blank

Google Trends vs. Kulcsszótervező

Dátum

Megosztás

keresÅ‘optimalizálás egyik fÅ‘ területe az On-page SEO, vagyis a tartalmi keresÅ‘optimalizálás.

Ennek a résznek az első lépése a kulcsszókutatás, amelyhez olyan alap eszközöket használunk, mint a Google Trends és a Google Ads Kulcsszókutató eszköz. De a profi kulcsszókutatáshoz már olyan eszközöket is érdemes használni, mint az Ahrefs vagy a SEO PowerSuite Rank Tracker.

ErrÅ‘l a két Google eszközrÅ‘l készítettem egy videót, amelyben mindkettÅ‘t bemutatom, megmutatom, hogy mi a különbség köztük, és hogy milyen tévhitek, félreértések vannak, amelyeket néha-néha még meghallok velük kapcsolatban. ðŸ™‚

A videót itt tudod megnézni, de lejjebb még röviden folytatom a cikket:

Ha tetszik a videóm, akkor nézd meg a YouTube csatornámat is, ahol további online marketinggel kapcsolatos videókat találsz. Itt iratkozz fel a csatornámra.

A videóban kitérek minden alábbi dologra, de pár pontban összeszedem Neked a fontos, alapvető infókat:

Google Trends:

  • Ezt többen is ismerhetik, mivel minden év végén a híroldalak le szokták hozni azt, hogy milyen témákra kerestek a legtöbben az évben. Sorozatok, sportesemények, könyvek, mozifilmek, receptek, telefontípusok, stb…, mindrÅ‘l megtudhatod, hogy ezeken belül melyek voltak a legnépszerűbbek. A 2019-es évrÅ‘l itt található az összefoglaló.
  • Ingyenesen használható, Gmail fiókot sem kell létrehozni hozzá, nem kell regisztrálni.
  • VisszamenÅ‘leg 2004-ig lehet látni az adatokat. A Google ettÅ‘l kezdte el gyűjteni ide az adatokat, korábbi keresési adatok nem elérhetÅ‘ek így.
  • Tévhit: 1-100 közötti értékeket lehet látni. Ez nem az adott keresési kifejezés keresési mennyisége a Google keresÅ‘ben! (Ezt a Google kulcsszó-tervezÅ‘jében tudod megnézni).
  • A szezonalitás nagyon jól észrevehetÅ‘ a szolgáltatásoknál, termékeknél. EbbÅ‘l fontos következtetéseket lehet levonni, amelyek a hirdetéseknél vagy egy üzlet létrehozásánál is sokat segíthetnek. Fontos viszont, hogy legyen megfelelÅ‘ adatmennyiség visszamenÅ‘leg, ne láss bele saját magad valami mintát.
  • El lehet csípni növekvÅ‘ tendenciákat, amelyekbÅ‘l akár vállalkozást tudsz létrehozni, vagy Te lehetsz az elsÅ‘, aki ír errÅ‘l a témáról mondjuk egy blogcikket, és keresÅ‘optimalizálva a cikket, elÅ‘nyben lehetsz majd más oldalakkal szemben. Arra vigyázz, hogy sok növekvÅ‘ trend után lehet egy erÅ‘s visszaesés (pl.: a Pokemon Go vagy a fidget spinner játék), és így nem biztos, hogy ezek hosszútávon jövedelmezÅ‘ek lesznek…

Google Ads kulcsszótervező:

  • Google Ads fiók regisztráció szükséges, vagy ha van hozzáférésed egy Ads fiókhoz, akkor is eléred ezt a funkciót.
  • A pontosabb keresési mennyiségeket csak akkor láthatod, ha a Google Ads hirdetési fiókban folyamatosan futnak hirdetések, van költés. Ha ez nincs, akkor olyan számokat láthatsz, mint 1E -10E, vagyis az adott kulcsszóra ezer és tízezer között keresnek rá havonta. Ez angol nyelvnél még rendben lehet, mivel ott nagyobbak a keresési volumenek, és a kulcsszavak között lehetnek eltérések. A magyar nyelvnél azonban nagyon sok kulcsszót sorolhat be ezer és tízezer keresés közé a szoftver, és így nem lehet jó következtetéseket leszűrni. A fizetÅ‘s SEO eszközök saját kulcsszó-adatbázissal dolgoznak, ezeknél már magyar kulcsszóadatbázis is elérhetÅ‘ (Ahrefs, Rank Tracker, Semrush). Emellett ott van az UbersuggestÂis, amelyben bizonyos korlátokig ingyen meg tudod nézni a kulcsszavak keresési mennyiségét.
  • Tévhit: a ‘Verseny’ oszlopban a kulcsszavak mellett megjelenÅ‘ ‘Alacsony, Közepes vagy Magas’ jelzés nem a keresÅ‘optimalizálásra vonatkozik. Tehát, nem arra, hogy mennyire nehéz az adott kulcsszóra elÅ‘re kerülni a Google találati listáján. Ez a Google Ads hirdetésekre vonatkozik, arra, hogy mennyire sokan hirdetnek az adott keresési kifejezésre. A különbözÅ‘ SEO szoftverek ‘Keyword Difficulty’ értéket szoktak adni, ezek részben megmutathatják, hogy mennyire erÅ‘s a verseny (a videóban ezt jobban kifejtem 22:28-tól).
  • Más weboldalak egy adott URL címét is meg lehet adni, és megmutatja a kulcsszótervezÅ‘, hogy az adott oldal milyen kulcsszavakra releváns. Ezt például a versenytársak elÅ‘l rangsoroló oldalainál érdemes elvégezni, így megtalálhatóak olyan kulcsszavak is, amelyeket Te még nem használsz a weboldaladon.

Remélem, hogy ezzel átlátod a két eszköz közötti különbségeket, és hasznos tippeket is kapsz a használatukhoz.

Martincsek Zsolt
Martincsek Zsolthttps://seofreelancer.hu/
2015 óta foglalkozom SEO-val, milliárd feletti árbevételű piacvezető webshopnál kezdtem, majd 2 évig egy magánklinikánál dolgoztam, mint online marketing vezető. 2017 óta dolgozom teljes állásban egyéni vállalkozóként és segítem ügyfeleimet SEO-ban. Online marketing minden területére ráláttam, de a keresőoptimalizálás maradt meg nagy kedvencnek. Folyamatosan kell fejlődni, mindig lehet újat tanulni és a Google sem hagy pihenni. :) Sokféle stratégiát lehet kialakítani és a hosszú munka után jó látni és élvezni a pozitív eredményeket.

Védett: Mit és hogyan? Kulcstényezők a növekedéshez. Gyorsan növekvő cégek 4. rész

Kezdjük egy példával #példa: A Blume2000 vállalat tulajdonosai tudják, hogy mit kell csinálni. Tudják, hogy át kell alakítani a termékpalettájukat a növekedéshez, tudják, hogy...

Gerillamarketing esettanulmány: Bevétel nőtt. De kitől jött? Az a megdöbbentőbb!

Már itt az elején spoilerezem, hogy igen lett bevétel a táblás gerillamarketing kampányukból. Bár nem ez volt a cél, hanem új emberek bevonzása. Elértük...

Itt az önvezetÅ‘ TAXI – WeWork a csÅ‘d felé száguld – A városoknak is kell marketing?

Készülhetnek a taxisok, ugyanis San Franciscoban hosszas tesztidőszak után két robotaxi vállalat is engedélyt kapott folyamatos, éles működésre, azaz önvezető autókban taxizhatnak már az...

6 eszköz, amikkel jobb hirdetéseket készíthetsz. Készülj fel a Q4-re!

Nyakunkon a Q4 és ez azt jelenti, hogy hamarosan sokkal nehezebb lesz kitűnni a hirdetési zajból mint most nyáron. Szerencsére azonban a vásárlóerő is...

ChatGPT vs The New York Times – Új import trend – KötelezÅ‘ bérsáv az álláshirdetéseknél

A Hírszemle mai adásának első hírében a The New York Times viszi bíróság elé az OpenAI-t, mert a ChatGPT állítólag felhasználta a magazin tartalmait...

Kosárérték növelő megoldások webáruházaknak: Upsell, cross-sell és bump ajánlat

Most adnék 2,5 millió forintot elfogadnád? Nos én elfogadtam magamtól, mert pont ennyit kellett tennem ahhoz, hogy keressek csupán egy termék plusz ajánlásával az...

Védett: Marketingszemlélet a 10X cégeknél. Gyorsan növekvő cégek 3. rész

Tudod, a jelszó a BCG mátrix egyik eleme, a fejőstehén. Lényegében a termék, vállalkozás pozícióját is jelenti a piacon. A marketingünknek hosszú utat kell...

Egyedül maradt Oroszországban a Milka? – LóerÅ‘ elÅ‘fizetés a MercedestÅ‘l – Repohár hírek – #Hírszemle

Ismét korábban feldolgozott hírek utóéletét követtük le a Hírszemle mai adásában. Kezdünk az egyre kínosabbá váló Musk vs Zuckerberg cicaharccal, bár egyre valószínűtlenebbnek tűnik,...