Gyorstalpaló a Facebook hirdetésszövegeid írásához – konkrét példával

Dátum

Megosztás

Miközben megakadt a szemed ezen a Minneres cikken, jelenleg is több vasat tartasz a tűzben a Facebook hirdetéskezelőjében? Netán megbízásból csinálsz másoknak pénzt a platformon? Bármi is motivált a kattintásra, ez a cikk a hirdetésszövegek írásához biztosít némi kapaszkodót.

A cél az, hogy a néhány perc olvasás után biztosabb kézzel ragadhass billentyűzetet. Ebben egy konkrét példa, illetve hirdetésformula is a segítségedre lesz. Úgyhogy csapassuk!

Amit nem söpörhetünk csak úgy a szőnyeg alá Facebook hirdetéseknél

Mielőtt elkalauzolnálak a Facebook hirdetések írásának kitaposott ösvényén, előtte hadd vágjam egy kicsit magam alatt a fát. Tudnod kell ugyanis, hogy Facebookon hirdetve figyelemmágnes fotók nélkül a legprofibb hirdetésszöveg is haszontalan.

Itt vannak alátámasztásként egy átfogó teszt eredményei. Durva, de százalékosítva 75-90%-ban a képeken múlhat a hirdetéseid célba érése. Néhány dolgot viszont gyorsan szögezzünk le, mielőtt az „ugye, hogy nem olvasnak az emberek” jellegű gondolatok szárba szökkennének:

  • a látványos képek a figyelem megragadásához kellenek;
  • figyelmet megtartani viszont csak ütős szöveggel tudsz;
  • ha pedig kattintásokat is vársz a hirdetésektől (miért ne várnál), akkor végképp kell a szövegírás.

A külső megfog, a belső megtart, szokták tanácsolni párválasztásnál. Gondolj erre az analógiára a következő Facebook hirdetésed írásakor. Azt pedig mindjárt mutatom, mivel láncolhatod magadhoz a célközönséged. 

Ugye álmodból felébresztve is tudod, kihez szól a hirdetésed?

Merem remélni, hogy Minner olvasóként kidolgozott buyer persona cölöpjeire építed az online marketingkommunikációd. Facebook hirdetésszöveget sincs értelme úgy írni, ha maximum annyira látod magad előtt a célközönséged tagjait, mint Columbo feleségét (bocsánat, nem jutott eszembe jobb).

Kifejtésként vegyük például egy légtisztító hirdetését. Elsőként egy a gyerkőceire otthon vigyázó családanya jut eszembe, aki a szmogos, poros fővárosi levegő negatív hozadékát szívesen tartaná a gyerekszobán kívül. 

Pláne akkor lehet számára égető a tiszta otthoni levegő kérdése, ha kutyus is szaladgál a lakásban. Egy kellően tudatos, az otthon tisztaságával és a gyermekei egészségével sokat törődő anyát képzelek el. Akinek anyagilag simán belefér egészségtudatosan élni, és még fogékony is lehet az üzenetünkre. 

Már csak az a kérdés, hogy férkőzhetünk a hírfolyamába?

Mi az a „hook” és miért fog kelleni a hirdetésszövegekhez?

Adott a combos feladat: szerezz figyelmet egy iszonyatosan zajos környezetben, ahol rajtad kívül mindenki más ugyanerre hajt. Sok sikert! Hogy ne legyen totális kapufa a dologból, elő kel rukkolnod valami figyelemfelkeltően érdekessel.

Itt jön képbe az úgynevezett „hook” alkalmazása. Ha megengeded, hanyagolnám a magyarra fordítást. Vagy csak az én szememet bántja a „horog” vagy „kampó” megnevezés? Persze vannak ennél fontosabb dolgok is. Például az, hogy a hook lényege a mondandódra tapasztani a célközönség tekintetét

Magyarul,

találnod kell egy izgis felütést.

Egy apropót, rövid gondolatot, ami pár másodpercre megálljt parancsol az üzenőfal unott görgetésének. Mintha csak címet írnál a céges blogodhoz (jut eszembe, ezt olvastad már?), csak kicsit másképp. 

Hozzuk közelebb a dolgot a légtisztítós példánkkal:

  • Téged is aggaszt, hogy a szennyezett levegő észrevétlenül fenyegeti a gyermeked egészségét?
  • Tisztább lesz tőle a levegő és vigyáz a gyerkőcöd zavartalan álmára, mi az?
  • Nálatok is forgalmas útra néz a gyerekszoba ablaka? Ezt feltétlenül olvasd el…

Biztos lehetne még erősebb „hook-ötleteket” kreálni, de most ne ragadjunk le ennél a pontnál. Inkább memorizáld, hogy Facebook hirdetésszöveg írásakor először a figyelmet kell megszerezned! Be kell dobnod a bombát, hogy rád figyeljenek.

„A hook szövegét kitehetem akár a fotóra is?” – juthat most eszedbe az ötlet. Abszolút! Annyi változtatást javasolnék csak, hogy a fotóra kitett szöveg legyen legfeljebb néhány szavas. Rövid, tömör, de hatékony.

Ha zsebben a figyelem, utána hogyan tovább?

A cél az, hogy a figyelmet megtartva elérd a kattintást. Ehhez kismillió formula és technika kínálkozik kézenfekvő eszközként. A történetmeséléstől kezdve a jó öreg AIDA modellen át akár a blogbejegyzés hosszúságú hirdetésszövegekig.

Hogy ebből a cikkből a lehető legtöbbet ültethesd át a saját Facebook oldaladra, most nem vinnélek be a haladóbb metódusok sűrű erdejébe. Helyette a már többször behozott példán keresztül szemléltetve mutatok egy ezeréves, rém egyszerű, de annál hatásosabb formulát

Könnyebb megértened, ha előbb átvesszük a logikai gondolatmenetet:

  1. Hook – feldobsz egy problémát, ami a célközönséged tagjait jó eséllyel foglalkoztatja.
  2. Empátia – rávilágítasz, mennyire megérted az olvasó helyzetét, az ő valós problémáját.
  3. Megoldás – felveted, hogy igenis van kiút és nálad van a kulcs.
  4. Érdeklődés fokozása – tupírozod kicsit az igényt, egy lapáttal rádobsz a kíváncsiság tüzére
  5. Hurok – kéred a kattintást, hiszen a lényegre csakis ezt követően derülhet fény.

Most következzen mindez a példánkon keresztül:

„Téged is aggaszt, hogy a szennyezett levegő észrevétlenül fenyegeti a gyermeked egészségét?

Érthető a dolog. Felelősségteljes szülőként kinek ne rándulna görcsbe a gyomra a szmog, a poratkák, vagy a kipufogó füst okozta veszélyekre gondolva? 

Pláne annak fényében, hogy a kicsik szervezete sokkal kiszolgáltatottabb a légúti betegségekkel szemben. Elég a legapróbb óvatlanság, és máris megvan a baj.

Pontosan ezért dolgoztuk ki azt a megoldást, amivel távol tarthatók a betegségek okozói. Sőt, akár a legforgalmasabb utak mellett is tisztává varázsolható az otthon levegője.

Nemcsak nappal, hanem éjszaka, alvás közben is gondoskodva az egészséges lélegzetvételekről. Nagyvárosi otthonok tucatjaiban könnyítette már meg a mindennapokat. A családanyák valósággal zengedeznek róla.

Szeretnél többet is megtudni? Kattints a gombra a részletekért.”

Az egyik legegyszerűbb hirdetési formulára építkeztünk most. Helyettesítsd be a buyer personád és az ajánlatot, hogy percek alatt hozhass össze hasonlót.

Lehetne ennél jobbat is írni? Persze. Könnyebben, mint gondolnád. Különösen az itt megtalálható 25 perces videóval és letölthető segédanyaggal.

Kell-e még bármit tudnod a Facebook hirdetésszövegek írásáról? Igen, ezekre is kitérek mindjárt.

Útravaló a következő hirdetésszöveged megírásához

A következő pár napban állj meg azoknál a hirdetéseknél, amiket a Facebook algoritmusa eléd dobál. Egyrészt ez remek módja a gyakorlásnak. Másrészt, ha jól figyelsz, kiszúrhatsz egy tipikus hibát. Sok hirdető ugyanis célt téveszt. Kapásból tukmálják neked a terméküket, az ingyenes konzultációt, és még sorolhatnám. Ne szaladj rá erre a hibára.

Facebook hirdetést írva először a kattintást akarjuk elérni.

Ahogy például egy önéletrajznak az állásinterjúig kell eljuttatnia, Facebookon hirdetve a kattintást kell elérned. Gondolkozz eszerint, és ne akarj rögtön ledarálni minden létező előnyt. Először juss el a kattintásig.

A „hogyan írjak hirdetést” kérdésről napokig lehetne diskurálni. De ha csak az alábbiakat viszed el a cikkből, már könnyebbé válik a munka:

  • Mintha csak posztolnál – a jó hirdetésekről nem üvölt, hogy el akarnak adni. Olyanok, mintha egy posztot olvasnál. Észre sem veszed, hogy hirdetésről van szó. Írj ezzel a mindsettel, erőlködés nélkül csak engedd szabadon a kreativitásod.
  • Ne fogd vissza magad – mondhat bárki bármit, Facebook hirdetéseknél remekül működik a „long copy”. Például, mert a hosszabb írások nem tűnnek hirdetésnek. Alátámasztásként nézd meg Sabri Suby Úr hirdetéseit. Fogadjunk, hogy nem a véletlen műve a hosszabb terjedelem.
  • Tördelés, emojik – minél könnyebben olvasható, annál jobb. Üss bátran Entert, akár minden második sor után. Itt-ott beszúrhatsz néhány emojit, de azért ebben jobb mértéket tartani.

Konklúzió

Ne pakolj magadra irdatlan terhet azzal, hogy elsőre copywritereket megszégyenítő Facebook hirdetésszövegeket akarsz írni. Egyrészt gyakorlat teszi a mestert, másrészt létezik racionálisabb megközelítés is.

A hirdetésszöveged magja ott van a célközönséged tagjainál. Ne felejtsd el, hogy nekik írsz. Ha csak annyit teszel, hogy az ő nyelvükön az őket foglalkoztató kérdésekről írsz, már elérheted a kattintást. Legyen ez a kiindulás, amire aztán megtámogathatsz szövegírási fogásokkal. 

Ha pedig szívesen inspirálódnál a témában, ajánlom az alábbi oldal tüzetes átnézését. 

Kapcsolódó tartalmak

Fotó: Canva

Kovács Péter
Kovács Péter
"Miért vásárolnak az emberek?" - mindig is ez a kérdés vonzott a marketing irányába. Aztán kristálytiszta lett a fókusz, és immáron évek óta a szövegírás számít a szakterületemnek. Az egyik legértékesebb vállalkozói készséggel akarlak felruházni: az értékesítési szövegírással. Hogy iparágtól függetlenül képessé válj lebilincselően eredményes szövegekkel eladni.

A fiataloknak NEM ELÉG egy munkahely – Vigyázz töröl a Gmail – Kövesd az IKEA példáját – Hírszemle

Az IKEA szülőket ünneplő, "büszkén második legjobb" kampányával kezdjük a Hírszemle adást. Beszéltünk a hírről, ami szerint a Gmail hamarosan törölni fogja a 2...

Ugyanazt árulom. Miért fog engem választani a vevő? – Vállalkozói attitűd 3. rész

Konkurencia mindig lesz, na de mi alapján érhető el, hogy minket válasszon a vevő a másik cég helyett, miközben ugyanazt áruljuk? Ahogy más üzleti...
00:41:26

Csődbe ment az antikapitalista – AI startup lufi – Ruhamegsemmisítés VS EU – Hírszemle

A mai Hírszemle podcastban beszélgettünk a Twitter új CEO-járól, Linda Yaccarinoról: zseniális választás hirdetési díjakért küzdő cégnek a hirdetési tapasztalata miatt, vagy az üvegszikla...

Miért éri meg átállni a GA4-re? [+ esettanulmány]

“Úgy hiányzik a GA4 átállás mint egy hasbarúgás!” - mondta az egyik ügyfelünk. Sokaknak valami hasonló jut eszébe, amikor szembesül a migráció gondolatával. Szinte...

Lidl digitális árak, Bud Light szivárványbotrány – Hírszemle

A mai Hírszemle adásban foglalkoztunk a Lidl új, digitális árcímkéivel. Vajon ez lehetőséget ad majd, hogy a kereskedelmi lánc dinamikus árazást vezessen be? Drágább...
00:34:11

Pontosabb Facebook célzás, remarketing, organikus elérés – Minner meeting

Te is tapasztaltad már, hogy a Facebook hirdetések nem teljesítenek olyan jól? Nos húzzunk le talán egy utolsó bőrt a Fb hirdetésekről, vagy legalább...

Az AI újra kitalálta a nagy márkák neveit. Ikea, Netflix, Fanta, Nespresso, Foodora

Hogy nézne ki a világ, ha a globálisan ismert márkákat nem az alapítóik, hanem a mesterséges intelligencia nevezte volna el? Néhány napja debütált a...

Mobilfox Member vagy? Regisztráltál már a Woltra? A Tiktok Alza.huuuu-i. Mi ez az egész?

A Tiktok felhasználók elkezdték nyomozni, hogy mi az a Mobilfox Member és mire jó nekik. A Mobilfoxosok néha már-már kínos videókat is készítettek az...