A Facebook az utóbbi időszakban egyre jobban erőlteti, hogy megcsinál mindent helyetted. Ez az Advantage+ világa, ahol a hirdetés elemeinek elosztásától kezdve a hirdetésekre költött kereten át az elhelyezéseken keresztül akár már a célzást is megoldja helyetted az algoritmus. Neked csak annyi dolgod van, hogy kitalálod mit hirdetsz, beállítod az alapokat, a Facebook pedig intézi a többit. Akkor mi mehet mégis félre?
A cikket Mester Márk online marketing specialista, a MinnerAkadémia Facebook marketing kurzus oktatója írta.
Van, ahol már ez az alapértelmezett felállás és jól eldugják a manuális beállítások lehetőségét, és van, ahol szimplán tudsz váltani a kettő között. Persze minden esetben írja, hogy nagyon rosszul jársz, ha nem az automatizmust használod és konkrét százalékkal megírja neked a rendszer, hogy mennyivel fog rosszabbul teljesíteni a hirdetésed, ha manuálisan rakod össze.
Ez mind szép és jó, viszont ezt az összes, globálisan mért adat alapján kommunikálja feléd, nem a te beállításaid alapján. Az összes adatban pedig benne van mindenki, aki vagy egyáltalán nem tudja beállítáni a hirdetéseit, vagy hatalmas hibákat vét közben. Amikor nem jönnek a számok pedig kit fog indokolni szerinted? A Facebookot!
Ha te tudod hogy állítsd be a hirdetéseid és kész stratégiával indulsz neki, jobban jársz a manuális beállításokkal!
Sok dologról beszélhetünk az advantage + kapcsán, de a bűvös beállítás, ami mindent tönkretehet a szövegek egyénenkénti optimalizációja:

Ez ugyanis engedélyezi a Facebooknak, hogy a hirdetésed szövegblokkjait (elsődleges szöveg, címsor, link leírás) tetszőlegesen felcserélje, vagy akár a címsort feltüntesse a grafikádon is.

Így nézhetnek ki a hirdetéseid, ha ezt bekapcsolva hagyod:

De miért baj ez? Ha semmitmondó szövegeket használsz nem probléma, azok bárhol megjelenhetnek. Viszont ha már tervezetten, stratégia alapján írod meg a szövegeket a megfelelő blokkokra, esetleg mini konverziót segítő taktikákat is használsz, akkor már mindent tönkretehet az, ha nem te állítod be mi hol szerepeljen, hanem hagyod, hogy a Facebook szabadon garázdálkodjon.
Mondjuk ha logikusan felépítjük az előbbi példában szereplő hirdetést, akkor valahogy így nézne ki:

Mindegyik szöveg blokk egyértelmű, logikus helyen van, sőt még egy kis trükköt használtam a címsorban: cselekvésre felhívó szöveget írtam, majd rámutattam a gombra, ahol várjuk a cselekvést. Ezzel ahelyett, hogy a grafika alatt egy újabb szöveg lenne már egyértelműen jelzem mit kell tennie.
de ha bekapcsolva hagyjuk a szöveg optimalizálást, akkor a Facebook ezt kedvére átrendezheti!
Ezzel pedig a stratégia mentén felépített hirdetéseid el is veszítik az erejüket.
A dolog szépsége, hogy nem egyértelmű hol tudod kikapcsolni, mert alap esetben nincs mellette csuszka:

Ahhoz, hogy ezt ki tudd kapcsolni a grafikádnál rá kell menned a szerkesztésre és ki kell kapcsolnod az összes optimalizációt:

Csak ezután fogja engedni a Facebook, hogy kikapcsold ezt a beállítást.


És voilá, már nem is fogja összekavarni a tökéletesre tervezett hirdetéseid!
További segítség a Facebook hirdetéseidhez
- A fenti szöveg akár kínai is lehetett volna? Ha hiányoznak az alapok a Facebook hirdetésekhez, érdekel a stratégia, amit Márk is alkalmaz, akkor neked szól a képzése a MinnerAkadémián: Facebook marketing online tudásanyag
- Így szerezz több ügyfelet Facebook hirdetésekkel
- Milyen hirdetései vannak a konkurenciának? Nézzünk utána! Google és Facebook
- Facebook posztok rekorder lájk és komment számmal
- A Facebook algoritmusa 2023-ban: hogyan befolyásolja az elérést és mit tehetünk azért, hogy javítsunk…
Kiemelt kép: Canva