Facebook remarketing beállítása a FB oldaladdal kapcsolatba kerülő emberekből

Dátum

Megosztás

Te is szeretnél követő hirdetést beállítani? A cikkben bemutatom azt, hogyan tudod összegyűjteni azokat az embereket, akik valamilyen tevékenységet végeztek a Facebook oldaladdal kapcsolatban, majd úgy hirdetni, hogy CSAK ők lássák az adott hirdetésedet. Például megnézett egy videót, kattintott valamire, lájkolt, kommentelt…, és ezután kap hirdetést. Nem csak a weboldaladat felhasználva tudsz ún. követő hirdetést létrehozni (remarketing), hanem a Facebookon belül is, vagyis a FB adatait felhasználva. Ez azért fontos dolog, mert éppen a Facebook és az Apple között adatvédelmi harc van, és az iOS14 eszközt használó felhasználóknál már korlátozottak a remarketing lehetőségek. Tehát érdemes végigcsinálni az alábbi lépéseket és ügyesen kihasználni a remarketing adta lehetőségeket.

Ez a cikk abban segít, hogyan tudod beállítani azt, hogy újra elérd azokat, akik valamit csináltak a Facebook tartalmaiddal kapcsolatban (lájk, komment, megosztás, kattintás, videó megnézése…).

Összefogott a Minner és a Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Legyél Te is innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk, hogyan kell. 

0. lépés: Facebook követőhirdetés, remarketing alapok. Ez kell hozzá

Nézzük röviden, min fogsz keresztülmenni, mik a feltételei egy követő hirdetés létrehozásának:

  1. Létrehozol egyéni célközönséget, amit te magad határozol meg, hogy kikből álljon a Facebook aktivitás alapján. Ez lesz az adatbázisod, te mondod meg a FB-nak, ki kerüljön bele.
  2. Elnevezed az egyéni célközönséget, lemented.
  3. Hirdetésnél a célzásnál ezt fogod használni, így újra eléred azokat, akik benne vannak az adatbázisban. És még spórolsz is, mert nagyon kevés pénzből eléred őket, hiszen kevesebben vannak, mint 5 millió magyar, nem hirdetsz mindenkire is.

Aki remarketinget akar használni, egyértelműen hirdetést kell hozzá majd létrehoznia, remarketing hirdetéshez viszont kell adatbázis. Ha bármikor hirdettél a Facebookon, akkor van hirdetési fiókod. A Hirdetéskezelő -t kell megkeresned, ahol be tudjuk állítani. Ezt a személyes profilodnál találod a +jelre kattintva, vagy a bal menüben („FB főoldal”). Az alábbi képen ezt látod.

Fontos! Hirdetéskezelést, remarketing beállítást mindig asztali gépen (laptop, számítógép) végezzük.

Facebook hirdetéskezelő elérése

+információ: Ez is jól mutatja, hogy a hirdetési fiók nem a Facebook oldaladhoz tartozik, hanem első körben a személyes profilodhoz. Ez alól kivétel, ha vállalkozáskezelőt használsz, vagyis business.facebook.com profilt regisztráltál a cégednek, mert akkor ott találod. Akkor már alapból tudod is, mondhatni adja magát, de azért az alábbi képpel szemléltetem.

Ha Vállalkozáskezelőt használsz, azaz business.facebook.com profilod is van, akkor ezt látod magad előtt (alsó kép). Ezt akkor érdemes regisztrálni, ha már igazán komolyan rákoncentráltál a Facebookra, és mondjuk több százezer forintot költesz havonta!

Remarketing: Ami a követőhirdetéshez kell mindig, hogy legyen adatbázis, vagyis a felhasználókat elraktározva, újra megtudjuk őket célozni hirdetéssel. Csak azokat, akik valami aktivitást mutattak. Első lépés tehát az, hogy beállítjuk mit és hogyan is rendezzen adatbázisba a Facebook. Ezt hívjuk egyéni célközönségnek, ezeket mi nevezzük el, mi hozzuk létre, később ezt fogjuk előhívni a hirdetésnél. Mikor erre új kampányt csinálsz, és a célközönséget választod ki, akkor az egyéni célközönségeknél ott lesz az, amit és ahogyan elneveztél.

Remarketingre példák:

  • Weboldal esetén jártak a weboldalunkon, vagy kosárba tették a terméket, vagy több percig voltak az oldalon…. A rendszer őket teszi be egy adatbázisba, és tudja, hogy nekik kell mutatni a hirdetést.
  • Facebook oldal esetében (ezt mutatom be most) pedig azt, hogy például megnéztek egy videót, vagy megnézték a videó legalább felét, vagy kommenteltek, vagy kitöltöttek egy űrlapot, vagy mentették a termékünket / weboldalunkat, kattintottak…

1. lépés: Célközönség beállítása. Meghatározni, kit akarunk újra elérni

A hirdetési fiókban kattints a Célközönségek menüpontra. Ezt a bal felső sarokban lévő 9 pöttyös ikonra kattintva éred el.

Következő lépés, hogy rákattintasz a Célközönség létrehozására, majd ott az egyéni célközönségekre.

A fenti képen még látod az Egyéni célközönség alatt a Hasonmás célközönséget is. Egészen biztosan felkelti a figyelmedet. Ezt a már meglévő egyéni célközönségeknél tudjuk majd használni. Például csinálsz egy célközönséget a cikkünk alapján azokból, akik az elmúlt 60 napban bármilyen aktivitást is mutattak a Facebook oldaladdal kapcsolatban. Ezután beálíltod a hasonmás célközönséget erre az egyéni célközönségre. A Facebook ekkor megkeresi azokat az embereket, akik hasonlóak lehetnek azokhoz, akik benne vannak abban a létrehozott célközönségben, vagyis akik az elmúlt 60 napban valamit csináltak a FB oldaladon. Ezt akkor használjuk, amikor teljesen új érdeklődőket akarunk bevonzani, ez sokkal nagyobb célcsoportot jelent.

Amikor rákattintottál az Egyéni célközönség létrehozására, akkor a következő kép tárul eléd (alul). Ahol egyébként kiválasztod azt, hogy honnan is gyűjtsön adatok a Facebook, kiből képezzen olyan egyéni „adatbázist”, akit később elő fogunk csalogatni a hirdetéseknél, és beállítjuk, akikre célzunk.

Amit a fenti képen látsz (magyarázat):

  • Saját forrás: Itt állítjuk be például a weboldalunkhoz kapcsolódó remarketinget. Itt kapjuk meg azt a kódot, amit beillesztünk a weboldalba, így kommunikál az oldalunk és a FB. Most nem ezzel foglalkozunk. Korábbi cikkben mutattuk be: Ha nem használsz remarketinget, pénzt hagysz az asztalon. Beállítási útmutató és példa
  • Facebook források: A Facebookon, vagy Instagramon belüli tevékenységeket tudjuk adatbázisba rendezni. Vagyis itt tudjuk megmondani a Facebooknak, hogy mi alapján szeretnénk, ha külön adatbázisokba rendezné az oldalainkkal kapcsolatba kerülő embereket.
    • Videó: Ki tudod választani azt, hogy melyik videódnál gyűjtse össze az embereket, és milyen feltételek szerint. Például azokat, akik az elmúlt 30 napban (mindig tolja tovább a 30 napos sávot) legalább 25%-át megnézték a bejelölt videóknak. De akár azt is meg tudod csinálni, hogy azokra, akik biztosan végignézték, vagy legalább 15 másodpercet…
    • Instagram fiók: Azokat tudod adatbázisba rendezni, akik valamilyen aktivitást mutattak az Instagram oldaladdal kapcsolatban.
    • Facebook-oldal: Ezt fogom most megmutatni, erre kell kattintanod. A Facebook oldaladdal interakcióban lévő embereket tudod különböző feltételek szerint adatbázisokba rendezni. És ezeket fogjuk később felhasználni a hirdetésben.

Rákattintva a fenti képen a Facebook-oldal szövegre az alábbiak tárulnak elénk:

A fenti képen a következők szerepelnek:

  • Oldal: Értelemszerűen itt kiválasztod, hogy melyik oldaladra szeretnél egyéni célközönséget, remarketing célközönséget.
  • Események: Itt választod ki, hogy milyen tevékenység szerint szűröd le az embereket. Igazából ez arra jó, hogy akár külön tudd választani azokat, akik már igazán érdeklődnek az oldalad iránt. Ezt szemléltetem is egy képen, az alábbi opciók közül választhatsz.

  • Megtartás: Visszatérve a fenti nagyobb képnél a Megtartás résznél tudod azt beállítani, hogy meddig is szeretnéd megtartani az embereket az adatbázisban. Ezt úgy értsd, hogy pl. beállítod a 30 napot, abban azok vannak aktuális pillanatban benne, akik 30 napon belül aktívak voltak, vagy azt csinálták, amit beállítottál. Például, aki ma aktivitást mutatott, de 30 napig semmit nem csinált, akkor ő 30 nap múlva már nem lesz bent az adatbázisban (tehát ha hirdetsz majd arra az egyéni célközönségre, nem mutatja majd neki már a hirdetést 30 nap múlva, hiszen már nincs benne).
  • Több ember bevonása, kizárása gombokkal tudod más feltételek szerint szűkíteni, hogy kiket is tegyen bele.
  • Célközönség elnevezése: Legfontosabb, hogy elnevezd a célközönséget magadnak, ezt fogod majd látni a hirdetés létrehozásánál az egyéni célközönségekben (lásd alul majd képen).

Így néz ki nálam ez, példa

Azt szeretném, hogy az adatbázisban mindig az legyen benne, aki 60 napja bármilyen aktivitást is mutatott a posztoknál, hirdetéseknél. Alul el is neveztem úgy a célközönséget, hogy mikor hirdetés létrehozásánál célközönséget választok, biztosan tudjam, kiről van szó. Egyébként ezt leírásban is meg tudod tenni, ha kiegészítés kell, mert nem tudod címben teljesen megfogalmazni.

Miután rákattintottunk a célközönség létrehozása gombra, akkor újra a Célközönségekben vagyunk. Itt az látjuk, hogy éppen adatokkal tölti fel a FB, keresi azokat az embereket. Már hirdetésnél ezt tudjuk használni, de a számot, csak 24 órán belül látjuk. Több ilyen, különböző feltétel szerinti egyéni célközönséget is létre tudsz hozni. Na és most jön a hirdetés, hiszen azért hoztuk létre.

3. lépés: Facebook hirdetés létrehozása a beállított egyéni célközönségre, remarketingre

Miután a fenti lépéseket megcsináltuk, indítsunk egy Kampányt, vagy hirdetéssorozatot. Amikor a célközönséget állítjuk be, (tudod a kor, hely, érdeklődési kör…), akkor ott már azzal indít a hirdetéskezelő felület, hogy EGYÉNI CÉLKÖZÖNSÉGEK. Nos itt kattints a keresés sávra, és ott elkezdi betölteni a Célközönségeidet, amit az előző részben létrehoztál. Aztán csináld azt, amit eddig is.

Fontos, ha itt beállítod például a kort, vagy egyéb célközönséghez kapcsolódó dolgot, akkor ezt a célcsoportot szűkíti tovább. Nálam például, ha beállítok 18-50-et a kornál, akkor csak azoknak fogja megmutatni, akik 60 napja aktívak voltak (egyéni célcsoport), és 18-50 év között vannak.

Ha ezt beállítottad, akkor CSAK AZOKNAK mutatja meg a hirdetést majd, akik beletartoznak a célcsoportba, vagy a fenti beállításba. Ez azért is fontos, mert ebben az esetben kevesebb emberről van szó, szóval napi 333 forint is elég lehet a hirdetésre, sőt lehet le is kell állítanod néhány nap múlva, mert mindenki látta úgy hat-hétszer a hirdetésedet.

Lehet itt jön a következő lépés,
amikor azt mondod: kell egy Facebook stratégia, jobban át akarom látni ezt! Ajánlom figyelmedbe Facebook szakértőnk képzését: Facebook marketing online képzés

Weboldaladon alapuló remarketing beállításának útmutatója ebben a cikkben: Ha nem használsz remarketinget, pénzt hagysz az asztalon. Beállítási útmutató és példa

A Billingo a Digitális Ninja rovat támogatásával is sokat segített, hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingo digitális megoldásai között, és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide!

Kiemelt kép:  Joshua Hoehne / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!