Az, hogy az Apple korlátozza a felhasználók követését, még csak a kezdet. Röviden az a baj, hogy rengeteg webáruház, kisvállalkozás építette arra az üzleti modelljét, hogy hatékonyan tudja megcélozni a weboldal látogatóit. Ez végső soron még talán az ellátási láncokra, a beszerzési árakra is hatással volt. A következő időszakban akik kihasználták a remarketing adta lehetőséget, azok szembesülhetnek gyengébb eredményekkel, rosszabbul muzsikáló online marketinggel. Erről beszélgettünk Scherzer Marcellel, a Minner Facebook marketing szakértőjével, oktatójával.
Friss! Itt a képernyő, amit az iPhone felhasználó lát a Facebook elindításakor az iOS 14.5 telepítését követő napokban:
Na, de ahogy a címben is látod, most első körben a Apple-ösöket érinti. DE! Ha megnyitod például a Firefox-ot, ott is már találkozunk süti tiltással.
Minden az alábbi Twitter poszttal indult:
Ez nem jó senkinek
Ez nagyon izgalmas téma, mert valójában az, hogy a Facebook algoritmus olyan posztokat, vagy ebben az esetben termékeket tesz a felhasználó elé, ami kiesik az érdeklődési köréből, akár dühítő is lehet. Persze az is igaz, hogy már-már túl jól követnek minket az algoritmusok, így a korlátozások mindenképpen jogosak, de ott van a másik oldal is.
A podcastban átbeszéltünk milyen lépéseket tehetünk, hogy megmaradjanak a korábbi jó marketing eredményeink.
A podcast hanganyaga:
A Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben hamarosan, vagy az alábbi lejátszón:
A podcast rövid vázlata, képernyőképek
Hamarosan feltöltésre kerül. Gyere vissza később.
A podcastban beszélünk arról, hogy a Facebook is azt tanácsolja, hogy legelső feladatod legyen a tartomány ellenőrzés, a weboldalad hitelesítése a FB felé. Ezt a Vállalkozáskezelőben tudod megtenni (Business.Facebook.com). A márka biztonsága / tartományok menüpontba vedd fel az oldaladat.
Majd ott több lehetőséged is van, hogy véglegesítsd a Facebook felé ezt az ellenőrzést. Mi általában a fájl feltöltést szoktuk csinálni és úgy verifikáljuk.
Ez egyébként valamennyit javít a dolgon, de így is úgy is, ha letiltja a Facebook követést a felhasználó, akkor nem tudsz mit csinálni.
A konverzió mérésben is lesznek változások, eddig 28 napig „figyelte” a FB, hogy adott látogató vásárol-e, most erre alig 7 nap lesz. Tehát nehéz lesz konverzióra optimalizálni.
A szerver oldali adatküldés – Facebook Conversions api / konverziók api
Van egy másik megoldás, amit ajánl a Facebook a webáruházaknak, vagy akiknek fontos a konverzióra való optimalizálás. Ez az api-n keresztüli adatküldés. Vagyis a Facebook nem sütiken keresztül kapja meg az adatokat, hanem a weboldaladtól (szervertől) a konverzió történésekor. Itt a konverzió esetében mindenképpen ad valamilyen adatot a felhasználó: Név, telefonszám, e-mail cím, cím… Ezeket küldi el a FB-nak a rendszer, és így tudja összekötni a felhasználót. Ettől még érdemes az alap pixelt használni, sőt a duplikált konverziótól sem kell félned.
A podcastban beszélünk még tippekről, ötletekről, amelyek segítenek áthidalni a konverzió csökkenést.
Hasznos linkek:
- iOS 14 információ a Facebook oldalán – itt éred el.
- Konverziók api (conversions api) a Facebook oldalán – itt éred el
- Facebook marketing online kurzus a MinnerAkadémián – itt éred el
- Egy hasznos megoldás (eléred az iPhone-osokat): Facebook remarketing beállítása a FB oldaladdal kapcsolatba kerülő emberekből
Fotó: Obi OnyeadorHire / Unsplash