Félsz, hogy lemaradsz egy hírről? Mennyi hírt olvass naponta? Tartalomfogyasztási tippek

Dátum

Megosztás

Te is sokszor úgy érzed, hogy nem tudsz mindenről? Vagy egyszerűen nincs időd elolvasni a híreket? A közösségi oldalak miatt egyre többször érezhetjük, hogy lemaradunk valamiről, vagy éppen nem jut el hozzánk elég információ, és ezért akár úgy is érezhetjük, hogy egy beszélgetésben furcsán néznek majd ránk. Na erről lesz szó, vagyis hogyan fogyassz híreket, tartalmakat.

Na, nem én adom a tippeket, mert nekem a munkám az, hogy híreket olvasok. A jövőkutató Richard Watson a Quartz.com -on megjelenő cikkében adott arra vonatkozó tippeket, hogy miként olvassunk híreket. Érdemes elolvasni, amiket ő írt, én részben kiegészítem és kiemelem a fontosabb dolgokat, amiket te is hasznosítani tudsz:

  • Minőségi tartalom: Richard is azt mondja, hogy inkább a minőségre, mint a mennyiségre helyezd a hangsúlyt. Érdekes és evidens ötlete, hogy azért érdemes a havi magazinokat (nyomtatott sajtó) olvasni, mert ott már előszűrt, hosszabb és minőségibb tartalmat olvashatsz, továbbá ők nem a klikkvadászatra mennek.
  • A hírek egy részére nem is emlékszel és részben a kukában is landolhatnak: A legjobb tippje, hogy bátran dőljünk hátra, a fontos és lényeges dolgokról úgyis értesülsz, a többi egyébként is kuka. Például: Gondolj bele, például mire emlékszel a dízelbotrányból?! Ugye! Azt tudod, hogy volt, a Volkswagent is érintette, de lehet, hogy még az évre sem emlékszel. Egyébként 2015 őszén volt.
  • Emészd meg a híreket: Watson szerint a túl sok információ és hír fogyasztása közben elfelejtjük megemészteni az olvasott tartalmat. Egyébként is egy átlag ember olvasási és szövegértési képessége …. nem a legjobb, ami nem azért rossz, mert nem tudsz olvasni, hanem sok minden elvonhatja a figyelmed, vagy éppen fáradt vagy…. Legyél olyan mint Yoda! Próbáld meg bölcsen elemezni a híreket, kicsit távlatból nézni azokat, gyakorold a lényeglátást.
  • Olvasd el az összefoglalókat, vasárnapi újságot, hír-összefoglalókat, hallgass / olvass hírszemléket: A kutató a vasárnapi újságot olvassa, mert összefoglalja a hét híreit. Szerencsére itthon is elérhető ilyen újság, vagy éppen online híroldalakon is olvasni ilyen összesítőket. Vagy például hírlevelet, lásd üzleti témában a Haszon, Forbes Magyarország, vagy a Minner hírlevele.
  • Szeresd a csendet: Érdemes “gondolkodási időt” bevezetni, vagy pihenő időt, akár lehet nagyobb időszak is, mondjuk 1 évben 1 hét. Bill Gates például elvonul a külvilágtól akár egy hétig is, hogy távolról lássa a technológiai változásokat. Én, Milán a minner.hu-tól például napi 15-20 perc ún. kreatív szünetet tartok, ilyenkor nagyrészt feldobok egy témát, és akörül saját magam brainstormingolok, ötletelek (se mobil, se internet).
    Apropó gondolkodás! A milliárdosok is ezt teszik: A milliárdosok napi 1 órát foglalkoznak ezzel, és szerintük ez a sikerük egyik kulcsa
  • Utazz: Ezt már a Minner lottónyereményes tippjében is olvashattad. Érdemes utazni, mert egyrészt elvonja a hírfogyasztásról a figyelmed, másrészt az utazások során új embereket ismersz meg, akár új kultúrákat is (ha külföldre mész), ami szintén segíti a más nézőpontból való információ feldolgozást.
  • Iratkozz fel a Minner hírlevelére, mert minden hétfőn 5-6 érdekes cikket, hírt küldünk összefoglalva és természetesen linkelve üzlet, vállalkozás témában. >>> Hírlevél feliratkozás
    Elolvasnád a régebbi hírleveleket? >>> http://bit.ly/Minner_hirlevel_archiv

Forrás: Quartz

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A fiataloknak NEM ELÉG egy munkahely – Vigyázz töröl a Gmail – Kövesd az IKEA példáját – Hírszemle

Az IKEA szülőket ünneplő, "büszkén második legjobb" kampányával kezdjük a Hírszemle adást. Beszéltünk a hírről, ami szerint a Gmail hamarosan törölni fogja a 2...

Ugyanazt árulom. Miért fog engem választani a vevő? – Vállalkozói attitűd 3. rész

Konkurencia mindig lesz, na de mi alapján érhető el, hogy minket válasszon a vevő a másik cég helyett, miközben ugyanazt áruljuk? Ahogy más üzleti...
00:41:26

Csődbe ment az antikapitalista – AI startup lufi – Ruhamegsemmisítés VS EU – Hírszemle

A mai Hírszemle podcastban beszélgettünk a Twitter új CEO-járól, Linda Yaccarinoról: zseniális választás hirdetési díjakért küzdő cégnek a hirdetési tapasztalata miatt, vagy az üvegszikla...

Miért éri meg átállni a GA4-re? [+ esettanulmány]

“Úgy hiányzik a GA4 átállás mint egy hasbarúgás!” - mondta az egyik ügyfelünk. Sokaknak valami hasonló jut eszébe, amikor szembesül a migráció gondolatával. Szinte...

Lidl digitális árak, Bud Light szivárványbotrány – Hírszemle

A mai Hírszemle adásban foglalkoztunk a Lidl új, digitális árcímkéivel. Vajon ez lehetőséget ad majd, hogy a kereskedelmi lánc dinamikus árazást vezessen be? Drágább...

Az AI újra kitalálta a nagy márkák neveit. Ikea, Netflix, Fanta, Nespresso, Foodora

Hogy nézne ki a világ, ha a globálisan ismert márkákat nem az alapítóik, hanem a mesterséges intelligencia nevezte volna el? Néhány napja debütált a...

Mobilfox Member vagy? Regisztráltál már a Woltra? A Tiktok Alza.huuuu-i. Mi ez az egész?

A Tiktok felhasználók elkezdték nyomozni, hogy mi az a Mobilfox Member és mire jó nekik. A Mobilfoxosok néha már-már kínos videókat is készítettek az...

Márkanév generátor, brandnév kereső AI segítségével

A Minner.hu is szeret kísérletezni az AI-val. Tudjuk, hogy milyen nehéz kitalálni egy márkaneve. A Minner névnek is kacifántos története van, de most a...