Ezeket az üzleti példákat látva, teljesen mást fogsz gondolni az üzletről

Dátum

Megosztás

A múlt heti Minner szavazó péntek igazán elgondolkodtató feladatokkal mozgatta meg a Minner olvasókat. Minden pénteken a Minner Facebook sztorijában (FB történetek) izgalmas szavazást, vagy feladványokat teszünk közzé. A legutóbbiból cikket kellett készítenem, mert például elsőre legyintenél arra, hogy bevezess upsell, vagy csomagajánlatot, aztán kiderül mennyivel többen vásárolnák. A cikk célja, hogy inspirálódj, agyalj a feladványokon és eredményeken.

Te melyik szövegre kattintanál? Termék Aroma diffúzor

A piros részen látható már a szavazásnak is az eredménye. 10% választotta a termékfókuszú szöveget, míg 90%-ék a hosszabb marketing szöveget, ami sokkal inkább a fogyasztó szemszögéből lett megszövegezve.

Elgondolkodtató? Vajon a te céged szövegei a felső átlagos szöveghez tartozik, amit kerülnek az emberek, vagy az alsóhoz áll közelebb? Fejlesztenéd a kommunikációdat? Cégfejlesztési ötletek 1.: Adjunk el jobb szöveggel!

Számítanak a lájkok? Tömeghatás?

Az alábbi feladványban azt mutattuk be, hogy bizony a tömeghatás el tudja vinni a fókuszt a termékről. Jó persze lehet a Smuck-tól nem a legjobb terméket választottuk. 79%-a a szavazóknak a Pandora terméket, posztot tartotta trendibbnek. Igen, direkt befolyásoltuk az embereket a lájk számokkal.

Gondolkodj el azon, hogy vajon kívülről téged hogyan látnak az emberek? Trendinek? Bizony a közösségi média lájkok száma számít. Van benne egy olyan belső gondolat a vevő részéről, hogyha nekik bejön, akkor nekem is. Nagyobb eséllyel dönt melletted. Lásd itt: Ajánlás 2.0: A vevők egymást veszik rá a vásárlásra. 6+ példa a social proofra

Vonzóbb a több? Már érted az Amazont?

Az alábbi képen a feladat a következő volt, hogy melyiket tartja vonzóbb ajánlatnak, melyiket venné meg, ha ez a termék érdekelné. Az alsó képen az alaptermék, fent pedig csomagajánlatban más kapcsolódó termékekkel. 50-50% lett az eredmény. Na várjunk csak! Ezt látnák az emberek, akkor a fele többet költene nálunk adott szituációban?

Elgondolkodtál? Miközben azt számolod, hogy egy ilyen upsell, vagy csomagajánlat esetében akkor mennyivel tudtuk növelni a nyereségünket, forgalmunkat (ha már ott a vevő) mondok egy érdekességet: Az Amazon bevételének 35%-a származik upsell, cross-sell ajánlatokból, megoldásokból.
Itt írtunk erről: Kosárérték növelő megoldások webáruházaknak: Upsell, cross-sell és bump ajánlat

Ne magadból indulj ki! Van, aki szerint az Amazon téved?!

A kérdésben a Lumenet termékoldalánál a vásárlás gomb körüli részt fotóztuk le. Itt bizony sok minden olvashatunk, nemcsak az árat és a terméknevet. Zavarja az embereket? 61%-át nem zavarja. De vigyázz, néha ezek csalóka számok! Mikor vásárolunk lehet pont örülünk, hogy ezeket az információkat nem kell vadászni? Élesben ezt jobb lenne lemérni, de így is tanulságos. Illetve lemérte már ezt a Lumenet, egyik legsikeresebb hazai webhop.

Egyből a kép után az Amazonnal kapcsolatos kérdést tettünk fel. Ők ennél is több információval „zavarják meg” a vásárlókat. A többség arra szavazott, hogy bizony akkor látva az Amazont, lehet ez vezet a több pénzhez. De úgy látszik van 4%, akik szerint az Amazon téved. Hm, vajon mennyit tesztelték ezt? Sokszor! Adatnak higgy!

Elgondolkodtató lehet az, hogy az elmúlt 3 évben a Digiméter kutatása alapján a hazai cégek digitalizációja nem fejlődött, holott le vagyunk maradva az EU átlagtól. Túl sokan magukból indulnak ki? Vagy intuíciókra hagyatkoznak? Ezzel itt foglalkoztunk: Te is elköveted a hazai cégek legnagyobb hibáját? Nem fektetsz digitalizációba

Nem használsz mémet, mert komolytalannak tartanák a márkád? Gondold újra!

Próbálunk motiválni titeket, hogy merjetek humort is alkalmazni a marketingetekben. Sőt B2B piacon is ez működni tud. Én mikor prezentálás tudásomat bővítettem, akkor döbbentem rá tanulmányaim során, hogy a humornak még az üzleti életben történő prezentálásokon is nagy szerepe van.

Gondolkodsz mém kampányban? Mi a Minnernél többször is használni szoktuk, pedig üzleti közegben vagyunk. És ahogy látod komolyan vesznek minket, nem vesz el a tanácsadói üzletágunkból sem, sőt ahogy látod nagy bankok szponzorálnak minket, telekomcégek (média oldalként). Nem kell folyton humorizálnod, de időnként érdemes. Van egy cikkünk, ahol bemutatjuk hogyan tudsz mémet létrehozni: Így készíts mémeket! Munka és kacagás

Ne feledd! Pénteken szavazás a Minner sztorikban! Új kérdésekkel jövünk!

Érdekel még hasonló téma?

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!