Google Tag Manager használata, első lépések

Dátum

Megosztás

A hatékony online marketing eléréséhez megfelelő adatokra van szükségünk. Amit például a Google Analytics-vel gyűjtünk össze, és az is elképzelhető, hogy HotJar hőtérképes megoldást használunk. Na, de jön a következő lépés is, hogy marketing remarketing pixelek segítségével követőhirdetéseket alkalmazunk. Mindegyik megoldás esetében valamilyen kódot kell elhelyezni a weboldalunk minden oldalába, annak fejlécébe. Ezt hívják követőkódnak is. Ennek mutatom meg egy hatékony megoldását.

A Google Tag Manager előnye,

  • hogy egy helyen tudod kezelni az összes kódot,
  • hogy ha egyszer betetted a kódot a weboldaladra, akkor az újabb kódok esetében már csak a Google Tag Managerben kell módosítani a beállításokat (weboldalhoz nem kell nyúlni),
  • hogy gyorsítja a weboldalad betöltődését, mert csak egy script töltődik be.
  • És nem utolsó sorban hamarosan erre kell átállnunk, mert a 3. féltő származó sütiket tiltani fogják a böngészők.
  • Facebook pixel, Google Ads pixel, Google Analytics követőkód, Hotjar, chatbotok, egyéb kódok elhelyezésére használjuk.

Összefogott a Minner és a Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Legyél Te is innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk, hogyan kell. 

Google Tag Manager beállítása

Először is kattints a https://tagmanager.google.com/ oldalra. A Google Tag Manager ingyenes.

Hozzunk létre egy új fiókot!

  • Adj a fiókodnak egy nevet, ami a céged, weboldalad neve is lehet.
  • A tároló azt jelenti, ahová a kód kerül. A weboldalad esetében az Internetet (vagy Web-et írnak oda) kell bejelölni.

Miután a létrehozásra kattintottunk és elfogadtuk az Általános szerződési feltételeket ez a kép tárul elénk.

Ezt a kódot kell a weboldalba elhelyezni, ezt csak egyszer kell beállítani. De később is ezt meg tudod tenni (előhozni ezt az ablakot), ha a GTM-XXXX kódodra kattintasz a jobb felső sarokban, ugyanúgy eléd tárul ez a kód.

Most beállítjuk a Google Analytics követőkódot a Tag Managerünkbe. Majd beállíthatjuk a FB pixelt, Google Ads követőkódot… Ezek mind egymás mellé kerülnek. De a fenti kódot nem változtatja a rendszer, tehát bármit is állítasz itt, nem kell utána megváltoztatnod, újra betenni a kódot a weboldaladba.

A Címkékbe (angolul Tag) kell belépni ahhoz, hogyha valamilyen követőkódot szeretnénk beletenni a scriptbe. Például Google Analytics, vagy FB pixel.

Miután rákattintottunk a felső blokk következik (lásd alábbi kép). A címke konfigurálására kattints!

Eztán válaszd ki a beépített Google Analytics: Universal Analytics opciót.

Lehetőség van egyedi html címke létrehozására is, amikor olyan kódot teszel be, ami nincs beépítve a rendszerbe.

Kattints a Google Analytics beállítások résznél az új változóra!

itt jön az a rész, amikor meg kell adnod a Google Analytics ID-d.

A fenti UA-XXX… kódot a Google Analytics fiókodban találod a bal alsó sarokban az Adminisztrálás gombra kattintva. A követési adatok / követőkód menüpontban. Ezt másold ki oda a fenti helyre. Majd kattints a jobb felső sarokban a mentés gombra.

Ezután az alábbi kép tárul elénk, ahol az aktiválási szabályokat kell beállítani. Aminek egyébként lényege, hogy mikor is gyűjtsön adatot.

Kattints az All pages -re!

Nevezd el a Címkét a felső részen. Ezután a mentés gomb után kész is vagyunk részben.

A Küldés gombbal fogod elérni azt, hogy valóban aktiválódjon bármilyen változás, amit aktuálisan beállítottál.

A küldés gomb után a Közzététel gombra kattints.

Majd ezt fogod látni.

Kód? Hova?

Az elején bemutatott fix követőkódot akár most is bemásolhatod a weboldalad fejlécébe. De akár az elején is, de ahogy mondtam ez már nem fog változni ha például most a következő lépésed a FB pixel beállítása lenne.

A kódot WordPress oldal esetén a sablon beállításokban tudod megtenni, vagy külön bővítménnyel, egyedi webshop esetében a fejlesztő beleteszi, egyéb rendszer esetében pedig az ő útmutatójuk alapján.

Él a kód, ellenőrizzük

A weboldalamon, a MinnerAkadémián most elhelyeztem a kódot, és mivel a Google Analytics -ről van szó, vagyis weboldal látogatottsági adatokról, így a következő lépés, hogy felmentem a weboldalra, megnyitottam egy aloldalt, amit tudok, hogy csak én lehetek és ellenőriztem. Működik!

Kapcsolódó cikkek

Van még sok ilyen útmutatónk a digitális ninja kategóriában:

A Billingo a Digitális Ninja rovat támogatásával is sokat segített, hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingo digitális megoldásai között, és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide!

Fotó: Shahadat Rahman  /Unsplash

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

A Shoprenternek kihívója akadt? Próbáljuk ki a Shoptetet!

Bevallom még soha életemben nem készítettem webáruházat, így azt hiszem jó alanya vagyok egy ilyen próbakörnek. Ugyan nem tudok a Shoprenterhez viszonyítani, de ez...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...