A Digitális ninja hetek első napján bemutattuk az OptiMonk intelligens popup kezelő felületet (link), de úgy éreztük, érdemes lenne bemutatni egy ehhez hasonló, alternatív felugró ablak kezelő programot, így te is több lehetőség közül tudsz választani. Kipróbáltunk több popup kezelő szolgáltatást, azonban a ProveSource nyerte el leginkább a tetszésünket, ezt vesszük most górcső alá.
Ez a cikk egy cég / digitális megoldás bemutatása, útmutató a működéséhez.
A tartalom nyomokban reklámot tartalmaz!
Rendelkezz WordPress oldallal, WooCommerce webshoppal, vagy akár WIX.com-mal, biztosan kapsz majd olyan kódot, amely kompatibilis az általad használt platformmal. Az integrálható felületek listáját ide kattintva éred el (olyan rendszerek, amelyekkel össze tudod kötni, adatokat küldeni…).
Nem vagyunk elítéltek, de imádjuk a (kártyamentes) próbaidőt. Itt is kapunk 14 napot, valamint 10.000 megjelenést, hogy kedvünkre tesztelhessük a beúszó ablakokat. Alább pedig az árazást láthatod:
A leggazdaságosabb csomag azon előfizetőknek megfelelő, akiket nem zavar a ProveSource logója, valamint az oldal látogatószáma sem éri el a havi 10.000 főt, így ez az ajánlat kb. nettó 6500 Ft-ba kerül. Ha valamelyik kritérium nem teljesül, a következő csomag már nagyobbat ugrik, de nem csak árban, hanem látogatószámban is: 50.000 megjelenés a limit, plusz itt már a logójuk sem fog önhatalmúlag a popup-ban díszelegni. Ahogy tanulmányozod a listát, logikussá válik, hogy a megfelelő csomag kiválasztását az oldalad látogatottsága határozza meg. Nagyjából minden előfizetéses szolgáltatásnál azt látom, hogy a support „minősége” is változik a csomaggal együtt. Alapvetően szerintem mindenki először a Google-ön, vagy a YouTube-on keresi a megoldást a felmerülő problémára, de megnyugtató, hogy mondjuk a pénzügyekkel, számlázással kapcsolatban van egy jó ügyfélszolgálatos háttér.
Nézzük az interfészt, a lépéseket!
Regisztráció után kiválasztod a felületet, amit használsz. Ezután a ProveSource biztosítja azt az egyedi kódot, melyet aztán a weboldalad / webshopod fejlécébe kell beillesztened. Ennek sikerességét azonnal le is tudod ellenőrizni ott, ahol a kódot kaptad.
Ha ez sikerült, az irányítópultnál fogsz kilyukadni.
Itt található minden alfától omegáig. A „Notification” alatt a felugró ablakot érti a program, ilyet jobb oldalt felül, a kék gombbal tudsz létrehozni. De még mielőtt belevágnál, a program javasolja, hogy állíts be célokat, így tudod követni a kampányod megtérülését, konverzióit. Ezt a bal oldalsávban, a „Goals”, azaz „Célok” menüpont alatt éred el.
Mivel megtérülésről beszélünk, ezért értelemszerűen meg kell adni egy átlag összeget, amit feláldozunk a célunkért. Cél lehet hírlevélre való feliratkoztatás, vagy átirányítás egy promóciós oldalra, mint amire mi is használjuk a Digitális ninja hetek alkalmával. A végső cél URL-jét kell még belinkelni, ez egy webshop esetében a sikeres fizetés utáni köszönő oldal, vagy az email cím megadása utáni megerősítő oldal.
A követőkód és a kampánycél kiválasztása után választhatsz hat különböző popup típus közül:
- a Stream az azonnali cselekvések kijelzésére szolgál („Péter az imént vásárolta meg ezt a terméket”)
- a Social Counter a közösségi média felületeid követőinek, lájkolóinak statisztikáit mutatja,
- a Review-val értékeléseket tudsz megjeleníteni a látogatóknak,
- az Informational az információközlésre szolgál („A személyes átvétel újra lehetséges!”)
- a Counter-rel számokat tudsz megjeleníteni: jelenleg hány ember böngészik / vásárol az oldalon,
- a Combo az elmúlt 24 óra, 7 vagy 30 nap eseményeit jeleníti meg („20 ember vásárolta meg a terméket az elmúlt héten”).
Itt engedj meg egy kis kitérőt. Félkövérrel jelöltem azokat a típusokat, amelyekkel érdemes vigyáznod. Szerintem hallottad is, hogy a Gazdasági Versenyhivatal milyen eszméletlen összeggel büntette meg az Alza.hu webáruházat, vagy a Szállás.hu-t, amiért ilyen jellegű vásárlásösztönzőkkel élt. Nem érdemes ilyen formában „segíteni” a vásárlót, hogy meghozza döntését, főleg nem úgy, hogy akár hamis statisztikát mutatsz neki. De ha mondjuk azt írod ki, hogy eddig x ember iratkozott fel a hírlevélre, és ha rákattint, a feliratkozó űrlap kerül elé, nem lesz semmi probléma. A büntetésről írt cikkünket pedig mindenképp olvasd el.
Ha kiválasztottad a számodra megfelelőt, a szerkesztőbe lépsz.
A „Display Activity”-nél beírod a weboldalcímedet, és beállítod, a webhelyen belül hol jelenjen meg: a „Simple”-lel csak az általad megadott URL-en fog felugrani a popup, ha a „Contains”-re kattintasz, akkor az összes aloldalon is, amely tartalmazza a fő webcímet. A „Regex”-et akkor kell használnod, ha mondjuk .txt vagy .pdf fájlnál szeretnéd, hogy aktiválódjon az ablak, míg az „All Pages” az összes oldalt jelenti, tehát minden esetben, mindenhol előbukkan majd.
Alatta kiválaszthatjuk, mely oldalon ne szerepeljen egyáltalán. Mivel mi a Digitális ninja aloldalra szeretnénk forgalmat terelni, ott már nem szeretnénk, hogy megjelenjen a popup, így ezt kizárjuk.
Következő lépésként megfogalmazzuk az üzenetet: a főcímet, alcímet. Képet vagy ikont csak URL cím alapján tud behúzni, tehát kép közvetlen feltöltésére nincs lehetőség. Vagy választasz egy ingyenes ikont (pl. icons8.com), vagy a saját tárhelyedre töltöd fel a grafikai elemedet, és azt linkeled be. A program folyamatos előnézettel (Preview) mutatja, hogy fog kinézni az értesítés, ezt be is nyilaztam.
Ezután a „Customize”, azaz testreszabás jön:
Ezalatt tudod beállítani, hogy a weboldal mely részén, mikor, mennyi ideig, kinek jelenjen meg az értesítés, vagy hogy legyen-e kattintható gomb. Ha valamit nem értenél az angol nyelv miatt, könnyedén lefordíthatod bármelyik online szótárral, de nincsenek benne bonyolult, érthetetlen kifejezések, funkciók.
Végül a „Launch”-nál adsz az ablaknak egy nevet, ezután rányomsz a nagy kék gombra, és kész is vagy! A statisztikát láthatod a Google Analytics-ben, de a ProveSource felületén, a bal oldali sávban található „Analytics”-ben is meggyőződhetsz a látogatottságról és a kattintási arányról.
Ahogy látod, az angol nyelv ellenére is rendkívül egyszerű és kézenfekvő a felület használata, semmilyen programozói tudásra nincs szükséged, az egyetlen „nehezebb” művelet csupán a kód beillesztése az oldalad fejlécébe. Nagyon tetszett a rendkívül sok integrálási lehetőség, konkrétan akármilyen rendszert használsz, szinte biztosan kompatibilis lesz vele.
A havidíjak kedvezőek, valamint, ha az éves előfizetést választod, mindegyik csomagból enged még pár dollárt, így garantáltan megtérül a befektetés. A felugró ablakok népszerűségét nem lehet vitatni, viszont mindenképpen azt javaslom, használd okosan és ne legyél túlságosan rámenős! Borzasztó zavaró tud lenni, amikor állandóan felugrik valami, vagy ha nem lehet bezárni az ablakot. A lényeg: ne rontsd el a felhasználói élményt, mert akkor többet árt, mint használ! Javaslom továbbá, hogy mint mindennél, itt is A/B tesztelj, nézd meg, a képernyő mely részén a legsikeresebb az értesítés, hol kattintanak rá a legtöbben, és a többi. Ha kitapasztaltad, nagyon hatékony eleme lesz bármelyik kampányodnak, sokat fog segíteni a céljaid elérésében.
Kattints ide és próbáld ki ingyen!