Facebook iOS 14 tippek, átmeneti megoldások a kampányaidhoz [podcast]

Az, hogy az Apple korlátozza a felhasználók követését, még csak a kezdet. Röviden az a baj, hogy rengeteg webáruház, kisvállalkozás építette arra az üzleti modelljét, hogy hatékonyan tudja megcélozni a weboldal látogatóit. Ez végső soron még talán az ellátási láncokra, a beszerzési árakra is hatással volt. A következő időszakban akik kihasználták a remarketing adta lehetőséget, azok szembesülhetnek gyengébb eredményekkel, rosszabbul muzsikáló online marketinggel. Erről beszélgettünk Scherzer Marcellel, a Minner Facebook marketing szakértőjével, oktatójával.

Friss! Itt a képernyő, amit az iPhone felhasználó lát a Facebook elindításakor az iOS 14.5 telepítését követő napokban:

Na, de ahogy a címben is látod, most első körben a Apple-ösöket érinti. DE! Ha megnyitod például a Firefox-ot, ott is már találkozunk süti tiltással.

Minden az alábbi Twitter poszttal indult:

Ez nem jó senkinek

Ez nagyon izgalmas téma, mert valójában az, hogy a Facebook algoritmus olyan posztokat, vagy ebben az esetben termékeket tesz a felhasználó elé, ami kiesik az érdeklődési köréből, akár dühítő is lehet. Persze az is igaz, hogy már-már túl jól követnek minket az algoritmusok, így a korlátozások mindenképpen jogosak, de ott van a másik oldal is.

A podcastban átbeszéltünk milyen lépéseket tehetünk, hogy megmaradjanak a korábbi jó marketing eredményeink.

A podcast hanganyaga:

A Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben hamarosan, vagy az alábbi lejátszón:

A podcast rövid vázlata, képernyőképek

Hamarosan feltöltésre kerül. Gyere vissza később.

A podcastban beszélünk arról, hogy a Facebook is azt tanácsolja, hogy legelső feladatod legyen a tartomány ellenőrzés, a weboldalad hitelesítése a FB felé. Ezt a Vállalkozáskezelőben tudod megtenni (Business.Facebook.com). A márka biztonsága / tartományok menüpontba vedd fel az oldaladat.

Majd ott több lehetőséged is van, hogy véglegesítsd a Facebook felé ezt az ellenőrzést. Mi általában a fájl feltöltést szoktuk csinálni és úgy verifikáljuk.

Ez egyébként valamennyit javít a dolgon, de így is úgy is, ha letiltja a Facebook követést a felhasználó, akkor nem tudsz mit csinálni.

A konverzió mérésben is lesznek változások, eddig 28 napig “figyelte” a FB, hogy adott látogató vásárol-e, most erre alig 7 nap lesz. Tehát nehéz lesz konverzióra optimalizálni.

A szerver oldali adatküldés – Facebook Conversions api / konverziók api

Van egy másik megoldás, amit ajánl a Facebook a webáruházaknak, vagy akiknek fontos a konverzióra való optimalizálás. Ez az api-n keresztüli adatküldés. Vagyis a Facebook nem sütiken keresztül kapja meg az adatokat, hanem a weboldaladtól (szervertől) a konverzió történésekor. Itt a konverzió esetében mindenképpen ad valamilyen adatot a felhasználó: Név, telefonszám, e-mail cím, cím… Ezeket küldi el a FB-nak a rendszer, és így tudja összekötni a felhasználót. Ettől még érdemes az alap pixelt használni, sőt a duplikált konverziótól sem kell félned.

A podcastban beszélünk még tippekről, ötletekről, amelyek segítenek áthidalni a konverzió csökkenést.

Hasznos linkek:

Fotó: Obi OnyeadorHire / Unsplash

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később