Ezt a termékleírást a vevők készítették. Jobb is lett! Termékleírás minta, ötlet

Termékleírás minta, ötletek, készítése

Gondban vagy a weboldalad szövegezésével, a termékleírás készítésével? Úgy érzed, pongyola megfogalmazások vannak a termékleírásaidnál? Legyen az akár webshopban egy termék, vagy szimpla ajánlat a weboldaladon… Olyan megoldást mutatok, amit még egészen biztosan nem olvastál, hallhattál máshol. Engem eszméletlenül lázban tart. Már több ügyféllel is alkalmaztuk, és ők is mondták ennek bizony a Minneren a helye. Tudod, itt mindig érthető és használható információkat találsz! Na nézzük is, miről van szó!

Röviden a módszer: termékleírásokat, weboldal szövegeket készítünk a vásárlói vélemények, értékelések alapján. Legyen az a vélemény akár nálunk, akár a konkurenciánál, vagy más platformon (pl. árösszehasonlító oldalakon, fórumokon).

Nehéz most a marketinghez hozzányúlni, amikor ezt a cikket írom (2020-as gazdasági leállás). Mondják, hogy akkor csináljuk azt, amivel építjük a marketinget. Ez igaz és ez pont jól is jön, de ezt később is csináld! Legyen benne a rutinodban!

Miért pont a vélemények? Néhány meggyőző statisztika:

  • 72%-a a vásárlóknak addig nem vásárol, amíg el nem olvas néhány értékelést (Testimonial Engine ).
  • A vásárlók 95% elolvassa a véleményeket, mielőtt döntést hoz. (Spiegel Research Center – 2017) 

Vajon miért alakult ki ez a rutin az emberekben? Azért, mert a termékleírásból nem kapnak elég információt. Természetesen a social proof-ra is szükségük van, vagyis hús-vér vásárlók véleményére. De egyik fő ok, amiért a véleményeket olvassák, hogy egyszerűen a termékleírás nem ad számunkra elegendő információt a döntéshez. A fenti statisztika természetesen azt is jelenti, magad is gyűjtsd a véleményeket, kell is, mert növeli a konverziót. Erről itt olvashatsz bővebben, de most menjünk tovább, mert másra használjuk most az értékeléseket!

Tapasztalat, hogy minél több információt adunk meg a weboldalunkon, annál magasabb a konverzió. A hosszabb promóciós oldalak 220%-kal növelik a konverziós rátát. Miért? Mert egy terméket reklámozol egy fő problémára, igényre, vagy éppen célcsoportra. A vevőd fókuszáltan fogja olvasni, nem kalandozik el. Sokkal nagyobb az esély, hogy megtalálja a neki fontos tényezőket, triggereket. Marketingexperiments

Termékleírás készítése – Példa: klíma értékesítése

A cikk megírásakor már közeleg a nyár, indul a klímaszezon. Vajon mivel lehet feldobni egy légkondi termékleírását? Mivel elektronikai termék, így értelemszerűen leírjuk a technikai paramétereit, funkcióit, a márka prospektusából a többi infomációt. De ott a weboldalunk, azért mégis jó lenne valami egyedi.

A konkrét termék az egyik legnépszerűbb klíma: Gree GWH12ACC-K6DNA1D Comfort X vagyis Gree Oldalfali split klíma.

Egyik példa termékleírás a termékhez:

Másik példa leírás a termékhez:

Mi a baj a fenti példákkal?

Láthatjuk, hogy minkét cégnél főleg a paraméterek szerepelnek, a főbb funkciók, de nincsen több szöveg. A hosszabb termékleírás mindig előnyösebb, mert a vevőket még több hatás, trigger éri, és nagyobb az esélye, hogy beletalálunk az érdeklődő triggerpontjába.

Extra főbűn: mindkét oldalon hiányzik a remarketing. Huhh mennyi vásárlót adnak így oda a konkurenciának. De ez csak egy extra megállapítás!

Jöjjenek a vélemények! A vevők sokkal hosszabb leírásokat írnak.

Az első, amit ilyenkor érdemes csinálni:

  • Webshopként első körben felkeresni az árösszehasonlító oldalakat, és megnézni a kategóriában található több termékre érkező véleményeket, majd specifikusan akár egy termékre is, utána átmenni a konkurens webshopokra.
  • Nem webshopként, hanem szolgáltatóként, vagy nem webshop terméket értékesítő cégként felnézni a konkurencia oldalaira, megnézni a véleményeket. Ha ez kevés itthon, akkor nemzetközi példákat megnézni. Ezt felhasználod ajánlatban, landing page-en, promóciós oldalon, vagy a weboldalad szövegezésében.
    Nem webshopként még a FB csoportban, fórumokon lévő posztok fognak segíteni, erről itt írtam (olvasd el később): A célcsoportod fájdalompontja hozza el a profitodat. Problémából haszon
  • Minden véleményt érdemes átolvasni, de tapasztalat, hogy amiben van legalább 5 mondat, azokban van az igazi inspiráció.
  • Ezekre azért van szükség, hogy inspirálódjunk és kivegyünk olyan mondatokat, amiket átalakítva fel tudunk használni a webshopunkban.

Gree GWH12ACC-K6DNA1D Comfort X klímára érkező értékelések

(A leghosszabbakat választottam ki).

Zsuzsa és András – Forrás: Árukereső (benne hagytam az elírásaikat)
Majdnem tökéletes.
Előnyök
Fűtésben veri szerintem az összes klímát. Sokkal melegebbet ad és sokkal gyorsabban felfűtötte a szobát.
Mivel a hűtést is kipróbáltuk szerencsére egész jó idő volt mikor felszerelték /+20-22fok/ nagyon jól hűtött is. A távirányítón a kijelzőn jól lehet látni mindent.
Tök egyértelmű mi mit jelent.
Nah és az hogy ha esetleg lefagy télen amire kicsi az esély de mégis lehet én is elindíthatom a távirányítóval az olvasztást : ) Nagyon tetszik : )
Igaz ami igaz feltettük 30fokra fűtésnél 1800kw-ot evett de ezt maximum 10percig aztán szép lassan vett vissza 800kw-ig bírtuk aztán már mocskosul meleg volt a szobában és a konyhában úgy hogy lekapcsoltuk 21 fokra.
Aztán mikor normál fűtésbe használtuk 22-23 fokon olyan érzésem volt hogy minél gyorsabban felfűtsön hogy kikapcsolhasson. Ilyenkor olyan 500-800kw között evett de ha kint mínuszok röpködnek akkor felugrott 1100kw-ra is de mint már írtam nem sokáig eszik ilyen sokat.
Alaphangon ha nem megy a akkor olyan 20watt környékén eszik ha megy a a csepptálca fűtés akkor egy darabig 100watt-ot eszik majd lemegy vissza 20 wattra.
Hűtésnél full gázon 16 fokra lerakva 600wattot evett.
Kb. ennyi szerintem megéri meg venni.
Ha valaki jó áron akar megbízható fűtést télre és nyárra egy kis hűvöset a lakásba ezt vegye meg ne a fapados Panát sokkal több pénzért.

Hátrányok
Annyi lenne a hátránya hogy nagyon hangos amikor full gázon megy a ventilátor mint hűtésben mind fűtésben.
Mi ezért csak kettesen használjuk, ennél észre sem lehet venni hogy megy.

Ugye milyen meglepő, hogy mennyit írnak a vásárlók? Csoda, hogy ezt olvassák az érdeklődők és nem a cég leírását?

Magyarázat, összefoglaló a fenti értékeléshez, mit használunk belőle:
– Már a fenti leírásban láthatunk egy jó tapasztalatot, hogy fűtésben a véleményt író szerint veri a többit.
– És a hangosságot kiemeli, amire bár negatívként tekintenénk, de valójában a vevőknek ez fontos. És hidd el megtalálják ezt az információt, ha nem nálad, akkor máshol.
– A másik, amit kiemelnék, hogy ahogy itt is, úgy a többi értékeléseknél is a fogyasztással foglalkoznak, ezzel a vizsgált webshopok 95%-a nem foglalkozott, aki igen, az is csak egy mondatot sajtolt ki magából.
Na nézzük tovább!

T. Mihály – forrás árukereső.hu – egy az egyben kimásolva (benne hagytam az elírásaikat)

A korábban meglévő 15 éves Dimarson klímánk leváltására kerestünk új eszközt. A Dimarson fogyasztása sok volt, fűteni nem lehetett vele (azaz elméletben igen, de gyakorlatban nem volt hatékony) , és már a hűtés funkciója is csak bizonyos hőmérséklet beállítással működött.

Azért ezt a Gree klímát választottuk, mert jelenleg ez a Top 1-es klíma az árukeresőn (a teljes split klíma kategóriában) , magáról a Gree-ről is jókat olvastunk (eladási vs. meghibásodási arány statisztikák) , valamint a klíma szerelő, aki találtunk csak három féle márkát szerel. A másik kettő nem győzött meg, így ez lett. Lenti tapasztalatainkat egy augusztustól október közepéig tartó időszak alapján írtam. (Tehát nem csak annyi, hogy felszerelték, bekapcsoltuk, megy. )
Mik voltak az elvárások: hatékony fűtés mód, akár H-tarifával való üzemeltetés, működő WiFi extra költségek nélkül, halk beltéri, időzíthető ki/bekapcsolás.
Előre összefoglalva: csalódás, soha többé nem veszek ilyen klímát, maximum üzletbe, boltba, gyárba ahol a hanghatás senkit nem érdekel.
Előnyök:
– Nagyon jól hűt és fűt. Pont olyan időszakban vettük (nyár vége) , amikor még 1-2 hétig hűteni kellett, utána viszont bejött egy kis hideg és kipróbálhattuk a fűtési módot is. Abszolút elégedettek vagyunk ezzel.A beépített WiFi távirányítás nagyszerű, mondhatni must-have funkció. Mi nagyon gyakran használjuk, pl. amikor munkából már elindulunk hazafelé, akkor már előre bekapcsoljuk okostelefonról, hogy mire hazaérünk már kellemes legyen a hőmérséklet. Valamint lakáson belül is szoktuk használni, hiszen az okostelefon általában közel van hozzánk, míg a távirányítónak direkt rálátás kell az infra miatt a készülékre.
– Hatalmas légmozgatási képesség, tényleg. Már közepes fokozaton nagyon sok levegőt mozgat meg, a maximumot még soha nem próbáltuk ki, mert nem volt rá szükség.
– Ütemezni lehet a ki- és bekapcsolásokat, viszont ez csak a mobilos alkalmazáson keresztül lehetséges, de ez érthető is, hiszen a távirányító nem alkalmas dátumok, időpontok begépelésére.
– Nem terheli meg hirtelen az áramhálózatot. (Ez mondjuk minden inverteres klímára igaz szerintem. ) Fogyasztásmérővel mérve látszik, hogy szép lassan emelkedik fel a Watt, eltelik legalább 1 perc mire a maximum fogyasztásig eljut. Ez a mérések alapján kb. 1100 W, de innen azért veszi vissza magát később.
– Halk a kültéri egység. Ez nálunk nem volt szempont, de alapvetően nem rossz, mert legalább a szomszédokat sem zavarja annyira.
– Kulturált a beltéri megjelenése, nem design-klíma, de nem is szégyellni való.
– Hasznos, hogy ki tudja írni a beltéri egység a beállított Celsius fokot, illetve meg tudja mutatni azt is, hogy a saját belső hőmérője mit mér. Az is jó, hogy ugyanakkor minden világítást ki lehet kapcsolni a beltérin.

Hátrányok:
– A távirányító háttérvilágítása nagyon hamar (1 sec) lekapcsol a gomb megnyomása után, ez az idő lehetne sokkal több akár 5 másodperc is.
– Maradva a távirányítónál, sajnos infrás, ami 2019-ben már eléggé bosszantó. Leginkább azért, mert ha alkalmazásból kapcsolom be az eszközt, akkor arról a távirányító nem tud, és nem látszik rajta semmilyen aktuális beállítás. Értem, hogy ha rádiós lenne a távirányító, akkor gyorsabban merülne az elem, de ezt is meg tudták már oldani. (Pl. Low Energy Bluetooth, akár 0. 01W)
– A Gree alkalmazást nem volt triviális összelőni a készülékkel. Több leírás is van a neten, de az a gyanúm, hogy a Gree szervereitől is függ, hogy mikor sikerül a párosítás és mikor nem. Szerencsére csak egyszer kell megcsinálni.
– Ha változik az okostelefon hálózata (értsd pl. 4G-ről otthoni/munkahelyi wifire vált) , akkor a Gree app-ot mindig ki kell lőni, és újraindítani. Akkor 90%-ban azonnal megtalálja az eszközt és lehet is vezérelni, más különben nem működik.
– Eszméletlen hangos a beltéri egység. Mármint nem mechanikus zajokra értem, hanem a levegő áramlásának hangjára. Sajnos a legkisebb fokozat (Low és Quiet) is nagyon sok levegőt mozgat meg, emiatt hangos. Aludni lehetetlen mellette, pedig ez egy fontos érv volt.
– Kapcsolódva az előző problémához, nem csak alvásnál lenne zavaró, hanem az alap normál élethelyzetekben is, amikor otthon vagyunk ébren. Idegesítő a hangja, szó szerint idegesek leszünk tőle ha akár csak 1 órán keresztül is zúg. Kihívtuk aki szerelte, de azt mondta ez ilyen, a levegő hangját halljuk mert nagyon nagy a levegőszállítása az egységnek.
– Telefonos decibel mérő alkalmazással megmérve (Quiet fokozaton) a beltéritől 1 méterre mérve 40 dB-t mértem. Ez minden csak nem csendes.
Lentebb más is írta, hogy nem igazán tudja kihasználni a klíma az inverteres hatékonyságot, mert nem tudja kellőképp levenni a fordulatszámát. Így vagy teljesen leáll vagy az alap minimum is sok.
Fűtés módban a beltéri néha recsegő-ropogó hangot ad, ezt el kell fogadni, tenni ellene nem lehet. A műanyagok hőtágulása és visszahűlése okozza, de azt gondoltam már régen feltalálták azt a fajta műanyagot, ami jobban bírja a hőmérséklet változásokat…

Magyarázat, összefoglaló a fenti értékeléshez:
– Pozitívumként hozza fel az értékelő, hogy egyszerre nagy levegőmennyiséget tud megmozgatni, mindezt rövid idő alatt, viszont ennek negatívuma, hogy hangos és aludni nehéz mellette.
– Említi azt is, hogy van hozzá applikáció, sőt wifis távirányítás is lehetséges. Így még munkából indulva be tudod kapcsolni, és hűvös lakásba érsz, vagy éppen felfűtött lakásba.
– Fogyasztásban szinte ugyanannyit mért, mint az első példában 800-1100 W Ezt főleg maximum teljesítményen éri el.
– Máris több mindent tudtunk meg, mint a webshopok leírásából. Wow! Főleg azt, hogy a távirányítót sötétben ne igen nyomogasd, mert 1 másodperc után eltűnik a háttérvilágítás, ezt több véleményben is olvasni.

Ebből ki ne tudná már legalább 5-10 mondattal bővíteni egy ilyen termék leírását, igaz?

Fontos! Most specifikusan egy termékre fókuszáltunk. De a vélemények összességéből ki kell hámoznunk olyat, ami fontos az emberek számára. A fenti példában a fogyasztás, a hang, a távolból irányítás, a megmozgatott levegő mennyisége mind jó alapot ad, hogy ezeket beletegyük a termékleírásunkba. De még ehhez gyűjteni kell természetesen. Ezeket könnyen tudjuk ábrázolni piktogramokkal, vagy kisebb képekkel, így feldobva a termékleírást. Mindegyikhez tudunk írni 3-5 mondatot, aminek köszönhetően betalálhatunk az érdeklődőnél.

Ötlet: naponta módosítsd a termékleírásokat 2-3 mondattal, ezzel nem csak eléred, hogy jobb legyen az oldalad konverziója, hanem még a Google is kedvelni fog. Utóbbi azt jelenti, hogy a keresőben előrébb kerülhetsz (keresőoptimalizálás), mert a Google díjazza a frissítéseket, új szövegek hozzáadását, érzékeli hogy a felhasználók is tovább maradnak az oldaladon…

Akarok még ilyet, még több példát!

Már a 2. rész is elkészült két izgalmas termékkel, sarokcsiszoló és asztali lámpa: Jobb termékleírást készítenének a vevők, mint a cégek 2. rész. Sarokcsiszoló, lámpa

Akkor most merre tovább? Haladj erre:

Források: Testimonial Engine,
Spiegel Research Center – 2017,
Marketingexperiments
Továbbá az Árukereső
Fotó: Envato License

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozok azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!