Facebook remarketing beállítása a FB oldaladdal kapcsolatba kerülő emberekből

Te is szeretnél követő hirdetést beállítani? A cikkben bemutatom azt, hogyan tudod összegyűjteni azokat az embereket, akik valamilyen tevékenységet végeztek a Facebook oldaladdal kapcsolatban, majd úgy hirdetni, hogy CSAK ők lássák az adott hirdetésedet. Például megnézett egy videót, kattintott valamire, lájkolt, kommentelt…, és ezután kap hirdetést. Nem csak a weboldaladat felhasználva tudsz ún. követő hirdetést létrehozni (remarketing), hanem a Facebookon belül is, vagyis a FB adatait felhasználva. Ez azért fontos dolog, mert éppen a Facebook és az Apple között adatvédelmi harc van, és az iOS14 eszközt használó felhasználóknál már korlátozottak a remarketing lehetőségek. Tehát érdemes végigcsinálni az alábbi lépéseket és ügyesen kihasználni a remarketing adta lehetőségeket.

Ez a cikk abban segít, hogyan tudod beállítani azt, hogy újra elérd azokat, akik valamit csináltak a Facebook tartalmaiddal kapcsolatban (lájk, komment, megosztás, kattintás, videó megnézése…).

0. lépés: Facebook követőhirdetés, remarketing alapok. Ez kell hozzá

Nézzük röviden, min fogsz keresztülmenni, mik a feltételei egy követő hirdetés létrehozásának:

  1. Létrehozol egyéni célközönséget, amit te magad határozol meg, hogy kikből álljon a Facebook aktivitás alapján. Ez lesz az adatbázisod, te mondod meg a FB-nak, ki kerüljön bele.
  2. Elnevezed az egyéni célközönséget, lemented.
  3. Hirdetésnél a célzásnál ezt fogod használni, így újra eléred azokat, akik benne vannak az adatbázisban. És még spórolsz is, mert nagyon kevés pénzből eléred őket, hiszen kevesebben vannak, mint 5 millió magyar, nem hirdetsz mindenkire is.

Aki remarketinget akar használni, egyértelműen hirdetést kell hozzá majd létrehoznia, remarketing hirdetéshez viszont kell adatbázis. Ha bármikor hirdettél a Facebookon, akkor van hirdetési fiókod. A Hirdetéskezelő -t kell megkeresned, ahol be tudjuk állítani. Ezt a személyes profilodnál találod a +jelre kattintva, vagy a bal menüben (“FB főoldal”). Az alábbi képen ezt látod.

Fontos! Hirdetéskezelést, remarketing beállítást mindig asztali gépen (laptop, számítógép) végezzük.

Facebook hirdetéskezelő elérése

+információ: Ez is jól mutatja, hogy a hirdetési fiók nem a Facebook oldaladhoz tartozik, hanem első körben a személyes profilodhoz. Ez alól kivétel, ha vállalkozáskezelőt használsz, vagyis business.facebook.com profilt regisztráltál a cégednek, mert akkor ott találod. Akkor már alapból tudod is, mondhatni adja magát, de azért az alábbi képpel szemléltetem.

Ha Vállalkozáskezelőt használsz, azaz business.facebook.com profilod is van, akkor ezt látod magad előtt (alsó kép). Ezt akkor érdemes regisztrálni, ha már igazán komolyan rákoncentráltál a Facebookra, és mondjuk több százezer forintot költesz havonta!

Remarketing: Ami a követőhirdetéshez kell mindig, hogy legyen adatbázis, vagyis a felhasználókat elraktározva, újra megtudjuk őket célozni hirdetéssel. Csak azokat, akik valami aktivitást mutattak. Első lépés tehát az, hogy beállítjuk mit és hogyan is rendezzen adatbázisba a Facebook. Ezt hívjuk egyéni célközönségnek, ezeket mi nevezzük el, mi hozzuk létre, később ezt fogjuk előhívni a hirdetésnél. Mikor erre új kampányt csinálsz, és a célközönséget választod ki, akkor az egyéni célközönségeknél ott lesz az, amit és ahogyan elneveztél.

Remarketingre példák:

  • Weboldal esetén jártak a weboldalunkon, vagy kosárba tették a terméket, vagy több percig voltak az oldalon…. A rendszer őket teszi be egy adatbázisba, és tudja, hogy nekik kell mutatni a hirdetést.
  • Facebook oldal esetében (ezt mutatom be most) pedig azt, hogy például megnéztek egy videót, vagy megnézték a videó legalább felét, vagy kommenteltek, vagy kitöltöttek egy űrlapot, vagy mentették a termékünket / weboldalunkat, kattintottak…

1. lépés: Célközönség beállítása. Meghatározni, kit akarunk újra elérni

A hirdetési fiókban kattints a Célközönségek menüpontra. Ezt a bal felső sarokban lévő 9 pöttyös ikonra kattintva éred el.

Következő lépés, hogy rákattintasz a Célközönség létrehozására, majd ott az egyéni célközönségekre.

A fenti képen még látod az Egyéni célközönség alatt a Hasonmás célközönséget is. Egészen biztosan felkelti a figyelmedet. Ezt a már meglévő egyéni célközönségeknél tudjuk majd használni. Például csinálsz egy célközönséget a cikkünk alapján azokból, akik az elmúlt 60 napban bármilyen aktivitást is mutattak a Facebook oldaladdal kapcsolatban. Ezután beálíltod a hasonmás célközönséget erre az egyéni célközönségre. A Facebook ekkor megkeresi azokat az embereket, akik hasonlóak lehetnek azokhoz, akik benne vannak abban a létrehozott célközönségben, vagyis akik az elmúlt 60 napban valamit csináltak a FB oldaladon. Ezt akkor használjuk, amikor teljesen új érdeklődőket akarunk bevonzani, ez sokkal nagyobb célcsoportot jelent.

Amikor rákattintottál az Egyéni célközönség létrehozására, akkor a következő kép tárul eléd (alul). Ahol egyébként kiválasztod azt, hogy honnan is gyűjtsön adatok a Facebook, kiből képezzen olyan egyéni “adatbázist”, akit később elő fogunk csalogatni a hirdetéseknél, és beállítjuk, akikre célzunk.

Amit a fenti képen látsz (magyarázat):

  • Saját forrás: Itt állítjuk be például a weboldalunkhoz kapcsolódó remarketinget. Itt kapjuk meg azt a kódot, amit beillesztünk a weboldalba, így kommunikál az oldalunk és a FB. Most nem ezzel foglalkozunk. Korábbi cikkben mutattuk be: Ha nem használsz remarketinget, pénzt hagysz az asztalon. Beállítási útmutató és példa
  • Facebook források: A Facebookon, vagy Instagramon belüli tevékenységeket tudjuk adatbázisba rendezni. Vagyis itt tudjuk megmondani a Facebooknak, hogy mi alapján szeretnénk, ha külön adatbázisokba rendezné az oldalainkkal kapcsolatba kerülő embereket.
    • Videó: Ki tudod választani azt, hogy melyik videódnál gyűjtse össze az embereket, és milyen feltételek szerint. Például azokat, akik az elmúlt 30 napban (mindig tolja tovább a 30 napos sávot) legalább 25%-át megnézték a bejelölt videóknak. De akár azt is meg tudod csinálni, hogy azokra, akik biztosan végignézték, vagy legalább 15 másodpercet…
    • Instagram fiók: Azokat tudod adatbázisba rendezni, akik valamilyen aktivitást mutattak az Instagram oldaladdal kapcsolatban.
    • Facebook-oldal: Ezt fogom most megmutatni, erre kell kattintanod. A Facebook oldaladdal interakcióban lévő embereket tudod különböző feltételek szerint adatbázisokba rendezni. És ezeket fogjuk később felhasználni a hirdetésben.

Rákattintva a fenti képen a Facebook-oldal szövegre az alábbiak tárulnak elénk:

A fenti képen a következők szerepelnek:

  • Oldal: Értelemszerűen itt kiválasztod, hogy melyik oldaladra szeretnél egyéni célközönséget, remarketing célközönséget.
  • Események: Itt választod ki, hogy milyen tevékenység szerint szűröd le az embereket. Igazából ez arra jó, hogy akár külön tudd választani azokat, akik már igazán érdeklődnek az oldalad iránt. Ezt szemléltetem is egy képen, az alábbi opciók közül választhatsz.

  • Megtartás: Visszatérve a fenti nagyobb képnél a Megtartás résznél tudod azt beállítani, hogy meddig is szeretnéd megtartani az embereket az adatbázisban. Ezt úgy értsd, hogy pl. beállítod a 30 napot, abban azok vannak aktuális pillanatban benne, akik 30 napon belül aktívak voltak, vagy azt csinálták, amit beállítottál. Például, aki ma aktivitást mutatott, de 30 napig semmit nem csinált, akkor ő 30 nap múlva már nem lesz bent az adatbázisban (tehát ha hirdetsz majd arra az egyéni célközönségre, nem mutatja majd neki már a hirdetést 30 nap múlva, hiszen már nincs benne).
  • Több ember bevonása, kizárása gombokkal tudod más feltételek szerint szűkíteni, hogy kiket is tegyen bele.
  • Célközönség elnevezése: Legfontosabb, hogy elnevezd a célközönséget magadnak, ezt fogod majd látni a hirdetés létrehozásánál az egyéni célközönségekben (lásd alul majd képen).

Így néz ki nálam ez, példa

Azt szeretném, hogy az adatbázisban mindig az legyen benne, aki 60 napja bármilyen aktivitást is mutatott a posztoknál, hirdetéseknél. Alul el is neveztem úgy a célközönséget, hogy mikor hirdetés létrehozásánál célközönséget választok, biztosan tudjam, kiről van szó. Egyébként ezt leírásban is meg tudod tenni, ha kiegészítés kell, mert nem tudod címben teljesen megfogalmazni.

Miután rákattintottunk a célközönség létrehozása gombra, akkor újra a Célközönségekben vagyunk. Itt az látjuk, hogy éppen adatokkal tölti fel a FB, keresi azokat az embereket. Már hirdetésnél ezt tudjuk használni, de a számot, csak 24 órán belül látjuk. Több ilyen, különböző feltétel szerinti egyéni célközönséget is létre tudsz hozni. Na és most jön a hirdetés, hiszen azért hoztuk létre.

3. lépés: Facebook hirdetés létrehozása a beállított egyéni célközönségre, remarketingre

Miután a fenti lépéseket megcsináltuk, indítsunk egy Kampányt, vagy hirdetéssorozatot. Amikor a célközönséget állítjuk be, (tudod a kor, hely, érdeklődési kör…), akkor ott már azzal indít a hirdetéskezelő felület, hogy EGYÉNI CÉLKÖZÖNSÉGEK. Nos itt kattints a keresés sávra, és ott elkezdi betölteni a Célközönségeidet, amit az előző részben létrehoztál. Aztán csináld azt, amit eddig is.

Fontos, ha itt beállítod például a kort, vagy egyéb célközönséghez kapcsolódó dolgot, akkor ezt a célcsoportot szűkíti tovább. Nálam például, ha beállítok 18-50-et a kornál, akkor csak azoknak fogja megmutatni, akik 60 napja aktívak voltak (egyéni célcsoport), és 18-50 év között vannak.

Ha ezt beállítottad, akkor CSAK AZOKNAK mutatja meg a hirdetést majd, akik beletartoznak a célcsoportba, vagy a fenti beállításba. Ez azért is fontos, mert ebben az esetben kevesebb emberről van szó, szóval napi 333 forint is elég lehet a hirdetésre, sőt lehet le is kell állítanod néhány nap múlva, mert mindenki látta úgy hat-hétszer a hirdetésedet.

Lehet itt jön a következő lépés,
amikor azt mondod: kell egy Facebook stratégia, jobban át akarom látni ezt! Ajánlom figyelmedbe Facebook szakértőnk képzését: Facebook marketing online képzés

Weboldaladon alapuló remarketing beállításának útmutatója ebben a cikkben: Ha nem használsz remarketinget, pénzt hagysz az asztalon. Beállítási útmutató és példa

Kiemelt kép:  Joshua Hoehne / Unsplash

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ipari ingatlanok, ipari telkek, pörög az ingatlan piac ezen a területen.

Úgy beindult a magyarországi e-kereskedelem, hogy elfogynak a raktáraknak való telkek – HVG
Soha nem látott mértékben nőtt a kereslet a jó helyen lévő, nagy ipari telkek iránt – írta az Mfor.hu. A jelenségnek egyértelműen a koronavírus-járvány alatti e-kereskedelem gyors felfutása az oka. A portál azt is írja, hogy a telekárak a járvány másfél éve alatt legalább 20-40 százalékkal nőttek, és ma már nemcsak a raktárakat, csarnokokat fejlesztők, hanem a végfelhasználók is a vevők között vannak.
A lap megszólaltatta VLK Cresa befektetési igazgatóját, Takács Pétert, aki azt mondta, hogy

egyre több hazai és külföldi ingatlanfejlesztő szeretne pozíciót fogni, vagyis olyan területet vásárolni, ahol aztán logisztikai központot, gyártócsarnokot, raktárt hoz létre, és bérbe adja azt.

Emlékszel mit írtam arról, hogy mi történne, hogyha az Amazon bejönne Magyarországra? Pont az ilyen telkek, logisztikai központok felértékelődéséről írtam. Nos ez most a 2020-as e-kereskedelmi boom miatt pörgött fel jobban, mintha az Amazon jött volna. Olvasd el azt a cikket is! 

MinnerInstant

Az IoT (Internet of Things) világában elég maradinak tűnhet ez a tipp, de mindenképp próbáld ki! Legyen szó egy széljegyzetről, egy meeting „jegyzőkönyvéről”, vagy akár brainstromingról, a papírra leírt jegyzetek nem csak a memorizálásban segítenek, hanem a feldolgozásban is. Míg gépi jegyzetelésnél szóról szóra követjük az elhangzottakat, papírra történő jegyzeteléskor szelektálunk, a lényeget írjuk le, az összefüggéseket (később is) jobban átlátjuk és értelmezzük. Nem beszélve arról a pozitív hatásról, hogy a memóriánkat is fitten tartja, így aki gyakran ír kézzel, akár a demencia kialakulásának esélyét is nagymértékben csökkentheti. További jegyzetelős tippeket itt olvashatsz.

MinnerInstant

Amennyiben a weboldalad már rendelkezik titkosítással, válassz egy másik küldetést a minner.hu/kuldetes oldalról!

Mit jelent ez a tanúsítvány, és miért van rá szükség?

SSL (Secure Sockets Layer): egy olyan eszköz, amely azért felel, hogy titkosított és biztonságos csatorna jöjjön létre a kliens és a szerver között. Ez akkor igazán fontos, amikor bizalmas információkat kezelsz (nevek, címek, bankkártyaadatok, stb.), de a Google keresője is előrébb sorolja a tanúsítvánnyal rendelkező weboldalakat.

Sőt már a böngészők többsége figyelmeztet rá, ha SSL nélküli oldallal találkozik, hogy NEM BIZTONSÁGOS az oldal.

Bizonyára nem örülne neki a vásárlód és te sem, ha adatvédelmi szivárgás történne, ezzel akár a bizniszed sikerét is kockáztathatod. Ezért ma már alapelvárás, hogy rendelkezz SSL tanúsítvánnyal. Ha egy weboldal titkosított, a http:// url kiegészül, így https:// lesz a tanúsítvány megszerzése után, így könnyen ellenőrizhető bárki által. Hogyan tudod megszerezni? Mindenképp a tárhelyszolgáltatódnál érdeklődj! Mivel valószínűleg nem te leszel az első ezzel a kéréssel, nagy eséllyel meg tudják oldani pár ezer Forintért. Amennyiben még nem rendelkezel weboldallal, mindenképp járj utána, hogy rögtön titkosított weboldallal indulhass és ne utólag kelljen megszerezned a tanúsítványt.

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek