Fizetésnap és a bevétel kapcsolata. Üzleti szituációk, feladványok 4. rész

Dátum

Megosztás

Ez sorozat sokatokat megmozgat! Megértem, hiszen annyira könnyed, de mégis mély üzleti szituációk, hogy igazán fejleszti a gondolkodásmódunkat. Például mikor ledöbbensz, hogy egy gáz képpel induló videó jobb eredményt ér el, mint egy dekoratív hölgyet tartalmazó reklám. Miért? Mi a mögöttes információ? Tényleg fizetés nap környékén vásárolnak többet az emberek?

Tipp! Nézd meg a többi hasonló cikket is, mert sokat lehet ezekből tanulni. A cikk végén linkelem a korábbiakat és az újakat is!

Van köze a fizetésnek a forgalomhoz, a cégek bevételéhez?

A képen azt is látod, hogy mire tippeltek, szavaztak a Minner olvasók. A többség jól tippelt, vagyis minden hónap 7-15. közé tehető főként az e-kereskedelemben a cégek kiugró forgalma. Persze, ha van egy hónap végi akciód, az befolyásolhatja, és minden cégnél egyéni. DE! Kimutatható, hogy a masszív forgalom a fizetés napok környékén csapódik le.

A GKID adatai alapján készítettük a fenti feladványt, és képzeld az iLogistic is megerősítette az információt, akik kiszervezett logisztikával foglalkoznak. Bizony több rendelést kell akkor elkészíteniük a náluk lévő webshopoknál. Ez a havi szezonalitás.

Gondolkozz el a következőn: Főként e-kereskedőknek, B2C piacra értjük most a következőt. Mi lenne, ha a hirdetési keret nagyobb részét a hónap elejére tennéd, sőt fizetés napokon csúcsosodna ki. Tudod, hónap elején vásároljon tőled, hónap végén rendeljen valami fisz-fasz terméket a Temuról aprópénzért. Másik pedig, hogy hónap végén inkább az alacsony értékű termékekre tennél kampányt, ajánlatot.

Mennyi ügyfél kell napi 300 000 forint forgalomhoz?

Most ez kakukktojás feladvány, mert Facebookon jól mutatott és jöttek izgalmas válaszok. Ennek a kérdésnek a célja a tervezés előmozdítása, az agyalás.

Gondolkozz el a következőn: A fenti kérdésre a válasz és a jelenlegi adatok között el vagy maradva? Akkor gondolkodj el, hogy marketingben kell erősíteni? Esetleg az üzleti modellen kell változtatni, fejleszteni? (Termék vagy szolgáltatásfejlesztés).

Kapcsolódó cikk: Mennyi vásárló kell ahhoz, hogy napi 100 000 forint bevételed / profitod legyen? Vállalkozói…

Mit csinálnál ebben a szituációban? Az egyik hirdetésednél magasabb a kattintási költség

A képen tehát van 4 hirdetés, az egyik költségesebb, de nem vészesen. Mit csinálsz a rosszabbul teljesítővel?

A többség jól válaszolt, vagyis hagyná tovább futni a hirdetést. Miért is ez a helyes válasz? Így is kevés a kampányban a hirdetés, ha 10 futó hirdetés lenne, akkor talán érdemes lenne lekapcsolni, de még akkor sem ezt lőnéd le. Kell ennyi különböző üzenet. Másik, hogy nincs olyan nagy eltérés, hogy leállítsd.

Az alábbi szavazást NE VEDD mintának, mert lehangoló eredményt adott. A szavazásban résztvevők többsége mindössze 1-3 hirdetést futtat, és gyanítom a valódi átlag alig 2 lehet.

Miért kell több hirdetés?

  • Egy idő után már nem is figyelnek az emberek az ismét eléjük kerülő ugyanolyan hirdetésre.
  • Különböző üzenetek kellenek, más-más képi világ kell, mert mindenkit más győz meg.

Kapcsolódó cikk: A cégek 99%-a nem használja ezt a módszert, az 1% keresi meg az ő pénzüket is

Melyik videó teljesített jobban?

Amelyikben a hölgy szerepel és éppen a Bomba vízkőoldó terméket mutatja be, vagy az 5 tagú család vacsorája című videó, ami egy ilyen „gáz” képpel indul.

A válasz: Győzött az 5 tagú család vacsorája után videó. Miért is? Mert a vásárlóról szól a második. Pusztán ennyi. Nézettségben: Vízkőoldós, terméket kiemelő videó 1829, az 5 tagú család… videót 119 000-en nézték.

Gondolkodj el azon, hogy a te marketing anyagaidban mennyire van előtérbe hozva a fogyasztó, mennyire róla szólnak a reklámok?

Ki kell-e írni a termékárát?

Kedvenc érv, amit mondani szoktak kivitelezők például, hogy nem írom ki az árat, mert akkor a konkurencia alám áraz, meg tudja mennyiért csináljuk…. Vajon nem tudja? A vevő nem fogja végigkérdezni a piacon elérhető cégeket? Vajon mindig a legolcsóbb árat választja a vevő? Gondolom a te kezedben is most a legolcsóbb mobil van, a legolcsóbb laptop, a legolcsóbb cipő, a legolcsóbb póló?

Írd ki az árat, legyél transzparens és szerezz egy csomó vevőt!

Futárcégek vs Foxpost – A Foxpost azzal szerzett óriási piacot, hogy nem ajánlatkérés után kapsz árat, hanem fix árazással indít friss ügyfeleinél a cég. A kereskedők nem is értették először, mert megszokták, hogy alkudni kell a hagyományos futárcégeknél. Eközben a Foxpostnál alig volt értékesítő, hiszen az ár fix volt. Lásd itt: FOXPOST sikersztori: Saját pénz nélkül vállalkozni? Nekik bejött! Sikeres cégek 2. rész

Szeretnél az ilyen témákban mélyebb információkat szerezni? Olvasd heti szinten a Minner Előny előfizetés tartalmait, és ezek az információk csak úgy ragadnak majd rád! Kattints ide!

Ezek most könnyedebb feladványok voltak. Nézd meg az első kettő részt!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!