Google Shopping tapasztalatok, példák megoldások. 20%-ot is faraghatsz a költségekből [podcast]

2020-ban a több termékes webáruházak már nem tudják kikerülni a Google Shopping használatát. A tapasztalatok alapján azok a webáruházak akik elkezdték használni, már a hirdetési büdzséjük 60-70%-a a Google Shoppingra kerül elköltésre. A vásárlók is szeretik, mivel azonnal képpel és árral jelennek meg a Google találatai között ezek a “tartalmak”, termékek. A webáruházak még magasabb konverziós értékről is beszámoltak, tehát még jobban megtérülhet a kattintási költség. A vendégem Dévavári Dezső az Olcsóbbat.hu üzletágvezetője, aki bemutatja a Google Shopping megjelenési lehetőségeket és annak lépéseit, továbbá beszámol partnereik eredményeiről.

A podcast

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi beágyazott lejásztóban:

A podcast leirata, rövid vázlata:

A címben leírt 20%-os kattintási költségcsökkentés természetesen versenyelőnyt is jelent számodra. De fontos megjegyezni, hogy itt a Google Shoppingnál arról is beszélünk, hogy sokkal hatékonyabb, magasabb a konverzióst érték, és az a webáruház csökkenő megrendeléseket tapasztal, aki nem használja (a konkurencia lekattintja).

Röviden a lényeg: két megoldás létezik, hogy a Google Shoppingban hirdetni tudj:

  • Saját Google Ads fiókodból adod fel a hirdetéseket. Szükséged lesz Google Merchant Center regisztrációra is, mert ott tudod a termékeket feltölteni, a webshopod feedjéről küldeni az adatokat. Erről itt van cikk: A Google Shopping óriási árversenyt okoz Magyarországon. Csak az ár számít
  • Ár-összehasonló oldalak egy EU-s bírósági döntés miatt megjelenhetnek a Google Shoppingban, vagyis a partnereik termékeit hirdetni tudják. Így például a te termékeidet is. Ők az ún. Google Shopping CSS rendszerben vannak (ha keresel a témában a Google-ban, akkor erre a szóra keress majd). Erről fogsz most olvasni ebben a cikkben! Lássuk is!

Az ár-összehasonlító oldalakon keresztül is tudod hirdetni a termékeidet a Google Shopping-ban

Az ár-összehasonlító oldalak külön rendszerben adják fel a hirdetéseiket, de ugyanott a Google Shopping-ban jelennek meg a hirdetések, annyi a változás, hogy szerepel az adott partner shop neve + alul a Google helyett az adott aggregátor oldal neve szerepel (pl. Olcsóbbat.hu, Árukereső, Árgép… – lásd a fenti képen).

Megkérdeztem az Olcsóbbat.hu ár-össszehasonlító oldalt, hogy mik a tapasztalataik, és náluk hogyan működik ez: ők gyakorlatilag az első CSS-ek között voltak itthon, akik elindultak Shopping hirdetésekkel. Közel 6 hónapja futnak Shopping kampányaik, már több, mint 500 partnerüknek indítottak el személyre szabott kampányt. A megjelenés egyetlen feltétele az Olcsóbbat.hu-n történő megjelenés, onnantól, hogy valaki regisztrál vagy jelzi feléjük, hogy szeretne megjelenni Shopping listázásukban is, abban az esetben 2-3 nap múlva már futnak is a hirdetések a Google-ban.

Nincs semmilyen rejtett vagy plusz költség – mint a feed előállítás, feed audit, havi átalány díj, setup fee, minimum költés – a Partnerek csak a tényleges átkattintások alapján fizetnek. A Shopping átkattintások a fiókok 90%-ában egyébként olcsóbbak, mint az adott partner kattintásai ár-összehasonlító listázásban.

A Shopping kampányaik optimális működéséhez nagyon fontos a konverziókövetés. Mérés nélkül nem szabad egy webáruháznak működnie. A konverziókövetést a legnagyobb bérelhető típusú webáruházaknál hamarosan elkészülő fejlesztésükkel 1 perc alatt be tudja majd állítani mindenki. Addig, ill. ha nem ilyen típusú webáruháza van valakinek, akkor TagManager-ben is kb. 5 perc alatt beállítható ugyan ez. Ha valaki nem mozog túl otthonosan a ,,címkék” világában, akkor lehetőséget biztosítanak arra is, hogy ők állítják be GTM-ben a konverziókövetést, természetesen ennek sincs felára. Mind a 3 nagy ár-összehasonlítónak futnak Shopping hirdetései, azonban ezek közül az Olcsóbbat.hu az egyetlen olyan alternatíva, ahol transzparensen futnak a hirdetések és a Partnernek is lehet beleszólása.

Az Olcsóbbat.hu-nál a Partner jelezheti bármilyen igényét a Shoppinggal kapcsolatban (termék kizárás – érdekesség, hogy több mobilos is kizáratta pl. a Iphone 11-eket a megjelenés után – napi költségkeret, vagy akár a megjelenés teljes tiltása), valamint az átkattintások Partnerportál oldalukon napi szinten nyomon követhetőek a hozzá kapcsolódó költséggel és minden egyes Shoppinghoz használt termék linket egyedi UTM kóddal látnak el, így Analytics-ben külön forrás/médium-ként mérhető.

Példa: https://webaruhaz.domain.cime.hu/kategoria/termékoldal?utm_source=olcsobbat&utm_medium=shopping&utm_campaign=olcsobbat_shopping_webáruház.neve (webáruház neve az lesz, amit megadsz a regisztrációnál)

Google Shopping CSS megjelenésnek két formája érhető el az Olcsóbbat.hu -nál:

  • Kezelt fiókos modell: ez alapvetően a fenti megoldás, az ár-összehasonlító oldal hozza létre a Merchant Center fiókot, ők adják a feed-et, ők hozzák létre az Ads fiókot, ők állítják be és felügyelik a kampányokat, a Partner pedig a tényleges átkattintások után fizet, ami az Olcsóbbat.hu-s kreditjei terhére történik.  
  • Önkiszolgáló modell: az Olcsóbbat.hu a Google által biztosított versenyelőnyük által, mint CSS partner 20%-kal olcsóbban tud Shopping kampányokat futtatni. Ezt az Olcsóbbat.hu az elejétől kezdve teszteli és most is futnak parallel kampányaik, ahol nagyon szépen látható, hogy ugyanahhoz az árbevételhez (vagy megtérüléshez) náluk 20%-kal alacsonyabb a CPC). Ők ebben a modellben ezt a 20%-os versenyelőnyt biztosítják a rajtuk keresztül történő megjelenés esetén a Partnereknek, amiből a havi költéseik alapján jutalékot kérnek. Jutalékuk jellemzően 5% körüli érték. Így összességében ~15%-ot spórolhatnak meg Partnereik ahhoz képest, mintha Google Shoppingon keresztül jelennének meg.

Napi költés tekintetében a napi min. 500 Ft-ot szokták javasolni, jelenlegi tapasztalataik alapján ennél alacsonyabb napi költéssel nem, vagy csak nagyon lassan jönnek az eredmények. A reakcióidő pedig a Shopping tekintetében is nagyon fontos: úgy látják, hogy sok piaci szereplő még egyáltalán nem használja a Shoppingot – ami már most is jelentős –, ezért talán nincs akkora verseny, aminek eredményeképp ez egy hatékonyabb/olcsóbb hirdetési forma. Aki pedig használja, jellemzően Google Shoppingon keresztül, azoknak szintén olcsóbb alternatíva, ha rajtuk keresztül jelennek meg.

Már most is sok webáruháznál látjuk, hogy Google költéseik nagyobb része már Shoppingra megy, de úgy gondoljuk, hogy ez tovább fog erősödni és az idei BlackFriday-re/szezonra versenyképtelen lehet az a webáruház, aki nem jelenik meg a Shopping hirdetések között. – Dévavári Dezső

Merre tovább?

Olcsóbbat.hu regisztráció, próbáld ki a Google Shopping-ot is.

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Az utóbbi időben az IKEA termékei iránt kiugróan magas érdeklődés mutatkozott, ezt bizonyítja, hogy az előző pénzügyi évét 8,5%-os emelkedéssel zárta a svéd bútorgyártó vállalat. Azonban a megnövekedett kereslet, valamint az egész világot érintő logisztikai fennakadások miatt több hónappal meghosszabbodtak egyes termékek beszerzési ideje, ami a vásárlói panaszok számának emelkedését idézte elő.

A vállalat hiába emelte meg 10%-kal a szállítási kapacitását, így sem tudja teljes mértékben megoldani beszerzési, szállítási problémáit, így a megfelelő minőség és kiszolgálás megtartása érdekében 2022-től Európában várhatóan 5%-kal csökkenti árukészletét az IKEA, ami a kb 12 ezer darabos átlagválaszték esetében kb. 600 termék forgalmazásának megszűnését jelenti.

Kapcsolódó tartalom: Az IKEA tesztel! A/B teszteli az új üzleti modelljét, ötleteit. A szemünk láttára alakul…

Forrás: G7.hu 1; G7.hu 2

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Tavaly egyik nagy botránya volt a WeWork részvénykibocsátása, ami Adam Neumann alapítón csúszott el. 2,1 milliárd dollárt kapott a SoftBanktól, és a részvényei eladásából az elmúlt egy évben az alapító. A távozásához kapcsolódóan készpénzben 198 millió dollárhoz jutott, majd részvényeket is adott el több száz millió dollár értékben, de! Itt jön a DE! A WeWork-ot arra használta, hogy például saját magától vette bérbe a cég az ingatlanokat, amin ő a fenti összeg egy részét kereste.

Itt írtam a bukásról hosszabb cikket: A közösségi irodák bukása. A WeWork sztori

Forrás: G7.hu

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek