A hatékony online marketing eléréséhez megfelelő adatokra van szükségünk. Amit például a Google Analytics-vel gyűjtünk össze, és az is elképzelhető, hogy HotJar hőtérképes megoldást használunk. Na, de jön a következő lépés is, hogy marketing remarketing pixelek segítségével követőhirdetéseket alkalmazunk. Mindegyik megoldás esetében valamilyen kódot kell elhelyezni a weboldalunk minden oldalába, annak fejlécébe. Ezt hívják követőkódnak is. Ennek mutatom meg egy hatékony megoldását.
A Google Tag Manager előnye,
- hogy egy helyen tudod kezelni az összes kódot,
- hogy ha egyszer betetted a kódot a weboldaladra, akkor az újabb kódok esetében már csak a Google Tag Managerben kell módosítani a beállításokat (weboldalhoz nem kell nyúlni),
- hogy gyorsítja a weboldalad betöltődését, mert csak egy script töltődik be.
- És nem utolsó sorban hamarosan erre kell átállnunk, mert a 3. féltő származó sütiket tiltani fogják a böngészők.
- Facebook pixel, Google Ads pixel, Google Analytics követőkód, Hotjar, chatbotok, egyéb kódok elhelyezésére használjuk.
Összefogott a Minner és a Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Legyél Te is innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk, hogyan kell.
Google Tag Manager beállítása
Először is kattints a https://tagmanager.google.com/ oldalra. A Google Tag Manager ingyenes.
Hozzunk létre egy új fiókot!
- Adj a fiókodnak egy nevet, ami a céged, weboldalad neve is lehet.
- A tároló azt jelenti, ahová a kód kerül. A weboldalad esetében az Internetet (vagy Web-et írnak oda) kell bejelölni.
Miután a létrehozásra kattintottunk és elfogadtuk az Általános szerződési feltételeket ez a kép tárul elénk.
Ezt a kódot kell a weboldalba elhelyezni, ezt csak egyszer kell beállítani. De később is ezt meg tudod tenni (előhozni ezt az ablakot), ha a GTM-XXXX kódodra kattintasz a jobb felső sarokban, ugyanúgy eléd tárul ez a kód.
Most beállítjuk a Google Analytics követőkódot a Tag Managerünkbe. Majd beállíthatjuk a FB pixelt, Google Ads követőkódot… Ezek mind egymás mellé kerülnek. De a fenti kódot nem változtatja a rendszer, tehát bármit is állítasz itt, nem kell utána megváltoztatnod, újra betenni a kódot a weboldaladba.
A Címkékbe (angolul Tag) kell belépni ahhoz, hogyha valamilyen követőkódot szeretnénk beletenni a scriptbe. Például Google Analytics, vagy FB pixel.
Miután rákattintottunk a felső blokk következik (lásd alábbi kép). A címke konfigurálására kattints!
Eztán válaszd ki a beépített Google Analytics: Universal Analytics opciót.
Lehetőség van egyedi html címke létrehozására is, amikor olyan kódot teszel be, ami nincs beépítve a rendszerbe.
Kattints a Google Analytics beállítások résznél az új változóra!
itt jön az a rész, amikor meg kell adnod a Google Analytics ID-d.
A fenti UA-XXX… kódot a Google Analytics fiókodban találod a bal alsó sarokban az Adminisztrálás gombra kattintva. A követési adatok / követőkód menüpontban. Ezt másold ki oda a fenti helyre. Majd kattints a jobb felső sarokban a mentés gombra.
Ezután az alábbi kép tárul elénk, ahol az aktiválási szabályokat kell beállítani. Aminek egyébként lényege, hogy mikor is gyűjtsön adatot.
Kattints az All pages -re!
Nevezd el a Címkét a felső részen. Ezután a mentés gomb után kész is vagyunk részben.
A Küldés gombbal fogod elérni azt, hogy valóban aktiválódjon bármilyen változás, amit aktuálisan beállítottál.
A küldés gomb után a Közzététel gombra kattints.
Majd ezt fogod látni.
Kód? Hova?
Az elején bemutatott fix követőkódot akár most is bemásolhatod a weboldalad fejlécébe. De akár az elején is, de ahogy mondtam ez már nem fog változni ha például most a következő lépésed a FB pixel beállítása lenne.
A kódot WordPress oldal esetén a sablon beállításokban tudod megtenni, vagy külön bővítménnyel, egyedi webshop esetében a fejlesztő beleteszi, egyéb rendszer esetében pedig az ő útmutatójuk alapján.
Él a kód, ellenőrizzük
A weboldalamon, a MinnerAkadémián most elhelyeztem a kódot, és mivel a Google Analytics -ről van szó, vagyis weboldal látogatottsági adatokról, így a következő lépés, hogy felmentem a weboldalra, megnyitottam egy aloldalt, amit tudok, hogy csak én lehetek és ellenőriztem. Működik!
Kapcsolódó cikkek
Van még sok ilyen útmutatónk a digitális ninja kategóriában:
- Céges e-mail beállítása Google Workspace-en (G Suite)
- Hírlevél küldése Mailerlite-ból, automatizált e-mailek
- Hőtérkép a weboldaladról. Tudd meg, mit csinálnak a látogatóid. Hotjar használata
A Billingo a Digitális Ninja rovat támogatásával is sokat segített, hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingo digitális megoldásai között, és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide!
Fotó: Shahadat Rahman /Unsplash