A keresőoptimalizálás egyik fő területe az On-page SEO, vagyis a tartalmi keresőoptimalizálás.
Ennek a résznek az első lépése a kulcsszókutatás, amelyhez olyan alap eszközöket használunk, mint a Google Trends és a Google Ads Kulcsszókutató eszköz. De a profi kulcsszókutatáshoz már olyan eszközöket is érdemes használni, mint az Ahrefs vagy a SEO PowerSuite Rank Tracker.
ErrÅ‘l a két Google eszközrÅ‘l készÃtettem egy videót, amelyben mindkettÅ‘t bemutatom, megmutatom, hogy mi a különbség köztük, és hogy milyen tévhitek, félreértések vannak, amelyeket néha-néha még meghallok velük kapcsolatban. 🙂
A videót itt tudod megnézni, de lejjebb még röviden folytatom a cikket:
A videóban kitérek minden alábbi dologra, de pár pontban összeszedem Neked a fontos, alapvető infókat:
- Ezt többen is ismerhetik, mivel minden év végén a hÃroldalak le szokták hozni azt, hogy milyen témákra kerestek a legtöbben az évben. Sorozatok, sportesemények, könyvek, mozifilmek, receptek, telefontÃpusok, stb…, mindrÅ‘l megtudhatod, hogy ezeken belül melyek voltak a legnépszerűbbek. A 2019-es évrÅ‘l itt található az összefoglaló.
- Ingyenesen használható, Gmail fiókot sem kell létrehozni hozzá, nem kell regisztrálni.
- VisszamenÅ‘leg 2004-ig lehet látni az adatokat. A Google ettÅ‘l kezdte el gyűjteni ide az adatokat, korábbi keresési adatok nem elérhetÅ‘ek Ãgy.
- Tévhit: 1-100 közötti értékeket lehet látni. Ez nem az adott keresési kifejezés keresési mennyisége a Google keresőben! (Ezt a Google kulcsszó-tervezőjében tudod megnézni).
- A szezonalitás nagyon jól észrevehetÅ‘ a szolgáltatásoknál, termékeknél. EbbÅ‘l fontos következtetéseket lehet levonni, amelyek a hirdetéseknél vagy egy üzlet létrehozásánál is sokat segÃthetnek. Fontos viszont, hogy legyen megfelelÅ‘ adatmennyiség visszamenÅ‘leg, ne láss bele saját magad valami mintát.
- El lehet csÃpni növekvÅ‘ tendenciákat, amelyekbÅ‘l akár vállalkozást tudsz létrehozni, vagy Te lehetsz az elsÅ‘, aki Ãr errÅ‘l a témáról mondjuk egy blogcikket, és keresÅ‘optimalizálva a cikket, elÅ‘nyben lehetsz majd más oldalakkal szemben. Arra vigyázz, hogy sok növekvÅ‘ trend után lehet egy erÅ‘s visszaesés (pl.: a Pokemon Go vagy a fidget spinner játék), és Ãgy nem biztos, hogy ezek hosszútávon jövedelmezÅ‘ek lesznek…
Google Ads kulcsszótervező:
- Google Ads fiók regisztráció szükséges, vagy ha van hozzáférésed egy Ads fiókhoz, akkor is eléred ezt a funkciót.
- A pontosabb keresési mennyiségeket csak akkor láthatod, ha a Google Ads hirdetési fiókban folyamatosan futnak hirdetések, van költés. Ha ez nincs, akkor olyan számokat láthatsz, mint 1E -10E, vagyis az adott kulcsszóra ezer és tÃzezer között keresnek rá havonta. Ez angol nyelvnél még rendben lehet, mivel ott nagyobbak a keresési volumenek, és a kulcsszavak között lehetnek eltérések. A magyar nyelvnél azonban nagyon sok kulcsszót sorolhat be ezer és tÃzezer keresés közé a szoftver, és Ãgy nem lehet jó következtetéseket leszűrni. A fizetÅ‘s SEO eszközök saját kulcsszó-adatbázissal dolgoznak, ezeknél már magyar kulcsszóadatbázis is elérhetÅ‘ (Ahrefs, Rank Tracker, Semrush). Emellett ott van az UbersuggestÂis, amelyben bizonyos korlátokig ingyen meg tudod nézni a kulcsszavak keresési mennyiségét.
- Tévhit: a ‘Verseny’ oszlopban a kulcsszavak mellett megjelenő ‘Alacsony, Közepes vagy Magas’ jelzés nem a keresőoptimalizálásra vonatkozik. Tehát, nem arra, hogy mennyire nehéz az adott kulcsszóra előre kerülni a Google találati listáján. Ez a Google Ads hirdetésekre vonatkozik, arra, hogy mennyire sokan hirdetnek az adott keresési kifejezésre. A különböző SEO szoftverek ‘Keyword Difficulty’ értéket szoktak adni, ezek részben megmutathatják, hogy mennyire erős a verseny (a videóban ezt jobban kifejtem 22:28-tól).
- Más weboldalak egy adott URL cÃmét is meg lehet adni, és megmutatja a kulcsszótervezÅ‘, hogy az adott oldal milyen kulcsszavakra releváns. Ezt például a versenytársak elÅ‘l rangsoroló oldalainál érdemes elvégezni, Ãgy megtalálhatóak olyan kulcsszavak is, amelyeket Te még nem használsz a weboldaladon.
Remélem, hogy ezzel átlátod a két eszköz közötti különbségeket, és hasznos tippeket is kapsz a használatukhoz.