Google Trends vs. Kulcsszótervező

Google Trends vs Google Kulcsszótervező

A keresőoptimalizálás egyik fő területe az On-page SEO, vagyis a tartalmi keresőoptimalizálás.

Ennek a résznek az első lépése a kulcsszókutatás, amelyhez olyan alap eszközöket használunk, mint a Google Trends és a Google Ads Kulcsszókutató eszköz. De profi kulcsszókutatáshoz már olyan eszközöket is érdemes használni, mint az Ahrefs vagy az SEO PowerSuite Rank Tracker.

Erről a két Google eszközről készítettem egy videót, amelyben mindkettőt bemutatom, mik a különbségeik és milyen tévhitek, félreértések vannak, amelyeket néha-néha még meghallok. 🙂

A videót itt meg tudod nézni, de lejjebb még folytatom röviden a cikket:

Ha tetszik a videóm, akkor nézd meg a YouTube csatornámat, további online marketinggel kapcsolatos videókat találsz, akár iratkozz fel itt a csatornámra.

A videóban kitérek mindre, de pár pontban összeszedem neked a fontos, alapvető infókat:

Google Trends:

  • Ezt többen is ismerhetik, mivel minden év végén a híroldalakon le szokták hozni azt, hogy miyen témákra kerestek a legtöbben az évben. Sorozatok, sportesemények, könyvek, mozifilmek, receptek, telefontípusok stb… tehát ezeken belül melyek voltak a legnépszerűbbek. A 2019-es évről itt található az összefoglaló.
  • Ingyenesen használható, Gmail fiókot sem kell létrehozni hozzá, nem kell regisztrálni.
  • Visszamenőleg 2004-ig lehet látni az adatokat. A Google ettől kezdte el gyűjteni ide az adatokat. Korábbi keresési adatok nem elérhetőek így.
  • Tévhit: 1-100 közötti értékeket lehet látni. Ez nem az adott keresési kifejezés keresési mennyisége a Google keresőben! (ezt a Google kulcsszótervezőjében tudod megnézni).
  • A szezonalitás nagyon jól megnézhető szolgáltatásoknál, termékeknél stb… ezekből fontos következtetéseket lehet levonni, amelyek a hirdetéseknél vagy egy üzlet létrehozásánál is sokat segíthet. Fontos viszont az, hogy legyen megfelelő adatmennyiség visszamenőleg, ne láss bele saját magad valami mintát.
  • El lehet csípni növekvő tendenciákat, amelyekből akár vállalkozást tudsz létrehozni, vagy te lehetsz az első, aki ír róla mondju kegy blog cikket, így keresőoptimalizálva a cikket előnyben lehetsz majd más oldalakkal szemben. Arra vigyázz, hogy sok növekvő trend után lehet egy erős visszaesés (pl.: Pokemon Go vagy a fidget spinner játék) és így nem biztos, hogy ezek hosszútávon jövedelmezők lesznek…

Google Ads kulcsszótervező:

  • Google Ads fiók regisztráció szükséges vagy ha van hozzáférésed egy Ads fiókhoz, akkor is eléred ezt a funkciót.
  • A pontosabb keresési mennyiségeket csak akkor láthatod, ha a Google Ads hirdetési fiókban folyamatosan futnak hirdetések, van költés. Ha ez nincs, akkor olyan számokat láthatsz, mint 1E -10E, vagyis az adott kulcsszóra ezer és tízezer között keresnek rá havonta. Ez angol nyelvnél még rendben lehet, mivel ott nagyobban a keresési volumenek és kulcsszavak között lehetnek eltérések. Viszont magyar nyelvnél nagyon sok kulcsszót sorolhat be ezer és tízezer keresés közé és így nem lehet jó következtetéseket leszűrni. A fizetős SEO eszközök saját kulcsszóadatbázissal dolgoznak, ezeknél már magyar kulcsszóadatbázis is elérhető (Ahrefs, Rank Tracker, Semrush), vagy még ott van az Ubersuggest, amelyben bizonyos korlátokig ingyen meg tudod nézni a kulcsszavak keresési mennyiségét.
  • Tévhit: a ‘Verseny’ oszlopban a kulcsszavak mellett megjelenő ‘Alacsony, Közepes vagy Magas’ jelzés nem a keresőoptimalizálásra vonatkozik. Tehát mennyire nehéz az adott kulcsszóra előre kerülni a Google találati listáján. Ez a Google Ads hirdetésekre vonatkozik, hogy mennyire sokan hirdetnek az adott keresési kifejezésre. Különböző SEO szoftverek ‘Keyword Difficulty’ értéket szoktak adni, ezek részben megmutathatják, hogy mennyire erős a verseny (a videóban ezt jobban kifejtem 22:28-tól).
  • Más weboldalak egy adott URL címét is meg lehet adni és megmutatja a kulcsszótervező, hogy az adott oldal milyen kulcsszavakra releváns. Ezt például versenytársak, elől rangsoroló oldalaknál el lehet végezni, így megtalálhatóak olyan kulcsszavak is, amelyeket te nem használsz még a weboldaladon.

Remélem, hogy ezzel átlátod a két eszköz közötti különbségeket és hasznos tippeket is kapsz a használatukhoz.

Ha kezdőtől a haladó szintig szeretnél keresőoptimalizálni, akkor a MinnerAkadémián az átfogó SEO tanfolyamomban ezeket megtanulhatod (több, mint 10 órányi videós anyag), a kulcsszókutató része is tartalmas lett!

2015 óta foglalkozom SEO-val, milliárd feletti árbevételű piacvezető webshopnál kezdtem, majd 2 évig egy magánklinikánál dolgoztam, mint online marketing vezető. 2017 óta dolgozom teljes állásban egyéni vállalkozóként és segítem ügyfeleimet SEO-ban. Online marketing minden területére ráláttam, de a keresőoptimalizálás maradt meg nagy kedvencnek. Folyamatosan kell fejlődni, mindig lehet újat tanulni és a Google sem hagy pihenni. :) Sokféle stratégiát lehet kialakítani és a hosszú munka után jó látni és élvezni a pozitív eredményeket.