Szerdán (jún. 2.) magyar idő szerint 19:00-tól elindult a June 2021 Core Update nevű alap-algoritmus frissítés. Globális és két hétig fog tartani a teljes lefutása.
Érdekessége, hogy mivel nem készültek el mindennel, nem tudtak minden módosítást beletenni a mostani, júniusi algoritmus frissítésbe, ezért júliusban is le fog futni egy másik alap-algoritmus frissítés, ennek pontos idejét és az információkat majd később közlik – Frissítés: 2021. július 1-én elindult a júliusi alap-algoritmus frissítés is (July 2021 Core Update), ennek teljes lefutási ideje 1-2 hét.
Tudnivalók az algoritmus frissítésekről
A Google egész évben algoritmus frissítéseket végez el, legtöbb esetben csak később közli ezeket (vagy nem is közli). Az elemző programokban lehet látni hirtelen organikus forgalom csökkenést vagy növekedést, és érezni, hogy itt valami gyorsan változott, tehát a Google ügyködött megint….
Ezeket a nagyobb ‘core update’, sok mindenre kiterjedő alap-algoritmus frissítéseket korábban vagy az elinduláskor bejelenti a Google.
Egy blog cikket is közzétett, amelyben tanácsokat ad arra az esetre, ha ez az újabb update negatívan hat a weboldalad organikus forgalmára.
Ebben röviden olyan részekre tér ki, mint:
- Az alap-algoritmus frissítésekkel az a céljuk, hogy a Google találatai a keresőknek releváns és mérvadó tartalmat adjon.
- Fókuszálj a tartalomra! A legjobb tartalmat biztosítsd, mert az algoritmus célja ezt jutalmazni.
Ezután jó pár kérdést összeszedtek, amelyek állítások is, tehát ha a tartalmad megfelel ezeknek, akkor nem lesz gond.
Ez az algoritmus frissítés a tartalmakat újraértékeli, megváltoztatja a sorrendjüket, megvizsgálja a frissebb/újabb tartalmakat.
A Google egy példát hozott erre: “amikor 2015-ben a 100 legjobb film listáját összeállítjuk és pár évvel később 2019-ben ezt a listát frissítjük. Néhány új és csodálatos film, amely még soha nem létezett, most a jelöltek között lesz. Az is lehet, hogy újraértékel néhány korábbi filmet, és rájövünk, hogy magasabb helyet érdemeltek a listán, mint korábban.”
Az új, minőségi tartalom fontos, érdemes blog cikkek esetén az örökzöld tartalmakat évente egyszer-kétszer frissíteni, ne legyenek elavultak.
Ezt a Minner oldalán is tapasztalhatod, hogy a korábbi tartalmak folyamatosan frissülnek, kiegészítésre kerülnek.
Hogyan figyelheted az organikus forgalom változását?
Google Analytics eszközben óránként tudod követni a beérkező organikus forgalmat.
Az ‘Ügyfélszerzés’ menüpontban csak napra, hétre és hónapra tudsz szűrni, az óránkénti adatokat nem látod.
Ehhez egyéni jelentést kell létrehozni.
DE! Szerencsére meg lehet osztani egy link segítségével egy egyedileg létrehozott jelentés sablonját, így pár kattintással be is tudod állítani a weboldaladhoz!
Csak kattints ide, megnyílik az Analytics fiókod, ott válaszd ki a weboldalad fiókját.
Kattints a ‘Létrehozás’ gombra, majd be is tölt az óránkénti bontásban látható, google-organic forrásból érkező munkamenetek száma.
Szóval itt csak az organikusan érkező (Google-ből) forgalmat láthatod, de most nekünk erre is van szükségünk.
Az egyedi jelentést az Analyticsben bal oldali menüpontban, Testreszabás > Egyéni jelentések pontban éred el. Ezt tudod egyébként szerkeszteni is, ha szeretnéd.
Amit érdemes beállítani még, az az összehasonlítás. Tehát benne vagy ebben az egyedi jelentésben, és mondjuk a mai napot a tegnapi naphoz hasonlítod, így láthatóvá válhatnak a változások az organikus forgalom érkezésénél:
De ne csak az algoritmus frissítést követő napot nézd, hanem utána is is figyeld, történik-e változás. Ezen kívül használd a Google Search Console eszközt is.
Írtam korábban Search Console eszközről, megmutattam kedvenc funkciókat, amelyeknél ott van az, amellyel láthatod az organikus forgalmad változásait, mely kifejezésekre jelensz meg többször vagy kevesebbszer, melyről érkeznek a látogatók stb…
A forgalmat hozó kulcsszavak/keresési kifejezések Google rangsorolásához több SEO eszközt is használhatsz. Az SEO PowerSuite Rank Tracker eszközével (ingyenes változata is van) jól tudod követni a rangsorolást, ebben az átfogó útmutató cikkemben többet is megtudhatsz erről.
Átfogó cikkem SEO-ról a Minneren: Keresőoptimalizálás (SEO) útmutató