Akár kisebb, akár nagyobb cégek esetében is a gerillamarketing jó lehetőség arra, hogy felfigyeljenek rájuk, termékükre, szolgáltatásukra vagy akár a brandükre. Egy jól megtervezett ilyen marketing „akcióval” a konkurencia orra alá is borsot lehet törni. Mi a gerillamarketing? Hogy tudod alkalmazni? Mit kell csinálnod még, hogy hatékony legyen?
Mi a gerillamarketing?
Olyan, legtöbb esetben alacsony költségvetésből megvalósított nem szokványos marketing eszköz, mely meghökkentő, vicces, vagy ötletes. Célja mindenképp az, hogy felfigyeljenek rá az emberek, és beszéljenek róla. Továbbá ide sorolhatjuk azokat az eseteket is, amikor gerilla akcióval sikerül valakinek olcsóbban reklámozni adott helyen (utóbbit jól megfogalmaztam, majd lent olvashatod a Trófea étterem példáját, arra gondolok itt).
Miért lesz most hatékonyabb a gerillamarketing?
A közösségi oldalaknak hála sokkal nagyobb célközönséghez elérhet egy ötletes kivitelezés. Hozzátartozik most már a tervezésnél, hogy virálisan terjedhető változatban kell megcsinálni. Utóbbi azt jelenti, hogy önként is megosztják az emberek a közösségi oldalaikon, írnak róla újságok, bloggerek, influencerek, bekerül a médiába…
Fontos!
- Nem kell, hogy mindig nagy tömeghez szóljon.
- Egyik legjobb eszköz arra, hogy közelebb vidd az érdeklődőket a vásárláshoz.
- Egyik legjobb eszköz arra, hogy ott maradj még tovább az emberek gondolataiban.
- Meg kell mutatnod a követőidnek, vásárlóidnak! („Látta, hallotta a gerillamarketing akciónkat?”). Pont tegnap írtam egy cikket, amiben leírtam, hogy a legtöbb vevőd, érdeklődőt nem fog mindent tudni rólad, termékeidről, marketing reklámodról… Annyi információ éri, hogy egyszerűen lehet, pont elkerüli, nem veszi észre…, ezért el kell mondani neki a jól sikerült gerillamarketing akciódat is (főleg, akkor ha lelkes vagy, akkor át tudod adni, ahol csak tudod: személyesen, Facebook-on, emailben…
- Ami nem lesz sikeres, arról nem hallanak sokan. Tovább lehet haladni 🙂 >>> Kockáztass!!! Merj kockáztatni!
- Nehezen másolható. Így a konkurencia nehezebben tudja a marketingedet másolni, sőt, ezzel is kitűnhetsz.
- Építsd bele meglévő kampányodba, akciódba.
- Ne gerillázz mindig! Egy-egy gerillamarketing akció akár több évig is feleleveníthető, téma lehet a vásárlóid körében, erről tegyél is. Elég, ha félévente, vagy negyedévente valami érdekeset, váratlant csinálsz.
Valami nem oda illő
Ahhoz, hogy felkeltsük az emberek figyelmét, mindenképpen olyan dolgot kell kitalálnunk, ami nem szokványos, nem oda illő, nem várták, hogy megtörténik.
122 ötletes megoldás a www.creativeguerrillamarketing.com oldalon.
Ötletek a Minner-től, amit te is használni tudsz:
Természetesen ötletelni kell rajta. A lista segítségedre lesz abban, hogy legalább tudd, mivel tudsz dolgozni, utána jönnek az ötletek, ha nem akkor pedig keress meg engem, vagy a marketingesedet (akár külsőst) állítsd rá.
- Kreatív parkolás: Bár némi etikai aggályai is vannak ennek a példának, de ötletes, hatékony, és olcsó megoldás is. A Trófea Grill étterem csinálta azt, hogy a belvárosban egy központi helyen parkolt egy kisbusszal, természetesen felmatricázott autóval. Több hétig is. A kerületbe szóló parkolási engedéllyel pedig szinte alig került neki pénzbe a nagy figyelem.
- További autós: Az autó hátsó részére elhelyezett humoros üzenetek. Pl. szélvédőn
- Print, nyomtatott sajtó reklám: Legyél kreatív, mint a marketingszoveg.com. Másik példa, Angelina Jolie és Brad Pitt válást kreatívan megfogta egy légitársaság (sok hazai médiaoldal is beszámolt róla)
- Mikro gerillamarketing csak a vevőidnek: ajándék toll, személyes kiszállítás a tulajdonos által…
- Guinness-rekord vagy flashmob, verseny: Bármi, ami a cégedhez kapcsolódik. Lehet étterem esetén chilievő verseny
- Névjegykártya (keresd az ötlettel a Névjegy Királyt!) Nézd ezt például!:
https://www.instagram.com/p/BIukMqkA50v/?taken-by=minner.hu - Szórólap, kreatív szórólap: Ehhez mindenképpen tervezés kell. Ülj le, és kezdd el kitalálni, milyen kreatív formájú, vagy megjelenésű szórólapot tudtok a cégednek adni. Sok ötletet találsz a weben is, tudsz inspirálódni.
- Virtuális, vagy kiterjesztett valóság (bár utóbbi lehet költségesebb)
- Közösségi finanszírozó oldalon meghirdetni egy kisebb belépő terméket
- Drón reklám?
- Online gerillamarketing: mém elindítása (ezt elég nehéz elérni, de bármi lehetséges). A „milliondollarshomepage” ötletet már én megvalósítottam 🙂 >>> 3millioforint.hu
- Sorsjegy: saját kaparós, játékos sorsjegy. Ilyet lehet, ha nem pénzért vehetik meg, hanem ajándékba adod.
- Bűvészkedés mindig menő
- Speciális nyitva tartás: pl. hajnalban is nyitva leszel egyik nap, vagy akkor dolgoztok. Sőt, ilyen akciót vezetsz be, amit csak hajnalban tudnak kihasználni.
- Virális videó felvétel GoProval, akciókamerával: A youtube ötletes cikk tippjeiből inspirálódhatsz.
- A Minner.hu gerillamarketing akciói: Gerillamarketing – A kis cégek lehetősége, hogy bekerüljenek a médiába? Ennél sokkal több!
- Inspiráló ötlet: Te sem szereted a hitelkártya ügynököket a plázákban? – Így vágnék hozzád 200 forintot 🙂 (Gerillamarketing ötlet a cikkben!)
Gerillamarketing tippek videós oktató anyag
A Minner ingyenes 40 perces videóanyagot töltött fel a MinnerAkadémia videós oktató oldalára. A kibővített változata az előbb belinkelt cikknek. Megtanítalak arra, hogyan használd fel a gerillamarketingedet, hogyan terjeszd és mire figyelj a kampányod során. Továbbá ötleteket kapsz, hogy milyen gerillamarketinget tudsz te is csinálni, továbbá tippeket a kivitelezéshez. (Ide kattintva eléred a videóanyagot)