Erre használd a Linkedint: Szakmázz!

Végre egy hely, ahol nem néznek ki, mert szeretsz a szakmáddal kapcsolatos dolgokkal foglalkozni, arról beszélni, posztolni, kommentelni. Én megértem, hogyha valaki szeret szakmázni, nem csak azért mert én is, hanem mert legalább napi 8 órában egyébként is azzal foglalkozol, az vesz körül, ha szenvedélyed az adott terület akkor pedig szinte éjjel-nappal. Igaz?

Linkedin közösségi oldal

Ugyanaz mint a Facebook csak elé szoktuk írni a szakmai szót, tehát szakmai közösségi oldal. Előző cikkben említettem több Linkedin statisztikát is, amiből kiderült, hogy 840 000 magyar használja. És nem is akármilyen réteg. Mintha megtalálnád azokat, akik valóban dolgoznak, aktívak, hajtanak előre.

  • Az oldalt szeretik a HR-esek is, mert itt vadásznak új munkaerőre, hiszen sok munkavállaló is regisztrálva van az oldalon, és mintha egy igazi nyitott önéletrajz adatbázis lenne az oldal. #karrier
  • Vállalkozóként, cégvezetőként, vagy értékesítőként pedig a személyes márkánkat tudjuk vele felépíteni (igaz ez a munkavállalóra is igaz), Segít a kapcsolatépítésben, kapcsolati hálónk növelésében. emellett ez magával hozza az eladásokat is. Végre megtudják az emberek, hogy ki vagy! És pont jó helyen juttatod el ezt az információt! #kapcsolat

Linkedin matek, avagy miért posztolj, miért legyél aktív

Lehet posztolni ugyanúgy mint a Facebookon. Értelemszerűen most arról írok, hogy a saját nevedben posztolsz. Olyan az egész, mint egy privát, személyes Facebook oldal, csak itt nem arról posztolsz, hogy randizni vitted a párodat, vagy hogy ettél egy hamburgert a Zing Burgerben, hanem szakmádhoz kapcsolódó dolgokat. Tudsz betenni linket, vagy csak sima szöveges posztot, képet, videót, de ha hosszabban írsz, akkor az Linked article -ként, cikként fog megjelenni.

A Linkedin-en szabad szakmáznod. Sőt mondhatni csak azt tedd!

  • 841 733 fő használja itthon a Linkedint,
  • ebből 1,4% posztol legalább egyszer egy hónapban (tudod, mint Facebookon egy poszt).

Tehát 11 828 fő látja el posztokkal a 844 733 főt. Így már érteni fogod, hogy miért ér el a poszt több emberhez, mint a Linkedin ismerőseid száma. Fontos! Ez egy szakmai közösségi oldal, ahol azért van kevés poszt, mert értelemszerűen nem teszel fel kávézós képet, vagy családi életeseményt. Ha be akarsz kerülni a szakmád felsőbb rétegébe, ha nevet akarsz magadnak, ha jó kapcsolatokat akarsz, akkor MOST van a legjobb lehetőséged ezt elérni!

Lássuk nálam (Mándó Milán) hogy nézett ez ki – 1 hét Linkedin statisztika

  • 700 ismerősöm, vagyis kapcsolatom van (ott így hívjuk)
  • Mindennap posztoltam, átlagosan 1,5 poszt ment ki egy nap
  • A legnépszerűbb posztom 2125 emberhez ért el, tehát ennyi ember látta. Te is látod a saját posztjaidnál, a Linkedin kiírja. (Wow és mennyi fejes, felső vezető, cégvezető !)
  • Átlagosan 790 emberhez jutottak el a posztok
  • Voltak interakciók. lájkok, kommentek. Számszerűsíthetném is, de itt nem az a lényeg. Igaz, a FB Minner-hez képest az egy főre jutó lájkok száma többszöröse a Linkedinen.
  • Mivel már posztolás nélkül is jött korábban több milliós megbízásom, kapcsolatom úgy, hogy nem voltam ennyire aktív, így féléven belül úgy kalkulálom milliós bevételt fog jelenteni a Linkedin jelenlét, ha nem több tízmilliósat. (kapcsolatokban főleg, személye márkaépítésben szintén)

Miről posztolj?

Azt már látod, hogy érdemes aktívnak lenned. De miről is posztolj? Először is egy felhívás: Használd a #szakmázz hashtaget a Linkedin posztjaidnál és akkor hozzám is elér, és te is kövesd be ezt a hashtaget! Mondhatni ez lesz a Minner közösség hashtagje, egymást tudjuk azonosítani, követni és a tartalmakat megosztani.

Látod lehet követni #hashtag -eket, vagyis témákat. Ezt a #szakmázz hashtaget direkt erre találtam ki. Ezért is még csak én követem, de rajtad a sor! És ha te is használod a te posztjaid is eljutnak azokhoz, akik ezt használják, vagy követik. Sőt én segítem ezt!

A posztolás: A cél tehát az, hogy a tartalmaidból kialakuljon egy kép a követőidnek, hogy te mihez értesz, miben vagy kiemelkedő. Ennek egyik legkönnyebb módja, hogy az iparágad, szakmád területéről megosztasz híreket, új információkat, statisztikákat (huhh azt imádjuk). Bátran formálj ezekről véleményt, vagy ajánld a tartalmat, forrást. Én például már átálltam arra, hogy ott is keresem a szakmai anyagokat és annyira jó minőségben jönnek az emberektől a posztok, hogy a LinkedIN a napi rutinom része lett. Saját tartalmat is gyárthatsz. Úgy láttam a sales posztok itt sem teljesítenek jól, ami érthető. Nem azzal kelted fel az érdeklődését az embereknek, hogy: Ezt tudom, vedd meg! Ez a termékem….!
Na jó! Ezzel a résszel még nem vagyok megelégedve, ide még készítek tippeket, ötleteket. Majd nézz vissza!

Tehát itt posztolásnál, amikor kiteszel valamit csak írd a végére, hogy #szakmázz
ezen kívül még más szavakat is írhatsz még #-be. Érdemes, hogy segítsd az algoritmust.

Mikor posztolj? Mennyiszer? Én kicsit túlzásba vittem az egy hét alatt 10 poszttal. Azt mondom érdemes beállani az egészséges heti 3-4 posztra. Azt még tűrhetően el tudjuk viselni és nem megyünk egymás agyára. A mikorról annyit, hogy érdemes hét elején, akkor magasabbak az elérések. Napszaknál pedig inkább este posztolj.

Tudod! Használd a #szakmázz hashtaget a Linkedin posztjaidnál. És persze kövess be, jelölj be engem, Mándó Milánt.

Linkedin statisztikák: 800 000 magyar használja már a Linkedint. Üzletileg potenciális réteg

Fotó: LinkedIn Sales NavigatorUnsplash

Miskolc / Pécs / Debrecen / Szeged / Győr / Budapest - üzleti tanácsadás

Találkozzunk a te városodban! A Minner a következő 2 hónapban a fenti városokban tart üzleti tanácsadói órákat! Használd ki! Részleteket!