Wow! A semmiből tűnt elő Amerikában a Casper nevű matracokat értékesítő cég és tarolta le a matrac piacot. Mivel? Csak azzal, hogy megkérdőjelezte, hogy az emberek egyáltalán akarnak-e menni bemutatótermekbe. Ugye, ha magunkból indulnánk ki, azt mondanánk: á lehetetlen, hogy az emberek vesznek matracot látatlanban, sőt online. 300 milliárd forint mutatja, hogy DE! Látod a fenti képen a matracot? Abból a dobozból jön ki.
A Casper sikerének sokan azt a vásárlói élményt tartják, amikor a vásárló megkapja a dobozban az összehajtott matracot és kibontja. Nagyjából ennyi, amit itt látsz videón. (A matracot kihúzzák a dobozból és utána kb. 1 órát hagyják állni, míg használható lesz).
Merésznek kell lenni, hogy valaki szembe megy elvileg a vásárlói rutinoknak, de nagy kockázatuk nem volt. Már az első hónapokban megmutatkozott, hogy van igény a termükre, mert egyszerűen kifogytak a készletből. 2014-ben indították vállalkozásukat és 2018-ban már túl voltak a 225 milliárd forint árbevételen, fent csak kerekítettem 300-ra, mert már bőven teljesítették ezt, hiszen rengeteg az alváshoz kapcsolódó terméket vezettek be a matracokon kívül.
Még nem próbálta senki online eladni
Jó persze voltak próbálkozások, de a nagy cégek bele sem vágtak, mivel úgy gondolták, senki nem vesz online matracot. Egyik társuk már korábban üzletelt online matracokkal, ez is volt az egyik elindítója a cégnek, piaci felismerése.
Döntésmegkönnyítő, félelem elleni garanciát adnak.
Természetesen így is meg kellett győzni az embereket, hogy miért vásároljanak online. Ezért bevezették a 100 napos garanciát. 100 napon belül visszaküldheti bárki a matracot és visszakapja a vásárlás összegét. A matracot pedig nem újra eladják, hanem jótékony célra ajánlják fel. Wow!

Marketing
Ha online adsz el, akkor erős marketingre van szükséged. A Google és Facebook és egyéb online költéseiket mérsékelni tudják azzal, hogy:
- Blogot vezetnek. Gondolj bele egy matrac cég! Naná! Hiszen mindenről írhat, ami alvás, stressz, pihenés, egészség… https://blog.casper.com/
- A Youtube-on a felhasználók saját maguk töltenek fel Casper unboxing, vagyis kicsomagolós videókat. Ezzel rengeteg ingyenes megjelenést szereztek. Tudod, az user generated content, vagyis a felhasználók által gyártott tartalmak. Kis érdekesség: naponta például Starbucks poharas képből 10 000 kerül fel az Instagramra.
- Piackutatást készítenek, vagyis figyelik, kutatják a piacukat folyamatosan, amiért cserébe kedvezményeket adnak. Alvási szokásokról kérdezik főleg az embereket, amikből tudnak következtetni, hogy
- melyik régióban erősítsék a marketingjüket – hol mi a fő probléma
- kommunikációjukban, reklámjukban milyen szavakat használjanak, milyen témát dolgozzanak fel a blogjukban
- milyen új termékeket vezessenek be
- Továbbá a piackutatások eredményeit megosztják a blogjukban, főleg azokat, amikben azonosulni is tudnak a felhasználók, vagy választ kapnak kérdéseikre. Továbbá ezzel hamarosan ők lesznek az alvás szakértői, sőt média oldalakon hivatkoznak rájuk ingyen.. Erről cikk: Ma megkeresne az Index, vagy a HVG, hogy írna a cégedről. Mi lenne a…
- Segítik a vevőiket, érdeklődőket, nem csak a blogban, hanem például olyan alapvető kérdésre is választ adnak, hogy milyen méretben gondolkodhatnak a vásárlók. Ami fontos tényező ennél a terméknél:
- Értékelések, vélemények: Külön egy oldalon kezeli őket, termékekre lebontva is, tehát nem magánál a terméknél láthatóak ezek csak.
- A termékek nem mint webshop elemként látszanak, hanem szinte mindegyik külön landing oldalt, promóciós oldalt kapott. Ehhez cikk: Gondolnád, hogyha 10 promóciós oldalnál többet használsz, máris 55%-kal nő az érdeklődők, vásárlók száma?
- Nézd majd meg a weboldalukat, ahová csak tudnak CTA gombot tesznek. Például az értékelés oldalra is.
Kapcsolódó cikkek:
- Hogyan lehet 55 millió forint értékben eladni mobiltokokat? Mindezt 17 évesen?
- 30+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok
Forrás: Fast Company