Ez a beállítás tönkreteszi a Facebook hirdetéseid!

Dátum

Megosztás

A Facebook az utóbbi időszakban egyre jobban erőlteti, hogy megcsinál mindent helyetted. Ez az Advantage+ világa, ahol a hirdetés elemeinek elosztásától kezdve a hirdetésekre költött kereten át az elhelyezéseken keresztül akár már a célzást is megoldja helyetted az algoritmus. Neked csak annyi dolgod van, hogy kitalálod mit hirdetsz, beállítod az alapokat, a Facebook pedig intézi a többit. Akkor mi mehet mégis félre?

A cikket Mester Márk online marketing specialista, a MinnerAkadémia Facebook marketing kurzus oktatója írta.

Van, ahol már ez az alapértelmezett felállás és jól eldugják a manuális beállítások lehetőségét, és van, ahol szimplán tudsz váltani a kettő között. Persze minden esetben írja, hogy nagyon rosszul jársz, ha nem az automatizmust használod és konkrét százalékkal megírja neked a rendszer, hogy mennyivel fog rosszabbul teljesíteni a hirdetésed, ha manuálisan rakod össze.

Ez mind szép és jó, viszont ezt az összes, globálisan mért adat alapján kommunikálja feléd, nem a te beállításaid alapján. Az összes adatban pedig benne van mindenki, aki vagy egyáltalán nem tudja beállítáni a hirdetéseit, vagy hatalmas hibákat vét közben. Amikor nem jönnek a számok pedig kit fog indokolni szerinted? A Facebookot!

Ha te tudod hogy állítsd be a hirdetéseid és kész stratégiával indulsz neki, jobban jársz a manuális beállításokkal!

Sok dologról beszélhetünk az advantage + kapcsán, de a bűvös beállítás, ami mindent tönkretehet a szövegek egyénenkénti optimalizációja:

Ez ugyanis engedélyezi a Facebooknak, hogy a hirdetésed szövegblokkjait (elsődleges szöveg, címsor, link leírás) tetszőlegesen felcserélje, vagy akár a címsort feltüntesse a grafikádon is.

Így nézhetnek ki a hirdetéseid, ha ezt bekapcsolva hagyod:

De miért baj ez? Ha semmitmondó szövegeket használsz nem probléma, azok bárhol megjelenhetnek. Viszont ha már tervezetten, stratégia alapján írod meg a szövegeket a megfelelő blokkokra, esetleg mini konverziót segítő taktikákat is használsz, akkor már mindent tönkretehet az, ha nem te állítod be mi hol szerepeljen, hanem hagyod, hogy a Facebook szabadon garázdálkodjon.

Mondjuk ha logikusan felépítjük az előbbi példában szereplő hirdetést, akkor valahogy így nézne ki:

Mindegyik szöveg blokk egyértelmű, logikus helyen van, sőt még egy kis trükköt használtam a címsorban: cselekvésre felhívó szöveget írtam, majd rámutattam a gombra, ahol várjuk a cselekvést. Ezzel ahelyett, hogy a grafika alatt egy újabb szöveg lenne már egyértelműen jelzem mit kell tennie.

de ha bekapcsolva hagyjuk a szöveg optimalizálást, akkor a Facebook ezt kedvére átrendezheti!

Ezzel pedig a stratégia mentén felépített hirdetéseid el is veszítik az erejüket.

A dolog szépsége, hogy nem egyértelmű hol tudod kikapcsolni, mert alap esetben nincs mellette csuszka:

Ahhoz, hogy ezt ki tudd kapcsolni a grafikádnál rá kell menned a szerkesztésre és ki kell kapcsolnod az összes optimalizációt:

Csak ezután fogja engedni a Facebook, hogy kikapcsold ezt a beállítást. 

És voilá, már nem is fogja összekavarni a tökéletesre tervezett hirdetéseid!

További segítség a Facebook hirdetéseidhez

Kiemelt kép: Canva

Vendégszerző
Vendégszerző
Szakértőket hívunk, hogy még hitelesebb információkat kapj különböző területekről. Ezt a cikket egy vendégszerző írta, de természetesen átment a Minner rostán, így a leghasznosabb információkat kapod most is.

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

Jövőre megfizetsz a palackodért – LifeTilt dráma – Jobb az EUR bevétel, mint a HUF #hírszemle

Balogh Tamás személyes brandje, a LifeTilt a maga szókimondó tartalmával 2022-ben átkerült a Tutti Kft-hez. Mivel Balogh Tamás személye volt maga a marketing, hogyan...
00:37:17

100 Termékötlet Kínából 9. rész – Canton Fair Phase 2 termékei: élethű plüssök, falidekoráció…

Itt már a Canton Fair-en voltak a Gáborék a kínai útjuk során. Először is a videón egy konténer berakodást is láthatunk. Egy gyűjtőraktárban járunk,...

Gyakorlati útmutató kapcsolatépítéshez. Networking tippek, trükkök

Hallottad már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér, de hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Hogyan találkozz, beszélgess üzleti kapcsolataiddal anélkül hogy úgy éreznék, csak...

Hogyan veszíts el 20 millió dollárt 1 hónap alatt? – Béna márkamegújítók

Még a legnagyobb márkáknak szüksége van a rebrandingre. Gondolj bele: Netpincérből Foodpanda, majd Foodora, vagy Pannon GSM-ből Telenor, majd Yettel. Sokszor jót tesz a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Egy izgalmas felvetésem van, amihez természetesen kutatást is hozok továbbá egy olyan megvilágosodásban lesz részed, ami garantáltan pénzt tesz a pénztárcádba. Te is abba...

Tiktok marketing esettanulmányok, példák. Lehet vevőt szerezni TikTokról!

Te is már gondolkoztál azon, hogy a Tiktokon elkezdd a tartalomgyártást, megszerezd innen az első vásárlód? Ezek az esettanulmányok végigvezetnek azon az úton, ami...

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...