Esettanulmány – Így vezette be a Google Workspace-t a Tumblebee

Dátum

Megosztás

Még a tavasszal volt egy olyan akció a Minnernél, amely esetén ha megvett valaki adott üzleti kurzusokat, akkor a vásárlás után egy hónappal egy hangulatos beszélgetés közben átbeszéltük, hogy mennyire volt hasznos számára a kurzus, miket tanult belőle, és miben tudta felhasználni az adott tudásanyagot. Az én képzésemnél is élt ez az ajánlat és ennek apropóján ebben a cikkben a Google Workspace kurzus egyik hallgatójával, Vastag Dorkával készített mini interjúm lenyomatát olvashatjátok. 

Dorka a Tumblebee webshopot üzemelteti, hőtartó termoszpoharakat és utazóbögréket forgalmaz, az ő benyomásait olvashatjátok majd arról, hogyan sikerült neki bevezetni a Google Workspace rendszerét a vállalkozásba, és miben segítette őt a Google Workspace kurzusom.

Igény a céges e-mailre: profi hatás, a magánélettől elválasztva

Dorka mindig is e-mailes volt, jobban szereti ezt használni, mint telefonálni, amit szerintem nagyban meghatároz az is, hogy a vállalkozás előtt egy multicégnél dolgozott. Ezeknél a cégeknél pedig alap dolognak számít az, hogy minden munkavállalónak saját céges email címe van, azt használják mind a belső, mind pedig a külső kommunikációra. 

Amikor átvette a Tumblebee vállalkozást, akkor ez az elgondolás jött vele együtt a multis világból és ő is szeretett volna egy normális domaines címet a vállalkozásának, ami által elkülönítheti a személyes, privát címét a céges dolgoktól.

Azt fontos leszögezni, hogy a vállalkozásnak már voltak saját domaines email címei, csak egyrészről rengeteg felesleges email cím volt létrehozva, és ezek pedig a magyar piacon eléggé közkedvelt “webmailes címet átirányítjuk Gmailbe” megoldást alkalmazták, ami nem feltétlenül szerencsés a különböző spam problémák miatt.

A Google Workspace lett a befutó

Dorka szerette volna ezt egy kicsit racionalizálni, a rengeteg különböző email címet egy csatornába rendezni és egy professzionális környezetből kezelni azt. Elmondása szerint egy cikkben jött szembe vele a Google Workspace rendszere, ami azonnal megfogta. Elkezdett utánaolvasni, kicsit megismerni jobban a témát, majd pedig úgy döntött, hogy ez a rendszer neki tökéletes lesz, hiszen magát a felületet már ismeri (a privát kommunikációjára is Gmailt használ), illetve ár-érték arányban is jónak találta a saját vállalkozása számára.

Egy érdekes dolog feltűnt nekem, mégpedig az, hogy az előző munkahelyén Microsoft Office 365 előfizetést használtak és meg is kérdeztem tőle, hogy miért nem ezt a rendszert választotta. Azt a választ kaptam, hogy a cég nem feltétlenül használta ki minden funkcionalitását a rendszernek (a kollégák sem értettek teljesen hozzá), hatékonytalan volt, és így egy rossz benyomás alakult ki benne.

A másik érv pedig az volt, hogy mivel webshopként elég sok fotóval dolgozik, így szüksége volt egy megfelelő méretű felhő alapú tárhelyre és ár-érték arányban sokkal jobbnak ítélte beruházni a Google Workspace 2 TB Drive tárhelyet tartalmazó csomagjára, azzal szemben, hogy a személyes Drive-ot pumpálja fel ekkorára a különböző kiegészítő tárhely szolgáltatásokkal.

Támogatás a bevezetésben

A rendszerbevezetés megtámogatására a MinnerAkadémián megtalálható Google Workspace kurzusomat választotta. Elmondása szerint nagyon hasznos volt számára, főleg a kurzus első felében lépésről-lépésre elmagyarázott összekötési folyamat. 

Úgy sikerült mindent beállítania, hogy elmondása szerint nem tartja magát nagy IT szakinak, mégis a videók követésével problémamentesen sikerült a folyamat, a rendszer azóta is működik, kvázi “sima liba volt”. Kifejezetten tetszett neki, hogy “magyarul”, tehát nem szakszavakkal van elmagyarázva az anyag, így olyanok is hamar megugorják ezt a feladatot, akiknek nincs affinitása az IT-hoz. Mivel minden lépés részletesen be van mutatva, így nem tud félremenni a dolog. 

Az egész bevezetés élményét szerintem a következő mondat elég jól összefoglalja:

“A legjobb az egészben, hogy én itthon ültem és kattintgattam, majd amikor hazajött a férjem és megkérdezte, hogy mit vigyorgok ennyire mondtam neki hogy megcsináltam [a Workspace beállítását] magamtól. Ez egy tök jó érzés volt”

A rendszert azóta is használja, főleg a Gmail és a Google Drive alkalmazásokat, ami az alvállalkozókkal való közös munkának a középpontjában van, oda töltenek fel mindent és az egyszerű linkes megosztás segítségével gördülékenyen tudják egymás között passzolgatni a különböző doksikat és anyagokat.

Az már csak hab a tortán, hogy ha bővül a Tumblebee csapat, akkor könnyen és gyorsan tud majd az új kollégáknak is professzionális céges e-mail címet és tárhelyet biztosítani.

Ezzel együtt mindenkit buzdít arra, hogy ha eddig ódzkodott a Google Workspace rendszer bevezetésétől azért, mert nem ért hozzá, akkor nyugodtan vágjon bele: a kurzus segítségével nem lehet elrontani a folyamatot, és a Workspace-el sokkal professzionálisabb környezetben kezelhető a céges e-mailezés, mint az egyéb megoldásokkal.

Én ezt pedig csak azzal egészíteném ki, hogyha bármilyen kérdésed van ezzel a témával kapcsolatban, akkor keress meg és nagyon szívesen válaszolok bármilyen felmerülő kérdésre.

Kapcsolódó tartalmak a Minneren:

Fotó: Justin Morgan / Unsplash

Erdélyi Ádám
Az a célom, hogy egy olyan tudáshalmazt gyűjtsek össze és adjak át Neked, amivel könnyebben tudod digitalizálni a vállalkozásod. Ehhez összegyűjtöttem az eddigi tapasztalataimat és képességeimet, hogy tényleg gyakorlatiasan és érthetően adjam át ezt a sokszor száraz és technikai témát.

Cápák között 5. évad 5. rész: A szendvics nem jó biznisz? De a táska workshop igen?

Hiába nyered meg a Konyhafőnököt, ettől a befektetőknél nem indulsz nagyobb előnnyel, sőt lehet nagyobbak is az elvárásaik? A műsorban szendvics üzlettel jött a...

A vevőszerző Facebook hirdetések 5 kötelező eleme

Te is szeretnél olyan Facebook hirdetéseket indítani, amik pénz égetése helyett bevételt, és ami még fontosabb profitot termelnek? Ez sajnos nem olyan egyszerű, hogy...

Meki reklám, amiben nem szerepel hamburger – Hírszemle #38

Az emberek pont azért beszélnek a McDonald's reklámjáról, mert hiányzik belőle a hamburger, vagy éppen a Mekis színek. Ez kreatív marketing! Közben egy másik...

Marketing stratégiák, szemléletek röviden, összegyűjtve

Mikor a listát készítettem jöttem rá én is, hogy mennyi lehetőség van előttünk, hogy igazán csúcsra vigyük a marketingünket. Csak válogatni kell! Most a...

Itt az év legkevésbé produktív időszaka. Szerezz most előnyt a konkurenciával szemben!

Új év új lehetőségek! Bár kicsit lassan készült el ez a cikk, megérkezett 2023 és bízunk benne hatalmas lendülettel álltál neki a munkának az...

Cápák között 5. évad 4. rész: Import vállalkozás, mese biznisz, diák kuponozás

Hoppá hoppá! Mennyi pénz, mindenki kedves volt, nagy dráma nem volt. Ez jó adás! És megint a Tiktok, megint egy projekt, ami a Tiktok...

5 másodperces trükk, amivel több követőt szerezhetsz TikTokon [esettanulmány]

Van gyakorlati haszna a cselekvésre ösztönzésnek, CTA-nak a TikTok videókban? - kérdezte tőlem Milán az őszi tiktokos Minner eseményen, és ezzel elültette a bogarat...

Interjú a ChatGPT-vel. Mire használjuk a cégben az Ai-t? Aggódnunk kell? – podcast

Azon gondolkodtam, hogy miként tudom legjobban bemutatni a ChatGPT-t. És közben, ahogy a Minnertől megszokhattad, inspiráljalak is. Így erre a videós, podcastos interjúváltozatra esett...