Facebook posztok rekorder lájk és komment számmal.

Dátum

Megosztás

Elmúlt hetekben sokat foglalkoztunk azzal, hogy a közösségi média platformok igencsak lecsavarták az eléréseket. Arra gondoltam elevenítsünk fel néhány ikonikus posztot hazai és nemzetközi piacról is, amelyek igencsak kitűntek a lájkszámukkal, vagy komment-cunamiba torkolltak. Ezekből te is új ihletet meríthetsz. Sőt, most jut eszemben! Érdemes megnézned nálad mi volt a legnépszerűbb az elmúlt években és azt akár újra is posztolhatod, vagy átalakítod és úgy. Na, de vágjunk bele! Lesz itt nosztalgia is, hozok magyar példákat is.

Toplistát direkt nem írtam, mert egyszerűen annyi poszt van a világban, hogy lehetetlen, továbbá maradunk a márkáknál, nagyobb márkáknál, megmozdulásoknál, ami izgalmas lehet.

Gyenge Facebook elérések cikksorozat:

„A főnökkel dealt kötöttünk” poszt – 3,8 millió elérés!

Na jó, ez lehet lejárt lemez? Ki tudja! Egy tesztet megérne!

2017 augusztusában ez alábbi posztot tették ki a Morrison’s 2 pultosai. Az elérni kívánt számokat alig 1 óra alatt elérték, vagyis 10 000 lájkot, és 500 megosztást. Sőt, ennek többszöröse is összejött, 67 000 lájk és 34 000 megosztásnál, 3,8 millió elérés organikusan. Elmehettek nyaralni!

Fotó. Morrison’s 2 Facebook, weboldal

1 millió komment! Speciális nyereményjáték

Nagyobb sztároknál előfordul az, hogy több százezer komment érkezik egy-egy Facebook bejegyzésükhöz, de az, hogy egy cég Facebook lapján jön össze 1 millió 397 ezer komment, az eléggé ritka. 2013. novemberében még nem is létezett a Minner.hu, így akkor nem írhattuk meg ezt a cikket:), szóval az előbb említett időpontban a Kronehit egy nyereményjátékot szervezett. Akinek a hozzászólása után nem érkezik 3 percig újabb komment, ő megnyerte a 10 ezer eurót, ami mai árfolyamon számolva 3,7 millió forint.

Ahogyan az az alábbi képen is látszik, 1 milliónál is több komment érkezett a játékra. Így a cég elérte, hogy a hallgatók Facebook oldalán mindig előrébb kerüljön ez a bejegyzés. Szerzett több tízezer új követőt is, tehát biztosan megtérült neki a kezdeményezés.

Az eredeti poszt itt elérhető.

Az alábbi ábrán pedig az látszik, hogy a Kronehit Facebook lájkolóinak a száma is megnőtt a játék alatt. Tudtad, hogy sok magyar hallgatója is van a rádiónak? Többek között én is szoktam hallgatni. 

Az alábbi ábrán pedig az látszik, hogy a Kronehit Facebook lájkolóinak a száma is megnőtt a játék alatt. Tudtad, hogy sok magyar hallgatója is van a rádiónak? Többek között én is szoktam hallgatni. kronehit_lájkolók szama

Svéd húsgolyó marketing esszenciája

2020 januárjában robbant a Lidl svéd húsgolyós reklámja. A hazai marketing szakma szinte egyként repült rá, miután az IKEA marketingesei is ügyesen reagáltak. Múlt héten a Norbi ügy dolgoztatta meg őket, most a svéd húsgolyós poszt alatt dolgoztak meg a pénzükért. Lehet idén már semmit nem fognak csinálni? Először az Ikea reagált rá nagyon jól, aztán egy svéd témájú marketing party lett belőle. Na, de hogyan sikerült ez? Hogy jött ennyi ötlete a marketingeseknek? Így indult:

Aztán a többi cég:

Itt látod a többi kommentet is, de előtte olvasd még tovább ezt az instant posztot!

A Mr. Bean effektust láttuk itt most. Anno azt mondta Bean, vagyis Rowan Atkinson, hogy nem a poén kitalálásán görcsölnek, hanem fognak egy szituációt és azt hozzák ki minél viccesebbre. Na ez volt itt most, adott a szituáció, Svédországgal vagy húsgolyóval kapcsolatos poén kell. Persze láttunk sok gagyit és erőltetettet is, de sok jót is. Erről itt olvashatsz:

Egymást heccelő kisebb márkák – Zing vs Bamba marha

Ezt azért hozom ide, mert akár érdemes lehet egy-egy kisebb kampány erejére akár szövetkezni is a konkurenciával egy ilyen hecc marketingre. Szeretik az emberek a szaftos botrányokat, és ha te irányítod, akkor mindenki nyer. A lájk és a komment szám is többszöröse volt egy átlagos posztjuknak, hát még a marketing hatás, erősebb figyelem, amit elértek vele (és a másik márka is).

Vitték tovább a beszélgetést is, és más márka is beszállt.

Ez emberi! Imádják a vevők

A Zing eredet posztja itt érhető el.

A Walmart ledobta a lájk és megosztás bombát

Ez még mindig működik, sőt most még inkább.

Ezek a szavazós posztok nagyon mennek, itt írtam róluk: Szavazós posztok. Te is látod a jó eredményeket? Magas eléréseket?

Instagram, de a tojásra egészen biztosan emlékszel

Kellene valami titkos kampány, valami amire várnak, és csak lassan feded fel.

A tojásos esetben már a nevében is benne volt, hogy rekord szó, tehát ösztönözték az embereket, hogy itt bizony rekordod akarnak elérni, a korábbi lájk rekordot. Ehhez 18 millió lájkot kellett összegyűjteni. A média hamar felkapta, így 10 nap alatt 24 millió lájk gyűlt össze a képre, sőt pár napra rá már 44 milliónál tartott, azóta 52 milliónál jár. A kíváncsiság pedig vonzotta az embereket és nem akartak kimaradni belőle.

Pár hét alatt több, mint 50 millió lájkot gyűjtött össze egy Instagram oldal egyetlen tojásos képpel. Sőt, az utána felkerülő képeket is több millióan lájkolták. Mindenki találgatta, hogy vajon ez mi? Ki csinálta és miért? Sokan Kylie Jennerre tippeltek, mert az ő rekordját akarták megdönteni, mások pedig azt, hogy az Instagram akciója. Egyik tipp sem volt igaz, bár az Instagramos egyébként érdekes felvetés volt. Azért is, mert jót tett neki a felhajtás, és azért ők is befolyásolni tudták volna, hogy elénk kerüljön a tojásos kép. Na, de lássuk valójában ki és miért csinálta?

mentalhealthamerica.net -t reklámozták. A Mental Health America egy nagy hagyományú, 1909 óta létező nonprofit szervezet, ami a mentális betegségekkel küzdőkön segít.

Merre tovább?

Forrás: thomashutter.com (Kronehit adatok)

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!