Videó feliratozás, vagy leirat készítés pár gombnyomással az Alrite-tal

Dátum

Megosztás

Az talán nem újdonság, hogy egyre többet fogyasztunk videós tartalmakat, de azt tudtad, hogy nagyon sokan hang nélkül teszik ezt? A Verizon Media 5616 fogyasztót bevonó kutatása szerint nyilvános helyen az emberek 69%-a lenémítva néz videókat, és a megkérdezettek 80%-a nagyobb eséllyel néz végig egy videót, ha van rajta felirat. A Verizon kutatását összegző riport szerint továbbá a hirdetések jobb felidézéséhez és erősebb márkakapcsolathoz is hozzájárul a felirat a videókon – arról nem is beszélve, hogy ezzel “akadálymentesíted” a tartalmaidat. Úgyhogy ha már időt és pénzt fektettél abba, hogy videós kontentet készíts, ne spórold meg azt az extra lépést, hogy feliratozod őket! Erre hoztunk egy digitális megoldást.

Összefogott a Minner és a Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Legyél Te is innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk, hogyan kell. 

Az Alrite egy mesterséges intelligencia (deep learning) alapú szoftveralkalmazás, amellyel magyar nyelvű, előre rögzített hang- és videófelvételek le- és feliratozása oldható meg pár kattintással. Extrán izgalmas, hogy az Alrite egy magyar csapat, a Régens szoftverfejlesztő cég terméke, és hasonló programokkal ellentétben profi a magyar nyelvtanban, tulajdonnevek felismerésében, írásjelek használatában.

Nézzük, többek között mire is használhatod az Alrite-ot?

  • Hangfelvétel: diktálj egyenesen az alkalmazásba, és a program azonnal elkészíti a leiratot a beszédedből
  • Tartalommutáció: kész hangfelvételből, például podcast adásból azonnal szerkeszthető, letölthető vagy kimásolható leirat készítése
  • Videófájl feltöltésével a videó hanganyagából leirat készítése, instant blogposzt (vagy szerkeszthető vázlat) a videóból
  • Kész videó feliratozása: akár a videófájlt, akár egy YouTube videó linkjét feltöltve a program feliratot készít a videóhoz, amely szerkeszthető majd SRT fájlként letölthető.
  • Fordítás: az elkészített le- és felirat angol és német nyelvre fordítható egy gombnyomással
  • Feliratozás élőben: külföldi élő közvetítéseket, online TV-k mint például az Euronews vagy a SkyNews adásait valós időben nézheted magyar felirattal
  • Mobil alkalmazásként is elérhető a szoftver
  • +1 tipp Martincsek Zsolt SEO szakértőtől, a MinnerAkadémia SEO oktatójától: érdemes azért is feliratozni a YouTube videókat, hogy a YT/Google még pontosabban tudja, miről szól a videó, ezzel erősítheted a keresőoptimalizálást is!

Fontos kitétel, hogy az Alrite előfizetői rendszerben működik, és nem minden funkció érhető el minden csomagban. Mi a Prémium csomagban elérhető funkciókat teszteltük, de van ingyenes Starter csomag, amivel kipróbálhatod a programot, mielőtt elköteleznéd magad.

YouTube videó feliratozása lépésről lépésre

Ezt a lehetőséget próbáltuk ki először, mégpedig a Minner konzultációs napról készült videón – nézd meg az eredményt ITT. A felület és a folyamat egyébként egyaránt intuitív, így a többi lehetőség sem fog gondot okozni, ha az egyiket megismered. Nézzük, hogy készül a YouTube videó felirata!

Regisztráció és a megfelelő előfizetői csomag kiválasztása után bejelentkezve az alábbi képernyő fogad minket. A dashboardon balra látjuk a saját csomagunkat, annak érvényességét, rendelkezésre álló időt. Jobboldalt azokat a fájlokat találod, amin legutóbb dolgoztál, középen pedig a le- és feliratkészítés módjai közül választhatsz (ezeket a felső menüből is eléred). A YouTube videó feliratozáshoz kattints – értelemszerűen – a YouTube gombra.

Ez a képernyő fogad majd:

Egyszerűen linkeld be a választott videót és kattints az Indítás gombra! Ezután egy töltőképernyőt fogsz látni, ahol nincs semmi tennivalód. Ne navigálj el az oldalról, amíg a feltöltés be nem fejeződik. Az oldal automatikusan frissülni fog.

A feltöltés után megjelenő képernyőn látod majd a videód előnézetét, alatta az elkészült feliratot úgy, ahogy pár másodperces bontásban megjelenik a képernyőn – egy kis kártya a sorban az egyszerre megjelenő szöveget jelzi.

De mi van, ha hiba csúszott a beszédfelismerésbe? A felesleges “ööö”-zéseket automatikusan kivágja a rendszer a szövegből, de a tapasztalataink szerint a márkaneveket, személyneveket azért érdemes ellenőrizni. A felirat szövegét könnyen szerkesztheted az alábbi módon:

Kattints a pirossal bekeretezett Szerkesztés gombra, majd tekerj lejjebb a szövegdobozhoz, ahol az egész leiratot megtalálod:

A leirat szövegdobozba kattintva szerkesztheted a szöveget (a leirat frissítése a feliratot is automatikusan javítja). Ha túl hosszú a szöveg ahhoz, hogy tüzetesen végigolvasd, a Bizonytalan szavak mutatása gombra kattintva piros félkövér betűvel jelzi a rendszer a figyelmedet igénylő részeket. Ha elégedett vagy a szöveggel, mentsd le a változtatásokat:

Nincs is más hátra, mint az elkészült anyag letöltése és felhasználása. A program több lehetőséget is ad, letöltheted önmagában a hangot, videót, leiratot, vagy a feliratot.

Mi itt a felirat letöltésénél döntöttünk, és a kapott SRT fájlt hozzáadtuk a YouTube videóhoz, így a nézők kedvük szerint ki-be kapcsolhatják a feliratot. A következő lépés a MinnerAkadémia képzések feliratozása lesz, hogy az ön- és vállalkozásfejlesztés is kényelmes & akadálymentes legyen.

A Billingo a Digitális Ninja rovat támogatásával is sokat segített, hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingo digitális megoldásai között, és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide!

Kiemelt kép forrása: Régens

Sólyom Eszter
Sólyom Eszter
A MinnerAkadémia színfalai mögött azon dolgozom, hogy a legfontosabb információk a lehető legjobb minőségben jussanak el hozzád. A Minneren előszeretettel írok cégkultúráról, társadalmi felelősségvállalásról, szervezetfejlesztésről.

A fiataloknak NEM ELÉG egy munkahely – Vigyázz töröl a Gmail – Kövesd az IKEA példáját – Hírszemle

Az IKEA szülőket ünneplő, "büszkén második legjobb" kampányával kezdjük a Hírszemle adást. Beszéltünk a hírről, ami szerint a Gmail hamarosan törölni fogja a 2...

Ugyanazt árulom. Miért fog engem választani a vevő? – Vállalkozói attitűd 3. rész

Konkurencia mindig lesz, na de mi alapján érhető el, hogy minket válasszon a vevő a másik cég helyett, miközben ugyanazt áruljuk? Ahogy más üzleti...
00:41:26

Csődbe ment az antikapitalista – AI startup lufi – Ruhamegsemmisítés VS EU – Hírszemle

A mai Hírszemle podcastban beszélgettünk a Twitter új CEO-járól, Linda Yaccarinoról: zseniális választás hirdetési díjakért küzdő cégnek a hirdetési tapasztalata miatt, vagy az üvegszikla...

Miért éri meg átállni a GA4-re? [+ esettanulmány]

“Úgy hiányzik a GA4 átállás mint egy hasbarúgás!” - mondta az egyik ügyfelünk. Sokaknak valami hasonló jut eszébe, amikor szembesül a migráció gondolatával. Szinte...

Lidl digitális árak, Bud Light szivárványbotrány – Hírszemle

A mai Hírszemle adásban foglalkoztunk a Lidl új, digitális árcímkéivel. Vajon ez lehetőséget ad majd, hogy a kereskedelmi lánc dinamikus árazást vezessen be? Drágább...
00:34:11

Pontosabb Facebook célzás, remarketing, organikus elérés – Minner meeting

Te is tapasztaltad már, hogy a Facebook hirdetések nem teljesítenek olyan jól? Nos húzzunk le talán egy utolsó bőrt a Fb hirdetésekről, vagy legalább...

Az AI újra kitalálta a nagy márkák neveit. Ikea, Netflix, Fanta, Nespresso, Foodora

Hogy nézne ki a világ, ha a globálisan ismert márkákat nem az alapítóik, hanem a mesterséges intelligencia nevezte volna el? Néhány napja debütált a...

Mobilfox Member vagy? Regisztráltál már a Woltra? A Tiktok Alza.huuuu-i. Mi ez az egész?

A Tiktok felhasználók elkezdték nyomozni, hogy mi az a Mobilfox Member és mire jó nekik. A Mobilfoxosok néha már-már kínos videókat is készítettek az...