Google Shopping tapasztalatok, példák megoldások. 20%-ot is faraghatsz a költségekből [podcast]

2020-ban a több termékes webáruházak már nem tudják kikerülni a Google Shopping használatát. A tapasztalatok alapján azok a webáruházak akik elkezdték használni, már a hirdetési büdzséjük 60-70%-a a Google Shoppingra kerül elköltésre. A vásárlók is szeretik, mivel azonnal képpel és árral jelennek meg a Google találatai között ezek a “tartalmak”, termékek. A webáruházak még magasabb konverziós értékről is beszámoltak, tehát még jobban megtérülhet a kattintási költség. A vendégem Dévavári Dezső az Olcsóbbat.hu üzletágvezetője, aki bemutatja a Google Shopping megjelenési lehetőségeket és annak lépéseit, továbbá beszámol partnereik eredményeiről.

A podcast

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi beágyazott lejásztóban:

A podcast leirata, rövid vázlata:

A címben leírt 20%-os kattintási költségcsökkentés természetesen versenyelőnyt is jelent számodra. De fontos megjegyezni, hogy itt a Google Shoppingnál arról is beszélünk, hogy sokkal hatékonyabb, magasabb a konverzióst érték, és az a webáruház csökkenő megrendeléseket tapasztal, aki nem használja (a konkurencia lekattintja).

Röviden a lényeg: két megoldás létezik, hogy a Google Shoppingban hirdetni tudj:

  • Saját Google Ads fiókodból adod fel a hirdetéseket. Szükséged lesz Google Merchant Center regisztrációra is, mert ott tudod a termékeket feltölteni, a webshopod feedjéről küldeni az adatokat. Erről itt van cikk: A Google Shopping óriási árversenyt okoz Magyarországon. Csak az ár számít
  • Ár-összehasonló oldalak egy EU-s bírósági döntés miatt megjelenhetnek a Google Shoppingban, vagyis a partnereik termékeit hirdetni tudják. Így például a te termékeidet is. Ők az ún. Google Shopping CSS rendszerben vannak (ha keresel a témában a Google-ban, akkor erre a szóra keress majd). Erről fogsz most olvasni ebben a cikkben! Lássuk is!

Az ár-összehasonlító oldalakon keresztül is tudod hirdetni a termékeidet a Google Shopping-ban

Az ár-összehasonlító oldalak külön rendszerben adják fel a hirdetéseiket, de ugyanott a Google Shopping-ban jelennek meg a hirdetések, annyi a változás, hogy szerepel az adott partner shop neve + alul a Google helyett az adott aggregátor oldal neve szerepel (pl. Olcsóbbat.hu, Árukereső, Árgép… – lásd a fenti képen).

Megkérdeztem az Olcsóbbat.hu ár-össszehasonlító oldalt, hogy mik a tapasztalataik, és náluk hogyan működik ez: ők gyakorlatilag az első CSS-ek között voltak itthon, akik elindultak Shopping hirdetésekkel. Közel 6 hónapja futnak Shopping kampányaik, már több, mint 500 partnerüknek indítottak el személyre szabott kampányt. A megjelenés egyetlen feltétele az Olcsóbbat.hu-n történő megjelenés, onnantól, hogy valaki regisztrál vagy jelzi feléjük, hogy szeretne megjelenni Shopping listázásukban is, abban az esetben 2-3 nap múlva már futnak is a hirdetések a Google-ban.

Nincs semmilyen rejtett vagy plusz költség – mint a feed előállítás, feed audit, havi átalány díj, setup fee, minimum költés – a Partnerek csak a tényleges átkattintások alapján fizetnek. A Shopping átkattintások a fiókok 90%-ában egyébként olcsóbbak, mint az adott partner kattintásai ár-összehasonlító listázásban.

A Shopping kampányaik optimális működéséhez nagyon fontos a konverziókövetés. Mérés nélkül nem szabad egy webáruháznak működnie. A konverziókövetést a legnagyobb bérelhető típusú webáruházaknál hamarosan elkészülő fejlesztésükkel 1 perc alatt be tudja majd állítani mindenki. Addig, ill. ha nem ilyen típusú webáruháza van valakinek, akkor TagManager-ben is kb. 5 perc alatt beállítható ugyan ez. Ha valaki nem mozog túl otthonosan a ,,címkék” világában, akkor lehetőséget biztosítanak arra is, hogy ők állítják be GTM-ben a konverziókövetést, természetesen ennek sincs felára. Mind a 3 nagy ár-összehasonlítónak futnak Shopping hirdetései, azonban ezek közül az Olcsóbbat.hu az egyetlen olyan alternatíva, ahol transzparensen futnak a hirdetések és a Partnernek is lehet beleszólása.

Az Olcsóbbat.hu-nál a Partner jelezheti bármilyen igényét a Shoppinggal kapcsolatban (termék kizárás – érdekesség, hogy több mobilos is kizáratta pl. a Iphone 11-eket a megjelenés után – napi költségkeret, vagy akár a megjelenés teljes tiltása), valamint az átkattintások Partnerportál oldalukon napi szinten nyomon követhetőek a hozzá kapcsolódó költséggel és minden egyes Shoppinghoz használt termék linket egyedi UTM kóddal látnak el, így Analytics-ben külön forrás/médium-ként mérhető.

Példa: https://webaruhaz.domain.cime.hu/kategoria/termékoldal?utm_source=olcsobbat&utm_medium=shopping&utm_campaign=olcsobbat_shopping_webáruház.neve (webáruház neve az lesz, amit megadsz a regisztrációnál)

Google Shopping CSS megjelenésnek két formája érhető el az Olcsóbbat.hu -nál:

  • Kezelt fiókos modell: ez alapvetően a fenti megoldás, az ár-összehasonlító oldal hozza létre a Merchant Center fiókot, ők adják a feed-et, ők hozzák létre az Ads fiókot, ők állítják be és felügyelik a kampányokat, a Partner pedig a tényleges átkattintások után fizet, ami az Olcsóbbat.hu-s kreditjei terhére történik.  
  • Önkiszolgáló modell: az Olcsóbbat.hu a Google által biztosított versenyelőnyük által, mint CSS partner 20%-kal olcsóbban tud Shopping kampányokat futtatni. Ezt az Olcsóbbat.hu az elejétől kezdve teszteli és most is futnak parallel kampányaik, ahol nagyon szépen látható, hogy ugyanahhoz az árbevételhez (vagy megtérüléshez) náluk 20%-kal alacsonyabb a CPC). Ők ebben a modellben ezt a 20%-os versenyelőnyt biztosítják a rajtuk keresztül történő megjelenés esetén a Partnereknek, amiből a havi költéseik alapján jutalékot kérnek. Jutalékuk jellemzően 5% körüli érték. Így összességében ~15%-ot spórolhatnak meg Partnereik ahhoz képest, mintha Google Shoppingon keresztül jelennének meg.

Napi költés tekintetében a napi min. 500 Ft-ot szokták javasolni, jelenlegi tapasztalataik alapján ennél alacsonyabb napi költéssel nem, vagy csak nagyon lassan jönnek az eredmények. A reakcióidő pedig a Shopping tekintetében is nagyon fontos: úgy látják, hogy sok piaci szereplő még egyáltalán nem használja a Shoppingot – ami már most is jelentős –, ezért talán nincs akkora verseny, aminek eredményeképp ez egy hatékonyabb/olcsóbb hirdetési forma. Aki pedig használja, jellemzően Google Shoppingon keresztül, azoknak szintén olcsóbb alternatíva, ha rajtuk keresztül jelennek meg.

Már most is sok webáruháznál látjuk, hogy Google költéseik nagyobb része már Shoppingra megy, de úgy gondoljuk, hogy ez tovább fog erősödni és az idei BlackFriday-re/szezonra versenyképtelen lehet az a webáruház, aki nem jelenik meg a Shopping hirdetések között. – Dévavári Dezső

Merre tovább?

Olcsóbbat.hu regisztráció, próbáld ki a Google Shopping-ot is.

Új vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem kell kezdőnek lenned!

Olvasd el a Minner friss üzleti ötleteit Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner ötletekre!! (A menüben is megtalálod)

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!