Google Shopping hirdetéseid az ár-összehasonlító oldalak közreműködésével

Dátum

Megosztás

Tavaly nyáron indult el itthon a Google Shopping, vagyis a fenti képen is látható termék hirdetési megoldás a legnagyobb keresőben. Éppen most formálja át a hazai e-kereskedelmi piac online marketingjét, vevőszerzését! 2019-ben már láthatóan kezdett exponenciálisan növekedni az innen származó konverziók száma, sőt már az összes Google hirdetés 47%-át adta a webshopoknál novemberben a GShopping, idén ez egészen biztosan 70% fölé megy, ahogy a környező országokban is történt. És akkor itt egy érdekes lehetőség, amit szintén jó ismerni! Az ár-összehasonlító oldalak Google Shopping hirdetései. Hiszen ezáltal is meg tud jelenni a te hirdetésed. Sőt azt is mondhatom, ezzel tudod a leggyorsabban elindítani a Google Shopping hirdetésedet, nem mellesleg még olcsóbb is lehet a kattintási költség!

Azért, hogy a legjobb információkat hozzam nektek, felvettem a kapcsolatot egy ár-összehasonlító oldallal. Nem volt nehéz, hiszen olvasóim között volt az egyik munkatársuk. Az Olcsóbbat.hu -tól Dévavári Dezső mutatta be a rendszert és mesélt az óriási konverziós eredményekről is és persze arról, hogy látják mennyire esik vissza a forgalom a csak szöveges hirdetéseket használó webshopoknál. Nem fizetett cikkről van szó, mert ehhez olyan embert kellet megkérdeznem, aki benne van, nap mint nap ezt csinálja. Az átfogó információkhoz kellett a másik oldalról segítség.

Röviden a lényeg: két megoldás létezik, hogy a Google Shoppingban hirdetni tudj:

  • Saját Google Ads fiókodból adod fel a hirdetéseket. Szükséged lesz Google Merchant Center regisztrációra is, mert ott tudod a termékeket feltölteni, a webshopod feedjéről küldeni az adatokat. Erről itt van cikk: A Google Shopping óriási árversenyt okoz Magyarországon. Csak az ár számít
  • Ár-összehasonló oldalak egy EU-s bírósági döntés miatt megjelenhetnek a Google Shoppingban, vagyis a partnereik termékeit hirdetni tudják. Így például a te termékeidet is. Ők az ún. Google Shopping CSS rendszerben vannak (ha keresel a témában a Google-ban, akkor erre a szóra keress majd). Erről fogsz most olvasni ebben a cikkben! Lássuk is!

Az ár-összehasonlító oldalakon keresztül is tudod hirdetni a termékeidet a Google Shopping-ban

Az ár-összehasonlító oldalak külön rendszerben adják fel a hirdetéseiket, de ugyanott a Google Shopping-ban jelennek meg a hirdetések, annyi a változás, hogy szerepel az adott partner shop neve + alul a Google helyett az adott aggregátor oldal neve szerepel (pl. Olcsóbbat.hu, Árukereső, Árgép… – lásd a fenti képen).

Megkérdeztem az Olcsóbbat.hu ár-össszehasonlító oldalt, hogy mik a tapasztalataik, és náluk hogyan működik ez:  ők gyakorlatilag az első CSS -ek között voltak itthon, akik elindultak Shopping hirdetésekkel. Közel 6 hónapja futnak Shopping kampányaik, már több, mint 500 partnerüknek indítottak el személyre szabott kampányt. A megjelenés egyetlen feltétele az Olcsóbbat.hu-n történő megjelenés, onnantól, hogy valaki regisztrál vagy jelzi feléjük, hogy szeretne megjelenni Shopping listázásukban is, abban az esetben 2-3 nap múlva már futnak is a hirdetések a Google-ban.

Nincs semmilyen rejtett vagy plusz költség – mint a feed előállítás, feed audit, havi átalány díj, setup fee, minimum költés – a Partnerek csak a tényleges átkattintások alapján fizetnek. A Shopping átkattintások a fiókok 90%-ában egyébként olcsóbbak, mint az adott partner kattintásai ár-összehasonlító listázásban.

A Shopping kampányaik optimális működéséhez nagyon fontos a konverziókövetés. Mérés nélkül nem szabad egy webáruháznak működnie. A konverziókövetést a legnagyobb bérelhető típusú webáruházaknál hamarosan elkészülő fejlesztésükkel 1 perc alatt be tudja majd állítani mindenki. Addig, ill. ha nem ilyen típusú webáruháza van valakinek, akkor TagManager-ben is kb. 5 perc alatt beállítható ugyan ez. Ha valaki nem mozog túl otthonosan a ,,címkék” világában, akkor lehetőséget biztosítanak arra is, hogy ők állítják be GTM-ben a konverziókövetést, természetesen ennek sincs felára. Mind a 3 nagy ár-összehasonlítónak futnak Shopping hirdetései, azonban ezek közül az Olcsóbbat.hu az egyetlen olyan alternatíva, ahol transzparensen futnak a hirdetések és a Partnernek is lehet beleszólása.

Az Olcsóbbat.hu-nál a Partner jelezheti bármilyen igényét a Shoppinggal kapcsolatban (termék kizárás – érdekesség, hogy több mobilos is kizáratta pl. a Iphone 11-eket a megjelenés után – napi költségkeret, vagy akár a megjelenés teljes tiltása), valamint az átkattintások Partnerportál oldalukon napi szinten nyomon követhetőek a hozzá kapcsolódó költséggel és minden egyes Shoppinghoz használt termék linket egyedi UTM kóddal látnak el, így Analytics-ben külön forrás/médium-ként mérhető.

Példa: https://webaruhaz.domain.cime.hu/kategoria/termékoldal?utm_source=olcsobbat&utm_medium=shopping&utm_campaign=olcsobbat_shopping_webáruház.neve (webáruház neve az lesz, amit megadsz a regisztrációnál)

A Google Shopping CSS megjelenésnek két formája érhető el az Olcsóbbat.hu -nál:

  • Kezelt fiókos modell: ez alapvetően a fenti megoldás, az ár-összehasonlító oldal hozza létre a Merchant Center fiókot, ők adják a feed-et, ők hozzák létre az Ads fiókot, ők állítják be és felügyelik a kampányokat, a Partner pedig a tényleges átkattintások után fizet, ami az Olcsóbbat-os kreditjei terhére történik.  
  • Önkiszolgáló modell: az Olcsóbbat.hu a Google által biztosított versenyelőnyük által, mint CSS partner 20%-kal olcsóbban tud Shopping kampányokat futtatni. Ezt az Olcsóbbat.hu az elejétől kezdve teszteli és most is futnak parallel kampányaik, ahol nagyon szépen látható, hogy ugyanahhoz az árbevételhez (vagy megtérüléshez) náluk 20%-kal alacsonyabb a CPC). Ők ebben a modellben ezt a 20%-os versenyelőnyt biztosítják a rajtuk keresztül történő megjelenés esetén a Partnereknek, amiből a havi költéseik alapján jutalékot kérnek. Jutalékuk jellemzően 5% körüli érték. Így összességében ~15%-ot spórolhatnak meg Partnereik ahhoz képest, mintha Google Shoppingon keresztül jelennének meg.

Napi költés tekintetében a napi min. 500 Ft-ot szokták javasolni, jelenlegi tapasztalataik alapján ennél alacsonyabb napi költéssel nem, vagy csak nagyon lassan jönnek az eredmények. A reakcióidő pedig a Shopping tekintetében is nagyon fontos: úgy látják, hogy sok piaci szereplő még egyáltalán nem használja a Shoppingot – ami már most is jelentős –, ezért talán nincs akkora verseny, aminek eredményeképp ez egy hatékonyabb/olcsóbb hirdetési forma. Aki pedig használja, jellemzően Google Shoppingon keresztül, azoknak szintén olcsóbb alternatíva, ha rajtuk keresztül jelennek meg.

Már most is sok webáruháznál látjuk, hogy Google költéseik nagyobb része már Shoppingra megy, de úgy gondoljuk, hogy ez tovább fog erősödni és az idei BlackFriday-re/szezonra versenyképtelen lehet az a webáruház, aki nem jelenik meg a Shopping hirdetések között. – Dévavári Dezső

Hasznos források ehhez a témához (utolsó link mindenképpen kell neked, hogy ne az árverseny ölje meg a webáruházadat):

Fotó: Google
Forrás: Olcsóbbat.hu, Google Merchants,
Google Ads (linkek felül)

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

Mivel tűnhet ki egy vállalkozás a tömegből? [+kutatás] [+Podcast]

Hogyan érik el a sikeres vállalkozások, hogy ostromolják őket a vevők? Mennyire jó lenne tudni egy általános, bármikor érvényes receptet igaz? Nehéz a teljes...

Az intrapreneurship segíthetné innovációban a KKV-kat, vállalkozásokat. Teret adunk az alkalmazottnak [kutatás]

Innováció, termékfejlesztés. Honnan is indulhatna ki, mint a cégből belülről! Egy érdekes ötletről, külföldön már működő megoldásról írok ebben a tartalomban. Amennyiben már elültetem...

Az 5 legnagyobb szervezetfejlesztési és HR hiba, amit a kisvállalkozóknak el kell kerülniük

Amikor belevágtam a munkaerő-felvételbe, felhívtam egy HR-es ismerősömet, és azt mondtam neki: "A marketing után a szervezetfejlesztés, HR olyan, mintha eddig csak egy kávét...

Pénzjutalom helyett így motiváld a munkavállalóidat. Motiváció, ösztönzés tippek

Mindenki szeretne lelkes, motivált, jól dolgozó munkavállalót alkalmazni, de vajon hogyan érhetjük ezt el? Ebben a cikkben leszámolunk azzal a feltételezéssel, hogy elég vaskos...

10-ből 7 cég nem éli túl a generációváltást. Te készülsz rá?

Bár az egy család által birtokolt vállalatok és vállalkozások adják globálisan az összes cég 80%-át, nagyon kevés éli túl az alapító kiöregedését. Mindössze 30%...

Többfelé is tudsz figyelni egyszerre? Multitaskolsz? A produktivitásod kockáztatod

A multitasking legendája Talán már hallottál róla, de most a Minner is kijelenti, hogy a multitasking egy mítosz. Amikor egyszerre próbálsz több feladatot végezni, többfelé...

A webshopok új bevételi forrása: Affiliate marketing, sikerdíjas vevőszerzés

Már tavaly év elején is írtam, hogy az újgenerációs termékkeresők miatt lendületet kaphatnak a partner program együttműködések. Sikerdíjas vevőszerzés? És működik! Sőt akár kiugrási...