Google Ads varázslat. Egy kulcsszóval is lehet pénzt keresni?! [podcast]

Dátum

Megosztás

A legtöbb cég nagyon nehezen ér el sikereket a Google Ads-ben. A Minner ezért megkeresi azokat a módszereket, amire igazán érdemes fókuszálni, ha sikereket akarsz elérni. A címben leírt stratégia igazán izgalmas és még logikus is lesz, ezt meglátod a mostani témában, illetve meghallod, mert podcastként, hanganyagban dolgoztuk fel a témát. És persze eredményes is. Bartos Dávid volt a vendégem, aki az Adlab PPC ügynökséget vezeti. Már több esettanulmányával is találkozhattál a Minneren, most pedig a Google hirdetésekről, sőt még a Facebook hirdetésekről is beszélgetni fogunk.

A podcast, a hanganyag

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ban itt, vagy beágyazva azonnal indítható lejátszón itt:

A podcast rövid leirata, vázlata

Akár kezdő Google hirdető vagy, akár már futtatsz kampányokat érdemes kipróbálnod az egy kulcsszavas hirdetési stratégiát. A lényege az, hogy egy kulcsszó szerepel csak egy hirdetéssorozatban. Ennek előnye, hogy sokkal relevánsabb hirdetési szöveget tudunk beállítani, továbbá a kattintás után is sokkal minőségibb oldalakat tudunk belinkelni. Ezt angolul SKAG -nek hívják (ha rákeresnél).

Erről az Adlab PPC marketingügynökség blogján is olvashattál részletesebben (itt). Itt egy példa:

Az 1 kulcsszó a hirdetéssorozatban persze nem jelenti azt, hogy 1 féle egyezéssel használjuk. Úgy is lehet, de ajánlott több egyezéssel is felvenni azt az 1 kulcsszót. Egy példán keresztül szemléltetve, ha te futó cipőket árulsz, akkor az alábbi módon kellene kinéznie a hirdetéssorozatodnak:

+futó +cipő
“futó cipő”
[futó cipő]

Nincs további kulcsszó felvéve. Fontos még, hogy a hirdetés headline-jába is beleírd ezeket a kulcsszavakat. Itt, ami fontos, hogy a kattintás után is a megfelelő oldalra navigáld a felhasználót, hogy minél jobban növekedjen a minőségi mutatód a Google hirdetésnél. (Továbbiak erről a podcastban, hallgasd meg!)

Beszéltünk még a Facebook katalógus hirdetésről, amit már a marketing trendek 2020-as cikkben is úgy jelöltünk meg, mint egy pénznyomda. Dávid is tapasztalta ügyfeleknél, hogy igen tényleg jól teljesít, magas megtérüléssel. DE! Felhívja a figyelmünket, hogy régebbi kattintást/megjelenést is beleszámolhat a vásárlásba, konverzióba is, majd arra figyeljünk.

Mennyit hirdessünk a Google-ban, Facebookon?
Dávid ügyfelei is természetesen mindig megkérdezik. Egyetértettünk abban, hogy fontos figyelembe venni az átlagos konverziós értéket, ami Google hirdetés esetében 2,9%, Facebook hirdetés esetében 1%. Ez már jó kiindulási alap lehet. Ebből már sejthető, hogy megfelelő kattintási mennyiség, vagyis weboldal látogatottság is kell ahhoz, hogy azt tudjuk mondani van értelme hirdetni.

Hallgasd meg a podcastot, sokkal részletesebben elmondjuk ezeket, beszélünk még az Amazon weboldaláról, konverziókról, hirdetésmatekről (előző bekezdéshez számolunk konkrét összeget), A/B tesztről.

Bartos Dávid PPC ügynöksége az Adlab ide kattintva érhető el. Az egy kulcsszavas hirdetéssorozatról szóló blogjegyzésüket itt tudod elolvasni.

Ez izgalmas! Google Ads esettanulmányt is tudtok mutatni?

Természetesen, Dávid hozott nekünk több esettanulmányt is, ezeket itt találod külön Minner cikkben:

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!