Facebook iOS 14 tippek, átmeneti megoldások a kampányaidhoz [podcast]

Dátum

Megosztás

Az, hogy az Apple korlátozza a felhasználók követését, még csak a kezdet. Röviden az a baj, hogy rengeteg webáruház, kisvállalkozás építette arra az üzleti modelljét, hogy hatékonyan tudja megcélozni a weboldal látogatóit. Ez végső soron még talán az ellátási láncokra, a beszerzési árakra is hatással volt. A következő időszakban akik kihasználták a remarketing adta lehetőséget, azok szembesülhetnek gyengébb eredményekkel, rosszabbul muzsikáló online marketinggel. Erről beszélgettünk Scherzer Marcellel, a Minner Facebook marketing szakértőjével, oktatójával.

Friss! Itt a képernyő, amit az iPhone felhasználó lát a Facebook elindításakor az iOS 14.5 telepítését követő napokban:

Na, de ahogy a címben is látod, most első körben a Apple-ösöket érinti. DE! Ha megnyitod például a Firefox-ot, ott is már találkozunk süti tiltással.

Minden az alábbi Twitter poszttal indult:

Ez nem jó senkinek

Ez nagyon izgalmas téma, mert valójában az, hogy a Facebook algoritmus olyan posztokat, vagy ebben az esetben termékeket tesz a felhasználó elé, ami kiesik az érdeklődési köréből, akár dühítő is lehet. Persze az is igaz, hogy már-már túl jól követnek minket az algoritmusok, így a korlátozások mindenképpen jogosak, de ott van a másik oldal is.

A podcastban átbeszéltünk milyen lépéseket tehetünk, hogy megmaradjanak a korábbi jó marketing eredményeink.

A podcast hanganyaga:

A Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben hamarosan, vagy az alábbi lejátszón:

A podcast rövid vázlata, képernyőképek

Hamarosan feltöltésre kerül. Gyere vissza később.

A podcastban beszélünk arról, hogy a Facebook is azt tanácsolja, hogy legelső feladatod legyen a tartomány ellenőrzés, a weboldalad hitelesítése a FB felé. Ezt a Vállalkozáskezelőben tudod megtenni (Business.Facebook.com). A márka biztonsága / tartományok menüpontba vedd fel az oldaladat.

Majd ott több lehetőséged is van, hogy véglegesítsd a Facebook felé ezt az ellenőrzést. Mi általában a fájl feltöltést szoktuk csinálni és úgy verifikáljuk.

Ez egyébként valamennyit javít a dolgon, de így is úgy is, ha letiltja a Facebook követést a felhasználó, akkor nem tudsz mit csinálni.

A konverzió mérésben is lesznek változások, eddig 28 napig „figyelte” a FB, hogy adott látogató vásárol-e, most erre alig 7 nap lesz. Tehát nehéz lesz konverzióra optimalizálni.

A szerver oldali adatküldés – Facebook Conversions api / konverziók api

Van egy másik megoldás, amit ajánl a Facebook a webáruházaknak, vagy akiknek fontos a konverzióra való optimalizálás. Ez az api-n keresztüli adatküldés. Vagyis a Facebook nem sütiken keresztül kapja meg az adatokat, hanem a weboldaladtól (szervertől) a konverzió történésekor. Itt a konverzió esetében mindenképpen ad valamilyen adatot a felhasználó: Név, telefonszám, e-mail cím, cím… Ezeket küldi el a FB-nak a rendszer, és így tudja összekötni a felhasználót. Ettől még érdemes az alap pixelt használni, sőt a duplikált konverziótól sem kell félned.

A podcastban beszélünk még tippekről, ötletekről, amelyek segítenek áthidalni a konverzió csökkenést.

Hasznos linkek:

Fotó: Obi OnyeadorHire / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!