Ez kellett ahhoz, hogy a Wall Street farkasa sokáig fenntartsa a bizniszét. Sales trükkök

Olyan információkat hoztam, melyek között több olyan is van, amit valószínűleg még sohasem hallottál ezelőtt. A Wall Street farkasát nem kell bemutatnom neked, mivel a sztoriból már filmet is készítettek, és valószínűleg te is láttad már (ha nem, nézd meg mindenképpen). A kiemelt képen a film egyik plakátjának egy részlete látható a főszereplővel Leonardo DiCaprioval. A Wall Street igazi farkasát az alábbi képen láthatod, Jordan Belfortot.

Fotó: Jordan Belfort/Facebook

A Wall Street farkasának trükkjei

Először szeretném leszögezni, hogy ezeket a trükköket nem minden brókercég alkalmazta, vagy alkalmazza (azért még van, aki igen). Ezek a csalásért elítélt Jordan Belforthoz tartoznak, ő alkalmazta őket. Az is igaz, hogy sokszor csak szimplán emberi pszichológiából indult ki. Pontokba szedem azokat az érdekességeket, trükköket, amiknek köszönhetően Jordan Belfort sokáig fenn tudta tartani a brókercégét. Én is dolgoztam brókerként, így nagy rálátásom van erre a szektorra, és természetesen én is kutattam ezt a piacot, vizsgáltam az átvehető marketing eszközöket…

  • Azok voltak számára a megfelelő brókerjelöltek, akiknek…
    szinte egy vasuk sem volt, vagy hányattatott sorsúak voltak. Ők jobban dolgoztak, mint bárki más. Nem kényelembe helyezték magukat, hanem felemelték a telefont, és új ügyfeleket hajtottak fel hónapról hónapra.
  • Célt adtak
    Egy nagy irodában telefonáltak, ahol tényleg látszott, hogy aki sokat dolgozik, az sikeres lesz. Hátul telefonáltak az olcsóbb ruhában lévő hideghívók, ügyfélfelhajtók (nekik is szintén voltak ügyfeleik), majd elöl a már sikeres brókerek, akik természetesen márkásabbnál márkásabb öltönyökben voltak. A legérdekesebb, hogy érdekes álcélt adtak az embereknek. Nézd csak a következő pontot!
  • Legyél gazdag! Költsd el a pénzed! Vegyél új órát, új kocsit, járj bulikba, szórd a pénzt, kaszinózz!
    A gazdagságot ők abban mérték, hogy minél több pénzt tudjanak elkölteni minden hónapban. Még a filmben és a könyvben is elmondja Jordan, hogy az a sikerének egyik kulcsa, hogy a brókerei olyanok akartak lenni, mint ő. Annyira gazdagok, azt akarják enni, inni, viselni…, amit ő. Ezt bizony ő tudatosan irányította, és rávette az embereit arra, hogy szórják a pénzt. Tudod, ha elfogy, mit kellett csinálniuk? Hát dolgozni! A luxust viszont hamar meg lehet szokni, így természetes, hogy kidolgozták a belüket is, és hozták az új ügyfeleket. A brókerek érezték a sikert, érezték, hogy mindenki dolgozik…, pedig ez csak egy trükk volt. Mondjuk az is igaz, hogy nehéz a telemarketingeseket motiválni, ezt láttam a munkám során az ingatlanosoknál is. 
  • Egy nagy tér, ahol telefonáltak. Nagy zaj = valami történik, nem akarok kimaradni belőle = nagy profit

    Tudtad, hogy Jordan Belforték azért tudtak annyi pénzt összegyűjteni, mert a brókereik egy légtérben telefonáltak? Akiket hívtak, szinte alig hallották, hogy mit mond nekik az adott bróker, mert akkora háttérzaj volt. Jordanék ezzel a trükkel elérték, hogy a befektetők azt érezzék, hogy itt bizony mozgolódás van, nagy munka folyik…,

    valami történik

    a Wall Streeten. Gondolj bele, milyen lett volna, ha valaki felhív, háttérben síri csend… elhinnéd, hogy akkora nagy biznisz van láthatáron? Na ugye! Sőt emiatt még néha azt is elfelejtették az ügyfeleik, hogy előtte buktak egy ügyleten, ugye a mohóság nagy úr.
    Na, de fordítsuk ezt át másra. A sok lájk vonzza a vevőket, mert úgy érzik, valami történik. Erről beszélgettünk Marcellal ebben a podcastban: Számítanak a Facebook lájkok a marketingben? Érdemes ma követőket gyűjteni? [podcast]
  • Szerencsejátékosokra fókuszáltak
    Nehéz elhinni, de a legtöbb nagyobb befektető, akiket ők hívtak, szinte kaszinóként tekintettek a tőzsdére. Nem a befektetés hozama miatt fektettek be, inkább csak a játék miatt. És Belfort ezt tudta. 50-100 000 dollár a legtöbb befektetőjüknek könnyen mozdítható összeg volt. Aminek jó része természetesen a brókercéghez vándorolt, mert értettek annak megcsapolásához.
  • Értettek az emberek nyelvén – sales tipp!!!
    Bár először centes (1 dollár alatti) részvényeket árultak középosztálybelieknek, rájöttek, hogy nagyobb pénz van a nagy befektetőkben. Őket viszont másképpen kell megközelíteni. Először is a bizalmat azzal növelték, hogy brandet, márkát tettek a cég mögé. Továbbá átalakították a telefonálás szövegét:

     

    • Először olyan cégekről beszéltek, melyek nagy márkák. Pl. Kodak, IBM, At&T. Ezeket a nagyobb befektetők ismerik, felkapták rá a fejüket, tudtak róla beszélgetni a brókerekkel.
    • Akár többször is hívták őket különböző időpontban, különböző ismert részvénnyel kapcsolatban, hogy kitapogassák a megfelelő időpontot és témát, részvényt.
      Azonnal nem dönt senki, több idő kell hozzá, sőt a több hívással elérik azt, hogy megtalálják azt a pontot (azt az információt), amit hallva a vevő azt mondja:

      Igen, én ezt akarom, ez kell nekem!
    • Mindent vezettek az ügyfelekről, hogy ne kelljen emlékezetből hívni (kontakt lap) őket, így az ügyfél úgy is érezhette, hogy már régi ismerősök a brókerrel, mivel olyan dolgokról tudtak beszélni, ami az ügyféllel is kapcsolatos (gyerekek, feleség, munka…).
    • Mikor már ügyfél lett valaki, utána rövid időn belül a centes  (penny stock) részvényeket is ajánlották neki. A nagyobb részvényeken kevesebb volt a jutalékuk, míg ezeken a centes részvényeken 10-50%-os tranzakciós díjjal dolgoztak. Továbbá ez már viszont a csaláshoz még jobban hozzátartozik, hogy bennfentes kereskedést folytattak.

Hogyan tudod alkalmazni ezt a gyakorlatban? Átvenni néhány olyan elemet, ami tisztességes? 


Stratton Oakmont logó  – Wikipédia
Borítókép: Wall Street farkasa

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később