás

Talán már megszokhattátok, hogy hetente egy, néha két alkalommal is írok a Minnerre, Györfi András vagyok, újságíró és vállalkozó. A vállalkozói munkám eddigi jelentős része társkereső oldalak építésével telt, csináltam oldalt félrelépőknek, az egyenruhások kedvelőinek, kifejezetten előnytelen külsejű embereknek is, sőt, olyan szolgáltatásom is volt, amiben a férfiak semmilyen jogosítványt nem kaptak, csak a hölgyek kezdeményezhettek. Most pedig a Ducitárs.hu-val kerültem be a Cápák Között című műsorba. Ezt mind azért írtam le, hogy még inkább el tudd helyezni, hogy miért érdemes rám hallgatnod.

Próbálkoztam és jelenleg is próbálkozom külföldön, volt sok sikerem, még több kudarcom ezen a piacon. Ha van valami, amihez igazán értek, akkor ez az, mivel Milánt is, és engem is rendszeresen megkerestek azzal a kérdéssel, hogy vajon megérné-e társkereső oldalt indítani, most összefoglalom a választ.

Ha rövid és cinikus akarnék lenni, akkor egész egyszerűen ennyit válaszolnék:

nem.

Persze ha valóban így gondolnám, akkor nem született volna meg ez a cikk, viszont ahogy az üzleti életben minden, ez is -nagyon- összetett, lássuk először azt, hogy miért nem éri meg.

Egész egyszerűen azért, mert egy telített piacról van szó, se szeri, se száma a különböző társkereső szolgáltatásoknak, de fejtsük ki ezt is részleteiben, így épül fel a magyarországi online társkeresés, a haldokló, de még távolról sem halott offline szolgáltatásokkal most nem foglalkozunk:

  • Külföldi tulajdonú társkereső applikációk, 3-4 ilyen szereplő uralja ezt a szegmenst.
  • Magyar tulajdonú, itthonról itthonra indult webes társkereső szolgáltatások, ebben a szegmensben van egy domináns (éves 500 milliós árbevétellel), és további két jelentősen meggyengült, de még mindig számottevő szereplő.
  • Külföldi tulajdonú webes szolgáltatások, ezek jellemzően agresszívan terjeszkednek országról országra, bármely szegletéből indultak is a világnak, ebben a szegmensben egy fontos szereplő van, illetve még 2-3 kevésbé jelentős, ám tömegeket elérő.
  • Magyar tulajdonú, niche piacokat célzó szolgáltatások, ebben a szegmensben 2-3 említésre méltó szereplő van, ezek közül csak az egyik ért el több százezres felhasználó számot, büszkén mondhatom, hogy egy általam indított oldalról van szó.
  • A “futottak még” kategóriába tartozó, többnyire magukra hagyott, nem ritkán több mint tíz éve egy helyben sínylődő oldalak, amiket a Google még fel-fel dob, így akár még új regisztrációk is születnek rajtuk.

Ebből jól látszik: az a zaj és tülekedés, ami a hazai TV piacon kialakult kismiska ahhoz képest, ami az online társkeresésben van. A lehetőségek komplett tárháza várja a társkeresőket, egymás hegyén hátán állnak az oldalak, profik, félprofik, és teljesen amatőrök egyaránt, a közös bennük az, hogy mind piacot vesznek el.

Mind piacot vesznek el, így mind nehezítik a mi dolgunkat, ha úgy döntünk, hogy társkereső oldalt szeretnénk indítani. Mielőtt rátérnék arra, hogy miért, és milyen társkereső oldalt érheti meg mégis elindítani, ki kell mondanunk a legfontosabb tanulságot:

Általános társkereső oldalt profitábilisan üzemeltetni csak és kizárólag akkor van esély, ha több százmillió forint marketingre költhető tőkével rendelkezünk.

Ennek pofonegyszerű oka van, teljesen reménytelen az életben maradás, ha nem tudunk agresszív, folyamatos, általános jelenlétet biztosító marketinget folytatni. Jelen kell lennünk szó szerint mindenhol, a keresőben, a közösségi médiában, a TV-ben, rádióban, közterületen egyaránt.

Ha ismerve a marketing költségeit meg kéne tippelnem, hogy mi az a tőke Magyarországon, ami alatt értelmetlen elindítani egy általános társkereső oldalt, akkor azt mondanám, hogy ötszáz millió forint. Ez nem vicc, nem azért írom, mert nem szeretném, ha újabb társkereső oldalak jelennének meg.

Éppen ellenkezőleg! A társkeresés egy remek piac, fantasztikus érzés az, amikor kapsz egy emailt, amiben személy szerint neked mond köszönetet valaki azért, mert megtalálta élete szerelmét, vagy amikor házasságról kapsz híreket. Ha pedig kapsz egy fotót egy babáról, aki nem született volna meg, ha te nem kezded el az oldalad, akkor máris biztos lehetsz abban, hogy nem éltél hiába!

Algoritmus: Milánnak, a Minner.hu tulajdonosának egyik vesszőparipája, hogy a jó randioldal lelke az algoritmus. És milyen igaza van, megfelelő embereket kell egymásnak ajánlani, segíteni az ismertségüket, de persze ott is tartani őket a platformon, hogy fizessenek.

Úgyhogy most lássuk, hogy milyen oldalt érdemes indítani! Csak és kizárólag a niche szegmensben van értelme próbálkozni, tekintsd át a saját környezeted, gondold át, hogy milyen szokások, vagy egyéb jellemzők mondhatóak el azokról az egyedülállókról, akiket ismersz!

Ismersz olyat, aki imádja az állatokat, de még nincs párja? Miért lehet ez fontos? Azért, mert ha valaki például kutyákat tart, akkor az életét nagyban meghatározzák a kedvencei, hiszen a kutya sok figyelmet, még több mozgást igénylő háziállat. De tekintsük át “tételesen”, hogy miért határozza meg egy ember életét az, ha kutyát tart:

  • Szereti az állatokat, így nem jönne ki valakivel, akiről ez nem mondható el.
  • A kutyát naponta többször kell sétáltatni.
  • Ha kertben lakik, akkor is igényel hosszabb túrákat, legalább hetente.
  • A kutya sokszor hangos, sőt mocskot is csinál, szintén olyasmi, amit tolerálni kell.
  • A kutyát viszonylag gyakran kell orvoshoz vinni, ez szintén plusz figyelmet és szervezést igényel.
  • A kutyák gyakran összeverekednek, ez SOS állatorvosi látogatásokhoz vezethet.
  • A gyermekvállalást is bonyolítja, hiszen egy kutya nem mindig kompatibilis egy kisbabával.
  • Méretétől függően akár sokat is ehet, a kajáját be kell szerezni, néha főzni is kell, például a csontokat, ez ismét időigényes.
  • Még az igazán jól nevelt kutyák is teremthetnek teljesen váratlan szituációkat.

Ez a részletes lista azért fontos, mert ezzel lefestettük egy kutyatartó hétköznapjait, jól látszik, hogy olyasmiről van szó, amit csak egy másik kutyatartó tud igazán megérteni, tolerálni, sőt, egy másik kutyatartó ideális partner lehet, hiszen egy társnak pont az a lényege, hogy a hétköznapi teendőkben is segítsük egymást. Egy másik kutyatartó érteni fog a kutyákhoz, legalább annyira, mint a társa, ez óriási segítség.

Ez természetesen nem jelenti azt, hogy egy kutyatartó csak egy másik kutyatartóval alakíthat ki minőségi párkapcsolatot. De rávilágít arra, hogy itt lehet, hogy van egy niche piac, amivel lehet hogy érdemes foglalkozni.

Mindezzel a gondolkodásmódot szerettem volna bemutatni, meggyőződésem, és tapasztalataim szerint pontosan erre a megközelítésre van szükség ahhoz, hogy felfedezzünk egy lefedetlen területet a társkeresés piacán.

Arra a kérdésre pedig, hogy mennyit lehet ezzel keresni, az a válasz, hogy attól függ, hogy mekkora a niche, amit kiszúrtál magadnak, de százmilliós bevételre ne számíts. Ennek ellenére ha ügyes vagy és kitartó, akkor megéri, már csak azért is, mert felbecsülhetetlen értékű online tapasztalatot szerzel magadnak!

Mindenkinek sok sikert kívánok!

Fotó: Pixabay

Györfi András
Györfi András
Újságíró, vállalkozó, a Kriptopénz ABC című, a HVG Könyvek gondozásában megjelent kriptopénz, blokklánc témájú ismeretterjesztő kötet szakmai szerkesztője, társszerzője, olyan nagy sikerű webes vállalkozások alapítója, mint a Ducitárs.hu, vagy a SkypeSuli.hu.