Ez a cég online ad el matracokat. 4 év alatt 300 milliárd forint értékben

Wow! A semmiből tűnt elő Amerikában a Casper nevű matracokat értékesítő cég és tarolta le a matrac piacot. Mivel? Csak azzal, hogy megkérdőjelezte, hogy az emberek egyáltalán akarnak-e menni bemutatótermekbe. Ugye, ha magunkból indulnánk ki, azt mondanánk: á lehetetlen, hogy az emberek vesznek matracot látatlanban, sőt online. 300 milliárd forint mutatja, hogy DE! Látod a fenti képen a matracot? Abból a dobozból jön ki.

A Casper sikerének sokan azt a vásárlói élményt tartják, amikor a vásárló megkapja a dobozban az összehajtott matracot és kibontja. Nagyjából ennyi, amit itt látsz videón. (A matracot kihúzzák a dobozból és utána kb. 1 órát hagyják állni, míg használható lesz).

Merésznek kell lenni, hogy valaki szembe megy elvileg a vásárlói rutinoknak, de nagy kockázatuk nem volt. Már az első hónapokban megmutatkozott, hogy van igény a termükre, mert egyszerűen kifogytak a készletből. 2014-ben indították vállalkozásukat és 2018-ban már túl voltak a 225 milliárd forint árbevételen, fent csak kerekítettem 300-ra, mert már bőven teljesítették ezt, hiszen rengeteg az alváshoz kapcsolódó terméket vezettek be a matracokon kívül.

Még nem próbálta senki online eladni

Jó persze voltak próbálkozások, de a nagy cégek bele sem vágtak, mivel úgy gondolták, senki nem vesz online matracot. Egyik társuk már korábban üzletelt online matracokkal, ez is volt az egyik elindítója a cégnek, piaci felismerése.

Döntésmegkönnyítő, félelem elleni garanciát adnak.

Természetesen így is meg kellett győzni az embereket, hogy miért vásároljanak online. Ezért bevezették a 100 napos garanciát. 100 napon belül visszaküldheti bárki a matracot és visszakapja a vásárlás összegét. A matracot pedig nem újra eladják, hanem jótékony célra ajánlják fel. Wow!

Marketing

Ha online adsz el, akkor erős marketingre van szükséged. A Google és Facebook és egyéb online költéseiket mérsékelni tudják azzal, hogy:

  • Blogot vezetnek. Gondolj bele egy matrac cég! Naná! Hiszen mindenről írhat, ami alvás, stressz, pihenés, egészség… https://blog.casper.com/
  • A Youtube-on a felhasználók saját maguk töltenek fel Casper unboxing, vagyis kicsomagolós videókat. Ezzel rengeteg ingyenes megjelenést szereztek. Tudod, az user generated content, vagyis a felhasználók által gyártott tartalmak. Kis érdekesség: naponta például Starbucks poharas képből 10 000 kerül fel az Instagramra.
  • Piackutatást készítenek, vagyis figyelik, kutatják a piacukat folyamatosan, amiért cserébe kedvezményeket adnak. Alvási szokásokról kérdezik főleg az embereket, amikből tudnak következtetni, hogy
    • melyik régióban erősítsék a marketingjüket – hol mi a fő probléma
    • kommunikációjukban, reklámjukban milyen szavakat használjanak, milyen témát dolgozzanak fel a blogjukban
    • milyen új termékeket vezessenek be
    • Továbbá a piackutatások eredményeit megosztják a blogjukban, főleg azokat, amikben azonosulni is tudnak a felhasználók, vagy választ kapnak kérdéseikre. Továbbá ezzel hamarosan ők lesznek az alvás szakértői, sőt média oldalakon hivatkoznak rájuk ingyen.. Erről cikk: Ma megkeresne az Index, vagy a HVG, hogy írna a cégedről. Mi lenne a…
  • Segítik a vevőiket, érdeklődőket, nem csak a blogban, hanem például olyan alapvető kérdésre is választ adnak, hogy milyen méretben gondolkodhatnak a vásárlók. Ami fontos tényező ennél a terméknél:
  • Értékelések, vélemények: Külön egy oldalon kezeli őket, termékekre lebontva is, tehát nem magánál a terméknél láthatóak ezek csak.
  • A termékek nem mint webshop elemként látszanak, hanem szinte mindegyik külön landing oldalt, promóciós oldalt kapott. Ehhez cikk: Gondolnád, hogyha 10 promóciós oldalnál többet használsz, máris 55%-kal nő az érdeklődők, vásárlók száma?
  • Nézd majd meg a weboldalukat, ahová csak tudnak CTA gombot tesznek. Például az értékelés oldalra is.

Kapcsolódó cikkek:

Forrás: Fast Company

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!