Gerillamarketing tippek, trükkök, ötletek – így csináld

Akár kisebb, akár nagyobb cégek esetében is a gerillamarketing jó lehetőség arra, hogy felfigyeljenek rájuk, termékükre, szolgáltatásukra vagy akár a brandükre. Egy jól megtervezett ilyen marketing “akcióval” a konkurencia orra alá is borsot lehet törni. Mi a gerillamarketing? Hogy tudod alkalmazni? Mit kell csinálnod még, hogy hatékony legyen?

Mi a gerillamarketing?

Olyan, legtöbb esetben alacsony költségvetésből megvalósított nem szokványos marketing eszköz, mely meghökkentő, vicces, vagy ötletes. Célja mindenképp az, hogy felfigyeljenek rá az emberek, és beszéljenek róla. Továbbá ide sorolhatjuk azokat az eseteket is, amikor gerilla akcióval sikerül valakinek olcsóbban reklámozni adott helyen (utóbbit jól megfogalmaztam, majd lent olvashatod a Trófea étterem példáját, arra gondolok itt).

Miért lesz most hatékonyabb a gerillamarketing?

A közösségi oldalaknak hála sokkal nagyobb célközönséghez elérhet egy ötletes kivitelezés. Hozzátartozik most már a tervezésnél, hogy virálisan terjedhető változatban kell megcsinálni. Utóbbi azt jelenti, hogy önként is megosztják az emberek a közösségi oldalaikon, írnak róla újságok, bloggerek, influencerek, bekerül a médiába…

Fontos!

  • Nem kell, hogy mindig nagy tömeghez szóljon.
  • Egyik legjobb eszköz arra, hogy közelebb vidd az érdeklődőket a vásárláshoz.
  • Egyik legjobb eszköz arra, hogy ott maradj még tovább az emberek gondolataiban.
  • Meg kell mutatnod a követőidnek, vásárlóidnak! (“Látta, hallotta a gerillamarketing akciónkat?”). Pont tegnap írtam egy cikket, amiben leírtam, hogy a legtöbb vevőd, érdeklődőt nem fog mindent tudni rólad, termékeidről, marketing reklámodról… Annyi információ éri, hogy egyszerűen lehet, pont elkerüli, nem veszi észre…, ezért el kell mondani neki a jól sikerült gerillamarketing akciódat is (főleg, akkor ha lelkes vagy, akkor át tudod adni, ahol csak tudod: személyesen, Facebook-on, emailben…
  • Ami nem lesz sikeres, arról nem hallanak sokan. Tovább lehet haladni 🙂 >>> Kockáztass!!! Merj kockáztatni!
  • Nehezen másolható. Így a konkurencia nehezebben tudja a marketingedet másolni, sőt, ezzel is kitűnhetsz.
  • Építsd bele meglévő kampányodba, akciódba.
  • Ne gerillázz mindig! Egy-egy gerillamarketing akció akár több évig is feleleveníthető, téma lehet a vásárlóid körében, erről tegyél is. Elég, ha félévente, vagy negyedévente valami érdekeset, váratlant csinálsz.

Valami nem oda illő

Ahhoz, hogy felkeltsük az emberek figyelmét, mindenképpen olyan dolgot kell kitalálnunk, ami nem szokványos, nem oda illő, nem várták, hogy megtörténik.
122 ötletes megoldás a www.creativeguerrillamarketing.com oldalon.

Ötletek a Minner-től, amit te is használni tudsz:

Természetesen ötletelni kell rajta. A lista segítségedre lesz abban, hogy legalább tudd, mivel tudsz dolgozni, utána jönnek az ötletek, ha nem akkor pedig keress meg engem, vagy a marketingesedet (akár külsőst) állítsd rá.

  • Kreatív parkolás: Bár némi etikai aggályai is vannak ennek a példának, de ötletes, hatékony, és olcsó megoldás is. A Trófea Grill étterem csinálta azt, hogy a belvárosban egy központi helyen parkolt egy kisbusszal, természetesen felmatricázott autóval. Több hétig is. A kerületbe szóló parkolási engedéllyel pedig szinte alig került neki pénzbe a nagy figyelem.
  • További autós: Az autó hátsó részére elhelyezett humoros üzenetek. Pl. szélvédőn
  • Print, nyomtatott sajtó reklám: Legyél kreatív, mint a marketingszoveg.com. Másik példa, Angelina Jolie és Brad Pitt válást kreatívan megfogta egy légitársaság (sok hazai médiaoldal is beszámolt róla)
    gerillamarketing2
  • Mikro gerillamarketing csak a vevőidnek: ajándék toll, személyes kiszállítás a tulajdonos által…
  • Guinness-rekord vagy flashmob, verseny: Bármi, ami a cégedhez kapcsolódik.  Lehet étterem esetén chilievő verseny
  • Névjegykártya (keresd az ötlettel a Névjegy Királyt!) Nézd ezt például!:
    https://www.instagram.com/p/BIukMqkA50v/?taken-by=minner.hu
  • Szórólap, kreatív szórólap: Ehhez mindenképpen tervezés kell. Ülj le, és kezdd el kitalálni, milyen kreatív formájú, vagy megjelenésű szórólapot tudtok a cégednek adni. Sok ötletet találsz a weben is, tudsz inspirálódni.
  • Virtuális, vagy kiterjesztett valóság (bár utóbbi lehet költségesebb)
  • Közösségi finanszírozó oldalon meghirdetni egy kisebb belépő terméket
  • Drón reklám?
  • Online gerillamarketing: mém elindítása (ezt elég nehéz elérni, de bármi lehetséges). A “milliondollarshomepage” ötletet már én megvalósítottam 🙂 >>> 3millioforint.hu 
  • Sorsjegy: saját kaparós, játékos sorsjegy. Ilyet lehet, ha nem pénzért vehetik meg, hanem ajándékba adod.
  • Bűvészkedés mindig menő
  • Speciális nyitva tartás: pl. hajnalban is nyitva leszel egyik nap, vagy akkor dolgoztok. Sőt, ilyen akciót vezetsz be, amit csak hajnalban tudnak kihasználni.
  • Virális videó felvétel GoProval, akciókamerával: A youtube ötletes cikk tippjeiből inspirálódhatsz.
  • A Minner.hu gerillamarketing akciói: Gerillamarketing – A kis cégek lehetősége, hogy bekerüljenek a médiába? Ennél sokkal több!
  • Inspiráló ötlet: Te sem szereted a hitelkártya ügynököket a plázákban? – Így vágnék hozzád 200 forintot 🙂 (Gerillamarketing ötlet a cikkben!)

Gerillamarketing tippek videós oktató anyag

A Minner ingyenes 40 perces videóanyagot töltött fel a MinnerAkadémia videós oktató oldalára. A kibővített változata az előbb belinkelt cikknek. Megtanítalak arra, hogyan használd fel a gerillamarketingedet, hogyan terjeszd és mire figyelj a kampányod során. Továbbá ötleteket kapsz, hogy milyen gerillamarketinget tudsz te is csinálni, továbbá tippeket a kivitelezéshez. (Ide kattintva eléred a videóanyagot)

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek