Facebook-marketing 2018. Változások, lehetőségek, ötletek

2018. január 11-én több vállalkozó, marketinges is a döbbenten figyelte a híreket a Facebook hírfolyam-változásaival kapcsolatban. Úgy gondoltam, a rossz hírek cikkben történő feldolgozásához kicsit ülepedniük kell az információknak, hogy megfelelő tartalmat és ötleteket tudjak adni a változásokhoz. Mark Zuckerberg a Facebook oldalán jelentette be, hogy rövid időn belül az ismerősök posztjai még jobban előtérbe fognak kerülni a cégek, blogok, rajongói oldalak posztjaihoz képest. Ezzel jelezték azt is, hogy bizony még kevesebb lesz az ún. ingyenes, organikus elérés az oldalak esetében, ami egyébként már így is nagyon alacsony. Na! Nézzük is!

Ingyen, ingyen, ingyen!

Érthető a cégek dühös reakciója, mert sok munka van abban, hogy valaki felépítsen egy jó, sok követővel rendelkező, aktív Facebook oldalt, vagy sok pénzbe került (most akkor mi az ingyen???) és bele volt kalkulálva a későbbi ingyenes/organikus elérés is. Viszont egyet érdemes megjegyezni, és ezzel nem a Facebookot akarom védeni, de ez tény: nincs ma még egy olyan marketingcsatorna, amivel ennyire nagy számban tudunk ingyen elérni embereket, még a korlátozások ellenére is. Talán a Youtube-ot vagy a Facebook tulajdonában lévő Instagramot mondhatnánk vetélytársnak, de valójában teljesen más ott a célcsoport és a reklámozási forma. Tehát természetes reakció, hogy dühösek vagyunk, mivel egy nagy ingyenes lehetőség tovább szűkül, viszont a FB-ot is meg lehet érteni.

Egy ember – egy hírfolyam

Még 2017-ben írtam egy figyelmeztetést, hogy bizony lesznek változások a FB-nál, főleg a hirdetések áránál. Nem véletlen, hogy a FB egyre kevesebb céges oldali posztot tesz az emberek elég organikusan (ingyen). Gondolj bele! Van egy-egy embernek hírfolyama, mennyi oldalt követhet, és akkor még ott vannak az ismerősök posztjai is, és persze a FB reklámok, amiből el kell tartania magát a közösségi oldalnak. És természetes, hogy kicsit visszavett az organikus elérésből, mert egy felhasználó előtt így majdnem napi 1000-3000 posztot kellene megjelenítenie naponta, sőt, még többet is. Ki nézne meg annyit? Érted már? Erre már néhányszor figyelmeztettem a vállalkozókat, vagyis írtam erről már többször is.

Lehetőségek, tippek, ötletek Facebook marketinghez

Csak semmi pánik!

  • Kommentek?!
    A Facebook elvileg adott egy tippet hogy előtérbe fogja helyezni a közösségi oldal azokat a posztokat, melyek több hozzászólást generálnak, vagyis aktív a poszt. Egyébként ez eddig is így volt, szóval ezen ne csodálkozzunk. Viszont érdemes most még jobban rástartolni, illetve az élőzésre. Mit vegyél fel élőben>>> Tippek élő videózáshoz cégeknek, vállalkozásoknak (Facebook és Youtube élő videó)
  • Minőségi tartalom, minőségi követők
    Még fontosabb lesz az, hogy minőségibb tartalmat tegyél közzé a FB oldaladon. Már eddig is észrevehető volt, hogyha ugyanazt linkelted be csökkent az elérés, most ezt még jobban felerősödik. A minőségi tartalomhoz hozzátartozik, hogy bizony rákényszerülsz a jobb képek feltöltésére, videók készítésére. Továbbá fontos megjegyezni, hogy régebben is igaz volt az, hogy nem kell minden követő neked sem, koncentrálj a minőségi követőkre!
  • Különböző célcsoportra/érdeklődési körre – külön tartalom
    Ez nekem nagyon bejött! Hashtagekben jelzem a posztokban, hogy éppen milyen érdeklődési körű embereknek szánom a posztot. És a Facebook algoritmusa örül, hogy bizony én segítek neki. És lám-lám szépen az emberek elé teszi organikusan a posztokat.
  • Facebook csoportok
    Bár ez lesz az egyik legnehezebb, de érdemes Facebook csoportot is üzemeltetni, főleg a vevőink, aktív táborunk részére. Egy biztos, többlet munkát igényel.
  • Remarketing
    Építs remarketing-adatbázist, hogy a hirdetéseid még olcsóbbak és hatékonyabbak legyenek. 
    Szólítsd meg azokat, akik már jártak a weboldaladon, vagy vásároltak tőled! Remarketing – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 10. rész
  • Blog – tartalommarketing
    Soha nem késő! A blogmarketing vagy a tartalommarketing jó arra, hogy egyrészt organikusan növeld a látogatószámodat, ezzel is csökkentve a Facebooktól való függőséged. Másrészt a Facebookon szerencsére a blogtartalmak még mindig nagyon jól terjednek organikusan, illetve nagyobb interakciót érhetsz el rajtuk, mint egy termék posztnál. >>> 5 dolog, amit a céges blogoddal mindenképpen el kell érned. Mire való a céges blog?
  • Hirdetés!
    Még így is olcsó a Facebookon való reklámozás. Csak egyet kell megérteni, amit már régebben is többször mondtam: nem a követők gyűjtésére kell költeni, hanem a látogatók szerzésére!
  • Chat, messengerhirdetések:
    Valójában a messenger kicsit külön is van a Facebooktól. Itt is tudsz feliratkozókat gyűjteni, méghozzá chatbotokkal.
    Javaslom, hogy készíts külön kampányt arra, hogy a felhasználók hirdetéskattintás esetén egyből a messengerbe jutnak. Persze ehhez tervezés kell, mert oda vagy chatbot, vagy emberi kapacitás kell.  A trükkök, amivel lehet költséget csökkenteni, azok a következők:

    • rákattint a hirdetésre, és akkor a hirdetésben beállított szöveget, linket kapja a felhasználó automatikusan a messengerébe. Még így is olcsóbban lehet pl. rávenni embereket, hogy kattintsanak linkekre. Főleg azért, mert ezt a fajta hirdetést kevesen használják, így kisebb a verseny.
    • messenger-nyereményjáték. Ezen meg fogsz lepődni, pedig teljesen evidens. Sőt, még a FB is preferálja, vagyis nem tiltják az ilyen hirdetéseket. Szóval szervezz olyan nyereményjátékot, amiben az a feltétel, hogy küldjenek valamilyen üzenetet a céges FB oldaladra. Itt is az a jó, hogy be tudsz a hirdetésnél állítani automatikus üzenetet, amibe akár linket is el tudsz helyezni.
    • extra információ: akik chaten írnak, számukra 1-2 hétig nagyobb arányban teszi ki a Facebook az organikus posztokat.

A Minner még így tud segíteni! (x)

  • Érdemes többször felnézned a Minnerre, mert többször is foglalkozom a Facebook marketinggel.
  • Facebook marketing haladó (PRO) képzés – 78 900 Ft: Vezesd és irányítsd az emberek figyelmét! Érd el, hogy terméked, ajánlatod járjon a fejükben! Már túl vagy a Facebook marketing alapokon, már jól kezeled a kampányaidat, de érzed, hogy még van mit javítani, sokkal hatékonyabban is tudnád? Vagy érzed, hogy emelkedtek a hirdetési árak, kattintási költségek és szeretnél lefaragni belőle? Akkor ez kell neked! Csak 100 fő használhatja a tanultakat 2018-ban! Kattints ide!
  • [KUTATÁS] – Ingyen elértem a célcsoportom 35%-át
    Milyen jó, hogy pont tavaly decemberben vágtam bele a Facebook kutatásomba! Azt kutatom, hogy a közösségi oldalt kihasználva – vagyis annak közösségi szerepét -, hogyan tudok célzottan ingyen elérni emberekhez (vásárlókhoz). Itt olvashatsz róla bővebben >>> Mi lenne, ha úgy reklámoznánk, hogy … [Kutatás]
  • Facebook alap marketing kurzus – folyamatosan frissül!
    Szeretnél folyamatosan tippeket és ötleteket kapni a Facebook marketinghez? (x) Milyen Facebook marketinget csinálj? Szeretnél napi 1-2 000 forintból működőképes marketinget? Akkor vedd meg a Minner Facebook marketing oktatását. >>> kattints ide!<<< Vedd meg most, és élvezd azt, hogy folyamatosan frissül
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek