Gerillamarketing tippek, trükkök, ötletek – így csináld

Akár kisebb, akár nagyobb cégek esetében is a gerillamarketing jó lehetőség arra, hogy felfigyeljenek rájuk, termékükre, szolgáltatásukra vagy akár a brandükre. Egy jól megtervezett ilyen marketing “akcióval” a konkurencia orra alá is borsot lehet törni. Mi a gerillamarketing? Hogy tudod alkalmazni? Mit kell csinálnod még, hogy hatékony legyen?

Mi a gerillamarketing?

Olyan, legtöbb esetben alacsony költségvetésből megvalósított nem szokványos marketing eszköz, mely meghökkentő, vicces, vagy ötletes. Célja mindenképp az, hogy felfigyeljenek rá az emberek, és beszéljenek róla. Továbbá ide sorolhatjuk azokat az eseteket is, amikor gerilla akcióval sikerül valakinek olcsóbban reklámozni adott helyen (utóbbit jól megfogalmaztam, majd lent olvashatod a Trófea étterem példáját, arra gondolok itt).

Miért lesz most hatékonyabb a gerillamarketing?

A közösségi oldalaknak hála sokkal nagyobb célközönséghez elérhet egy ötletes kivitelezés. Hozzátartozik most már a tervezésnél, hogy virálisan terjedhető változatban kell megcsinálni. Utóbbi azt jelenti, hogy önként is megosztják az emberek a közösségi oldalaikon, írnak róla újságok, bloggerek, influencerek, bekerül a médiába…

Fontos!

  • Nem kell, hogy mindig nagy tömeghez szóljon.
  • Egyik legjobb eszköz arra, hogy közelebb vidd az érdeklődőket a vásárláshoz.
  • Egyik legjobb eszköz arra, hogy ott maradj még tovább az emberek gondolataiban.
  • Meg kell mutatnod a követőidnek, vásárlóidnak! (“Látta, hallotta a gerillamarketing akciónkat?”). Pont tegnap írtam egy cikket, amiben leírtam, hogy a legtöbb vevőd, érdeklődőt nem fog mindent tudni rólad, termékeidről, marketing reklámodról… Annyi információ éri, hogy egyszerűen lehet, pont elkerüli, nem veszi észre…, ezért el kell mondani neki a jól sikerült gerillamarketing akciódat is (főleg, akkor ha lelkes vagy, akkor át tudod adni, ahol csak tudod: személyesen, Facebook-on, emailben…
  • Ami nem lesz sikeres, arról nem hallanak sokan. Tovább lehet haladni 🙂 >>> Kockáztass!!! Merj kockáztatni!
  • Nehezen másolható. Így a konkurencia nehezebben tudja a marketingedet másolni, sőt, ezzel is kitűnhetsz.
  • Építsd bele meglévő kampányodba, akciódba.
  • Ne gerillázz mindig! Egy-egy gerillamarketing akció akár több évig is feleleveníthető, téma lehet a vásárlóid körében, erről tegyél is. Elég, ha félévente, vagy negyedévente valami érdekeset, váratlant csinálsz.

Valami nem oda illő

Ahhoz, hogy felkeltsük az emberek figyelmét, mindenképpen olyan dolgot kell kitalálnunk, ami nem szokványos, nem oda illő, nem várták, hogy megtörténik.
122 ötletes megoldás a www.creativeguerrillamarketing.com oldalon.

Ötletek a Minner-től, amit te is használni tudsz:

Természetesen ötletelni kell rajta. A lista segítségedre lesz abban, hogy legalább tudd, mivel tudsz dolgozni, utána jönnek az ötletek, ha nem akkor pedig keress meg engem, vagy a marketingesedet (akár külsőst) állítsd rá.

  • Kreatív parkolás: Bár némi etikai aggályai is vannak ennek a példának, de ötletes, hatékony, és olcsó megoldás is. A Trófea Grill étterem csinálta azt, hogy a belvárosban egy központi helyen parkolt egy kisbusszal, természetesen felmatricázott autóval. Több hétig is. A kerületbe szóló parkolási engedéllyel pedig szinte alig került neki pénzbe a nagy figyelem.
  • További autós: Az autó hátsó részére elhelyezett humoros üzenetek. Pl. szélvédőn
  • Print, nyomtatott sajtó reklám: Legyél kreatív, mint a marketingszoveg.com. Másik példa, Angelina Jolie és Brad Pitt válást kreatívan megfogta egy légitársaság (sok hazai médiaoldal is beszámolt róla)
    gerillamarketing2
  • Mikro gerillamarketing csak a vevőidnek: ajándék toll, személyes kiszállítás a tulajdonos által…
  • Guinness-rekord vagy flashmob, verseny: Bármi, ami a cégedhez kapcsolódik.  Lehet étterem esetén chilievő verseny
  • Névjegykártya (keresd az ötlettel a Névjegy Királyt!) Nézd ezt például!:

  • Szórólap, kreatív szórólap: Ehhez mindenképpen tervezés kell. Ülj le, és kezdd el kitalálni, milyen kreatív formájú, vagy megjelenésű szórólapot tudtok a cégednek adni. Sok ötletet találsz a weben is, tudsz inspirálódni.
  • Virtuális, vagy kiterjesztett valóság (bár utóbbi lehet költségesebb)
  • Közösségi finanszírozó oldalon meghirdetni egy kisebb belépő terméket
  • Drón reklám? >>> http://www.droneverts.com/
  • Online gerillamarketing: mém elindítása (ezt elég nehéz elérni, de bármi lehetséges). A “milliondollarshomepage” ötletet már én megvalósítottam 🙂 >>> 3millioforint.hu 
  • Sorsjegy: saját kaparós, játékos sorsjegy. Ilyet lehet, ha nem pénzért vehetik meg, hanem ajándékba adod.
  • Bűvészkedés mindig menő
  • Speciális nyitva tartás: pl. hajnalban is nyitva leszel egyik nap, vagy akkor dolgoztok. Sőt, ilyen akciót vezetsz be, amit csak hajnalban tudnak kihasználni.
  • Virális videó felvétel GoProval, akciókamerával: A youtube ötletes cikk tippjeiből inspirálódhatsz.
  • A Minner.hu gerillamarketing akciói: Gerillamarketing – A kis cégek lehetősége, hogy bekerüljenek a médiába? Ennél sokkal több!
  • Inspiráló ötlet: Te sem szereted a hitelkártya ügynököket a plázákban? – Így vágnék hozzád 200 forintot 🙂 (Gerillamarketing ötlet a cikkben!)

Gerillamarketing tippek videós oktató anyag

A Minner ingyenes 40 perces videóanyagot töltött fel a MinnerAkadémia videós oktató oldalára. A kibővített változata az előbb belinkelt cikknek. Megtanítalak arra, hogyan használd fel a gerillamarketingedet, hogyan terjeszd és mire figyelj a kampányod során. Továbbá ötleteket kapsz, hogy milyen gerillamarketinget tudsz te is csinálni, továbbá tippeket a kivitelezéshez. (Ide kattintva eléred a videóanyagot)

Kipróbált módszereket mutatunk be videókon keresztül. Ha ennyi mindent kapsz ingyen a Minneren, képzeld milyen izgalmas anyagok vannak a fizetős képzésekben! Nézd meg legújabb anyagainkat a MinnerAkadémián! Kattints ide!
Avatar
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ezen nagyot mosolyogtam, tényleg zseniális húzás! 1 eurót fektettek cégekbe egészen alacsony részesedésért cserébe, 500 startupba fektetett így be a Unicor VC kockázati tőke társaság. Viszont ezzel elérte, hogy többször is egy lapon említsék őket nagyobb tőketársaságokkal, mert ezek a média egyébként is szeret írni, főleg ha unikornisok (gigantikus startup) lettek adott cégekből. És felsorolják kik is nyertek az üzleten.

A Unicor VC-től nem lehet azt a tényt elvenni, hogy olyan vállalatokba fektet, amelyek rövid időn belül 1 milliárd euróst értékelést érnek el. A Top kockázati tőkebefektetők között említik a céget mindig. Ez megnyitotta a kaput nekik már több helyen is.

Imádom az ilyet! És most ez többszörös hatású volt, mert márkaépítést is sikerült elérniük, nem csak figyelmet kapniuk.

Gerillamarketingről itt olvashatsz, sőt podcast is egyben: Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Forrás: Haszon

MinnerInstant

Ahogy már tavaly felreppent a hír, a cég megváltoztatja a nevét. Főleg a politikai korrektség miatt. Ezt írják oldalukon:

Meghallgattunk. És tanultunk. Bár ez soha nem állt szándékunkban, megértjük, hogy a csomagoláson szereplő ember képe szolgasághoz kapcsolódó képeket idéz, és azt is, hogy az Egyesült Államokban az “Uncle” szó bizonyos időkben fekete emberekre utaló pejoratív kifejezésként élt. A nevünket Ben’s OriginalTM -ra cseréljük, és többé nem szerepeltetjük a képet a csomagolásunkon, hogy még befogadóbbá tegyük a márkánk arculatát.

Továbbiak erről a témáról A politikai korrektség akkor is érték, ha beleszól a vállalkozásunk életébe?

MinnerInstant

Most a pandémia alatt sokan csinálják, pedig nem szabályos, és nem felel meg az írásbeliség szabályának az e-mailben elküldött, majd aláírt és bescannelt szerződés. Persze keveset találkozunk ilyen bírósági üggyel, vagy nem érint minket, kisebb KKV-kat.

Megoldás lehet, ha áttérsz online, e-szerződésre, e-aláírásra. Körbejártuk és bemutattuk a témát: Így működik az online szerződés, aláírás. E-szerződéskötés útmutató

MinnerInstant

Nem rendelnék a nyár környékén! Július 1-től már vámoltatni kell a 22 euró alatti rendeléseket is. Kb. 40 millió csomag érkezik így harmadik országból melyek 3/4-e 22 euró alatti csomag. Persze pont azért is hozták be a szabályt, mert lehetséges nem is annyi a csomag értéke, mint amennyi rá van írva. Nos nincs még álláshirdetési dömping a postánál vámügyintézésre, vagy logisztikai munkásra. Pedig ennyi csomagot végigvinni, nem lesz egyszerű, főleg a vevőnek is be kell kapcsolódnia a vámeljárásba, ahogy azt nagyobb értékű rendeléseknél megszoktuk.

Erről cikk: 2021-től vége a 22 euró alatti áfamentességnek. Például a kínai rendeléseknél és még vámkezelés…

Forrás: MTI


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek