Ezeket jó ha tudod mielőtt posztolnál TikTok-ra. Így hozd létre az első TikTok-od!

Dátum

Megosztás

Manapság mindenhol a TikTok-ról lehet hallani. A rádióban azok a zenék szólnak, amik a TikTok-on népszerűek, a TV műsorokban a TikTok-on trendi táncokat mutatják be. Sokan a TikTok-ról tanulnak meg zseniális trükköket, például hogy hogyan szorozz egyszerűen 6-tal, vagy hogyan készíts profi fotókat a telefonoddal.

A cikket Márton Viktor, vagyis TikTok-on @mzviktor készítette, akinek 136 000 követője és már 2,4 millió lájkja van a TikTok-on. Éppen most készíti a videós képzését a MinnerAkadémiára. Addig is egy ilyen jó kis anyaggal látott el minket.

Miért működnek ezek az oktató jellegű érdekes tartalmak? A felhasználó maximum 1 perc alatt új tudásra tehet szert, olyan információt fogyaszthat, ami érdekes, kevés energiát igényel a megértése (még olvasnia sem kell) és rögtön sikerélménye lehet amikor kipróbálja a lifehack-eket. A fiatalok, vagy akár a dolgozó felnőttek pedig villoghatnak az ismerőseik előtt a TikTok-ról tanult okosságokkal.

Persze, nem csak az oktató videók hasítanak a TikTok-on – jó eléréseid lehetnek a szórakoztató, humoros, vagy érdekességeket felfedő videókkal is. Az aktuálisan trendi audiókra készített tartalmak és a trendekben való részvétel is remek lehetőség arra, hogy nézettséged generálj a videóiddal a vállalkozásod számára. 

Összefogott a Minner és a Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Legyél Te is innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk, hogyan kell. 

Kinek érdemes tartalmat gyártania TikTok-ra?

Ugyan tényleg bármilyen cég profitálhat a TikTok-on való jelenlétből (kőműves, fodrász, webshopos, nagyvállalat…), igazán sikeres akkor leszel, ha kreatívan állsz a feladathoz, személyességet viszel a céges TikTok profilba, és hosszú távra tervezel. Az organikus elérés egy jól megszerkesztett videón több százezres is lehet, ami valljuk meg őszintén más platformokon jelenleg elképzelhetetlen.

Neked való a TikTok ha szolgáltatás alapú vállalkozásod van, és meg tudsz osztani pár praktikát a szakterületedről, legyél akár fodrász, akár műkörmös, akár masszőr, akár autószerelő, webdesigner, ügyvéd, ingatlanos vagy szabadúszó marketinges. 

Fodrászként például ilyen tartalmakban gondolkodhatsz: 

  • hasznos hajápolási tippek
  • milyen sampont használj ha száraz a hajad
  • milyen gyakran érdemes fodrászhoz járni
  • erre figyelj oda ha új fodrászt keresel
  • hogyan válaszd ki a legszuperebb fodrászt
  • saját hajunk nyírásának előnyei
  • egy napod bemutatása fodrászként
  • viccesen érdekesen a fodrász eszközöket bemutatni
  • hajvágás előtt és utána videó, stb… 

Ha pedig webshopod van, akkor számodra aranybánya lehet a TikTok. Próbáld meg például egy terméked érdekes felhasználását, működését rövid, humoros videóban bemutatni, vagy készíts videót a termék elkészültéről, rendelés csomagolásáról…

Ami az előnye az a hátránya is a közösségi médiának: mindenkit el tudsz érni rajta lokációtól függetlenül. Így ha egy olyan helyhez kötött vállalkozásod van, mint például egy szolnoki kis kávézó, akkor nehezebb helyzetben vagy és türelemre lesz szükséged. Tudsz operálni a lokális hashtagekkel és akár kínálhatsz online szolgáltatást/terméket is, hogy a hirtelen jött érdeklődést kielégítsd!

Korosztály tekintetében: A legtöbbet a fiatalok (20 év alattiak) használják a platformot, de egészen 40 éves korosztályig mindenki jelen van és megszólítható. A kommentjeim és LIVE-jaim alatt sok szülővel találkozok, akik követnek és a gyermeküknek mutatják a tartalmaimat. Számodra tökéletes a TikTok ha a célközönséged 14-25 év közötti.

Így hozd létre az első TikTok-od!

1.

Első lépés a regisztráció. Itt több opció közül választhatsz, létre hozhatod a fiókodat e-mail címeddel vagy telefonszámoddal, de szinte az összes közösségi média felület fiókoddal tudsz regisztrálni. Mindegy melyiket választod, a későbbiekben hozzá tudod adni a személyes vagy üzleti Instagram és YouTube fiókodat. Létre kell hoznod a felhasználó nevedet (később megváltoztathatod).

2.

Miután regisztráltál, állítsd be a profilképed, írj rövid leírást magadról a bio-ba (ami a TikTok-on az életrajzod elnevezésre hallgat), és kapcsold össze a profilt az Instagram vagy YouTube fiókoddal! Állítsd be a Tartalom preferenciákat: válaszd ki mi az érdeklődési területed, és esetleg add hozzá az angolt a videók nyelvéhez. Az angol videók jól fognak jönni, ha egy kis inspirációra, ihletre van szükséged, hiszen angolul sokkal több téma elérhető és szélesebb a videók választéka.

3.

Ne az appon belül vedd fel a videót! A telefonod kamerájával való videó felvétel tökéletes. Ha van videó vágási tapasztalatod akkor célszerű gépen megvágni. De tökéletes megoldás ha 3-4 videóklipből a TikTok alkalmazáson belül vágod meg a végső verziódat. Itt tudsz választani Automatikus hanghoz való szinkronizálást (ebben az esetben a TikTok a videóidat a zenéhez igazítja).

De inkább válaszd az alapértelmezettet és igazítsd a videók hosszát egyessével úgy ahogy elképzelted.

4.

Használj zenét a videó alatt.

Ha beszélsz a videóban, akkor halkítsd le minimális hangerőre vagy teljesen. Az ajánlott zenék közül válassz. A TikTok algoritmusában jelentős szerepe van a zenéknek, így ha egy trendit választasz nagyobb az esélye annak, hogy több emberhez eljut a videód.

5.

A videód első 3-5 másodperce keltse fel az érdeklődést. Ezen múlik minden, ha nem motivált a felhasználó hogy tovább nézze akkor a többi része mit sem ér a videónak.

6.

Használd a szépségfokozás funkciót!

Használj feliratokat már az első 3-5 másodpercben is, és a videód többi részében is. Legyen összhangban a mondanivalóddal, és időzítsd őket megfelelően.

A feliratra kattintva tudod beállítani az időtartamát. 

7.

A leírás legyen rövid, max egy mondat, és használj benne 1-2 emojit is. A call to action jó ha megjelenik benne. Jó CTA lehet: 

  1. Jelöld meg egy barátod akinek hasznos lenne!
  2. Írd meg kommentbe a tapasztalatod! 
  3. Oszd meg egy ismerősöddel aki… 
  4. Hasonló tartalmakért kövess be! 

8.

Lásd el 3-6 hashtaggel a leírást. Kevésbé fontos mint az Instán, de jó ha van. A “fedezd fel” fülön megtalálhatod az aktuálisan népszerűeket, vagy a “keresés” funkcióval bukkanhatsz témádhoz illő hashtagekre. Keress olyanokat amik a videód tartalmához illenek, plusz 1-2 olyat is ami teljesen általános (pl.: foryou, nekedbe, viral, stb…). A megfelelő hashtagek használatával növelheted a videód nézettségét.

9.

Hozz létre borítót a videódhoz.

Válassz egy mozgalmas részletet! Válaszd ki a stílust amivel a borítón lévő szöveg megjelenjen.

Írj rá egy rövid szöveget, ami motiválja a nézőt hogy rákattintson ha a profiloldaladon jár.

Ez a borítókép csak és kizárólag a profil oldalodon jelenik meg. Jó pont, ha a jövőben ugyanaz a stílusa ezeknek a feliratoknak.

10.

Az utolsó lépésben tedd láthatóvá mindenki számára a videót, engedélyezd a kommenteket és a duett készítést.

Ha mindez megvan akkor vagy mentsd el vázlatként (és posztold egy számodra ideális időpontban) vagy posztold ki azonnal. Kezdetben használd azt a posztolási időpontot amit más social média platformjaidon szoktál. Kezdetben a reggeli órákban (8:00-9:00), az ebéd körüli időpontban (12:00-14:00) és a vacsora időben (17:00-18:00) posztolj. Később célszerű akkor posztolnod amikor a kellő számú követőd aktív TikTok-on. Ezt az analitikában a követők fülön fogod tudni nyomon követni, vagy ha lesz lehetőséged LIVE-olni akkor ott tudod megnézni hogy jelenleg mennyien aktívak.

Lehet elsőre sok teendőnek tűnik egy videó elkészítése, de gondolj csak bele: ha más is soknak találja akkor nagyobb valószínűséggel nem fog bele kezdenki. Több vele a macera, mint Instagramra egy stockfotót feltölteni és írni hozzá leírást. Ezért kevesebben adják a fejüket TikTok készítésére, ezért is lehet nagyobb lehetőség számodra.

Most, hogy az első TikTok-od elkészítésének az alapjait, technikai hátterét átnéztük, az alábbi gondolatokat mindenképp tarts szem előtt, mielőtt posztolsz:

  • Az első videód előtt még nem ismer téged a TikTok, nem tudja hogy kik néznék szívesen a tartalmaidat, így több embernek megmutatja azt, hogy meggtanulja hogy ki a Te videóid közönsége. 
  • Ezért van az hogy az első 3-5 videódat jóval többen nézik meg mint a későbbieket. Ez teljesen normális. Légy fókuszált ezen videódban, és hozd ki magadból a legjobb tartalmakat. Viszont ne keseredj el ha a 10 videódat nem nézik meg annyian mint a 3.-at. Csak folytasd tovább a posztolást.
  • Habár már többen gyártanak tartalmakat a TikTok-ra mint egy éve, de még mindig a fogyasztók vannak nagyobb számban. Ezért ha jó TikTok-okat gyártasz rendszeresen, akkor azt honorálja a platform.
  • Most hogy tudjuk milyen fontos lehet az első videó, célszerű nem fejest ugrani a mély vízbe. Az első posztod előtt érdemes jó pár órát eltölteni azzal, hogy milyen tartalmak a menők TikTok-on. Úgy általánosságban, és a Te célközönséged számára is. Erre két remek lehetőség van: pörgeted a foryou oldalt és/vagy hashtagek alapján keresgélsz.
  • A TikTok célja hogy minél több időt a platformon tölts, elképesztően jól van kitalálva és a mesterséges inteligenciájuk remekül működik. Több órára is betudja szippantani az embert a foryou oldal. Ezt úgy tudod kihasználni, hogy rövid, pörgős videókat készítesz, legyen mozgás/dinamika a videódban, és minél több rövid kis jelenet. Egy pár téma ami 15-30 másodpercben neked is működhet: értékes tudás, humoros videók, érdekességek egy témáról. 

Kapcsolódó TikTok tartalmak, cikkek

A Billingo a Digitális Ninja rovat támogatásával is sokat segített, hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingo digitális megoldásai között, és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide!

Így tervezd az üzleti éved akkor is, ha nem vagy az a tervezős fajta

Biztosan mindenhonnan látod most, hogy így évtervezés, úgy évtervezés, érezheted picit a nyomást is, hogy csinálnod kell. Nos ezt a témát járjuk most körbe,...

Vigyázz, 3 nap alatt elfogyhat a KKV-támogató hitelprogram keretösszege!

November utolsó napján megjelent a mikro-, kis- és középvállalkozások likvid működésének támogatását célzó hitelprogram, amely korábban is hatalmas népszerűséggel bírt. Most a projekt újra...

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

A Shoprenternek kihívója akadt? Próbáljuk ki a Shoptetet!

Bevallom még soha életemben nem készítettem webáruházat, így azt hiszem jó alanya vagyok egy ilyen próbakörnek. Ugyan nem tudok a Shoprenterhez viszonyítani, de ez...

4 tipp, amivel félrevezetnek a TikTok guruk – és mit csinálj helyette

Ahogy az emberek egyre jobban megismerik a TikTokot és az organikus elérésben rejlő üzleti lehetőségeket, úgy terjednek a téves információk, “tuti trükkök” az algoritmus...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...