Facebook-marketing 2018. Változások, lehetőségek, ötletek

Dátum

Megosztás

2018. január 11-én több vállalkozó, marketinges is a döbbenten figyelte a híreket a Facebook hírfolyam-változásaival kapcsolatban. Úgy gondoltam, a rossz hírek cikkben történő feldolgozásához kicsit ülepedniük kell az információknak, hogy megfelelő tartalmat és ötleteket tudjak adni a változásokhoz. Mark Zuckerberg a Facebook oldalán jelentette be, hogy rövid időn belül az ismerősök posztjai még jobban előtérbe fognak kerülni a cégek, blogok, rajongói oldalak posztjaihoz képest. Ezzel jelezték azt is, hogy bizony még kevesebb lesz az ún. ingyenes, organikus elérés az oldalak esetében, ami egyébként már így is nagyon alacsony. Na! Nézzük is!

Ingyen, ingyen, ingyen!

Érthető a cégek dühös reakciója, mert sok munka van abban, hogy valaki felépítsen egy jó, sok követővel rendelkező, aktív Facebook oldalt, vagy sok pénzbe került (most akkor mi az ingyen???) és bele volt kalkulálva a későbbi ingyenes/organikus elérés is. Viszont egyet érdemes megjegyezni, és ezzel nem a Facebookot akarom védeni, de ez tény: nincs ma még egy olyan marketingcsatorna, amivel ennyire nagy számban tudunk ingyen elérni embereket, még a korlátozások ellenére is. Talán a Youtube-ot vagy a Facebook tulajdonában lévő Instagramot mondhatnánk vetélytársnak, de valójában teljesen más ott a célcsoport és a reklámozási forma. Tehát természetes reakció, hogy dühösek vagyunk, mivel egy nagy ingyenes lehetőség tovább szűkül, viszont a FB-ot is meg lehet érteni.

Egy ember – egy hírfolyam

Még 2017-ben írtam egy figyelmeztetést, hogy bizony lesznek változások a FB-nál, főleg a hirdetések áránál. Nem véletlen, hogy a FB egyre kevesebb céges oldali posztot tesz az emberek elég organikusan (ingyen). Gondolj bele! Van egy-egy embernek hírfolyama, mennyi oldalt követhet, és akkor még ott vannak az ismerősök posztjai is, és persze a FB reklámok, amiből el kell tartania magát a közösségi oldalnak. És természetes, hogy kicsit visszavett az organikus elérésből, mert egy felhasználó előtt így majdnem napi 1000-3000 posztot kellene megjelenítenie naponta, sőt, még többet is. Ki nézne meg annyit? Érted már? Erre már néhányszor figyelmeztettem a vállalkozókat, vagyis írtam erről már többször is.

Lehetőségek, tippek, ötletek Facebook marketinghez

Csak semmi pánik!

  • Kommentek?!
    A Facebook elvileg adott egy tippet hogy előtérbe fogja helyezni a közösségi oldal azokat a posztokat, melyek több hozzászólást generálnak, vagyis aktív a poszt. Egyébként ez eddig is így volt, szóval ezen ne csodálkozzunk. Viszont érdemes most még jobban rástartolni, illetve az élőzésre. Mit vegyél fel élőben>>> Tippek élő videózáshoz cégeknek, vállalkozásoknak (Facebook és Youtube élő videó)
  • Minőségi tartalom, minőségi követők
    Még fontosabb lesz az, hogy minőségibb tartalmat tegyél közzé a FB oldaladon. Már eddig is észrevehető volt, hogyha ugyanazt linkelted be csökkent az elérés, most ezt még jobban felerősödik. A minőségi tartalomhoz hozzátartozik, hogy bizony rákényszerülsz a jobb képek feltöltésére, videók készítésére. Továbbá fontos megjegyezni, hogy régebben is igaz volt az, hogy nem kell minden követő neked sem, koncentrálj a minőségi követőkre!
  • Különböző célcsoportra/érdeklődési körre – külön tartalom
    Ez nekem nagyon bejött! Hashtagekben jelzem a posztokban, hogy éppen milyen érdeklődési körű embereknek szánom a posztot. És a Facebook algoritmusa örül, hogy bizony én segítek neki. És lám-lám szépen az emberek elé teszi organikusan a posztokat.
  • Facebook csoportok
    Bár ez lesz az egyik legnehezebb, de érdemes Facebook csoportot is üzemeltetni, főleg a vevőink, aktív táborunk részére. Egy biztos, többlet munkát igényel.
  • Remarketing
    Építs remarketing-adatbázist, hogy a hirdetéseid még olcsóbbak és hatékonyabbak legyenek. 
    Szólítsd meg azokat, akik már jártak a weboldaladon, vagy vásároltak tőled! Remarketing – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 10. rész
  • Blog – tartalommarketing
    Soha nem késő! A blogmarketing vagy a tartalommarketing jó arra, hogy egyrészt organikusan növeld a látogatószámodat, ezzel is csökkentve a Facebooktól való függőséged. Másrészt a Facebookon szerencsére a blogtartalmak még mindig nagyon jól terjednek organikusan, illetve nagyobb interakciót érhetsz el rajtuk, mint egy termék posztnál. >>> 5 dolog, amit a céges blogoddal mindenképpen el kell érned. Mire való a céges blog?
  • Hirdetés!
    Még így is olcsó a Facebookon való reklámozás. Csak egyet kell megérteni, amit már régebben is többször mondtam: nem a követők gyűjtésére kell költeni, hanem a látogatók szerzésére!
  • Chat, messengerhirdetések:
    Valójában a messenger kicsit külön is van a Facebooktól. Itt is tudsz feliratkozókat gyűjteni, méghozzá chatbotokkal.
    Javaslom, hogy készíts külön kampányt arra, hogy a felhasználók hirdetéskattintás esetén egyből a messengerbe jutnak. Persze ehhez tervezés kell, mert oda vagy chatbot, vagy emberi kapacitás kell.  A trükkök, amivel lehet költséget csökkenteni, azok a következők:

    • rákattint a hirdetésre, és akkor a hirdetésben beállított szöveget, linket kapja a felhasználó automatikusan a messengerébe. Még így is olcsóbban lehet pl. rávenni embereket, hogy kattintsanak linkekre. Főleg azért, mert ezt a fajta hirdetést kevesen használják, így kisebb a verseny.
    • messenger-nyereményjáték. Ezen meg fogsz lepődni, pedig teljesen evidens. Sőt, még a FB is preferálja, vagyis nem tiltják az ilyen hirdetéseket. Szóval szervezz olyan nyereményjátékot, amiben az a feltétel, hogy küldjenek valamilyen üzenetet a céges FB oldaladra. Itt is az a jó, hogy be tudsz a hirdetésnél állítani automatikus üzenetet, amibe akár linket is el tudsz helyezni.
    • extra információ: akik chaten írnak, számukra 1-2 hétig nagyobb arányban teszi ki a Facebook az organikus posztokat.

A Minner még így tud segíteni! (x)

  • Érdemes többször felnézned a Minnerre, mert többször is foglalkozom a Facebook marketinggel.
  • Facebook marketing haladó (PRO) képzés – 78 900 Ft: Vezesd és irányítsd az emberek figyelmét! Érd el, hogy terméked, ajánlatod járjon a fejükben! Már túl vagy a Facebook marketing alapokon, már jól kezeled a kampányaidat, de érzed, hogy még van mit javítani, sokkal hatékonyabban is tudnád? Vagy érzed, hogy emelkedtek a hirdetési árak, kattintási költségek és szeretnél lefaragni belőle? Akkor ez kell neked! Csak 100 fő használhatja a tanultakat 2018-ban! Kattints ide!
  • [KUTATÁS] – Ingyen elértem a célcsoportom 35%-át
    Milyen jó, hogy pont tavaly decemberben vágtam bele a Facebook kutatásomba! Azt kutatom, hogy a közösségi oldalt kihasználva – vagyis annak közösségi szerepét -, hogyan tudok célzottan ingyen elérni emberekhez (vásárlókhoz). Itt olvashatsz róla bővebben >>> Mi lenne, ha úgy reklámoznánk, hogy … [Kutatás]
  • Facebook alap marketing kurzus – folyamatosan frissül!
    Szeretnél folyamatosan tippeket és ötleteket kapni a Facebook marketinghez? (x) Milyen Facebook marketinget csinálj? Szeretnél napi 1-2 000 forintból működőképes marketinget? Akkor vedd meg a Minner Facebook marketing oktatását. >>> kattints ide!<<< Vedd meg most, és élvezd azt, hogy folyamatosan frissül
Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!