Google Shopping hirdetéseid az ár-összehasonlító oldalak közreműködésével

Google Shopping beállítása, útmutató
Google Shopping beállítása, útmutató

Tavaly nyáron indult el itthon a Google Shopping, vagyis a fenti képen is látható termék hirdetési megoldás a legnagyobb keresőben. Éppen most formálja át a hazai e-kereskedelmi piac online marketingjét, vevőszerzését! 2019-ben már láthatóan kezdett exponenciálisan növekedni az innen származó konverziók száma, sőt már az összes Google hirdetés 47%-át adta a webshopoknál novemberben a GShopping, idén ez egészen biztosan 70% fölé megy, ahogy a környező országokban is történt. És akkor itt egy érdekes lehetőség, amit szintén jó ismerni! Az ár-összehasonlító oldalak Google Shopping hirdetései. Hiszen ezáltal is meg tud jelenni a te hirdetésed. Sőt azt is mondhatom, ezzel tudod a leggyorsabban elindítani a Google Shopping hirdetésedet, nem mellesleg még olcsóbb is lehet a kattintási költség!

Azért, hogy a legjobb információkat hozzam nektek felvettem a kapcsolatot egy ár-összehasonlító oldallal. Nem volt nehéz, hiszen olvasóim között volt az egyik munkatársuk. Az Olcsóbbat.hu -tól Dévavári Dezső mutatta be a rendszert és mesélt az óriási konverziós eredményekről is, és persze arról, hogy látják mennyire esik vissza a forgalom a csak szöveges hirdetéseket használó webshopoknál. Nem fizetett cikkről van szó, mert ehhez olyan embert kellet megkérdeznem, aki benne van, nap mint nap ezt csinálja. Az átfogó információkhoz kellett a másik oldali segítség.

Röviden a lényeg: Két megoldás létezik, hogy a Google Shoppingban hirdetni tudj:

  • Saját Google Ads fiókodból adod fel a hirdetéseket. Szükséged lesz Google Merchant Center regisztrációra is, mert ott tudod a termékeket feltölteni, a webshopod feedjéről küldeni az adatokat. Erről itt van cikk: A Google Shopping óriási árversenyt okoz Magyarországon. Csak az ár számít
  • Ár-összehasonló oldalak egy EU-s bírósági döntése miatt megjelenhetnek a Google Shoppingban, vagyis a partnereik termékeit hirdetni tudják. Így például a te termékeidet is. Ők az ún. Google Shopping CSS rendszerben vannak (ha keresel a témában a Google-ban, akkor erre a szóra keress majd). Erről fogsz most olvasni ebben a cikkben! Lássuk is!

Az ár-összehasonlító oldalakon keresztül is tudod hirdetni a termékeidet a Google Shopping-ban

Az ár-összehasonlító oldalak külön rendszerben adják fel a hirdetéseiket, de ugyanott a Google Shopping -ban jelennek meg a hirdetések, annyi a változás, hogy szerepel az adott partner shop neve + alul a Google helyett az adott aggregátor oldal neve szerepel (pl. Olcsóbbat.hu, Árukereső, Árgép… – lásd a fenti képen).

Megkérdeztem az Olcsóbbat.hu ár-össszehasonlító oldalt, hogy mik a tapasztalataik, és náluk hogyan működik ez:  Ők gyakorlatilag az első CSS -ek között voltak itthon, akik elindultak Shopping hirdetésekkel. Közel 6 hónapja futnak Shopping kampányaik, már több, mint 500 partnerüknek indítottak el személyre szabott kampányt. A megjelenés egyetlen feltétele az Olcsóbbat.hu-n történő megjelenés, onnantól, hogy valaki regisztrál vagy jelzi feléjük, hogy szeretne megjelenni Shopping listázásukban is, abban az esetben 2-3 nap múlva már futnak is a hirdetések a Google-ban.

Nincs semmilyen rejtett vagy plusz költség – mint a feed előállítás, feed audit, havi átalány díj, setup fee, minimum költés – a Partnerek csak a tényleges átkattintások alapján fizetnek. A Shopping átkattintások a fiókok 90%-ában egyébként olcsóbbak, mint az adott partner kattintásai ár-összehasonlító listázásban.

A Shopping kampányaik optimális működéséhez nagyon fontos a konverziókövetés. Mérés nélkül nem szabad egy webáruháznak működnie.  A konverziókövetést a legnagyobb bérelhető típusú webáruházaknál hamarosan elkészülő fejlesztésükkel 1 perc alatt be tud majd állítani mindenki. Addig, ill. ha nem ilyen típusú webáruháza van valakinek, akkor TagManager-ben is kb. 5 perc alatt beállítható ugyan ez. Ha valaki nem mozog túl otthonosan a ,,címkék” világában, akkor lehetőséget biztosítanak arra is, hogy ők állítják be GTM-ben a konverziókövetést, természetesen ennek sincs felára. Mind a 3 nagy ár-összehasonlítónak futnak Shopping hirdetései, azonban ezek közül az Olcsóbbat.hu az egyetlen olyan alternatíva, ahol transzparensen futnak a hirdetések és a Partnernek is lehet beleszólása.

Az Olcsóbbat.hu -nál a Partner jelezheti bármilyen igényét a Shoppinggal kapcsolatban (termék kizárás – érdekesség, hogy több mobilos is kizáratta pl. a Iphone 11-eket a megjelenés után – napi költségkeret, vagy akár a megjelenés teljes tiltása), valamint az átkattintások Partnerportál oldalukon napi szinten nyomon követhetőek a hozzá kapcsolódó költséggel és minden egyes Shoppinghoz használt terméklinket egyedi UTM kóddal látnak el, így Analytics-ben külön forrás/médium-ként mérhető.

Példa: https://webaruhaz.domain.cime.hu/kategoria/termékoldal?utm_source=olcsobbat&utm_medium=shopping&utm_campaign=olcsobbat_shopping_webáruház.neve (webáruház neve az lesz, amit megadsz a regisztrációnál)

A Google Shopping CSS megjelenésnek két formája érhető el az Olcsóbbat.hu -nál:

  • Kezelt fiókos modell: Ez alapvetően a fenti megoldás, az ár-összehasonlító oldal hozza létre a Merchant Center fiókot, ők adják a feed-et, ők hozzuk létre az Ads fiókot, ők állítjuk be és felügyeljük a kampányokat, a Partner pedig a tényleges átkattintások után fizet, ami az Olcsóbbat-os kreditjei terhére történik.  
  • Önkiszolgáló modell: Az Olcsóbbat.hu a Google által biztosított versenyelőnyük által, mint CSS partner 20%-kal olcsóbban tud Shopping kampányokat futtatni. Ezt az Olcsóbbat.hu az elejétől kezdve teszteli és most is futnak parallel kampányaik, ahol nagyon szépen látható, hogy ugyanahhoz az árbevételhez (vagy megtérüléshez) náluk 20%-kal alacsonyabb a CPC). Ők ebben a modellben ezt a 20%-os versenyelőnyt biztosítják a rajtuk keresztül történő megjelenés esetén a Partnereknek, amiből a havi költéseik alapján jutalékot kérnek. Jutalékuk jellemzően 5% körüli érték. Így összességében ~15%-ot spórolhatnak meg Partnereik ahhoz képest, mintha Google Shoppingon keresztül jelennének meg.

Napi költés tekintetében a napi min. 500Ft-ot szokták javasolni, jelenlegi tapasztalataik alapján ennél alacsonyabb napi költéssel nem, vagy csak nagyon lassan jönnek az eredmények. A reakcióidő pedig a Shopping tekintetében is nagyon fontos: úgy látják, hogy sok piaci szereplő még egyáltalán nem használja a Shoppingot, – ami már most is jelentős – ezért talán nincs akkora verseny, aminek eredményeképp egy hatékonyabb/olcsóbb hirdetési forma, aki pedig használja, jellemzően Google Shoppingon keresztül, aminél szintén olcsóbb alternatíva, ha rajtuk keresztül jelenik meg.

Már most is sok webáruháznál látjuk, hogy Google költéseik nagyobb része már Shoppingra megy, de úgy gondoljuk, hogy ez tovább fog erősödni és az idei BlackFriday-re/szezonra versenyképtelen lehet az a webáruház, aki nem jelenik meg a Shopping hirdetések között. – Dévavári Dezső

Hasznos források ehhez a témához (utolsó link mindenképpen kell neked, hogy ne az árverseny ölje meg a webáruházadat):

Fotó: Google
Forrás: Olcsóbbat.hu, Google Merchants,
Google Ads (linkek felül)

Köszi, hogy olvasol! Gyere vissza többször is! Sikeres 2020-at!