Mennyi landing oldalt használj egy kampányhoz? A “Hogyan lesz vevőm” cikksorozat 17. részében a landing oldalakhoz kapcsolódóan hozok egy nagyon fontos információt, statisztikát, amit te is ki tudsz használni a kampányaid során. Nem baj, ha még nem használsz landing oldalt, mert kitérek arra is, hogy még mit tudunk leszűrni az információkból, amit bárki hasznosítani tud más marketingcsatornákon is. Vágjunk is bele!
Mennyi landing oldalt használj?
Legyen az egy termékhez vagy egy kampányhoz kapcsolódó érkező oldal, mindenképpen érdemes 10-nél többet használni. Az alábbi ábrán láthatod, hogy
- ugyanolyan eredményed lesz, ha 1 és 6 közötti landing oldalt használsz egy-egy termékhez, kampányhoz.
- 6 felett már több beérkező leadet, érdeklődőt, vásárlót érsz el.
- 11-nél már 55%-kal többet, mintha 1-6-ot használnál.
- 20 felett már duplázod, és hát utána meredeken emelkedik.
- 40 érkező oldal felett már 5-ször több lead érkezik???!!!
A HubSpot 7000 ügyfelének jelentéseiből, adataiból készítette ezt a grafikont.

Az alábbi ábrán pedig a B2B (vállalatok közötti) és B2C (vállalat-fogyasztó) landing oldal statisztikáit láthatod
Érdekesség, hogy a B2C piacon 18 és 20 landing között egy nagy ugrás figyelhető meg, tehát a fogyasztóknak értékesített termékek esetében ez egy fontos landing oldal darabszám, amit érdemes figyelembe venni.

Mi a különbség a landing oldalaid / promóciós oldalaid között? Miért kell több?
A kutatás arra vonatkozik, hogy vagy egy termékhez, vagy egy kampányhoz kapcsolódóan több landing oldalt is használsz.
- Egyrészt online kampányaidban változatos reklámokkal találkoznak az emberek. (Google Adwords, Facebook reklám)
- Másrészt SEO-szempontból is előnyös, hogy változatos tartalmaid vannak az oldaladon, akár több keresőszóról, ami szintén növeli az érdeklődők számát.
- De a legfontosabb, hogy így több Headline-nal, képpel, tartalommal, elrendezéssel találkozik a látogató.
Változatos tartalom, felhívás – több vásárló
A kutatás jó arra is, hogy bebizonyítsa azt, hogy igenis nem lehet mindenkit ugyanazzal meggyőzni. Azért kell több landing oldal, más címekkel, képi világgal, tartalommal, mert így meg tudjuk találni a beérkező látogatóknál, hogy mi az a pont, amikor azt mondják:
“Igen, én ezt akarom, ez kell nekem!”
Továbbá azt is jól mutatja, hogy érdemes blogolni, bár ez kicsit más megközelítés, de ismersz, mindig keresem a kapcsolódási pontokat. Egy blogbejegyzéssel szintén el tudod érni, hogy többen jöjjenek SEO-ból, reklámból más-más tartalomra, ami szintén jó arra, hogy így megtaláld azt a pontot, információt, ami adott érdeklődőből vásárlót generál. Erről itt olvashatsz: 5 dolog, amit a céges blogoddal mindenképpen el kell érned. Mire való a céges blog?
Ezt még olvasd el!
- A landing oldalak egyik titka, amit a marketingesed még nem mondott el, pedig rengeteget…
- Még nem ismert termékről így győzik meg a vásárlókat. Ismeretlen cégként is!
A cikksorozat további részei:
- Hogyan tudok vásárlót szerezni? – bevezető
- 2. rész: Kapcsolati tőke
- 3. rész: Online marketing
- 4. rész: Mennyit költsek online marketingre
- 5.rész: Nincs elég tőkém, ingyenes vevőszerzés
- 6.rész: Telemarketing – telefonos sale
- 7. rész: Törzsvásárló, kiszámítható stabil bevétel
- 8. rész: Egy email nem email – Tipp emailmarketinghez
- 9 rész: Ingyen látogatók, vásárlók a Google-ból (SEO, keresőoptimalizálás tippek)
- 10. rész: Szólítsd meg azokat, akik már jártak a weboldaladon, vagy vásároltak tőled! Remarketing
- 11. rész: Mi legyen a weboldalamon? – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 11. rész
- 12. rész: Hogyan szerezz új “nagy” vevőt, hosszú távú megrendelőt, üzleti partnert, ügyfelet? #B2B
- 13. rész: Így használd ki az “uborkaszezont”, holtszezont a vállalkozásodban
- 14. rész: 5 dolog, amiért a céged marketingjében elengedhetetlen a videó használata
- 15. rész: konverzió hajszolása mellett ne felejts el brandet építeni
- 5 cég, akik tényleg jól használják a kuponoldalakat, és többet profitálnak, mint a többiek – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 16. rész
Forrás: HubSpot
Fotó: Joe The Goat Farmer/Flickr