Ez az új táplálékkiegészítő vállalkozás megnyitó bulival indult el a piacon

Dátum

Megosztás

Ennek a vállalkozónak az első napja bizony nem volt unalmas. A saját bőrén érezhette, hogy a biznisz elindult. Nemcsak első vásárlások jöttek, hanem egy igazán izgalmas megnyitó eseményt szervezett az alapító. Úgy fél éve keresett meg Gárdos László, hogy egy új terméket dobna piacra. Gyöngypor kollagén táplálékkiegészítő lenne a fő termék, és ezt akarja rövid időn belük piacra dobni. Kezdjük a megnyitó partyval, majd írok a vállalkozásról, indulásról, amelyből akár te is mintát vehetsz induló vállalkozásodhoz.

A témában a kedvenc saját mémem, hogy bizony úgy várjuk a vállalkozásunk indulásának napját, mint mást soha. Aztán oké, minden kész, elindultunk és mi történik? Semmi! Mármint akkor semmi, ha nem készültünk rá előtte az indulásra például egy megnyitó partival, vagy legalább egy bevezető kampánnyal.

A Seven Sekina márka megnyitó partyja

Az új márka weboldala: sevensekina.com

A termék,

ahogy már feljebb is említettem gyöngypor kollagén. Mire jó? Egy kis képbehozó információ.

Belsőleg: A gyöngypor ásványi anyagokban, aminosavakban rendkívül gazdag adaptogén étrendkiegészítő. Magas a kalciumtartalma, kiváló antioxidáns, növeli a szervezet kollagéntermelését, ezáltal erősíti a hajat, a bőrt, a körmöket. Segít a stressz leküzdésében, és növeli az ellenállóképességet.

Külsőleg: A gyöngypor arcpakolásként felhasználva vagy saját hidratáló krémbe, maszkba, fényvédőbe, egyéb kozmetikumba keverve revitalizálja a bőrt, stimulálja az új bőrsejteket, ezzel egészséges ragyogást és sugárzó megjelenést biztosít.

Kiemelném, hogy a vállalkozó a doboz esetében kötötte az ebet a karóhoz, vagyis mindenképpen gömb alakút akart, ebben van a por, de a vásárló egy szögletes szintén minőségi dobozban kapja meg a terméket.

A megnyitó party

A konzultáción a vállalkozónak mondanom sem kellett a megnyitó rendezésének ötletét, ezt alapból tervezte is. Ott talán amiben én tudtam segíteni, hogy egy üzleti kapcsolatomat ajánlottam, aki igazán jó egy ilyen esemény leszervezésében (beauty vonalon).

  • Meghívott vendégek voltak, csak úgy nem lehetett beesni az eseményre.
  • Már a leendő influencerek (illetve lényegében már azok voltak ott, akik reklámozzák is) is ott voltak az eseményen.
  • Sikerült celebeket, beauty vonalon ismert személyeket meghívniuk, akik húzónevek is voltak az eseménynek.
  • Utóbbi a média miatt is kellett, hogy eljöjjön a sajtó, hiszen így még nagyobb lehetősége van egy médiaszereplésnek.
  • Természetesen volt program, hogy ne csak álljanak az emberek. Kerekasztal beszélgetés volt.
  • A Seven Sekina alapítói kapcsolatépítésre is kis tudták használni az eseményt, partnereikben megerősíteni azt, hogy hahó itt komoly dolog folyik. Igazán bizalomerősítő egy ilyen esemény.

Több sajtóorgánum is megjelent, és több helyen írtak is róla, továbbá a TV2 külön riportot készített.

Több kerekasztal beszélgetés is volt, ami egyrészt a résztvevőknek is szólt, továbbá saját közösségi média tartalmaikra voltak jó alap, illetve a sajtónak.

A téma beauty volt, így még inkább jó ötlet volt a fotófal (vagy sajtófal), mert rengeteg képet készítettek a résztvevők.

Az alapítók az alábbi képen. Gárdos László (ő volt nálam tanácsadáson, és Dr. Magyar Mátyás (a Fájdalom Ambulancia alapítója, mozgásszervi betegségek specialistája)

A beharangozó kampány, party létjogosultsága

Az a jó akár egy új cégben, akár egy új termékben, hogy annak a bevezetési dátumát könnyen meg tudjuk határozni. A dátum, vagyis egy fix időpont egy nagyon hasznos sales és marketing eszköz, mert van valamihez kötni azt, hogy mikor is figyeljenek rád a fogyasztók. És a kommunikáció szempontjából is hálás dolog, hiszen nagyon nem kell megerőltetni magunkat és mégis kitűnik a marketingünk. A mellé társult új szó, amire akkor is asszociálnak, amikor azt mondod elindulunk vagy megnyitottunk, az pedig trendivé teszi a vállalkozásodat. Egy már nálam is publikált Nielsen kutatásból kiderült, hogy a vásárlók 63%-a preferálja, ha egy cég új terméket kínál számukra. Ugyanúgy imádják az új cégeket is.

Bármilyen új dolgod is lesz, előtte kb. másfél hónappal már kezdj el rá kampányolni, sőt utána is még legalább fél, sőt akár 1 évig kampányolj arra az új dologra (vagy az induló vállalkozásodra vagy egy új termékre). Képzeld, egy nagy márka mint mondjuk a Persil, vagy a Tomi legalább 10-15 évig rajta hagyja a termékén az új (NEW) feliratot. Kutatásokból kiderült ez kell is, nem csak azért mert az új felirat vonzza a tekintetet, hanem mert még náluk is sok ember lehet, akinek új az adott termék (és persze kicsit változtatnak, aztán máris mehet rá a new matrica).

A megnyitó party előtt már volt kommunikáció, februárban volt a Seven Sekina launch event-je,

januárban már több mint 50 000 látogatója volt a cégnek.

A Seven Sekina vállalkozás indulásához további inspriációk

Az új márka weboldala: sevensekina.com

A Minner tanácsadáson történtek üzleti titkok, ám Gárdos László engedélyt adott néhány információ megosztásához.

  • László már úgy jött a konzultációra hogy egy piackutatás volt a kezében a táplálékkiegészítő piac eme szegmenséghez kapcsolódóan. Egy hazai piackutató cég több mint 1 millió forintért vállalata a piackutatást, ami egyébként egészen teljeskörű volt, és a tanácsadást is megkönnyítette. Itt például a buyer persona, célcsoport meghatározása is benne volt, elég tűpontosan leírva, ami egyébként a marketing kommunikációt mérföldekkel megkönnyíti, de fontos a pozícionálásban is. Lásd pont legutóbbi Cápák között adásban, ahol a protein desszertes azt gondolta prémium terméke van, és mégcsak a csomagolása sem prémium.
  • Természetesen nem saját maguk gyártják a táplálékkiegészítőt, ahogy más márkák sem. Bérgyártó egészen meg tudja gyorsítani az indulást. Lásd itt bérgyártás információk. Nem volt sétagalopp megtalálni a gyártót.
  • A konzultáción átnéztük a weboldal tervet, ott már kész dizájnnal jött László, és átbeszéltük mire is kell majd figyelnie. Átbeszéltük mekkora konverziós %-ot tud beírni célként, így már tudja mire figyeljen mikor kivitelezőkkel dolgozik (pl. külsős marketinges).
  • Új volt neki ezt a terület, így átbeszéltük az integtrációkat, webshop lehetőségeket, mire kell készülnie az e-kereskedelemben, e-ker rendszerekben. Mi mennyibe kerül, mivel készüljön, ha egyedi webshopban gondolkodik, vagy béreltben, vagy éppen WordPress megoldásban.
  • A csapat. Fontos kérdés, főleg úgy, hogy ő bizony egyből nagyot álmodott. Összeállítottunk szabadúszókból egy dream team csapatot, ám abból alig fele vállalata el végük, de könnyű volt már így keresni a piacon hasonló képességekkel rendelkezőket.
  • Amit érdemes Lászlótól elvinned az nem csak a megnyitó party ötlete, hanem az, hogy szerezd meg a lehető legtöbb információt arról a piacról amiben elindulsz. Ehhez hozzátartozik az ő esetében az e-kereskedelmi információ, az IT téma, ott az árak, megoldások, előnyök, hátrányok, buyer persona, poziciónálás, ár, piacra lépési stratégia…
  • További információkat nem szeretnék megosztani, mert az már üzleti titok.

Ez jó volt! Van még ilyen?

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!