Gondolnád, hogyha 10 promóciós oldalnál többet használsz, máris 55%-kal nő az érdeklődők, vásárlók száma?

Dátum

Megosztás

Mennyi landing oldalt használj egy kampányhoz? A „Hogyan lesz vevőm” cikksorozat 17. részében a landing oldalakhoz kapcsolódóan hozok egy nagyon fontos információt, statisztikát, amit te is ki tudsz használni a kampányaid során. Nem baj, ha még nem használsz landing oldalt, mert kitérek arra is, hogy még mit tudunk leszűrni az információkból, amit bárki hasznosítani tud más marketingcsatornákon is. Vágjunk is bele!

Mennyi landing oldalt használj?

Legyen az egy termékhez vagy egy kampányhoz kapcsolódó érkező oldal, mindenképpen érdemes 10-nél többet használni. Az alábbi ábrán láthatod, hogy

  • ugyanolyan eredményed lesz, ha 1 és 6 közötti landing oldalt használsz egy-egy termékhez, kampányhoz.
  • 6 felett már több beérkező leadet, érdeklődőt, vásárlót érsz el.
  • 11-nél már 55%-kal többet, mintha 1-6-ot használnál.
  • 20 felett már duplázod, és hát utána meredeken emelkedik.
  • 40 érkező oldal felett már 5-ször több lead érkezik???!!!

A HubSpot 7000 ügyfelének jelentéseiből, adataiból készítette ezt a grafikont.

Landing oldalak száma és a beérkező leadek kapcsolata – Forrás: Hubspot

Az alábbi ábrán pedig a B2B (vállalatok közötti) és B2C (vállalat-fogyasztó) landing oldal statisztikáit láthatod
Érdekesség, hogy a B2C piacon 18 és 20 landing között egy nagy ugrás figyelhető meg, tehát a fogyasztóknak értékesített termékek esetében ez egy fontos landing oldal darabszám, amit érdemes figyelembe venni.

B2B és B2C landing oldal statisztikáit láthatod – Forrás: HubSpot

Mi a különbség a landing oldalaid / promóciós oldalaid  között? Miért kell több?

A kutatás arra vonatkozik, hogy vagy egy termékhez, vagy egy kampányhoz kapcsolódóan több landing oldalt is használsz.

  • Egyrészt online kampányaidban változatos reklámokkal találkoznak az emberek. (Google Adwords, Facebook reklám)
  • Másrészt SEO-szempontból is előnyös, hogy változatos tartalmaid vannak az oldaladon, akár több keresőszóról, ami szintén növeli az érdeklődők számát.
  • De a legfontosabb, hogy így több Headline-nal, képpel, tartalommal, elrendezéssel találkozik a látogató.

Változatos tartalom, felhívás – több vásárló

A kutatás jó arra is, hogy bebizonyítsa azt, hogy igenis nem lehet mindenkit ugyanazzal meggyőzni. Azért kell több landing oldal, más címekkel, képi világgal, tartalommal, mert így meg tudjuk találni a beérkező látogatóknál, hogy mi az a pont, amikor azt mondják:

„Igen, én ezt akarom, ez kell nekem!”

Továbbá azt is jól mutatja, hogy érdemes blogolni, bár ez kicsit más megközelítés, de ismersz, mindig keresem a kapcsolódási pontokat. Egy blogbejegyzéssel szintén el tudod érni, hogy többen jöjjenek SEO-ból, reklámból más-más tartalomra, ami szintén jó arra, hogy így megtaláld azt a pontot, információt, ami adott érdeklődőből vásárlót generál. Erről itt olvashatsz: 5 dolog, amit a céges blogoddal mindenképpen el kell érned. Mire való a céges blog?

Ezt még olvasd el!

A cikksorozat további részei:

Forrás: HubSpot
Fotó: Joe The Goat Farmer/Flickr

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!