Ezután így adunk el, vagy vásárolunk ingatlant Magyarországon [podcast]

Dátum

Megosztás

Az ingatlanpiac nagy meglepetéseket hozott 2020-ban. Mindenki azt hitte, hogy a koronavírus okozta korlátozások hatására visszaesik a kereslet és a kínálat, azonban ennek pont az ellenkezője történt. E mellett már idáig is megfigyelhetőek voltak a piacon apróbb korszerűsítési törekvések, azonban most egy új szereplő ki megjelenésével ki lehet jelenteni, hogy a digitalizáció veszi át a fő szerepet az ingatlanközvetítésben, valamint értékesítésben.

Vendégem Ercsey-Orbán Péter a Livlia ingatlan startup vezetője. A segítségével kiderítjük, hogy ezután miként fogunk ingatlant eladni, vagy éppen venni Magyarországon!

A podcast

Spotify-on itt éred el, Apple Podcastban már mobil applikációban ott van, vagy az alábbi lejátszón keresztül is meg tudod hallgatni:

A podcast vázlata, rövid leirata

A COVID-19 tavaszi korlátozás ideje alatt, sőt utána is még mindenki azt mondta, hogy be fog zuhanni az ingatlanpiac, ehhez képest a valóság teljesen másképpen alakult, a vidéki ingatlanpiac tekintetében a kereslet óriásit nőtt, közben élénkült a városokban is az érdeklődés. Pétertől megtudtuk, hogy az április-május közötti időszakban valóban volt egy nagyobb visszaesés, de nyáron óriási forgalmat generált az ingatlan szektor. Azonban az előrejelzések szerint az igazi csúcs 2021 február környékén várható.

Gazdasági szempontból az elmúlt 12 év igazán töretlenül növekvő környezet volt, az emberek képesek voltak megtakarítani, könnyebb volt vállalkozni, és itthon még az ingatlanbefektetések is fókuszba kerültek. Ekkor jött a covid-19 vírus, egy olyan időszakban, amikor azt lehet mondani, hogy igazán jó volt minden, talán ez a szerencsénk is egy kicsit, hogy mindez nem egy gazdaságilag rossz időszakban vagy azt követően következett be.

A digitalizációt felgyorsították a koronavírus okozta korlátozások. Az eddigi technológia semleges vállalkozások nagy része is az online térbe kényszerült. Az ingatlanpiaci szereplők is megpróbálkoztak a váltással, de inkább kevesebb, mint több sikerrel. Az online, digitális ingatlan bemutatás nem volt népszerű az emberek körében, hiszen a képernyőn keresztül nem lehet megfelelő mértékben átérezni a teret, és egy ilyen fontos befektetési döntést az emberek nem hoznak meg úgy, hogy előtte nem látták élőben az adott ingatlant. Viszont pozitív változásként lehet értékelni az ingatlanos cégek digitalizációjának megindulását, amely főként a dokumentumok kezelésében, a közösségi média használatában, valamint a folyamatok hatékonyabbá tételében valósult meg.

Péter is úgy gondolja, hogy az ingatlanközvetítők új generációja már más feladatokat fog ellátni, mint azt az elmúlt években megtapasztaltuk. Valószínűleg meg fog szűnni az a rossz, hatékonyság romboló tevékenység, hogy az ingatlan tényleges eladásának elősegítése helyett a munkájuk nagy része csak a lead generálásból áll, amely által az ingatlanközvetítők idejük nagy részében olyan tevékenységet végeznek, ami se az eladóknak, sem nekik nem jó. E mellett az új modellel minden bizonnyal meg fog szűnni, de legalább is csökkeni fog a jól ismert “eladó ingatlant keresek a környéken” felirattal ellátott cetlik bedobálása postaládánkba, mely 90%-ban ingatlanosokat takar, akik ezzel a csellel kívánnak velünk szerződést kötni.

30-50 millió forint értékű vagyontárgyak eladásáról van szó.

A piac elvárja a minőségi, értékteremtő szolgáltatás meglétét.

A Livlia algoritmusa segíti a vásárlókat

Erre kínál megoldást a hibrid ingatlanértékesítés, digitális fűszerezéssel, amellyel a Livlia is foglalkozik. Az eladók felkutatását nem az ingatlanos végzi, a hirdetések kreditelése sem tartozik a munkakörébe, sőt még az időpont egyeztetés sem, ezek nagy része ugyanis automatizált folyamattá válik. Az ingatlanos ezzel szemben azzal foglalkozik, ami igazán eredményt hoz, vagyis az ingatlan megfelelő meghirdetésével és az ügyféllel kell foglalkoznia. Ezzel minőségi ingatlan értékesítési szolgáltatást tud nyújtani a cég.

Péter azt is elmondta, hogy az eladók mellett az érdeklődőkre is gondoltak, így speciális algoritmusok segítenek abban, hogy igazán hatékony ajánlórendszert tudjanak kínálni a felhasználóknak. Ami szükséges is a piacon, hiszen böngészés közben is nagyon nehéz mondjuk 500 ingatlant megnézni egy vevőnek, sőt belekattintani alig 20-30-ba fog igazán. Ebben segít a Livlia algoritmusa, ami a vevő keresési szokásai alapján egyre inkább passzoló ingatlant mutat az érdeklődőnek.

Az adatban a profit! Az amerikai Zillow ingatlan portál már megmutatta, hogy az adatokból mennyi mindent ki lehet olvasni. Az adatból lesz később az információ, amiből pedig később pénz. Az információ az ingatlanpiacon is nagyon fontos. A Zillow például bebizonyította, hogy: vajon az utca legrosszabb háza a legjobb befektetés? A mítosz megdőlt, a valóság az, hogy: a legfelkapottabb környék alsó 10%-ába tartozó ingatlanok felül tudják teljesíteni a környék egészét.

Térjünk vissza a Livliára. A céljuk, hogy az általuk kapott ingatlanközvetítői megbízás nyomán a legminőségibb megjelenésű és tartalmú hirdetések jelenjenek meg a vevők előtt. Tehát legyenek szép képek, teljeskörű leírás, valós adatok. 

Már több éves teszten ment keresztül a Livlia startup, és most jött el az idő, hogy elindítsák az új szolgáltatásukat. A hibrid ingatlanközvetítői portál most indul. A céljuk: az eladókat jobban segíteni, támogatni őket az eladásban, ennek fő megoldásai az automatizáció és az, hogy az ingatlanosok csak azzal foglalkozzanak, ami a legfontosabb a munkájukban, az ingatlan megfelelő hirdetése, a hirdetés nyomon követése és a piaci viszonyok lekövetése például az ár csökkentése vagy növelése által, valamint az eladó támogatása a teljes értékesítési folyamat alatt. Már az indulás pillanatában országosan indul el a Livlia, mert az OTP Ingatlanponttal kötött együttműködés keretében a portálon megjelennek az OTP Ingatlanpont adatbázisában szereplő ingatlanok is.

Hallgasd meg a Péterrel készült podcastot, mert az érdekes piaci adatok mellett az alacsony sikerdíjuk mellett van egy kihagyhatatlan ajánlatuk a vevők számára is, egy ún. cashback ajánlat, már sejtheted is, hogy visszakaphatsz valamit. Kattint ide a Livlia honlapjának eléréséhez.

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!