Karácsonyra egy programozást játékosan tanító könyvet vettem a 14 éves kisöcsémnek. Igen, jóval fiatalabb nálam, szüleink gondoltak egy nagyot… Szóval gondoltam, tőlem valami hasznosat kapjon, ugyanakkor mégis játékosat, így beszereztem a Star Wars – Programozási feladatok című könyvet. Ez az, amiben a gyerekek Scratch nyelven játékot készítenek. Illetve én is, mert végigcsináltam a feladatokat. A könyv elején volt egy gondolat, ami magával ragadott, mert annyi, de annyi más terültre is igaz lehet:
„Cselekedj! Figyeld, hogy mi történik! Nem kell mindent tudnod a környezetedről mielőtt valami újnak a megépítésébe kezdesz. Ha az alkotásod nem sikerül, tanulj belőle! Légy legalább olyan büszke a nagy nehezen megoldott problémára, mint a hibátlanul működőképes programokra.”
Mire világít rá ez a gondolat?
Ha vállalkozóként valami újba vágunk, mondjuk terméket fejlesztünk, de sokkal inkább a digitalizáció témájához közelíteném, arra is érvényes lehet. Az utóbbi hetekben sokat kutattam a digitalizációt, digitális írástudást. Egy nagyobb cikksorozatot készítek a témában és azt kutattam, hogy vajon miért látják a fiatalok sokkal gyorsabban egy program vagy online megoldás felépítését, míg közben az idősebb korosztályt ebben valami gátolja. Ezt azért fontos tudnom, mert úgy kell összeállítanom a tippeket, ötleteket, hogy mivel tudják növelni az 50+-osok a digitális tudásukat.
Nos, pont az, ami a gondolatban is benne van. Merni kell kísérletezni, és nem kell mindent ismernünk ahhoz, hogy a digitális tudásunkat növelni tudjuk.
A könyv nagyon érdekes, egyébként Scratch nyelven még drónt is lehet programozni, szóval hasznos tudást tud adni. Nem is beszélve arról, hogy ad egyfajta programozási, logikai gondolkodást is.
A könyv: Star Wars – Programozási feladatok – Harmos Noémi